טיול לגיאורגיה וארמניה בחג השבועות

טיולי תרבות וטבע

מסע אל הקווקז הכולל את סוואנטי ואזור הים השחור | 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול לגיאורגיה וארמניה - המסע אל הקווקז הוא הטיול המקיף ביותר למדינות אלו ומשלב מפגש עם נופים פראיים ואנשים מרתקים. חשיפה לתרבות עתיקה והיסטוריה עשירה בחבל ארץ הממוקם בין אסיה לאירופה ואשר מאז ומתמיד היווה צומת דרכים חשוב לצבאות, סוחרים ותרבויות. תושבי הקווקז טוענים שהם חיים במקום היפה ביותר בעולם והם מאמינים שהקווקז הוא חלקת אלוהים קטנה. טיול לגיאורגיה וארמניה הוא טיול טבע ותרבות חווייתי ומרתק, בתנאי לינה ותחבורה טובים. הטיול כולל נסיעות באוטובוס וברכבי 44X, ומשלב הליכות קצרות בטבע ירוק, כפרים ציוריים, את נופי הרי הקווקז של גיאורגיה ואת נופי הטבע הפראיים של ארמניה. 

שיא הטיול לגאורגיה וארמניה הוא המסע לחבל סוואנטי הנחשב לחבל היפה ביותר בגיאורגיה. זהו חבל ארץ של נופים פראיים, ההרים הגבוהים ביותר על גבול רוסיה (הר שחארה מתנשא לגובה 5068 מ'), עמקים הרריים ומסתוריים המוקפים מגדלי אבן נישאים שנבנו בימי הביניים, ותושבים השומרים על מנהגים ולבוש מסורתי ואף שפה ואמונות משלהם. מסענו בחבל, יעבור בתוך נוף של פסגות נישאות עטויות בשלג, כרי דשא אלפיניים, נחלים, מפלים שוצפים וכפרים ציוריים הנמצאים במקום הגבוה ביותר בהרי הקווקז.

מסלול הטיול

יום 1

ת"א - טביליסי (Tbilisi)

נצא בטיסת ערב ישירה לטביליסי, בירת גאורגיה. לאחר הנחיתה וקבלת הפנים בשדה התעופה נעבור לבית המלון בטביליסי ללינה.

יום 2

טביליסי (Tbilisi) בירת גיאורגיה

בירתם של הגיאורגים יושבת על גדות נהר הקורה ומציעה מגוון רחב של מראות ואתרים מרהיבים. נטייל בעיר העתיקה, ברחובותיה הקטנים המשובצים בבתים צבעוניים עם מרפסות קטנות ובארכיטקטורה מודרנית,  נבקר בכנסיית מטקי (Metkhi) ומשם נעפיל באמצעות רכבל למונומנט "אמא גיאורגיה" אשר הפך לסמלה של העיר. הפסל הוקם על ראש גבעה בשנת 1958, בשנה בה חגגה טביליסי את יום הולדתה ה-1500. נבקר גם בטירה העתיקה נאריקלה (Narikala) ונהנה מתצפית על טביליסי. נמשיך לאזור מרחצאות הגופרית נסיים את יומנו בארוחת ערב גיאורגית. ארוחת ערב ולינה בטביליסי.

יום 3

הבירה העתיקה מצחטה (Mtskheta), גורי (Gori) – עיר הולדתו של סטאלין

הבוקר נצא אל עבר מצחטה, בירתה העתיקה (בת 3000 שנה) ומרכזה הדתי של גיאורגיה היושבת על מפגש נהרות מטקוורי וארגוי. נבקר בכנסיית הצלב (ג'ווארי) מן המאה ה-6 לשם הביאה נינה הקדושה את הצלב הקדום מקפדוקיה, קתדרלת סווטיצחובלי  (Svetitskhoveli) מהמאה ה-11 שבה קבורה גלימתו של ישו. אתרים אלו כלולים ברשימת המורשת העולמית של אונסק"ו. נמשיך ונסע אל עבר גורי, עיר עתיקה שידעה פריחה כלכלית בימי הזוהר של דרך המשי המפורסמת, והיא גם עיר הולדתו של סטאלין. משם, נצא מערבה למחוז אימרטי (Imereti) עם המעיינות הצוננים שבו, שדותיו המוריקים וגניו היפים. נגיע לקוטאיסי (Kutaisi) היפה, עיר עתיקה בת יותר מ-3000 שנה, בה שוכנת קתדרלת גלאטי (Gelati) מהמאה ה-12, אחת האקדמיות הראשונות באירופה ואתר שימור של אונסק"ו. ארוחת ערב ולינה בקוטאיסי.

