טיול ושייט באיי פיג'י וסמואה

טיול באיי סמואה, ונואטו ופיג'י

טיולי תרבות וטבע

מרכז האוקיינוס השקט, בהדרכת רז שרבליס | 22 יום

הדפיסו שלחו שתפו
נצא בעקבות סאגה של הגירה, נדודים והתגבשות תרבותית, מן הכבירות בתולדות ההיסטוריה האנושית. נתחקה אחר שתי המורשות: התרבות המלינזית אל מול הפולינזית, הכוללות תרבות חומרית מגוונת,  מבנה חברתי ייחודי ומערכת אמונות, טכסים ופולחנים. נתוודע אל דבר קיומן של אימפריות ימיות וממלכות רבות-עוצמה, אשר התקיימו הרחק מן הציביליזציות הגדולות המוכרות.

את כל אלה נחווה על רקע נופי קסם אקזוטיים, של מי טורקיז המתרפקים אל חופים לבנים, חוסים בצילם של עצי דקל מעטירים, יערות טרופיים עבותים, נופי ירח געשיים ומרחבי ים חסרי גבולות.

נטוס לאיי פיג'י , המשתייכים לתרבות המלינזית, נפגוש את תושבי האיים החייכניים ונתרשם מאופן מעברן של החברות המסורתיות באיי הפאסיפיק אל העידן המודרני. את כל אלה נחווה על רקע נופי קסם אקזוטיים של מי טורקיז המתרפקים אל חופים לבנים, חוסים בצילם של עצי דקל מעטירים, יערות טרופיים עבותים ומרחבי ים אדירים.

 נמשיך לטיול  לאיי סמואה העצמאית (לשעבר: המערבית) השוכנת באי אופולו (Upolu). בביקורנו, נכיר מקרוב את רוח התרבות הפולינזית שהשתמרה באיים אלה . נלמד על תהליך התגבשותם של איי סמואה לכדי מדינה מודרנית ועל תהליך הקולוניזציה שעברה עד לקבלת עצמאותה. באמצעות סיפור התפתחותה של אפיה במהלך מאה וחמישים השנים האחרונות. נלמד עוד על ההיסטוריה הקולוניאלית של עמי וארצות הפאסיפיק ועל מאבקי הכוח בין מעצמות המערב על שליטה בנכסים טריטוריאליים ואחרים, הרחק מן הזירות המוכרות מן ההיסטוריה המודרנית של תרבות המערב. סמואה עדיין מהווה יעד מבודד ולא מתוייר (בשנה החולפת ביקרו בה כ100,000 תיירים בלבד).

נבקר באי סווא'י (Savaii), גן עדן פולינזי נשכח, המשלב מראות של יערות גשם, מפלי מים מרהיבים, חופים מצוקיים, כמאה (!) לועות געשיים וזרמי לבה שקפאו. האי מיושב בדלילות ובעל קצב חיים איטי.  סווא'י משמר את רוח התרבות הפולינזית ואף מתהדר במיתולוגיה של איי סמואה כ'ערש התרבות הפולינזית.

נלמד על פועלן של אחדות מדמויות המפתח האחראיות על עיצוב תדמיתה של התרבות הפולינזית, כמו גדול מגלי הארצות, ג'יימס קוק (James Cook), האנתרופולוגית הידועה מרגרט מיד (Margaret Mead) והסופר הסקוטי רוברט לואיס סטיבנסון (Robert Louis Stevenson).

נבקר בונואטו שמעטים המבקרים בה והיא נציגה מעניינת לתרבות המלינזית, מוגדרת כמדינה עם האנשים הכי מאושרים בעולם, עם אוכלוסייה של מעט יותר משלוש מאות אלף אנשים שדוברים כמאה שפות, גרים בנופים בתוליים תוך שמירה על מסורות באופן מרשים.

גולת הכותרת של הטיול תהיה בטקס 'צוללי היבשה', אותה קפיצה מפורסמת ממגדל כלונסאות גבוה, טקס זה הועתק בהמשך וקבל פרשנות מודרנית בתור קפיצת הבאנג'י .

נבקר בלוע הר געש פעיל, אחד מעשרות שמשובצים במדינת איים זו.

נחשף לחיי היום יום הכפריים, לאומנות גדושת הפרשנות, למראות הטבע המגוונים.

