קרואטיה, סלובניה ומונטנגרו

טיולי תרבות וטבע

טיול טבע מרהיב במדינות הבלקן. בהדרכת ליזה ברעם. | 13 יום

יוּגוֹסלביה, ארץ הסלאבים הדרומיים (יוגו בסלאבית = דרום) היה שמן של שלוש ישויות פוליטיות שהתקיימו ברציפות, אך באופן נפרד, לאורך רוב המאה ה-20 (19182003) בדרום-מזרח אירופה. לאחר התמוטטות האימפריה האוסטרו-הונגרית בקץ מלחמת העולם הראשונה, שלושה עמים סלאביים במערב רכס הרי הבלקן – הסרבים, הקרואטים והסלובנים, התאחדו על מנת ליצור ממלכה מאוחדת. בשלב מאוחר יותר הצטרפו בוסניה, מקדוניה ומונטנגרו. בשנת 1980 לאחר מוטו של השליט הכל יכול טיטו, החלה התעוררות המאבק הלאומי של הקבוצות האתניות ובשנת 1991 התרפקה האימפריה סופית.  

טיול עומק לשלושת המדינות המרתקות והיפות ביוגוסלביה לשעבר - נופים פראיים, מפרצוני ים אל מול איים ירוקים, אגמי טורקיז ושמורות טבע נדירות. לצד הטבע והנופים הקסומים נבקר בעיירות חוף וכפרים בלקניים. נתוודע לתרבות ולמאכלים המקומיים של הקבוצות האתניות באזור. היסטוריה שחיה וקיימת מול עיננו, טבע מאלף ומעלף, ותרבות ייחודית ומעניינת – כל אלו הופכים את היעד לחוויה משכרת חושים ומהנה.  

בסלובניה נבקר באגם בוהין, קניון וינטגאר המדהים ביופיו ובחבל הקארסט המפורסם במערות הנטיפים שלו. בקרואטיה נבקר בשמורת פליטביצה, בעלת 96 המפלים ו- 16 האגמים, בפארק קרקא היפהפה. נבקר גם בחצי האי פליישץ ובאי קורצ'ולה אשר אינם מוכרים למטייל הממוצע. וכמו-כן נסייר בערי חוף עתיקות שבתי האבן שלהן נושקים לים האדריאטי. נטייל במונטנגרו בעלת הנופים הפראיים, כמו הפארק הלאומי 'דורמיטור', שם נעבור בכפרים ההרריים של בני הגזע הדינרי.

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב - זאגרב

נפגש בנמל התעופה בן גוריון אחר הצהריים ונעלה על טיסה דרך יעד ביניים לזאגרב, בירת קרואטיה. הגעה בשעות הלילה והעברה למלון ללינה. 

יום 2

זאגרב – לובליאנה

לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור בעיר הבירה הקרואטית זאגרב, העיר העליונה ובה כנסיות, קתדרלות, שער האבן שהינו שריד מהמאה ה–13 ובניין הפרלמנט. נעבור גם בעיר התחתונה ובה כיכרות, שדרות רחבות ידיים וגנים. נמשיך לליובליאנה (Ljublijana), בירת סלובניה. נצא לסיור רגלי בעיר הרנסאנסית המעוצבת ברוחו ובצלמו של בית הבסבורג. נלך לאורך גדת נהר הלובלייניצ'ה החוצה את העיר, נבקר ב"רחוב היהודים" ונלמד מדוע התושבים ענדו על דש בגדיהם טלאי צהוב ב1989. נראה את בית העירייה, הקתדראלה המרשימה והשווקים התוססים. העברה למלון באזור הטבע היפהפה של סלוניה לארוחת ערב ולינה.

יום 3

אגם וטירת בלד – קניון וינטגר - אגם בוהין – רכבל להר ווגל

יום מדהים של טבע מרהיב מחכה לנו. היום יוקדש לפארק הלאומי טריגלב, החשוב ביותר בסלובניה. נתחיל את היום בביקור בטירת בלד, טירה מימי הביניים. הטירה ממוקמת על צוק מעל האגם היפהפה שמימיו צבועים בטורקיז מרהיב עין וגבות והרים עוטפים אותו בנוף ירוק עד. נמשיך לטיול בקניון וינטגר (vintgar), נלך לצד הנהר השוצף שמימיו טורקיז יפהפה ורסיסי מים נשברים ממנו ומשתקפים באור השמש שמסתנן לעיתים לתוך הקניון. לאחר מכן ניסע לאגם בוהין (Bohinj) הסמוך. זהו אגם קרחוני הנמצא בשטח הפארק ונחשב לאזור המרשים ביותר בסלובניה. נעפיל ברכבל לפסגת הר ווגל כדי לצפות על הרכסים המוריקים של הפארק ועל האלפים האיטלקיים והאוסטריים. חזרה למלון לארוחת ערב ולינה.

