טיול לוייטנאם וקמבודיה כולל שמורות טבע

טיולי תרבות וטבע

טיול מקיף אל ארצות גן העדן הטרופי של דרום-מזרח אסיה | 17 יום

הדפיסו שלחו שתפו
הטיול לוייטנאם הוא מסע בעקבות טבע עוצר נשימה, נופים בתוליים, טרסות אורז מרהיבות, נהרות גועשים ומפרצים יפיפיים. המטייל בוייטנאם הולך בינות יופי בראשיתי ונפגש בפסיפס אנושי, אותנטי ומסביר פנים. תרבותה הייחודית והעשירה של וייטנאם מביאה סיפור היסטורי מרתק וכואב של מדינה שנאבקה על חירותה אלפי שנים. 

קמבודיה "היפהפייה הטרגית של המזרח הרחוק" היא ארץ המקדשים המרהיבים ביותר בעולם - יצירה מופלאה ומרהיבה - אנגקור, מתחם מקדשים עתיק שנבנה לכבוד שושלת מלכי הקמר. קמבודיה הייתה אימפריה אדירה שחלשה על חלקים מוייטנאם, לאוס ותאילנד עד תחילת הכיבושים במאה ה-15, ועד היום משמרת תרבות ומסורת מקומית.

מסלול הטיול

ימים 1-2

מתל-אביב אל סייגון, שער הכניסה לוייטנאם

ניפגש בשדה התעופה ונצא בטיסה אל סייגון (הו צ'י מין סיטי), אליה נגיע בשעות הבוקר שלמחרת. לאחר הנחיתה, העברה למלון במרכז העיר להתארגנות קצרה ואחריה נצא לטייל בעיר שהייתה בירת דרום וייטנאם, בת הברית האנטי-קומוניסטית של האמריקאים ומייצגת את הליברליזם והקפיטליזם אז וגם היום. נראה את הארמון הנשיאותי שכניעתו סימנה את סופה של המלחמה עם הצפון, את  בית הדואר הישן שהוקם על ידי האדריכל של מגדל האייפל שבפריז, קתדרלת נוטר דאם, בניין ה-CIA, בית העירייה המשמר את אופיה הקולוניאלי והמעודן, בית האופרה וארמון האיחוד. נמשיך לאזור מגורי הדיפלומטים, ונתרשם מהאדריכלות הקולוניאליסטית הצרפתית. נסיים את טיולנו במוזיאון "פשעי המלחמה האמריקאית" – כך כינו אותו הקומוניסטים עם השלמתו לאחר תום המלחמה, ובניסיון לשפר את היחסים הדיפלומטים עם ארה"ב הוא שונה ל"מוזיאון המלחמה".

ארוחת ערב ולינה בסייגון.

יום 3

מנהרות קו צ'י ודרומה אל נהר המקונג

ניסע לאזור קו צ'י בו התחוללו קרבות עקובים מדם במהלך מלחמת וייטנאם בין הדרום והאמריקאים לבין הצפון הקומוניסטי. ניכנס לתוך המחילות ונראה את אמצעי ההגנה בהם השתמשו אנשי המחתרת במהלך המלחמה. נמשיך אל אזור דלתת המקונג, מהגדולים בנהרות אסיה, מתפצל פה לכ-8 זרועות אדירות, המזרימות כמויות אדירות של מים ומפרנסות כמה מיליוני בני אדם. האזור ידוע בנופיו המיוחדים, בכפרים הפזורים לאורך הדלתה ובמאכליו הטובים. זהו אסם האורז של ווייטנאם, ממנו נשלח האורז לכל רחבי המדינה ומיוצא לרחבי העולם. וייטנאם היא אחת מהיצואניות הגדולות לסין! לקראת שקיעה נצא לשייט על הנהר.  

