טיול לקובה וקוסטה ריקה צילום: אלון קירה

טיול לקובה פנמה וקוסטה ריקה

טיולי תרבות וטבע

בהדרכת דניאל גולדנברג | 16 יום

טיול לקובה, קוסטה ריקה ופנמה לוקח אותנו למסע במרכז אמריקה והקאריביים, מסע המשלב את נופי יערות הגשם והרי הגעש של קוסטה ריקה, עם התרבות, המוסיקה והסיפור המרתק של האי קובה. טיול לקובה הוא מסע אל אי טרופי מנותק ובודד בים הקאריבי. זהו טיול בעקבות המפגש המרתק בין העבדים השחורים מאפריקה והאדונים הלבנים הספרדים. התושבים הם בני תערובת שנוצרו מתוך כור היתוך של בעלי אחוזות לבנים ועבדים ושפחות אפריקנים. מתוך העבר הקשה של עבדות במטעי הסוכר, אחוזות הטבק וחוות הבקר, צמחה תרבות עשירה המשלבת את המקורות האפריקנים והאירופאים. המוסיקה האפרו-קובנית על כל גווניה- הממבו והצ'ה צ'ה צ'ה, הבולרו והסלסה, היא תולדה ישירה של עירוב התרבויות, וביטוי לתרבות העבר ומאוויי ההווה של התושבים.

מסלול הטיול

יום 1

טיסת בוקר לאירופה ,המשך טיסה להוואנה, העברה למלון

יציאה בטיסה מתל אביב דרך אירופה. נחיתה בהוואנה והעברה למלון.

יום 2

הוואנה הקולוניאלית

היום נעמיק היכרות עם הוואנה הקולוניאלית. נתחיל במבצר אל מורו המרשים, סמל התקופה הקולוניאלית ממנו תצפית מרשימה אל העיר. נבקר בבית הכנסת המקומי בשכונת ודאדו, שם פועלת קהילה יהודית קטנטנה ומיוחדת השומרת בכל כוחה על פתיל חייה החברתיים והרוחניים. נקיים מפגש עם נציגי הקהילה ונשתתף בתפילת השבת הקצרה שלהם, העשירה במזמורים.

נמשיך אל הוואנה העתיקה, נצא רגלית מכיכר סאן פרנסיסקו אל הגלריות, חנויות האומנים, בתים עתיקים ותושבי העיר העתיקה. בין הסברים והליכות נכנס לשמוע מוסיקה בברים, נאכל גלידת קוקוס טבעית, נהנה מארומת הקפה והסיגר.  נסייר לאורך רחוב אוביספו, ברובע ההיסטורי המורכב מארבע כיכרות ונגלה היסטוריה קובנית מדהימה בכל פינה. נסייר בפארק המרכזי ובקפיטוליו.

לעת ערב, נסיעה במכוניות אמריקניות פתוחות לסיבוב בעיר הלילית עד לכיכר המהפכה. ארוחת ערב במסעדה. המשך למופע מוזיקה קובנית. לינה בהוואנה.

יום 3

הוואנה האמנותית

הבוקר נגיע למתחם האומנות "המאושרת" על ידי השלטון, שוק האומנים באחד המבנים של נמל הוואנה. נמשיך למרכז הוואנה, כדי להכיר את ארגון הקייחון דה חמאל, רחוב המלא באומנות רחוב, גרפיטי ומוסיקה, המקדשת את שורשי אפריקה בקובה. בכל יום ראשון ,הקהילה האפרו- קובנית מארגנת כאן מסיבת רומבה שחורה, מרתק והכי אותנטי שיש. לאחר מכן, נצא לכיוון CENTRO HAVANA,  זו השכונה הדלה ביותר בהוואנה. נשוטט בסמטאות השכונה, נכנס לחצרות, נצפה באנשים ומצבי חיים המתרחשים במרחב הפרטי והציבורי, דלות נוראית, חיים המתקלפים כמו הקירות סביבם, הרבה חומר למחשבה. זה מצבה האמיתי של האומה הקומוניסטית ברגעיה האחרונים. אחר הצהריים ,נבקר בשכונה מיוחדת, המוקדשת לאומן הקובני הידוע FUSTER, המשלב סגנונות של פיקסו וגאודי. השכונה מקושטת בפסיפסים מרהיבים, הפתעה גדולה למבקרי הוואנה. נבקר בביתו של האומן ונכיר את מפעלו החברתי. 

בערב, נחשף למרחב אומנותי אלטרנטיבי שנקרא FABRICA DEL ARTE בו מרוכזים אנשי בוהמה ואומנות של קובה. לינה בהוואנה.