יום 4

אל חבל סוואנטי (Svaneti) המסתורי

הבוקר נצא בנסיעה ארוכה אל עבר אחד האזורים היפים בגיאורגיה – חבל הסוואנטי, השוכן בין הרים וקרחונים מן הגבוהים באירופה, שתושביו משמרים מסורות עתיקות. בדרכנו נעצור בזיוגדידי (Zugdidi), בירתה העתיקה של סמרגלו ונבקר בארמון דאדיאני (Dadiani).  לעת ערב נגיע אל מסטיה, (Mestia) השוכנת במעלה חבל הסוונטי. לינה וארוחת ערב במסטיה.

יום 5

נפלאות חבל סוואנטי

נצא בנסיעה של כשלוש שעות ברכבי שטח אל עבר הכפר הגבוה ביותר באירופה אושגולי (Ushguli). הכפר ממוקם בגובה של 2,200 מטר בלבו של חבל הסוואנטי העליון ונכלל בין אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו. אושגולי ידוע בריבוי של מגדלי שמירה וממנו נגלית תצוגה מרהיבה של ההר הגבוה ביותר בגיאורגיה – שחארה (5,068 מטר). נסייר בכפר, נבקר בכנסיית למריה Lamaria (מהמאה ה -12) ונתענג מנוף הרי הקווקז הקובעים את הגבול בין אירופה לאסיה, וכן נהנה מארוחת צהרים מקומית. בשובנו למסטיה נהנה ממופע פולקלור מקומי. ארוחת ערב ולינה במסטיה.

יום 6

מהקווקז הגבוה באטומי (Batumi), פנינת הים השחור

הבוקר נבקר בבית ובמגדל מסורתיים טיפוסיים לחבל הסוואנטי. נמשיך ונעלה ברכבל המוביל להר זורולדי (Zuruldi) (מותנה בתנאי מזג האוויר) ונתרשם ממראה פסגות הסוונטי הנשקפות ממנו. נמשיך ונצא בנסיעה  דרומה דרך הנופים המרהיבים והירוקים של  הרי הקווקז אל עבר בירת הקיץ של גיאורגיה, באטומי (Batumi), השוכנת לחופו של הים השחור. ארוחת ערב ולינה בבאטומי.  

יום 7

באטומי (Batumi)

באטומי, המכונה "פנינת הים השחור" – היא בירתה של הרפובליקה האוטונומית אדג'רה (Adjara), השוכנת בדרום מערב גיאורגיה על קו החוף של הים השחור. העיר באטומי כיום היא מרכז לחדשנות אדריכלית, וממוקמת באחד מאזורי הטבע היפים ביותר בגיאורגיה, המושך אליו גם תיירות אקולוגית. נתחיל את יומנו בסיור בעיר, ואחריו נצא ממנה אל עבר המבצר העתיק ביותר של ג'ורג'יה – מבצר גוניו (Gonio), המשתרע על שטח של 4,5 דונם ולו היסטוריה בת כמה אלפי שנים. שכבות ארכיאולוגיות עתיקות, שנחפרו בשטח המבצר שייכות למאות 15-17 לפני הספירה. נבקר גם בגן הבוטני, אשר נחשב לאחד הגדולים והמגוונים ביותר בעולם מבחינת הצמחייה הגדלה בו. אלפי זנים של עצים ביער רחב ידיים המשקיף על הים השחור. ארוחת ערב ולינה בבאטומי.

יום 8

המים המינרלים הטבעיים של בורג'ומי (Borjomi) והעיירת הסקי בקוריאני

הבוקר נצא בנסיעה אל עבר עיירת הנופש בורג'ומי. נטעם ממי מעיינות הנחשבים למים הטבעיים והמשובחים ביותר בגיאורגיה, ונצא להליכות בנופים היפים של הפארק. נמשיך ונעלה אל עיירת הסקי בקוריאני, שם נלון. לינה וארוחת ערב בבקוריאני.