ארוחת ערב ולינה בבן טרה. (Ben Tre)

יום 4

דלתת המקונג והמעבר לקמבודיה

באזור דלתת המקונג, קצב הטיול הוא איטי, בשל הכבישים הצרים והתנועה הערה; נעלה בשעות הבוקר על סירה ונשוט דרך כפרים ודוכנים  המציעים שפע מרכולתם מפרי ביכורי הדלתה. נראה את הגינות והבתים, החיים על המים ומהמים, נכיר את כפרי הדייגים, נראה את חיי היום יום, השבילים הצרים על התעלות ונבין את עוצמת ההתמודדות עם ההצפות של הנהר בכל שנה.  נשוט בסירות  מקומיות קטנות (Sampan) דרך תעלות צרות ולאחר ארוחת צהריים, ניסע לשדה התעופה של סייגון ונמריא בטיסה אל סיאם ריפ שבקמבודיה, בירתה העתיקה של ממלכת הק'מר, אשר שלטה על שטח נרחב מקמבודיה, תאילנד ווייטנאם של היום. 

ארוחת ערב ולינה בסיאם ריפ. 

יום 5

סיאם ריפ ומקדשי אנגקור וואט

היום נסייר במקדשי אנגקור, העיר האגדתית שההיסטוריה שלה מתפרשת על המאות ה-8–13 לספירה, שמקדשיה המופלאים נבלעו בתוך הג'ונגלים של קמבודיה ומבניה האחרים נהרסו כליל עם הזמן. קומפלקס המקדשים, אחד מאתרי המורשת של אונסק"ו, הוא אחד מפלאי עולם ומההישגים המזהירים ביותר בתולדות האנושות. נבקר בכמה מן היפים שבהם. נראה את שער העיר אנגקור טהום, נטפס על מדרגות מקדש אנגקור ואט, מהמקדשים הגדולים בעולם, נמשיך למקדשי הבאיון, עם פרצופי האבן הענקיים של בודהא שמביטים לכל עבר, נמשיך אל טרסת הפילים ואל מקדש טה פרום, המיוחד, דוגמא לאופן בו כוחות הטבע השתלטו על מקדש שבנה האדם ויצרו מראה מעורר התפעלות. בשעות הערב נצפה בשקיעה מרהיבה על כל מתחם "אנגקור ואט". 

ארוחת ערב ולינה בסיאם ריפ.

יום 6

סיאם ריפ וסביבותיה

היום ניסע לטייל במקדשים שעדיין חבויים במעמקי הג'ונגל: נעלה במדרגות דרך ג'ונגל יפהפה, אל "עמק 1000 הלינגמים" (Kbal Spean), מקום בעל חשיבות להינדואיזם, בו מפוסלים באבן אלפי פסלים ותגליפים לכבודו של האל שיווה. מכאן נמשיך אל מקדש בנטי סראי הקטן והמיוחד, הבנוי מאבן חול ורודה, מבודד בג'ונגל ובו גילופי אבן מרשימים. בדרך לעיר סיאם ריפ נעצור בכפר המתמחה במוצרים המופקים מסוכר דקלים, ונתרשם מחיי היום יום של כפר קמבודי טיפוסי. ארוחת ערב ולינה בסיאם ריפ. בערב נבלה בארוחת ערב קמרית מסורתית מלווה במופע אפסרה, ריקוד קלאסי המספר מיתוסים עתיקים והרקדניות בו לבושות בתלבושות מסורתיות יפיפיות. ארוחת ערב ולינה בסיאם ריפ.

 photo by siem-reap-tawatchai1990 

סיאם ריפ
יום 7

אגם טונלה והמעבר להוי אן שבמרכז וייטנאם

בשעות הבוקר נצא מסיאם ריפ לשייט באגם טונלה (בהתאם למפלס המים). נשוט בין הכפרים הצפים ונראה את התושבים המשמרים טכניקות דייג מסורתיות. נבקר במרכז המלמד שימור מלאכות יד מקומיות ולאחר מכן העברה לשדה התעופה, ממנו נטוס אל דנאנג שבמרכז וייטנאם, הבירה ההיסטורית של ממלכת הצ'אמפה. עם ההגעה, נמשיך בנסיעה קצרה להוי אן (Hoi An), היום עיירה שקטה, ובעבר, אחד ממרכזי המסחר המרכזיים של ווייטנאם, אשר הזמינה סוחרים מרחבי כל העולם לשבת ולסחור בה. בשעות הערב נשוטט בעיר העתיקה של הוי אן, בינות הרחובות שפעם היוו בית למהגרים ממדינות שונות באסיה ובאירופה, ועל כך ייחודה של העיר המקסימה הזו. נתרשם מהבנייה המסורתית המשלבת סגנונות שונים, נראה את היכל הכינוס של הקהילה הסינית מהמאה ה-16 ואת גשר הפגודה היפני.  ארוחת ערב ולינה בהוי אן. 

