ד"ר תמר שק

מדריך

מדריכת טיולים ד

קצת על ד"ר תמר שק

מדריכת טיולים מזה שנים רבות במקומות מגוונים בעולם תוך שילוב עם טיולים אישיים ללימוד מקומות חדשים. חייתה והדריכה טיולים וסמינרים בסיני מעל 5 שנים בבית ספר שדה "צוקי דוד" ונקשרה למדבר ולבני המקום תוך הכרות מעמיקה של השטח בעיקר בתחומי הגיאולוגיה, הבוטניקה והאקולוגיה – הנושא בו עוסק הדוקטורט שלה.
חייתה ברואנדה כשנתיים ופועלת שם עד היום בכפר הנוער אגהוזו שלום תוך הכרות וקשר מעמיק עם האוכלוסייה המקומית ובני הנוער בתהליך חינוכי על רקע רצח העם שהתרחש במדינה בשנת 94'.
מדריכה ותיקה לאיסלנד – אי שמשרה על כל מי שנמצא בו, אפילו לפרק זמן קצר, חוויה פיזית ונפשית מיוחדת.. אוהבת חופש ומרחב ומנסה דרך טיולים רגליים להעביר את חווית המקום בו מטיילים. כמו כן מובילה טרקים ביבשת אפריקה – במרוקו, בהרי האטלס וכן בהרי הסימיאן שבצפון אתיופיה ובחמש השנים האחרונות מתמקדת בטיולים באתיופיה ובמדבר הדנקיל על ייחודו הגיאולוגי והאנושי.

 

 

 

 

 

מטייל בא לטייל במקום חדש לראות דברים חדשים. טייל - מגיע לשיווי משקל עם הסביבה החדשה אליה הוא נקלע. מקבל את מה שקורה, ללא תכנון, וזורם עם זה כחלק מהארץ החדשה

הטיולים הבאים בהדרכתו/תה

מאמרים

אתיופיה – על לועו של הר הגעש

בכל המסעות שלי אני מחפשת הר געש. לרוע המזל אני מגיעה תמיד אחרי שהאל וולקן כבר סיים […]

המלצות

 

תמר – או כמו שנהגו כאן לקרוא לך "תמרי"...

בכל מקרה ענית ועשית כל מה שיכולת שיהיה לנו טוב!

רק משוגעים כמונו – ("כנראה") היו מוכנים להיות חלוצים ו"פורצי דרך" כדי להמר ולעלות על מטוס RAWANDAIR  באמצע חודש יולי, ולנחות במדינה שיש בה

"הכל מכל", וצריך להיות בה כדי לחוות ולגלות מה באמת יש לרואנדה להציע.

אמנם תמונות שנשלחות להדס עוזרות, אך לא מספקות כדי להמחיש את האווירה והסביבה והעוצמות של חוויות מצטברות ובלתי נשכחות מהתשעה ימים האחרונים.

נסענו בדרכים שלעיתים היו מאתגרים, מתישים וארוכים  - לא רק לנו אלא גם לנהגים ולג'יפים שעמדו בגבורה במשימה....!

הפלגנו לאיים מבודדים מרוחקים וגילנו פרות וכבסים שוחים. חזרה ללא תאורה הייתה כלל לא פשוטה בלשון ההמעטה, אבל תמיד נשארה אחוות יחידה וחוויה – כמובן בזכות הפנס מהום סנטר של שולי.

טיול עם ג'נוסייד ברקע, היסטוריה מעמיקה, קשה ועצובה – לתקופה של תקומה ותקווה חדשה; במדינה עם אנשים אדיבים, פשוטים, צנועים ועניינים, שמאד חזקים ובעובדה שורדים. חשנו עוצמות מבלבלות של רגשות שעוד נתמודד ו"נתיידד" עמם יש להניח עוד ימים ושבועות עתידיים – כל אחד בדרכו ובעתו. טעמנו מאכלים מוזרים ומשונים – מקסבה מרה, בירה פריומוס שלא דומה לשחורה, ואפילו עגבנייה שגדלה על עץ...בלי להתלוצץ.

נוצרה קבוצה נחמדה ואינטימית של אנשים מכל הגילאים, היישובים והערים בארץ.

מה שללא ספק עשה את הטיול לחוויה בלתי נשכחת זו את תמר – ורק אתאולי משוגעת כמונו שיכולה להיות המנהיגה והמדריכה שפורצת ופרצה דרכים ברואנדה ובכלל. בזכותך ביקרנו במקום בו "מתייבשות הדמעות" ....למרות שירדו לחלקנו לא מעט בשבוע העוצמתי הזה. למדנו והשכלנו – ועזרת לפקוח את עינינו לראות רבדים נוספים וצבעים אחרים של החיים בארץ "האביב הנצחי".

אנחנו נחזור לקיץ החם בארץ הקודש הלילה, ואתנו זיכרונות וחוויות מרואנדה ארץ הגבעות – בלי תמונות של גורליות, - אבל תמונות רבות רבות של נופים, בעלי חיים ואנשים בצבעים מרהיבים ומדהימים!