יום 9

עיר המערות וורדזיה (Vardzia),מעבר הגבול אל ארמניה, ג'יומרי (Gyumri)

בבוקר נסע דרומה לעבר וורדזיה, קומפלקס מרהיב של למעלה מ – 3000 מערות חצובות בסלע מתקופת שלטונה של המלכה תמרה. בכנסייה נוכל לראות פרסקאות בצבעים נהדרים, ביניהם פרסקו של המלכה תמרה ואביה, המלך גאורגי השלישי, מערכת של בורות מים ומערות מחבוא ומסתור. המשך נסיעה אל הגבול הגיאורגי-ארמני. מעבר גבול ונסיעה לעיר ג'יומרי (Gyumri) בצפון ארמניה. בירת ארמניה. ארוחת ערב ולינה בג'יומרי.

יום 10

ג'יומרי (Gyumri) וצפון ארמניה

ג'יומרי ספגה בשנת 1988 רעידת אדמה קשה ביותר שעד היום היא מתאוששת ממנה. נסייר בעיר העתיקה, אשר רחובותיה מרוצפים אבן ובנייניה בנויים אבני טוף ונצא דרומה אל עבר פארק האלפא-בית הארמני ונלמד על תרבות מרתקת זו. נמשיך וניסע אל ירוואן, בירת ארמניה ונסייר בה. ארוחת ערב ולינה בירוואן.

יום 11

קניון גארני (Garni) ו"סימפוניית האבנים", מנזר גרהארד (Geghard)

נתחיל את היום בבביקור באצ'מיאדזין (Echmiadzin), מרכז הנצרות הארמנית המכונה  "הוותיקן הארמני", ונבקר בקומפלקס ובכנסיית הקתדרלה המרכזית, ונצטרף למיסת יום א' המתקיימת במקום (מותנה בפתיחת הקומפלקס). נמשיך ונעלה על ג'יפים ונצא מירוואן אל עבר גארני. בדרכנו נעצור באנדרטה לזכר המשורר הלאומי של ארמניה ייגישה צ'ארנץ, המהווה נקודת תצפית על הר אררט. נמשיך בנסיעה ונרד אל קניון גארני (Garni) ונתרשם מתופעה גיאולוגית מרשימה, המכונה "סימפוניית האבנים" – דפנות הקניון שמורכבות מצינורות משושים טבעיים מאבני בזלת, שזוויותיהם המדויקות נראות כאילו נחרטו ביד אמן. נמשיך בג'יפים אל הצוק שמעל הקניון, שם כבר כמעט אלפיים שנה עומד ומשקיף על הנוף מקדש גארני, אשר נבנה בשלהי המאה ה-1 לפני הספירה לכבוד אל השמש, ומציע נקודת תצפית אל הקניון העמוק. נמשיך וניסע למנזר גרהארד (Geghard), אתר מורשת עולמית של אונס"קו אשר חצוב בחלקו בסלע, נשוב למרכז ירוואן ונסייר באתריה, שם מצפה לכם הפתעה קטנה. לעת ערב נשוב לירוואן. ארוחת ערב ולינה בירוואן.

יום 12

עמק האררט (Ararat) וסביבתו, ארץ היין של ארמניה ובית קברות מיוחד

הבוקר נסיים את ביקורנו בירוואן וניסע לאזור דרום ארמניה. נצא בנסיעה אל המנזר הקדום חור ויראפ הנמצא למרגלות הר האררט. במקום זה נכלא מייסד הנצרות הארמנית, גרגוריוס הקדוש , ששהה בבור עמוק עם נחשים ארסיים. נצפה לעבר הר אררט השוכן מעבר לגבול עם תורכיה. נמשיך בנסיעה מעמק אררט דרך נופי הרים וקניונים, אל מנזר נוראוואנק התלוי על מצוק נהר ארפה, ידוע בתבליטי הצלבים המיוחדים שעל קירותיו ומשמש כנקודת תצפית מרהיבה על האזור, ומשם ניסע אל מעבר סלים הידוע כאחד מהמעברים החשובים בתקופה שדרך המשי הייתה פעילה. נבקר בקרוון סראי אשר במקום, ונעשה עצירה קצרה בשביל לראות את אורח חייהם של התושבים המקומיים. בדרך נעצור בשדה החצ'קרים בכפר נוראטוס לביקור בבית הקברות המיוחד של המקום. נמשיך בנסיעה לעבר אגם סוואן –"העין הכחולה של ארמניה", הנמצא בגובה של כ- 2000 מטר מעל לפני הים. בשעות הערב נגיע למלוננו באזור האגם, לארוחת ערב ולינה.