ארוחת ערב לינה בהוי אן.

יום 8

הוי אן ומי סון (My Son)

מיקומה של הוי אן על קו החוף, משך אליה סוחרים רבים מכל העולם אשר הגיעו למקום וגם התיישבו בו במרוצת השנים. העיר העתיקה על סמטאותיה נחשבת כאחת הפנינות של וייטנאם והוכרה בשנת 1999 ע"י אונסק"ו כאתר מורשת עולם. בשעות הבוקר נשוט בסירה אל כפר דייגים סמוך, נבקר בבית מקומי ולאחר מכן גם נתנסה בסדנה להכנת כיסוני דאמפלינג. ניסע מחוץ להוי אן אל מי סון (My Son), אתר ארכיאולוגי של שושלת הצ'אמפה החשובה, שהריסותיו נמצאות בתוך עמק מוריק ויפה. בתום סיור נשוב להוי אן. 

ארוחת ערב לינה בהוי אן.

 

יום 9

מדנאנג אל צפון וייטנאם והאנוי

בשעות הבוקר ניסע לדנאנג ונבקר במוזיאון הצ'אם, בו מבחר פריטים מרשימים של שושלת הצ'אמפה ששלטה באזור מרכז ודרום וייטנאם, ושיא פריחתה היה בין המאות ה-8-10.  נמשיך בטיסה אל האנוי, בירת וייטנאם. האנוי היא עיר שלווה ובה אגמים, שדרות מוצלות ואתרים מרתקים המספרים את ההיסטוריה המיוחדת של העיר. לאחר הנחיתה, ניסע  למרכז העיר, ונבקר בבית של אמן מקומי המייצר בובות לתיאטרון בובות המים המסורתי. נראה את המופע הנערך ע"י בני המשפחה, ולאחר מכן נעלה על סייקלו – הריקשה המקומית, וניסע איתם ברחובותיה ובסמטאותיה העמוסים של העיר. 

ארוחת ערב ולינה בהאנוי.

יום 10

האנוי

בשעות הבוקר המוקדמות נצא לטייל בעיר העתיקה בין בתים צרפתיים קולוניאליים, ובאגם חואן קים – אגם ה"חרב המתהפכת" ובמקדש שבמרכזו.  נמשיך למקדש הספרות מן המאה ה-11 – האוניברסיטה הראשונה של וייטנאם. נמשיך למוזיאון האתנוגרפי, בו נלמד על התרבות העשירה של המיעוטים השונים המאכלסים את וייאטנם; מסאפה שבצפון ועד דלתת המקונג בדרום. נראה גם את המוזוליאום של הו צ'י מין, אבי האומה הווייטנאמית המודרנית, והאיש שהוביל את הקרבות למיגור הקולוניאליזם הצרפתי.  

ארוחת ערב ולינה בהאנוי.

יום 11

צפון וייטנאם ואזור סאפה

בשעות הבוקר נצא את האנוי בנסיעה צפון מערבה אל האזור ההררי – מחוז לאו קאי והעיירה סאפה. בשעות אחר הצהריים נגיע אל סאפה, עיירת תיירות יפיפייה ומרכז לאלפי בני השבטים החיים באזור, השוכנת לרגלי פסגת הפאנסיפאן, ה"גג של דרום-מזרח אסיה". בעברה שימשה סאפה כעיירת נופש של הקולוניאליסטים הצרפתים, והוקם בה בית הבראה לחיילי הצרפתים, כדי שיהנו מאוויר הפסגות היבש והמרפא. נצא להליכה למפל המוכסף, השוכן בלב נוף יפיפה ולקראת ערב נטייל בשוק ובעיירה, התוססים והצבעוניים. 

ארוחת ערב ולינה בסאפה.

