טיול לדרום אפריקה

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?

יבשת שהיא גן העדן לגדולים ולקטנים, חובבי טבע וחובבי הטבע האנושי

מזרח אפריקה מציע שפע הזדמנויות לספארי מרתק בקבוצות, משפחות ויחידים. יש לכך מספר סיבות מצויינות:
במזרח אפריקה ניתן לצפות בחיות הבר והמערכת האקולוגית בה הם חיים, נופי טבע מרהיבים ומערכת אקלימית ידידותית, אנשי שבטים ותרבות מרתקת לצד היסטוריה מעניינת. רוב טיולי הספארי הם טיולים לקניה, טנזניה, אוגנדה ורואנדה, ארצות הספארי המובהקות.
לפניכם מעט מהמרכיבים בתוכנית הספארי.

טיול משפחות לקניה בעונת הנדידה הגדולה עם אקו טיולי שטח >>>

שמורת סינייה, הסרנגטי ומכתש הנגורונגורו - טיול לטנזניה ללא ילדים עם אקו טיולי שטח >>>

יערות גשם שימפנזים גורילות, אנשים מסבירי פנים בנופים עוצרי נשימה - טיול לאוגנדה ורואנדה עם אקו טיולי שטח >>>

האדם והתרבות באפריקה

במהלך הספארי בקניה ובטיול לטנזניה פוגשים המטיילים בתושבים המקומיים. חלק מהשבטים יושבים היום בבתי קבע ועוסקים בחקלאות (לדוגמא שבט הקיקויו הגדול בקניה). לצידם קיימים שבטים ששמרו על מסורותיהם השבטיות כרועי בקר ואף כציידים כמו המסאים, הטורקנה, האל מולו וההדזבה. המפגש עם אנשי השבטים מחדד אצל המטיילים, ובעיקר אצל הילדים והנוער, הרבה נושאים מתחומי החיים, ויש לו ערך מוסף מעבר למידע בתחומי האנתרופולוגיה והסוציולוגיה. הילדים נחשפים לנושאים רבים שעולים במפגש עם אנשי השבטים המקומיים - שונות תרבותית, עוני, "פרימיטיביות מול מודרניזציה" ועוד. המפגש הבין תרבותי נותן לילדים פרספקטיבה השוואתית מרתקת על החיים כילדים בישראל מול חיי הילדים באפריקה. הילדים נחשפים גם לתרבות האפריקאית: שירים, אמונות, טקסים ואמנות. ניתוח המציאות של המטיילים הוא שונה - המבוגרים מסתכלים על הפן האנתרופולוגי ועל הדילמות שבין מסורת וקידמה, בעוד הילדים מנסים לפענח וללמוד את מושגי היסוד ופערי התרבות שבין החברה האפריקאית לתרבות המערבית.

בעלי החיים בספארי באפריקה

שטחי הספארי באפריקה, בקניה ובטנזניה, הם מהאזורים בהם עושר ומגוון בעלי החיים הוא הגדול ביותר באפריקה ובעולם כולו.
בכל אחת מהארצות מגוון בעלי חיים מדהים. שלל טורפים כמו אריות, נמרים וברדלסים, לצד "הנטרפים" כגון צבאים, ג'ירפות, בופאלו, גנו, זברות... והרשימה עוד ארוכה. אפריקה, להזכירכם, היא גן עדן לציפורים, ולכן גם לצפרים וחובבי ציפורים. חלק מהציפורים נודדות דרך ישראל לאפריקה ואח"כ חוזרות לאירופה, וכך נפגוש באפריקה למשל את החסידות. אגמי נקורו ובוגוריה מהווים בית גידול לאלפי פלמינגו הצובעים את האגמים בוורוד. גם אגם מגדי בקניה מהווה מקום קינון לפלמינגו. נדידת בעלי החיים בין שמורת הסרנגטי לשמורת המסאי מרה היא הנדידה הטבעית האחרונה רבת הממדים של עדרים על פני כדור הארץ. מיליון גנו וזברות נודדים בין שמורת המסאי מרה בקניה לבין שמורת הסרנגטי שבטנזניה. הנדידה ניתנת לצפייה בקניה במסאי מרה בין יולי לספטמבר ובטנזניה, בשמורת הסרנגטי, מתחילת אוקטובר ועד סוף יוני. החיות מרתקות ומהפנטות את כולם במידה שווה, מילדים בני 8 ועד מבוגרים בגילאי 70 ואף יותר. למרות התפיסה הקוגניטיבית השונה בין הגילאים, בכל זאת התוצאה היא זהה - הנאה צרופה.

הטבע ומזג האוויר - האוצר של אפריקה

בניגוד למה שחושבים, התדמית של אפריקה המדברית אינה נכונה לגבי הארצות במזרח אפריקה, למעט באזור הקנייתי הגובל בסומליה בצפון מזרח. ההיפך הוא הנכון. שילוב של קו המשווה עם גובה טופוגרפי יוצר מערכת אקלימית הכוללת יערות גשם הררים (הר קניה, שמורת אברדר, הר מרו ורמות הנגורונגורו), אגמים (ברינגו, בוגוריה, נקורו, ניאוושה, מגדי, נטרון ומניירה), נהרות (גורמטי בסרנגטי, אווסו ניירו בסמבורו והמרה במסאי מרה) וסוואנה גבוהה. מזג האוויר בספארי באפריקה הוא אידיאלי לגידול הקפה המפונק, ואיפה שגדל קפה, גם לאדם נעים לחיות. ממוצע הטמפרטורה בטנזניה ובקניה הינו בערך 26 מעלות שנתיות עם סטיה של טמפטורה עד שתיים במשך כל השנה. אין בטנזניה או בקניה קיץ וחורף כמו בישראל אלא עונות יובש ועונות רטובות. לכן אפשר לטייל כל השנה!!. העונות הרטובות אינן מתאפיינות ביום גשם מלא אלא במטחי גשם קצרים, שאחריהם יום קסום וניחוח מדהים באוויר. המערכת האקלימית תורמת לארצות אלו גם בשטח החקלאות. יש קרקע פורייה לגידולים חקלאיים כמו פירות טרופיים ומטעי תה וקפה הדורשים אקלים נוח וטוב כמו זה שיש בקניה ובטנזניה. מזג האוויר הנוח גם מאפשר תנאי לינה טובים ונוחים. הלודג'ים באפריקה בנויים בשילוב והתמזגות עם הסביבה ומעניקים אווירה ייחודית ומהנה. מזג האוויר הנוח מזמין עמו גם אפשרויות קמפינג שונות, מאוהל פשוט ועד מאהל מפואר ברמה של דלקס המכיל שירותים ומקלחת באווירת טבע מושלמת. בכל מקרה מזג האוויר הקריר הוא אידיאלי לחובבי הקמפינג והטבע. לספארי באפריקה יש עוצמות שאין לשום טיול אחר. הוא משאיר חווית-חיים בעלת ערך מוסף גבוה ביותר. הטיול ליבשת השחורה משאיר חותם ארוך טווח ונותן פרספקטיבה מצוינת לחיים בארץ ובעולם בכלל.

עוד באתר - טיול לטנזניה עם אקו טיולי שטח

טיולים הקשורים למאמר