הולכת אותנו "פורצי דרך רואנדה יולי 2019" בהרים, ערים, כפרים ודרכים ואנחנו מבקשים להודות לך על יצירה והפיכת חלום למציאות – בביקור זה. כפי שאת כל כך אלופה באמונה ועשייה, אנחנו מאחלים לאנשים רבים ונוספים לזכות להדרכה וליווי כה מקצועי ואנושי שלך!

יש לכל אחד ואחת מאתנו מזכרת אישית ממך וספרך הולך אתנו ואת בליבנו!

באהבה והערכה רבה:

דני, אדי, קלרה, שולי, נגה, עתליה, אילה, אסתריקה ובלינדה.
שלום חברת אקו שמחתי לנסוע לטיול הבלתי נשכח לרואנדה עם גברת תמר שק המדהימה שהפכה את טיולנו מחלום דמיוני למציאות לא היתי לפני כן בטיולים מהסוג הזה אך טיילתי רבות בעולם וטיולנו זה הפתיע אותי ונתן לי חשק לעוד בזכות הדרכתה הנפלאה של תמר שק היקרה שהפכה ממדריכה לממה תמרי היקרה נקשרנו אליה כמו אל איזה מדריך רוחני מהתנך כמו בתקופת הנביאים מבקשת כאן למסור לה את תודתי הכנה על כל שעשתה עבורנו בטיול לרואנדה תודה רבה תמרי אחת ויחידה אוהבת אותך שולי בן שבת חובשי
תמר שק – טיולי איסלנד / מאת רבקה מבטח
לורדית שלום רב!

היה טיול מדהים, חווייתי ועוצמתי.

אנסה לתאר אותו במילים למרות שמילים לא יוכלו לבטא את גודל החוויה ואשמח אם תפרסמי אותו בשמי.

ראשית , חלק נכבד מהטיול המרתק הוא בזכות המדריכה ד"ר תמר שק. מדריכה שכמוה לא פגשתי מיימי. עם מאור פנים , נועם, רגישות רבה מאד, רצון לעזור תשומת לב לכל פרט ופרט לאורך כל היום. הידע שלה לא יסולא בפז ואנחנו יצאנו מועשרים בתחומים רבים רבים: התחום הגיאומורפולוגי, התחום הבוטני, האקלים, ומיקומה של איסלנד במפה העולמית והשפעת התופעות העולמיות על איסלנד, הן מבחינה גיאומורפולוגית והן מבחינה כלכלית.. תמר גם בחרה נהג איסלנדי נעים הליכות שנתן לנו פרק בחיים באיסלנד, פרק מרתק ביותר. הוא היה נהג שנענה לכל צורך שלנו בשמחה ובקלילות , הוביל אותנו בדרכי חתחתים , דרכים עם אבני לבה וכן דרכים שנוצרו בתוך מי קרחונים. ליווה אותנו לכל מקום , וכאשר תמר קרעה גיד ביומיים האחרונים והלכה פחות הוא היה עוזרה הנאמן והיא הדוברת ומסבירת הדרך רבת ההדר.

על נופיה של איסלנד , ובעיקר הנופים אליהם לקחה אותנו תמר לא אכביר במילים כי אני מרגישה שכל  מילה תגמד את גודל החוויה: המפלים האדירים, הנהרות, הקרחונים , הרי הלבה ולבסוף רקייויק על כל משמעותה היו מראות שעדיין מופיעים אצלי בחלומות ובחלומות בהקיץ.

תמר גם השכילה לגבש את הקבוצה וליצור קבוצה מתקשרת , עוזרת ובעלת אווירה נעימה.

אשמח לטייל עמכם עוד טיולים כאלו כי חוויות כאלו הן טעם החיים!!!

תודה רבה רבה

רבקה מבטח
המלצה על המדריכה ד"ר תמר שק / מאת יהודית ריין
מקצוענית, מעניינת מאד, בעלת ידע עצום וסוחפת באהבתה לאיסלנד ואנשיה. רגישה למטיילים אך אסרטיבית כשצריך. סבלנות לכל קושיות המטיילים. גורמת לכך שכולם יבינו – מדברת בגובה העיניים.
כל מילה בסלע או יותר נכון בסלעי הד ובמשושי בזלת.
זו הפעם הראשונה שיצאנו לטיול מאורגן וכנראה שהתחלנו עם המיטב - מדריכה מדהימה אנושית שופעת ידע ואהבה לאיסלנד. נהג מדהים אדיב וחם שנהג בצורה בטוחה והתנהג כאחד מאתנו. ארץ שהפכה ממש קסומה בזכות כל מה שבה וההדרכה המעמיקה ומשתתפי הטיול מגיל מצוות עד גבורות שהשתתפו עמנו בחוויה המדהימה.
ישר כח לכל מי שתכנן והעביר לנו את הטיול המהנה. אנחנו אמנם חזרה בארצנו אבל הלב עדיין שם באיסלנד.
שתהיה לכולנו שנה טובה, שנת בריאות, אושר והצלחה.