יום 4

מערב האי - טבע ירוק, טבק וקהילות סוציאליסטיות

היום נצא למערב האי, המקום הירוק ביותר ובסיס הכלכלה של הוואנה בתחילת דרכה. בנסיעה מערבה, נכיר אורח חיים אלטרנטיבי- סוציאליזם קאריבי, נראה מערה קרסטית ,מטעי טבק ועוד… 

במרחק 80 קילומטר מהבירה נמצאת שמורת הטבע הביוספרית לאס טרסס (Las terasas)  .השמורה היא פרויקט קהילתי כפרי ומתחם תיירות, שמטרתו לשקם את המערכת האקולוגית, כמו גם לספק למקומיים העניים חיים טובים יותר, במסגרת קהילתית. נכיר מבנה חברתי מאורגן ,נבקר בגני הילדים של המקום ואת החיים בכפר. נגיע לתצפית מרהיבה על עמק ויניאלס המאפשרת להתבונן בשטחים נרחבים של מטעי הטבק, הגידול המרכזי באזור. נמשיך למערת האינדיאני, נבקר ונשוט במערה ברכס אבן הגיר של האזור המערבי. לאחר ארוחת צהרים במסעדה בלב העמק, נמשיך לביקור בחווה לגידול ויבוש עלי טבק, אותם הופכים לסיגרים בהוואנה. כאן, ניתן לראות את תהליך הייבוש והגלגול. לקראת הערב נחזור ללינה בהוואנה.

יום 5

מרכז קובה

בבוקר, נבקר במוזיאון הרום הצמוד לנמל הוואנה. לאחר מכן, נצא למרכז קובה. כבישים סובייטיים ריקים חוצים את האי. נעלה על המרכזי שבניהם ונסע מזרחה. תחנתנו הראשונה היא בסנטה קלרה , המאוזוליאום המפורסם של ארנסטו גווארה המכונה צה'. משם, נגיע לסיאנפואגוס בה אדריכלות "צרפתית" שולטת, עיר נהדרת להליכה, שוטטות וסיור, וזירת ההתרחשות הפוליטית  בשנות ה-60 של המאה ה-20. קירבת הכור הגרעיני- יעד הטילים הסובייטיים, ומפרץ החזירים הידוע, תספק לנו נושאים מרתקים להדרכה. לקראת ערב, נגיע לטרינידד, אחת הערים היפות בקובה. בטרינידד נלון בבתי מקומיים. הבתים ברמה טובה וכוללים מקלחת ושירותים אישיים לכל חדר. בכל בית ילונו 2-3 זוגות.  הבתים נותנים מענה מצוין ומספקים חוויה מקומית וברמה גבוהה מהמלונות בעיר.

יום 6

רוח צרפתית במטעי הסוכר

את היום נפתח בשיטוט בטרינידד. נבקר במוזיאון הארכיטקטורה, באחוזות האדונים (לשעבר), בגלריות אומנים ובברים הצבעוניים שלה. נחווה שיעור סלסה עם מורה פרטי באחד הבתים בעיר, חובה לרקוד -חובה להרגיש! נמשיך לעמק קני הסוכר. נכיר את תולדות הגידול החשוב, בעמק פעלו אחוזות המאה ה-19. נעלה ל"מגדל הפיקוח" על עבודת העבדים דאז, כדי להתבונן בנוף. אין יותר קובה מזה! בערב, נצא ל"טרינידד הלילית" לרחבת הריקודים, המדרגות- las escalleras, שם נצפה במקומיים וזרים רוקדים יחד. לאחר שיעור הסלסה ,גם אנחנו חייבים להתנסות. אין תירוצים! לינה בבתים מקומיים בטרינידד.

יום 7

היי שלום קובה!

נצא מטרינידד, בדרכנו חזרה לשדה התעופה של הוואנה. נטוס מהוואנה לפנמה סיטי. לינה בפנמה סיטי. לאחר התארגנות במלון, נצא לארוחת ערב במקום מקסים עם מוזיקה חיה בקסקו וייחו (האזור העתיק של העיר).

יום 8

פנמה סיטי

נתעורר בפנמה סיטי, ננצל את היום להיכרות עם העיר. נחקור רגלית את האזור העתיק והתוסס "קסקו וייחו", גלריות, מסעדות, בתים היסטוריים, עיר קולוניאלית של ממש. בכיכר צרפת המפורסמת, תצפית מרהיבה על גורדי השחקים התמירים, הנותנים ביטוי לאחת הערים המפותחות ביותר בעולם, פנמה סיטי. נמשיך לביקור במפעל ההנדסי המפורסם ביותר במדינה, תעלת פנמה. לינה בפנמה סיטי.  

יום 9

מפנמה סיטי לסאן חוסה

נשלים את הביקור בפנמה סיטי ובהתאם לשעת הטיסה, נצא לשדה התעופה לטיסה לסאן חוסה בירת קוסטה ריקה. נחיתה והעברה למלון. לינה בסאן חוסה. 