יום 13

אגם סוואן (Sevan) ודיליג'אן - "שוויצריה הארמנית"

אגם סוואן (Sevan) הוא אגם המים המתוקים הגדול ביותר באזור הקווקז ואחד האגמים הגבוהים הגדולים בעולם, ונמצא ברום של 1900 מטר מעל פני הים. נעלה על גבעה בחצי האי סוואן, השוכנת על לשונית יבשה בתוך האגם ונצפה על הנוף הנשקף ממנה. נשים פעמינו אל הפארק הלאומי דיליג'אן (Dilijan), המשתרע על 240 קמ"ר של יערות מעורבים עם סוגי עצים רבים, חלקם אנדמיים. שמורת הטבע נמצאת ברום של 1500-1800 מטר מעל פני הים ובמרכזה העיר דיליג'אן, עיירת נופש הממוקמת באזור שמכונה "שווציריה הארמנית" ומשתלבת בצורה אורגנית עם היערות וההרים. נצא לסיור בדיליג'אן ונבקר במנזר האגרצ'ין (Haghartsin) כדי לראות את אוסף החאצ'קרים המיוחדים שם. פירוש המילה חאצ'קר הוא "צלב-אבן" – אומנות ארמנית מסורתית של חריתת אבן ווירטואוזית שקיימת מאז המאה הרביעית לספירה ועד היום. ארוחת ערב ולינה בדיליג'אן.

יום 14

המעבר מארמניה לגיאורגיה וסיום הטיול לגאורגיה וארמניה

היום נסיים את ביקרנו בארמניה בנסיעה צפונה ומעבר הגבול אל גיאורגיה ובחזרה לטביליסי. נשלים את ביקורינו בטביליסי ונסיים את טיולינו בארוחה גיאורגית מסורתית. נמשיך אל שדה התעופה לקראת הטיסה חזרה לארץ.

יום 15

טביליסי, חזרה לארץ

בשעת לילה מאוחרת נעלה על טיסה לתל אביב. נחיתה בארץ לפנות בוקר.

  • טיסות ישירות לטביליסי בחברת אלעל/סאן-דור
  • טיול מקיף לגיאורגיה וארמניה, הכולל ביקור בכפר הגבוה באירופה (Ushguli), העיר באטומי, וכן את איזור "שוויצריה הקטנה" של ארמניה.
  • סיור במפעל קוניאק מקומי וביקור ביקב באזור היין של ארמניה ותצפיות על אזור הר אררט.
  • ביקור באתרי מורשת עולמית של אונסק"ו ומיסה ב"וותיקן הארמני".
  • מופעים של פולקלור ומיטב האוכל המקומי על בסיס חצי פנסיון לאורך הטיול.
  • הטיול תוכנן לתקופה היפה ביותר לטיול בגיאורגיה וארמניה, במועד נוח הכולל גם את חופשת חג השבועות.
  • קבוצה קטנה ואיכותית של 12-26 משתתפים.

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
06/06/2024 20/06/2024 אניה קוזלובה $2,925 $70 $2,995

תוספת ליחיד בחדר: 495$



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול לגיאורגיה וארמניה כולל:

טיסות ישירות של אלעל/סאן דור על פי מסלול הטיול.
לינה: לינה: בבתי מלון מדרגת תיירות טובה או הטובים בנמצא (מסטיה). קוטג' משפחתי בוורדזיה ומלון קטן ואינטימי בעיירה קוטאיסי.
כלכלה: על בסיס חצי פנסיון.
תחבורה: אוטובוס תיירים ברמה טובה לסיורים והעברות, רכבי 4X4 באיזור מסטיה ובקניון גרני, ומיניוואנים מקומיים למעבר בהרים.
כניסות לכל האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול.
אשרת כניסה לארמניה, מיסי נמל וביטחון .
תשר לנותני השירותים המקומיים
דמי טיפול ורישום.
מפגש הכנה לטיול

המחיר אינו כולל:

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
טיפ למדריך הישראלי.