Photo by shutterstock_627219356

 

יום 12

סאפה וכפרי בני המיעוטים

היום נצא לאחד העמקים המוריקים באזור סאפה, נטייל בין טרסות האורז המרהיבות והכפרים הציוריים. נבקר בקהילות של בני המיעוטים, כגון בני המונג השחור, הזאו ועוד, המשמרות את צביונן הייחודי בלבוש, במנהגים ובשפה. הדרך בין הכפרים מציעה שפע של מראות עוצרי נשימה, כאשר מעל נישא רכס ההרים הגבוה ומתחתיו עמק הנהר האדום שמהווה קו גבול טבעי בין וייטנאם לסין. לעת ערב נשוב אל סאפה. 

ארוחת ערב ולינה בסאפה.

  Photo by vietnam-debbie-straus 

יום 13

שוק בני המיעוטים וחזרה להאנוי

עם בוקר ניסע אל שוק יום ראשון הגדול בבאק הא, שהוא הגדול והעשיר שבין השווקים שבאזור. בשוק מתכנסים קבוצות המיעוטים השונות כדי להחליף סחורות, למכור מרכולות, לרכוש מצרכים, להיפגש ולהיראות. נטייל בינות הדוכנים העמוסים במצרכי יסוד, במעשי רקמה מלאכת יד, בכלי עבודה, בבעלי חיים, בתוצרת חקלאית עונתית, באוכל ובשתייה. מעבר לתפקידו של השוק כמקום מסחר, לשוק תפקיד חברתי משמעותי בחיי הקהילות המבודדות. כאן נפגשים בני הכפרים השונים לשמוע (ולהשמיע) חדשות, רכילות, וידיעות. לאחר הביקור בשוק, בשעות אחר הצהריים נשוב בנסיעה אל האנוי. 

ארוחת ערב ולינה בהאנוי.

Photo by shutterstock_155443481 

יום 14

שמורות הטבע טאם קוק וט'ונג נאם

בשעות הבוקר נעזוב את האנוי וניסע לעבר מחוז קואן בין, אזור שטוח של שדות אורז מוריקים מאופק לאופק, זרועות כחולות של הנהר האדום, והרים זקורים ומחודדים נישאים מעל. נצא לשייט בשמורת הטבע טאם קוק, אתר מורשת של אונסק"ו, שמורה מרהיבה ביופייה, הכוללת מערות, שדות ירוקים שצבעם מהפנט, יערות והרים משוננים. נבקר בקתדרלת פאט דים, הבנויה עץ ואבן וסגנונה האדריכלי הוא שילוב של מזרח ומערב; משם נמשיך בשייט  אל שמורת הציפורים ט'ונג נאם, בה נוכל לצפות במיני עופות וציפורים שונות, ביניהן חסידות, אנפות, ברכיות ועוד.   ארוחת ערב ולינה בנין בין.

יום 15

מפרץ הא לונג

בבוקר נצא בנסיעה למפרץ הא לונג, אחד משבעת פלאי עולם הטבע בשל אלפי האיים הקרסטיים שבו. האיים – הרים זקורים, הם תופעה גאולוגית מיוחדת, הקיימת רק במקומות בודדים בעולם, ובהא לונג זה המקום היחיד שזה קורה בים ובעוצמה שכזו. נגיע אל המעגן ונצא לשייט של 24 שעות במפרץ המדהים, אשר הוכרז על ידי אונסק”ו כאתר מורשת טבע עולמי. בסירה נהנה מארוחות של דגים ופירות ים טריים, ונחזה באיים השונים עם תצורות הסלע המרשימות, נקרות ומערות אשר חצבו מי הים בסלעי הגיר. את הלילה נלון בתאים פרטיים על הספינה.

Photo by Hilen Phung

מפרץ הא לונג
ימים 16-17

מפרץ האלונג וסיום הטיול בוייטנאם וקמבודיה

המשכימים קום ייהנו מתרגול טאי צ'י אל מול הזריחה העולה על המפרץ. לאחר ארוחת הבוקר נסיים את ההפלגה המרהיבה ונפרד לשלום מהאלונג ומוייטנאם., נצא אל שדה התעופה של האנוי, ממנו נמריא בטיסה חזרה לת"א, דרך הונג קונג. 