מסלול הטיול

ימים 1-2

תל-אביב-הונג קונג

נצא לדרכנו מתל אביב בטיסת צהריים להונג קונג. נחיתה למחרת בשעות הבוקר המוקדמות והעברה למלון לארוחת בוקר, ולאחריה נצא ליום סיור בעיר.

הונג קונג היא עיר של ניגודים קיצוניים: ישן מול חדש ומסורת סינית עתיקה מול תרבות מודרנית ומערבית.
במשך כ- 150 שנה התערבבו כאן מזרח ומערב, מה שהופך את הביקור באי לחוויה בלתי נשכחת. שליטה בלתי מעורערת באמנות הפיננסים והמסחר המודרניים ובה בעת שמירה על מסורות סיניות עתיקות יומין הפכו אותה למקום מרתק המציע שילוב מיוחד של ישן וחדש.
נעלה ברכבת אל פסגת הר ויקטוריה לתצפית על העיר המרשימה ומפרץ ריפולס. מבקר בכפר הדייגים אברדין, במרכז המורשת 1881, ועוד אתרים ככל שיותר לנו הזמן.

לינה בהונג קונג

יום 3

הונג קונג - האי לאנטאו והמעבר לפיג'י.

לאחר ארוחת הבוקר נצא לחצי יום סיור באי השכן והירוק, לאנטאו. נהנה מנסיעת רכבל מרהיבה ופנוראמית, מעל האי הירוק כשברקע נראית העיר הונג קונג והים הסיני  בצהריים העברה לשדה התעופה בהונג קונג שם נעלה על טיסה אל נאדי, פיג'י.

יום 4

נאדי פיג'י

ננחת בעיר נאדי (Nadi) בשעת הבוקר. "בולה!" ("ברוכים הבאים" בפיג'יאנית).

איי פיג'י, השייכים לתרבות המלניזית, מאפשרים לנו נתרשם מן הגיוון התרבותי המאפיין את פיגי' החל מאמצע המאה התשע-עשרה, המתבטא בקיומה של קהילה הינדית גדולה, המהווה כארבעים אחוזים מכלל אוכלוסיית האיים.  נצא לשייט עם תקווה לצפות בלווייתנים או דולפינים מזדמנים, נשתכשך במי האוקיינוס השקט. לאחר השייט ניסע למלון שלנו. לינה בפיג'י.

יום 5

טיסה לפורט וילה , ונואטו

בצהרי היום נצא בטיסה לבירת ונואטו, פורט וילה.

הגעה בשעות אחר הצהריים והעברה למלון, סיור רגלי בעיר הבירה הקטנה הזו שמונה כחמישים אלף תושבים,

לינה בפורט וילה.

ימים 6-10

ונואטו

הסיור שלנו במדינת איים זו שכל אוכלוסייתה היא כ – 300,0000 תושבים יכלול ביקור במפלי הקריסטל, פנינת טבע של מים צלולים עם מעטפת ירוקה כמו שרק הטרופי יודע להציע.

סיור בעיר הבירה הכולל את בית הפרלמנט, בית מועצת הצ'יפים, פארק העצמאות והשוק המקומי.

נבקר באזור טאנה והר הגעש יסור , נעלה לשפת המכתש כדי לצפות בפעילות הגעשית המרתקת. נפגוש את המקומיים בכפרים שלהם הממוקמים מסביב להר, נלמד על חיי היומיום שלהם, עבודת הגינה ששורשיה נעוצים בידע של מעל 3,000 שנים בהם יש באי הזה תושבים.

נטוס במטוס קל לאי פנטקוסט כדי להתארח בטקס הקפיצה ממגדל הכלונסאות, מגובה של 20-30 מטרים כשהם קשורים בשני ענפי צמח מטפס שבעונה זו הוא מספיק חזק אך גמיש ואלסטי , מממשים מסורת רבת שנים של אומץ ונחישות, מבחן תעוזה זה מהווה  גם טקס בגרות.  הטקס נעשה בזמן אסיף פקעות היאם מהגינות  ורק בעונה זו, חוויה ייחודית מהווה מעמד מרגש בו נותנים לנו המקומיים לצפות במרכיב תרבות כה יוצא דופן שלא רבים זוכים לחזות בו.

נלמד מפי המקומיים את מקור הטקס שבתחילתו היה טקס נשי ועם השנים הגברים נכסו אותו לעצמם.

בשנות החמישים צולם הטקס על ידי צוות  טלוויזיה של הבי.בי.סי ובחור אנגלי מבריסטול  בשם כריס בייקר ניסה לחקות את שראה שנים לאחר מכן, בראשון לאפריל 1979 התרחשה קפיצת הבאנג'י המודרנית הראשונה מגשר קליפטון בבריסטול.