יום 10

הר געש, ספל קפה וקשת בענן- הכירו את קוסטה ריקה.

נתעורר לעיר תוססת ופעילה, נעלה לכיוון הרכס המרכזי, אל שמורת הטבע  הר געש פואס, מהרי הגעש היחידים בעולם שהלוע שלו נמצא ממש מתחת לשביל ההליכה המרהיב ביופיו. נצא למסלול הליכה בטבע עד להר הגעש עצמו. נמשיך בנסיעה אל שמורת הטבע  La Paz. נסייר במקלט לחיות בר, ונתרשם מהחי והצומח בקוסטה ריקה. נטייל בין ארבעה מפלי ענק החושפים אותנו לטבע המפורסם של האזור. לינה בסאן חוסה.

יום 11

בעמק ארנל.

נסיעה נעימה בין רכסים ושטחי גידולים חקלאיים תוביל לעיירת האומנים סארצ'י (Sarchi), נבקר בסדנא של ה- Carretas, עגלות השוורים המצוירות ועבודות נוספות. נמשיך לאזור הר געש ארנל. נהנה מטיול בשמורת ארנל, מסלול הליכה להכרת האזור הגעשי הכולל תצפיות ותופעות טבע. נהנה מפעילות גלישת צמרות (Canopy). המשך למלון, בו נשתכשך בבריכות טבעיות ממקור געשי באווירה נעימה. לינה באזור ארנל.

יום 12

פעילות סביב הר ארנל

הבוקר נשתתף בפעילותFloating , ציפה בסירות גומי מקצועיות. נמשיך לחווה אקולוגית טבעית שבה ניתן, יחד עם מדריכי המקום, ללמוד על סוגי הגידולים שבאזור. מאלה, נכין לנו ארוחת צהרים טעימה. נקנח בביקור בחווה בה מגדלים אננס טעים. לינה באזור ארנל.

יום 13

בדרכו של בלבואה – אל הפסיפי

את הבוקר נתחיל בסדנת שוקולד ייחודית שנארגן לקבוצתנו, נשתתף בתהליך הבחירה של תרמילי הקקאו, תהליך העיבוד והפיכתו לנוזל האהוב. לאחר מכן, מלאי אנרגיה, נגיע לשמורת לה פורטונה, מפל מרהיב ביער. המעוניינים, יוכלו לשחות בבריכה תחת המפל. נמשיך בנסיעה דרומה מאזור ארנל לכיוון החוף הפסיפי של קוסטה ריקה. יום זה כרוך בלא מעט נסיעה אך הנופים יפים, המוזיקה מתנגנת והזמן עובר מהר. זה גם מעבר ממזג אוויר קריר לחם ולח. נגיע למתחם נהר הטרקולס, נערוך ספארי תנינים ונצפה במיני ציפורים. זהו באמת גן עדן לצפרות וטבע בקוסטה ריקה. לינה ב"פונטה לאונה". 

יום 14

קוסטה ריקה במיטבה

בבוקר, עוד לפני החום הגדול, נסייר בשמורת הטבע מנואל אנטוניו. נצפה במגוון פרפרים, קופים, רקונים, נחשים, חיות מים, סחלבים ועוד. בהמשך, נפליג במימיו הצלולים של הים הפתוח ולאורך חופיו הציוריים של הפארק. נצפה בדולפינים השוחים סמוך לחרטום, צבי ים, ועוד. בעת השייט נגלים איים מסתוריים, צוקים וסלעים במים, המהווים בית לסוגי עופות מים כמו פליקנים, מגלנים ועוד. עגינה לשנורקלינג וארוחת צהרים שתוגש במהלך השייט וסיום הטיול בחגיגה של ממש! חזרה אל המרינה. לינה בפונטה ליאונה.

יום 15

נפרדים מהעולם החדש

בבוקר האחרון, נבלה במלון ובחוף הסמוך, לקראת צהרים נצא אל שדה התעופה של סאן חוסה לטיסה למדריד.

יום 16

נחיתה והמשך טיסה ארצה

נחיתה במדריד והמשך טיסה לתל אביב. נחיתה בלילה.

