פרו צילום: יריב עירון

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?

המקום הגבוה ביותר שאליו הגעתי

כל המטייל באנדים חווה לפחות פעם בחייו את תחושת האוויר הדליל, "מחלת הגבהים" של התיירים.
חוסר החמצן באוויר הדליל גורם לתחושת עייפות רבה, ופיזית ממש קשה ללכת.
באותו יום כשיצאנו מהוארז בירת מחוז אנקש שבפרו בכדי להגיע לפסטרורי שגובהה 5500 מטר, כבר הייתי מתורגלת בגבהי האנדים. לאחר הרבה ליטרים של -מטה דה קוקה -תה קוקה, התרופה המקומית למלת הגבהים ומשקה פרואני מסורתי, חשבתי שאני עמידה.
נסענו ברכב מקומי קטן לסיור בן יום. נהג- מדריך מקומי, שלושה תיירים ואני. היעד, כאמור -.פסטרורי.
בדרך עצרנו ליד מערה חצובה בסלע -המקומי טען שהיא מחברת בין הוארז לקוסקו הבירה העתיקה. יותר מ 100 ק"מ אבל - כמו שאומרים בדרום אמריקה, הכל יכול להיות. האינקה אכן היו בנאים מוכשרים ביותר והדרכים העתיקות, ה"אינקה טרייל", קיימות ומשמשות עד היום כמסלולים בהרי האנדים.

הזמינו טיול לפרו בדגש תרבות ונוף עם אקו טיולי שטח >>>

טיול לפרו ואקוודור עם אקו טיולי שטח >>>

טיול לפרו ואקוודור בפסטיבל הבתולה עם אקו טיולי שטח >>>

כשהתחלנו לעלות השתנו מזג האוויר והנוף, נעשה קר יותר ויותר, הצמחיה התדלדלה מאד ובאופק ניראו עדרי למות רועות וכן בקתות הקש של הרועים המקומיים.
עצרנו לשתות ממעיין של מיים מוגזים -מינרלים ישר מהטבע, להתבונן בציורי קיר שמי יודע בני כמה הם וכן בקקטוסים הצומחים רק באזור זה, ישר מהסלעים לגבהים מרשימים.
הדרך שהיתה בתחילה סלולה ואחר כך דרך עפר כבושה הסתיימה לבסוף במשטח חניה שממנו צועדים לכוון שיא הטיול -. קרחון פסטרורי.
המקומי מעודד אותנו שזה ממש לא רחוק, קילומטר וחצי בערך. בצד הדרך עומד כפרי המחזיק שני סוסים ומנסה לפתות אותנו להשתמש בהם.
אני האמיצה מחליטה לעשות את זה "כמו שצריך " וללכת ברגל.
ככל שהדרך מתארכת הנשימה מתקצרת -פשוט אין אוויר. הגשם שמתחיל לרדת נהפך מיד לחלקיקי שלג קטנטנים הנושבים לכל עבר. וקרררר כל כך שכמעט התחרטתי ורציתי סוס מקומי. התברר שגם הסוסים מגיעם רק עד למקום מסויים ומשם -אין ברירה -רק ללכת ללכת -כדברי השיר.
בשלב זה מפאת חוסר האוויר כל צעד מצריך הפסקה לנשימה ומנוחה. את הקילומטר וחצי האלו צעדתי במשך שעה וחצי מאומצות, אבל היה כדאי. כשהגענו לשולי הקרחון יצאה השמש להאיר את הנוף המרהיב, ליקקנו נטיפי קרח בתור משקה -מים טהורים, נכנסנו למערה, הנקודה שממנה מפשיר הקרחון לנחל דקיק, ושמרנו בזכרוננו את היופי, השקט והשלווה של הגובה העצום הזה.
הדרך חזרה ארכה רק 15 דקות והסיפוק מהטיול -אדיר.