 

 

  • הטיול המגוון ביותר בשוק, כולל שמורות טבע, אתרים מיוחדים, פעילויות, מופעי פולקלור ועוד הפתעות!
  • טיול מקיף הנערך בדרום, במרכז ובצפון וייטנאם וכולל את שמורות הטבע ט'ונג נאם וטאם קוק.
  • טיול בקמבודיה כולל 3 ימים מלאים של טיול במתחם מקדשי אנגקור, לצד טיול הליכה בטבע אל עמק "אלף הלינגאמים".
  • קבוצה קטנה, מחיר הטיול מבוסס על מינימום 15 נוסעים ומקס' 26.
  • לינה על ספינה פרטית מעולה ע"ב פנסיון מלא במפרץ האלונג.
  • ביקור ולינה בדלתת במקונג שבדרום וייטנאם
  • רמה גבוהה של לינה והדרכה!!
  • הכנה מלאה לטיול ומפגש מקדים עם המדריך

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
12/11/2024 29/11/2024 יפורסם בהמשך

תוספת ליחיד בחדר: $813



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות בחברת "קתאי פאסיפיק, דרך הונג-קונג
מיסי נמל בטיסות הבינ"ל.
3 טיסות פנים (כולל טיסות בינ"ל מסייגון לסיאם ריפ וטיסה ומסיאם ריפ דנאנג).
תחבורה: אוטובוס תיירים צמוד וממוזג לנסיעות. שייט בספינה פרטית דה-לקס בהאלונג ביי ובדלתת המקונג
קבוצה וצוות: 15–26 נוסעים. מדריך ישראלי מצוות אקו טיולי שטח ומדריכים מקומיים מלווים דוברי אנגלית.
לינה: בתי מלון מצויינים מדרגה ראשונה ומעולה (4-5*). בהאלונג לינה בספינה איכותית בתאים פרטיים ע"ב פנסיון מלא.
כלכלה: חצי פנסיון – ארוחת בוקר וארוחת ערב כל יום.
כניסות לכל האתרים והסיורים כמפורט במסלול הטיול.
מים מינרליים – בקבוק לאדם ליום.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
דמי טיפול ורישום.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
ויזה אלקטרונית לווייטנאם: כ- 25$, ויזה לקמבודיה כ- 30$. ***יתכן שמחירי הויזות יעודכנו בהמשך.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול מקיף המגלה וחושף את היופי בארצות גן העדן הטרופי של דרום מזרח אסיה, כולל ייחוד הטיול בהגעה לאתרים שמחוץ למסלול "הקלאסי": מפגש עם שבטי הצפון, והגעה לכפרים טיפוסיים ואוטנטיים, והנופים ההרריים, שמורות טבע, טיול בדלתת המקונג בדרום וייטנאם; וטיול באזור סיאם ריפ וסביבותיה.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות או מרפאת מטיילים באזור המגורים.
אזורים מסוימים בטיול הם בעלי מאפיינים של עולם שלישי. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמה כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שביתות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך מדריכנו יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.
סדר הביקורים בטיול יכול להשתנות בהתאם לשיקול דעת המדריך בשטח.
היציאה לטיול מותנת במינימום 15 נרשמים.
טיסות - ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

נורודום סיהנוק המלך הנערץ ותרומתו הגדולה לקמבודיה של היום

צילומים: ליאור עלמא וקסלר ב-2004 התפטר המלך של קמבודיה נורודום סיהנוק בן ה-82 מתפקידו, ובנו נורודום שיהמוני הוכרז […]

פסטיבלים ואירועים בוייטנאם

חגים וטקסים בווייטנאם לוח השנה הווייטנאמי המסורתי דומה מאוד ללוח העברי: זהו לוח ירחי שעובר "תיקון" כדי […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לוייטנאם וקמבודיה כולל שמורות טבע

טיולי תרבות וטבע

טיול מקיף אל ארצות גן העדן הטרופי של דרום-מזרח אסיה | 17 יום

הדפיסו שלחו שתפו