  • ויזה לקובה כלולה במחיר הטיול.
  • חצי פנסיון בקובה+ חצי פנסיון בקוסטה ריקה +2 ארוחות נוספות
  • סיור במכוניות משנות ה-50 בהוואנה
  • כניסה למועדון בהוואנה המציג מוזיקה חיה
  • ביקור במפעל סיגרים
  • סיור צמרות (אומגות) וסיור הליכה על גשרים תלויים מעל צמרות העצים של שמורת מונטה ורדה
  • שמורת הטבע טורטוגרו כולל שייט תעלות
  • שני לילות בשמורת הטבע מנואל אנטוניו כולל שייט בקטמרן בשמורה!
  • ביקור בספארי תנינים
  • מסלול מקיף ויצירתי המשלב בין התרבות הלטינית של קובה, הטבע המופלא של קוסטה ריקה.
  • מלונות טובים במיקומים מרכזיים- בטרינידד חוויה אוטנטית של לינה ב" casas particulares"

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר : 1,185 $

 

 

 



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

לינה: בקובה לינה במלונות טובים או מהטובים בנמצא, בטרינידד לינה בבתים של מקומיים (חוויה ייחודית). בקוסטה ריקה ובפנמה לינה בלודג'ים ומלונות מדרגת תיירות ראשונה או הטוב בנמצא.
כלכלה: פנסיון מלא בקובה + חצי פנסיון בפנמה ובקוסטה ריקה (ארוחת בוקר+ צהרים או ערב)+ שתי ארוחות צהרים נוספות.
תחבורה: רכב תיירות ממוזג לפי מספר המטיילים, שיט לפי התוכנית.
טיסות בינלאומיות וטיסות פנים המפורטות במסלול.
דמי כניסה לאתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול.
דמי כניסה לאתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול.
ויזה לקובה.
מיסי נמל ודלק בטיסות בינלאומיות.
דמי רישום וטיפול.
טיפים לנותני השירותים המקומיים
מפגש הכנה עם המדריך יערך כשבועיים לפני היציאה לטיול.
קבוצה וצוות: 15-24 מטיילים, מדריך מצוות "אקו". מדריכים מקומיים דוברי אנגלית.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
מסי נמל מקומיים שאינם נקובים בכרטיס ומשולמים בחו"ל
כניסה למועדונים, למעט המפורטים במסלול הטיול (הסכומים נעים בין דולרים בודדים ל-32$).

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול בתנאים טובים, המשלב תרבות ומוסיקה בקובה, וטיול בדגש טבע בקוסטה ריקה ובפנמה.
המצב הכלכלי בקובה כרגע בשפל, על המטייל לדעת ולקבל זאת כחלק מתנאי הטיול. אנחנו עושים כמיטב יכולתנו ע"מ להבטיח שירותים נאותים מראש.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
מדינות אמריקה הלטינית עדיין לא מפותחות דיין במתן שירותי תיירות. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך מדריכנו יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.

קצת על דניאל גולדנברג

מובילה מנוסה של מסעות עומק אתנוגרפיים. מתמחה ברוסיה ומרכז אמריקה. כותבת, מרצה ,מטיילת. בוגרת לימודי היסטוריה ואנתרופולוגיה ל-BA ולימודי תרבות כלימודי MA באוניברסיטת תל אביב. האם זה מגדיר מדריכה? אדם שאינו יודע לחיות ללא מכחול וצבעים הוא צייר. אדם שידיו רועדות ללא רישום חרוז או מילה הוא סופר. מה הוא אדם שכל מהותו היא במרחב? כל הווייתו בפעולת היציאה לדרך? כל נשימתו מלאת ציפייה לגלות. אין לאדם כזה שם, אין לו הגדרה. יש לו רק את הדרך. בדרך זו , בחמש עשרה השנים האחרונות, הובלתי עשרות קבוצות, מאות מטיילים. דרך שהתחילה במרחק, במרחב והובילה תמיד לעולם אין סופי, אל ליבו של כל מטייל ומטיילת שלי. אני אנתרופולוגית שמטיילת כדי להרגיש, אני אישה שמתרגמת תרבות, אני אדם שנמצא בטווח, בין לבין. דוברת רוסית מהבטן, עברית מהחיים ,אנגלית מהספרים וספרדית מהלב. מדריכה ברוסיה הגדולה כדי לחזק את שורשיי, ומרכז אמריקה המסתורית כדי לאפשר לעצמי לחלום. מבטיחה בטיולים שלי לפתוח צוהר לחיוך וכאב של תרבות אחרת, לסיבות ההחלטות של אנשיה. מבטיחה לתת בסיס להתבונן ולהקשיב למנגינות הזמן ולמנטליות שלהן. מבטיחה להדריך את הנפש שלכם לצאת למסע אל המקום שנסעתם אליו. להגיע לעומקו זו כבר החלטה שלכם.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

קוסטה ריקה – חיים טהורים בחוף עשיר

בקוסטה ריקה המיתוס של גן עדן הופך למציאות. חופים בתוליים, מגוון מדהים של בעלי חיים, ים כחול […]

קובה – שעת שקיעה מתוקה בסופו של יום מריר

מסע רכבת למהפכה הקובנית בת ה-50 אלפי צעירים וצעירות גדשו את כיכר המהפכה בעיר הוואנה. מוזיקה מחרישת […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לקובה פנמה וקוסטה ריקה

טיולי תרבות וטבע

בהדרכת דניאל גולדנברג | 16 יום