יום 4

חבל הקראסט עם ביקור במערת הנטיפים - פיראן

הבוקר נצא לכיוון חבל קארסט הגובל באיטליה. זהו האזור שבו נחקרו לראשונה במאה ה-19 נופי סלעי גיר, תוך חשיפת אלפי מערות נטיפים. נחקור את העולם התת קרקעי של מערת הנטיפים פוסטוינה. המערה נחשבת כפנינת אזור הקראסט והביקור בה משלב נסיעה ברכבת. נמשיך בנסיעה אל עבר עיירת הנמל העתיקה והציורית פיראן (Piran), השוכנת לחוף הים האדריאטי, בדרום מערב סלובניה, היא בעלת היסטוריה מפוארת, וביקור בעיר העתיקה שלה ייקח אתכם למסע בזמן אל רחובות מימי הביניים. המשך נסיעה לאזור הריביירה הקרואטית למלון לארוחת ערב ולינה.

יום 5

שמורת פליטביצה

היום נבלה בלב הרי האלפים הדינריים, אשר שם נמצאת שמורת הטבע הפלאית פליטביצה (Plitvice). בליבת הפארק 16 אגמים ו-96 מפלים, שנוצרו בתופעה המכונה "טרוורטין", חומר סחף גירני הבונה את גדות ומחיצות השמורה. נקדיש מספר שעות לטיול רגלי לאורך גשרוני עץ בין האגמים והמפלים. ללא ספק אחד מיצירות הפלא של טבע, חוויה משכרת חושים. העברה למלון באזור לארוחת ערב ולינה.

יום 6

שמורת הטבע קרקא כולל שייט – טרוגיר

הבוקר נצא בנסיעה דרומה אל עבר רצועת החוף הקרואטית על ים התיכון. נגיע לביקור בפארק הלאאומי קרקא, הקרוי על שם נהר הקרקא, אזר שורם לאורכה של קרואטיה. אזור השמורה מאופיין בצמחיה ירוקה וביער אבות, כאשר נהר הקרקע יוצר אינסוף מפלים, פלגי מים ואגמים מופלאים. נשוט בסירה, דרך מעולה להכיר את יופיו הבלתי נגמר של הפארק. נמשיך בנסיעה לביקור בטרוגיר, עיר קייט במרכז דלמטיה. העיר שוכנת לחופי מפרץ קסטלה, זוהי עיר מורשת תרבותית בת למעלה מאלפיים שנה, אשר עוצבה על ידי היוונים, הרומאים והוונציאנים. חלקה ההיסטורי שוכן על אי קטן באורך של 300 מטר וברוחב של 150 מטר בלבד. המשך נסיעה למלון באזור לארוחת ערב ולינה.

יום 7

ספליט

הבוקר נצא בדרכנו אל ספליט לאורך החוף הקרואטי היפהפה של הים התיכון. עם ההגעה לספליט, בירת חבל דלמטיה, נסייר בעיר העתיקה ה"וונציאנית", הרובע היהודי וטיילת המרינה. העיר הוקמה ככל הנראה בין המאות ה-3 ל-4 לפנה"ס, אך נכנסה לתודעה הציבורית רק בשנת 295 כאשר הקיסר הרומאי דיוקלטיאנוס הורה לבנות בה את ארמון הקיץ שלו. בניית הארמון נמשכה 10 שנים והקיסר חי בו עד ליום מותו, בשנת 313. נבקר בארמון אשר ליבה של העיר העתיקה נמצא בן חומותיו. אחר הצהריים נמשיך לביקור במקום אשר מספר על הפקת שמן הזית ונטעם מהמוצרים המקומיים. המשך נסיעה לעיר נאום לארוחת ערב ולינה.

יום 8

חצי האי פליישץ (Peljasac) – שייט לאי קורצו'לה

תיירים ומטיילים רבים מבלים ומסיירים כל שנה ברצועת החוץ הקרואטית של ים התיכון, בעיקר בין ספליט לדוברובניק. מעטים אם בכלל מכירים ומגיעים לאזור מופלא זה של חצי האי פליישץ והאי קורצ'ולה. היום נגלה ונתור את אזור זה. חצי האי הוא למעשה לשון יבשה צרה וארוכה, כ-65 ק"מ אורכה, ו 3-6 ק"מ רוחבה. זהו אזור של מפרצים, חופים חוליים לבנים, מצוקים עם סלעים פראיים, חורשות אלון, מטעי עצי זית, כרמי גפנים ויקבים רבים. נסע ברחבי חצי האי, נצא לשייט קצר אל עבר האי קורצ'ולה ונבקר בעיר העתיקה הנושאת את שם האי. בסיור רגלי בעיר הקטנה, המוקפת חומה ונמל, נחוש באווירת ימי הביניים, למראה ארמונות ונציאנים, כנסיות ומבנים עתיקים קסומים. נשוט חזרה לחצי האי פליישץ ונגיע ליקב מקומי, שם נהנה מטעימות יין מקומי לצד נשנושי אוכל טעימים. האזור ידוע ביינות המשובחים שלו, בעיקר יינות בעלי אחוזי אלכוהול גבוהים (15%). בסיומו של יום הטיול המיוחד והמהנה חזרה לנאום למלון לארוחת ערב ולינה.

יום 9

דוברובניק פנינת הים האדריאטי

נצא בנסיעה לדוברובניק, פנינת הים האדריאטי, המוקפת חומה אדירה ואוצרת בתוכה את פסגת ההישגים התרבותיים של ערי החוף הקרואטיים. נתחיל את היום בסיור בעיר העתיקה. נלמד על המאפיינים הייחודים של העיר בתחום האדריכלות, האמנות ושיטת הממשל. נבקר בבית הכנסת הספרדי העתיק בעולם (באם יהיה פתוח), שסביבו התרכזה קהילה של מגורשי ספרד וכמו-כן נבקר במנזר הפרנצ`סקני הכולל בתוכו את בית המרקחת הפעיל העתיק באירופה. בסיום הסיור נחצה את הגבול למונטנגרו ונמשיך למלון באזור החוף לארוחת ערב ולינה.

יום 10

פארק דורמיטור המפורסם – קניון טארה היפהפה

הבוקר נצא בנסיעה ונעלה לאזור ההררי של מונטנגרו וניכנס לשמורת הדורמיטור, מהשמורות היפות ביותר באירופה. הפארק  זכה להיכלל ברשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו בזכות מגוון הצומח, החי והנופים  – תולדה של תופעות גיאומורפולוגיות דרמטיות (קימוטים, קארסט והמסת קרחונים). נסייר באמצעות מיני-ואנים בשבילי הפארק ונעבור בכפרים המקומיים. נסיים את הביקור באגם השחור, אחד המקומות הקסומים בפארק.. נמשיך לעבר קניון טארה. זהו הקניון העמוק ביותר באירופה (1300 מ'), ואחד היפים ביותר הודות לעצי האורן הגבוהים הנישאים לאורך גדותיו. ניסע לאורך קניון מדהים ביופיו שבתוכו מתחתר נהר הפיווה. בחלקו הדרומי הוא נסכר ונהפך לאגם טורקיז מוארך. הגעה לקולאשין, עיירה אשר ממוקמת באזור ההררי, לארוחת ערב ולינה.

יום 11

יום של טבע יפהפה בהרים של מונטנגרו

מונטנגרו ידועה בעיקר בנופיה ההרריים, מאחר שרוב שטחה מכוסה בהרים. את היום נקדיש לסיורים והליכות בטבע עוצר הנשימה של החלק ההררי של מונטנגרו אשר הינו חלק מרכס האלפים הדינריים אשר מתחיל בסלובניה ונפרס עד צפון אלבניה. נבקר בפארק ביוגרדסקה, פארק קטן אשר במרכזו אגם לא גדול אשר מוקף בעצים פרהיסטוריים עצומים ויפהפיים. נאכל ארוחת צהריים פיקניק בחיק הטבע המדהים ביופיו. חזרה למלון בקולאשין לארוחת ערב ולינה.

יום 12

מנזר מוראצ'ה – מנזר אוסטרוג

היום נחל בנסיעה דרומה בתוך עמק מוראצ'ה, הדרך עוברת בתחתית העמק והנוף ירוק ומרענן. נעצור לביקור במנזר מוראצ'ה אשר נבנה במקום לפני מאות שנים. מהמנזר נקודת תצפית יפה. נמשיך לביקור מנזר אוסטרוג, אתר עליה לרגל הנחשב ביותר במדינות הבלקן. עליה לראש ההר ברכבים מיוחדים עד למרגלות המנזר החצוב בהר והגישה אליו קשה ומחייבת עוד טיפוס במדרגות. התצפית מרהיבה על כל האזור. הגעה למלון בפודגוריצה או באזור החוף לארוחת ערב ולינה.

יום 13

קוטור – חזרה הביתה בטיסה ישירה

הבוקר נגיע לביקור בעיר קוטור, החשובה והמרתקת מבין עיירות המפרץ. נשוטט בסמטאות המשמרות את התבנית האורבאנית הימי-ביניימית בעיר העתיקה המקסימה אשר עמדה בגבורה במשך מאות שנים של התקפות מצד ממלכות ואויבים רבים. בסיום הסיור העברה לשדה התעופה של טיבאת לטיסה ישירה חזרה הביתה עם חברת התעופה אל-על (סנדור). נחיתה בנתב"ג בשעות הערב המוקדמות.

  • ביקור בחצי האי פליישץ כולל טעימות יין מקומי ושייט לאי קורצ'ולה
  • ביקור באגם בוהין ועלייה ברכבל אל פסגת ההר
  • ביקור בקניון וינטגאר המרהיב
  • ביקור בשמורת הטבע פליטביצה המפורסמת
  • סיורים בערים - זארגב, לובליאנה, טרוגיר, ספליט, דוברובניק
  • ביקור בשמורת הטבע קרקא כולל שייט
  • סיור רכוב בשמורת דורמיטור
  • ביקור בעיר העתיקה של קוטור הנמצאת בקצה המפרץ המפורסם.

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
07/06/2024 19/06/2024 ליזה ברעם €3,406 €84 €3,490
€50 הנחה לנרשמים עד 06/04/2024

תוספת ליחיד בחדר: €520 



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות: סדירות עם חברת התעופה "לופטהנזה" בהלוך ועם חברת התעופה "אל-על" (סנדור) בטיסת החזור.
לינה: מלונות מדרגת תיירות טובה
תחבורה: אוטובוס תיירים ממוזג ונוח
כלכלה: חצי פנסיון
דמי כניסה וסיורים באתרים: כמפורט בתכנית
קבוצה: גודל הקבוצה 15-26 מטיילים
מדריכה ישראלית מצוות "אקו", ליזה ברעם, תוביל את הטיול בעזרת צוות מקומי היכן שנדרש.
שירותי סבלות
מיסים מקומיים
תשר לנותני שירות מקומיים.
דמי רישום וטיפול.
מפגש קבוצה.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח בריאות (וביטוח ביטול)
ביטוח מטען וציוד צילום
ארוחות שאינן כלולות בתוכנית הטיול
שתייה בארוחות, משקאות אלכוהוליים
הוצאות בעלות אופי אישי (כביסה, טלפונים, ארוחות נוספות וכד')
טיפ למדריך הישראלי

לתשומת ליבכם

אופי הטיול המאורגן לקרואטיה, סלובניה ומונטנגרו: טיול תרבות וטבע החוצה את ארצות יוגוסלביה לשעבר. שילוב אתרי תיירות מפורסמים עם אזורים שמעבר למסלול התיירותי, סיורים בשמורות טבע יפהפיות, בערים עתיקות ומרתקות, כפרים בלקניים ועיירות חוף.
למידע בריאותי על הטיול, יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
ייתכן ונידרש לבצע שינויים במסלול הטיול בהתאם לזמנים. במידת הצורך מדריכת הטיול תדע למצוא את האלטרנטיבה הראויה ביותר לטובת ורווחת הנוסעים. התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים באתרים.
רמת בתי המלון, הכבישים ושירותי התיירות בארצות הבלקן, אינה תואמת תמיד את הסטנדרט המערבי. המיזוג באוטובוסים לעיתים חלש יותר, ובחלק מהאזורים ההרריים אין מיזוג בנמצא (וגם אין צורך). למרות שאנו משתדלים לספק את השירותים הטובים בנמצא, יש לקחת זאת בחשבון כחלק מתנאי הטיול.
יובהר כי המחירים הנקובים לעיל נכונים ליום ההרשמה. במידה ותחול עלייה הגבוהה מ -3% בשערי המטבע, במיסי הנמל או במיס הדלק יעודכנו מחירי הטיול בהתאם ותחול התוספת על הנוסע.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו טיולי שטח".
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
יש לעשות ביטוח רפואי כולל.

מדריכת הטיול: ליזה ברעם

מדריכת טיולים ותיקה ומנוסה, בעלת ותק בארגון וביצוע טיולים ייחודיים. מומחית לפולקלור והיסטוריה של מחול חברתי, מדריכת יוגה, פילאטיס ומנחה קבוצות מדיטציה. את הטיולים ליזה מעשירה בידע המועבר בצורה מרתקת ומעניקה לכל נוסע יחס חם ואישי. יעדי הדרכה: הודו, סרי לנקה, תאילנד, סלובניה, קרואטיה, סרביה, מונטנגרו, גאורגיה, איחוד האמירויות, איי יוון וקפריסין.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

קרואטיה – דוברובניק פנינת הים האדריאטי

טיסה של כשעתיים ומחצה מפרידה בין תל אביב ובין דוברובניק, היפה בערי יוגוסלביה לשעבר ואחת הערים היפות […]

קרואטיה ומונטנגרו – אתרים, ערים וחופים לאורך קו החוף האדריאטי

להוריד את החולצה בתנאים קשים לא ניתן היה להתעלם מההתקהלות סביב הכניסה למנזר הפרנציסקני בדוברובניק העתיקה. מחזה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

קרואטיה, סלובניה ומונטנגרו

טיולי תרבות וטבע

טיול טבע מרהיב במדינות הבלקן. בהדרכת ליזה ברעם. | 13 יום