בהמשך ניו זילנדי בשם האקט הציע קפיצות לציבור הרחב באמצעות חברה שהקים, זו הסיבה שקפיצת הבאנג'י המודרנית משויכת לניו זילנד ואם תרצו, הכבוד והשיוך חזר לפסיפיק , המסורתי והמקורי מוונואטו , המודרני מניו זילנד.

יום 11

טיסה מפורט וילה לפיג'י ומשם טיסת המשך לאפיה בסמואה

שתי טיסות עם עצירה בפיג'י תעברנה אותנו ממלינזיה לפולינזיה, ננחת באפיה, בירת סמואה בלילה ונגיע למלון ללינה.

ימים 12-13

סמואה, העיר אפיה והאי אופולו

נצא ליומיים סיור היכרות עם העיר אפיה והאי אופולו. העיירה אפיה שוכנת בין שני כפים: מצדה אחד, כף מטאוטו (Matautu), שבו ממוקם המזח ומצדה השני, כף מולינואו (Mulinuu), הדומה לחצי אי.

סיורנו יכלול מבנים היסטוריים, כגון בית המשפט הישן, שאינו פעיל כיום, ב"קתדרלת ההתעברות התמה" (Immaculate Conception Cathedral), כנסייה חדשה שנבנתה על הריסות כנסייה קודמת באותו השם, עוד נראה מבנים מהתקופה בה שלטו הגרמנים באפיה. מבנים אלה ניצבים כשרידים לימים עברו ולתקופה העשירה של השלטון הקולוניאלי. כמו כן, נצפה במגדל השעון של העיירה הנישא בגאון במרכזה ושומר עליה. מגדל זה הוא אתר זיכרון לחיילים שנפלו במלחמת העולם הראשונה.

ניסע לביקור ב"בית ואילימה", ביתו לשעבר של רוברט לואיס סטיבנסון, הסופר הסקוטי שהגיע לסמואה לקראת סוף המאה ה-19 בחיפוש אחר מרפא למחלתו. סטיבנסון התאהב במקום, נשאר בו והפך לידיד אוהב של העם הסמואי. חלק ניכר מספריו ומיצירותיו נכתב כאן, ב"בית ואילימה". המתחם יפהפה וכולל גנים, הבית משמש כמוזיאון, ובמרחק הליכה קצר ממנו מצוי קברו ממנו קיימת תצפית מרהיבה על אפיה וסביבתה. נלמד על פועלו של סטיבנסון במרחב הפאסיפיק ועל תפקידה של הספרות המודרנית בעיצוב תדמיתם של עמי הפאסיפיק. נתחיל את סיורנו בגן יפה המשקיף על מפלי סופואגה (Sopoaga). זהו אתר פיקניק שממנו ניתן לראות כיצד צונחים המפלים לערוץ רחב. נעצור כאן כדי להתפעל מהמפלים. נמשיך בנסיעה נופית, שבה נעמיק לתוך האי וניהנה מהנוף המרהיב ביותר של אזור המפרץ ונגיע למעבר לה מאפה (Le Mafa Pass) –דרך צרה, עקלקלה ומפותלת שנסללה בין פסגות הרי אופולו, מצפון האי אל דרומו. המעבר מזמן נקודות תצפית רבות, שמהן נשקפים נופים מדהימים בכל הכיוונים – ההרים, האוקיינוס ושניהם גם יחד. בחלקו הפנימי והסלעי של האי חבויים יערות גשם בתוליים, צמחייה צפופה, מפלים הצונחים מגובה רב, נקיקים תלולים וכן מעיינות הנשפכים אל בריכות ונחלים.  בשעה שניסע במורד הפסגה הגבוהה, נצפה בקו החוף המרוחק הנמתח עד קצה טווח הראייה ונתרשם ממי האוקיינוס שצבעם כחול כהה, שאת שוליהם מעטרות  שוניות אלמוגים ולגונות מקסימות ומפסגותיהם הטרשיות של הרי הגעש המשקיפות ממעל.

* לתשומת לבכם, סמואה הינה מדינה שאינה מתויירת. האוטובוסים /מיניבוסים הינם קטנים ולכן בהתאם לגודל הקבוצה, הקבוצה תחולק בין שני מיניוואנים או מיניבוסים בכל הנסיעות בסמואה.

ימים 14-20

האי סווא'י

הבוקר ניסע למזח ונחצה עם מעבורת את מיצר Apolima אל האי סווא'י (Savaii).

סווא'י משלב מראות של יערות גשם, מפלי מים מרהיבים, חופי מצוק, כמאה (!) לועות געשיים וזרמי לבה שקפאו . האי מיושב בדלילות ובעל קצב חיים איטי.

לינה – סווא'י (ארוחת בוקר וערב כלולה). 

סווא’י, גן עדן פולינזי נשכח, נבלה את הימים הקרובים  ונעמיק את ההיכרות עם תרבות המקום.

נצפה ב-Blowhole, תצורת סלעים שעליה מתנפצים גלי הים ויוצרים מעין גייזר מדהים אלופאגה (Alofaaga) שבטאגה. נחזה במראה מרהיב עין של מים הזורמים במהירות לתוך תצורת הסלעים ונורים באוויר לגובה של 30 מטרים בכוח וברעש אדירים.

נבקר במפל אפו-א-אאו (Afu-A-Au) המוכר גם בשם "מפל אולמואה" (Olemoe), מפל ג'ונגל דרמטי הצונח מיער הגשם לבריכת שחייה טבעית ועמוקה. זהו אתר שחייה שקט, שלו ויפהפה שבו ניתן להירגע וליהנות.

נבקר בשמורת יערת הגשם של חצי האי טפואה (Tafua) ומכתש הר הגעש טפואסוואיאי (Tafuasavaii). השמורה שוכנת בכפר שנבנה על החוף ומכילה את אחד מיערות הגשם הנגישים ביותר בסמואה. בסיור הרגלי בשמורה ובהר הגעש ניהנה מנוף פנוראמי נהדר של מדרונות הר הגעש של סוואי, המעוטרים באפר געשי.

נראה את הכפר סאמאלאאולו (Samalaeulu) ונהר המאליאוליאו (Mali’oli’o) המסתורי. קרוב לכאן חוצה הכביש את נתיבה של ההתפרצות הגעשית האחרונה. הר מאטאוואנו (Matavanu) הוא המקור להתפרצויות הגעשיות שאירעו בשנים 1911-1905. את ההר ניתן בדרך כלל לראות במרחק של 8 קילומטרים לכיוון מערב. מפתיע שהחרוט הקטן, שאינו בולט במיוחד בנוף, היה אחראי להתפרצות הגעשית החזקה ביותר במאה האחרונה.

ימים 21-22

טיסה לפיג'י ומשם להונג קונג וישראל

בשעות הבוקר ניסע לשדה התעופה של אפיה ונעלה על טיסה בת כשעתיים בחזרה לנאדי, פיג'י.

טיסת המשך להונג קונג והגעה בשעות אחה'צ. טיסת המשך לארץ.

נחיתה בארץ ב11/7 בשעות הבוקר.

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
20/06/2024 11/07/2024 רז שרבליס $13,803 $72 $13,875

תוספת ליחיד בחדר: 1770$



דגשים מיוחדים

לתשומת לבכם:

אופי הטיול: מסע היכרות עם איי האוקיינוס השקט ותושביו הפולינזים והמלינזים. מסע בעקבות עם של יורדי ים שהגיעו לפאתי האוקיינוסים, יישבו איים נידחים והפיצו בהם את תרבותם ואורח החיים הייחודי שלהם. דגש על מסלולי טבע, סיורי תרבות, שייט, ארוחות טרופיות, וחופים קסומים. הטיול מיועד לאוהבי תרבות, חובבי טבע טרופי, צפייה בעולם הימי ועוד.
חברת אקו שמה לעצמה מאז תחילת דרכה לפני למעלה מעשרים שנה, לפתוח יעדים חדשים מידי שנה על מנת להעשיר את מגוון הטיולים המוצעים לקהל הישראלי הסקרן. אנו מקפידים לעשות זאת כל שנה וטיול זה הוא אחד מאותם יעדים מיוחדים ושונים שעמלנו קשות לפתוח אותו לטיולים לקהל המטיילים שלנו. כאשר מטיילים יוצאים לטיולים חלוציים, יש את תחושת ההתרגשות של הראשוניות, להגיע למקומות שמעט מטיילים הגיעו לשם לפני כן. יחד עם זאת, בדיוק באותם מקומות המהווים את החזית של עולם הטיולים ההולך ונפתח, יכולות לקרות תקלות שמקורן בחוסר המודעות המקומית לדרישות מטיילים ותיירים בכלל, ומטיילים ישראלים בפרט, להבדלי תרבויות וכן לרמת שירותים בסיסית שהתייר אינו רגיל אליה. זאת ועוד, מדובר בטיול במדינות אשר עדיין לא מפותחות דיין במתן שירותי תיירות. אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש ועל המטייל הנרשם לטיול הזה לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות היעד הללו. כמו כן, באם יהיה צורך מדריכינו יערכו שינויים (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה.
מסלול הטיול, סדר הביקורים, כמות הימים בכל יעד יבשתי, עלולים להשתנות בהתאם לתנאי השטח ומזג האוויר. התכנית בפועל תיקבע ע"י מדריכי הטיול בהתאם לתנאי מזג האוויר, תנאי השטח, שינוי בטיסות, נסיבות שונות ומכל סיבה שהיא ע"פ שיקול דעתה הבלעדי של אקו.
קבוצה והדרכה: 15 – 24 מטיילים בקבוצה, ומדריך ישראלי, רז שרבליס, מדריך מומחה מצוות "אקו". הטיול וההדרכה על ידי מדריך מצוות אקו מותנים במינימום 12 נרשמים.
לינה: מלונות 4-5* בהונג קונג ובפיג'י. הטוב בנמצא בונואטו וסמואה. רשימת מלונות תינתן בפגישת הקבוצה לפני היציאה.
כלכלה: חצי פנסיון בהונג קונג פיג'י וסמואה. בוונואטו ארוחת בוקר בלבד.
תחבורה: טיסות בינלאומיות תל אביב-הונג קונג- פיג'י וחזרה. טיסות פנים בין פיג'י לסמואה וונואטו לפי התוכנית. העברות אל ומשדות התעופה, טיסות פנים בוונואטו. מיניבוסים, מיניוואנים ואוטובוסים ע"פ התכנית. לתשומת לבכם, סמואה וונואטו הינן מדינות שאינן מתוירות. האוטובוסים /מיניבוסים הינם קטנים ולכן בהתאם לגודל הקבוצה, הקבוצה תחולק בין שני מיניוואנים או מיניבוסים בכל הנסיעות בסמואה וונואטו.
טיסות: טרם נעשו הזמנות להבטחת טיסות בין האיים, במידה ויחולו שינויים בעלויות התעופה האלו, נעדכן את מחיר הטיול בהתאמה. ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה.
חיסונים: יש לפנות ללשכת הבריאות המחוזית או מרפאות מטיילים לקבלת ייעוץ .
דרכון: דרכון תקף לחצי שנה לפחות ממועד החזרה לארץ. התמונות להמחשה בלבד והן באדיבות הספק.

מחיר הטיול כולל:

טיסות בינלאומיות ופנימיות.
לינה: מלונות 4-5* בהונג קונג ובפיג'י. הטוב בנמצא בונואטו וסמואה. רשימת מלונות תינתן בפגישת הקבוצה לפני היציאה.
כל הסיורים וכל סיורי החוף, כניסה לכל הפעילויות, הסיורים בהתאם לתוכנית הטיול.
כלכלה: חצי פנסיון בהונג קונג פיג'י וסמואה. בוונואטו ארוחת בוקר בלבד.
דמי רישום וטיפול.
מיסי נמל.

מחיר הטיול אינו כולל:

ציוד צלילה ושנורקלינג, טיולי דייג, טיפולי ספא.
ארוחות שאינן כלולות תחת "המחיר כולל".
הוצאות אישיות כגון כביסה, משקאות קלים ואלכוהוליים, ביטוחים אישיים.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מסע בג'יפ מדרום אפריקה לישראל – יומן מסע ביבשת השחורה

כבישי אספלט מתפוררים, דרכי עפר אינסופיות, אבק דרכים, כל כך הרבה אבק. מתרומם בסערה ושוקע בשכבה עבה […]

מה בין ראשת הממשלה הבורמזית – לבין מהטמה גנדי?

צילומים: ליאור עלמא וקסלר כולנו מכירים את סיפורה של אאונג סאן סו צ'י, פעילת זכויות האדם והאופוזיציונרית […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול באיי סמואה, ונואטו ופיג'י

טיולי תרבות וטבע

מרכז האוקיינוס השקט, בהדרכת רז שרבליס | 22 יום

הדפיסו שלחו שתפו