לתשומת לבכם:

טיול לגיאורגיה וארמניה - אופי הטיול: טיול טבע ותרבות חוויתי ומרתק, הכולל נסיעות אוטובוס, ברכבי 4X4 ומשלב הליכות קצרות בטבע ירוק, כפרים ציוריים ואת נופי הרי הקווקז של גיאורגיה ונופיה הפראיים של ארמניה, בתנאים טובים של לינה ונסיעה.
קבוצה קטנה של 12- 26 מטיילים. מדריכה ישראלית מצוות "אקו" – אניה קוזלובה, נהג ומדריך מקומי דובר אנגלית.
עלות הוויזה לארמניה נכונה ליום הפרסום. במקרה והעלות תשתנה מחיר הטיול יעודכן בהתאם.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
טיול לגיאורגיה וארמניה הוא טיול אל מדינות מתפתחות מבחינת שירותי התיירות. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהדרגה הראשונה, לעתים ייתכנו בעיות שלא נוכל לצפותן מראש. יש לקבל זאת בהבנה כחלק מאופיו של טיול בארצות אלו. באם יהיה צורך מדריכנו יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.
חברת התעופה איננה מאפשרת הושבה מוקדמת ובחירת מקומות טרם הטיסה, יש להגיע כשלוש שעות לפני ההמראה לדלפקי הצ'ק אין של החברה בארץ.
על כל מטייל להיות מצויד בדרכון בתוקף ל- 6 חודשים מיום החזרה לארץ.
מחיר הטיול ולוח הזמנים מחושב לפי מחיר ולו"ז הטיסה הנוכחי ועשוי להשתנות בהתאם להחלטת חברת התעופה.

הערות:

ייתכן ושעות הטיסות הבינלאומיות ישתנו ואף ישפיעו במקצת על לו"ז הטיול, עדכונים נוספים בסמוך למועד היציאה לטיול.
ביקור באתרים מסוימים במהלך הטיול מותנה באישור מקומי. אם לא יתאפשר ביקור כפי שתוכנן מראש, למדריך הטיול תהיה הזכות לבחור תוכנית אלטרנטיבית לטובת הנוסעים ולרווחתם.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים במשך הטיול. תכנית הטיול כפופה לשינויים גם בהתאם לשיקול הדעת של המדריך ושל אקו טיולי שטח.

קצת על המדריכה אניה קוזלובה:

מדריכה מוסמכת, חברה באיגוד מורי הדרך של רוסיה, מומחית למוסקבה וסביבותיה, מפתחת מסלולים ייחודיים ברוסיה ומדינות ברה"מ לשעבר. נולדה ברוסיה ובגיל 14 עלתה לישראל – גדלה על ברכי שתי התרבויות שאת שפתן היא יודעת על בוריין. במהלך העשור האחרון הדריכה מאות מטיילים. קיבלה החלטה להיות מדריכת טיולים כדי לשמור על הקשר הרציף עם ישראל ולהביע את אהבתה לרוסיה ולעיר הולדתה בפני מטיילים ישראליים בשפה העברית. מאמינה שהאהבה הזאת צומחת לא מעובדות יבשות וסיורים בדרכים מוכרות לכולם אלא מחוויות מותאמות אישית לכל מטייל המלוות בהסברים היסטוריים, תרבותיים, חברתיים ואישיים , אשר מתובלים בחיוך ובסיפורים שלא ניתן למצוא באף ספר הדרכה. גם בחייה הפרטיים היא מטיילת בעולם כולו ולומדת ללא הרף. מרגישה כי זכתה – ואהבתה לישראל ולרוסיה, לנסיעות, לתרבויות, לאנשים המרכיבים, המשקפים ובונים אותן הפכה לשליחות חייה.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

טיול לאוסטרליה

המצב היה בכי רע. האופנוע היה שקוע במי הנחל עד למושב וסרב לזוז. ניסיתי לדחוף אותו קדימה, […]

ארמניה

בחלקו הדרומי של רכס הקווקז הגדול יושבת ארץ קטנה ומרתקת. ארץ שבשל תמורות סוערות – היסטוריות ופוליטיות, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לגיאורגיה וארמניה בחג השבועות

טיולי תרבות וטבע

מסע אל הקווקז הכולל את סוואנטי ואזור הים השחור | 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו