טיול לאלבניה, קוסובו ומקדוניה

מסע במנהרת הזמן | 11 יום

הדפיסו שלחו שתפו
לא צריך להרחיק עד קצה העולם בשביל לגלות יעדים חדשים ומיוחדים שנשארו סגורים במשך שנים מאחורי חומות של בידוד והסתגרות ושעדיין לא נכבשו על ידי המוני תיירים. אזור הבלקן הוא אזור שבו מיתוס ומציאות מתערבבים זה בזה ומעצבים מהלך עז של החיים והיסטוריה סוערת ומרתקת שאינה מפסיקה לייצר אירועים מכוננים בדברי הימים של דרום מזרחה של אירופה ומזרח אגן הים התיכון.

במסענו נתוודע לטבע ונופים מרהיבים, ערים ועיירות עתיקות ומבוצרות, מבנים היסטוריים מתקופות שונות בעלי השפעות של כובשים ושולטים. נשמע את סיפורם של המקומיים הכולל היסטוריה רצופת מאבקים לכיבוש ושליטה בחלק זה של הבלקן, נחזה במופע פולקלור ונבקר במסעדות מקומיות מסורתיות.

טיול מיוחד שאין שני לו!

מסלול הטיול

יום 1

הגעה לטירנה, בירת אלבניה – קרויה

נצא בטיסת בוקר דרך יעד ביניים אל טירנה (Tirana), בירת אלבניה. לאחר הנחיתה, ניסע אל קרויה (Kruja); העיר החשובה בתרבות ובהיסטוריה של אלבניה ואף נחשבת לאחת הערים היפות ביותר במדינה. ארוחת ערב ולינה בקרויה.

יום 2

קרויה – שקודרה, בירתה של "עם האילירים"

נפתח את היום עם ביקור בבזאר התורכי והססגוני ומשם נצא לסיור קצר בעיר; נעלה אל מצודת קרויה העומדת בסימן מלחמותיו של סקנדרבג (Skanderbeg), במתחם המצודה נבקר בשני מוזיאונים: מוזיאון סקנדרבג והמוזיאון האתנוגרפי בהם נלמד על התקופות השונות בהיסטוריה של אלבניה וכן על אורחות חייהם של האלבנים בתקופות הקדומות. בשעות הצהריים נמשיך צפונה ובדרכנו נעצור בעיירה לז'ה (Lezha), נבקר במוזולאום של סקנדרבג ונשלים את המידע על הגיבור הלאומי הניבט אלינו כמעט מכל פינה. לסיום היום, נסע לשקודרה (Shkodra); אחת הערים העתיקות באלבניה, נבקר במצודת רוזפה (Rozafa), השולטת על העיר ומבואותיה ונטייל בעיר ככל שהזמן יאפשר. ארוחת הערב תוגש במסעדה מקומית.לינה בשקודרה.

יום 3

שייט באגם קומאן וטיול בעמק וולבונה – חציית הגבול לקוסובו

בשעות הבוקר המוקדמות נעזוב את שקודרה וניסע במיניוואנים לעיירה קומאן ((Koman. נגיע לרציף ונעלה על מעבורת החוצה את אגם קומאני המרהיב. נשוט בקניון נהר הדרין ((Drin העובר דרך ערוצים עמוקים ואגמים מחוברים כאשר לצדי האגם הרים ירוקים וגבוהים והתיישבות דלילה בלבד. נסיים את השייט בשעות הצהריים בעיירה פירזה (Fierza), נמשיך בנסיעה בדרך הררית לעיירת המחוז ביירם צורי (Bajram Curri) שם נעצור לארוחת צהריים.  נמשיך בנסיעה בדרך נופית מרשימה אל תוככי עמק נהר הוולבונה (Valbona) השוכן בלב נופים אלפינים. במידה ומזג האוויר יאפשר, ננסה לשלב הליכה קלה בטבע. לקראת ערב נחצה את הגבול למדינה הקטנה קוסובו. ארוחת ערב ולינה בקוסובו.

יום 4

ביקור בשתי ערים; פריזן (קוסבו) וסקופיה (מקדוניה)

הבוקר נבקר במנזר נוצרי אורתודוקסי בעל חשיבות לאומית רבה לסרבים "ויסוקי דצ'אני". לאורך ההיסטוריה, שימש המנזר כמרכז רוחני ואמנותי פעיל ובשנת 2004 הוכר כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו וזאת משום שהוא מכוסה בתמשיחי קיר צבעוניים (פרסקאות) מקוריים מאז המאה ה- 14. בתום הביקור נמשיך לפריזרן (Prizern); עיר היסטורית חשובה והשנייה בגודלה בקוסובו, המשמרת להפליא את אווירתה העת'מאנית והמוסלמית רבת שנים. בהמשך נחצה את הגבול למקדוניה (Macedonia) וניסע לסקופיה (Skopje); בירת מקדוניה שהינה מרכז פוליטי, תרבותי, כלכלי ואקדמי של מקדוניה. לקראת ערב נגיע למלוננו.

יום 5

שמורת הטבע מברובו – פסגת הטבע של מקדוניה

את הבוקר נקדיש לסקופיה (Skopje); שהתפתחה במהירות לאחר מלחמת העולם השנייה, אך התקדמות זאת נעצרה לאחר רעידת אדמה שפגעה בה ב-1963. נבקר באתריה המרכזיים כגון; הרובע האלבני העתיק ובו סמטאות ציוריות המהוות את ה"בזאר" העות'מאני, גשר האבן העתיק מעל הנהר ועוד. נבקר במוזיאון השואה (במידה ויהיה פתוח), המספר על הכחדת יהודי מקדוניה וגם על החיים של קהילות יהדות ספרד בבלקן, בבית המרחץ המשוחזר, במצודת סקופיה ועוד ככל שיותיר הזמן. לאחר מכן, ניסע לקניון מטקה (Matka Canyon); אחד מאתרי הטבע היפים במקדוניה שם נערוך שיט קצר (של כשעה) ובסיומו נדרים אל הפארק הלאומי מברובו (Mavrovo National Park) שהינו אחד מפלאי הטבע של מקדוניה, לקראת ערב, נגיע למלוננו שבאזור מברובו.

.

יום 6

יום מסביב לאגם אוכריד כולל שייט חוויתי

הבוקר נבקר במנזר ביגורסקי; מנזר עתיק התלוי על מורדות ההרים, מעל קניון הרדיקה (Radika) ובו עבודת העץ היפה במקדוניה ואולי אחת היפות והחשובות בעולם כולו. בהמשך היום נסייר באתרי העיר השונים של העיר אוכריד (Ohrid) המכונה "ירושלים של הבלקן". נצעד בחלקה העתיק של העיר בעלת מנזרים חשובים, כנסיות מרשימות ועתיקות. נבקר בכנסייה העתיקה והמיוחדת של סנטה סופיה, נראה שרידים ארכיאולוגיים ופנינים ארכיטקטוניות. נעלה אל מצודת העיר מימי המלך סמואל הראשון כשאוכריד הייתה בירת האימפריה הבולגרית הראשונה, מן המבצר נשקף נוף מרשים ועדות לעוצמת ביצורי העיר. נלמד במהלך הסיור על חשיבותה של העיר בהתנצרותם של השבטים הסלאבים בימי הביניים. לקראת ערב נגיע למלוננו באזור אגם אוכריד.

יום 7

ביטולה – סיור בשמורת הטבע גליצ'יצה – אגם פרספה

נפתחת את יומנו בנסיעה לדרומו של האגם אל מנזר סנט נחום, שם נכיר את חשיבות המנזר לאזור כולו. נערוך שייט עם סירות משוטים אל מקורות הנביעה של המים המזינים את אגם אוכריד. בהמשך נגיע אל ביטולה/מונסטיר (Bitola), השוכנת למרגלותיה של שמורת הר פליסטר ("ציפור"); העיר השנייה בגודלה במדינה לאחר הבירה סקופיה. נצא לסיור קצר בעיר בין אתריה השונים, נבקר בהמשך גם באתר הארכיאולוגי ובבית הקברות היהודי, כאשר במהלך סיורנו ניוודע לסיפור הקהילה היהודית שחיו במקום עוד מהתקופה הרומית, רצף שהגיע לקיצו עם מלחמת העולם השנייה. לאחר הפסקת הצהריים, נעלה על מיניוואנים ונסייר בשמורת הטבע גליצ`יצה (National Park Galichica), שהוכרזה על ידי אונסק"ו כאחד מאתרי הטבע החשובים בעולם. בהמשך נגיע לתצפית  מרשימה אל עבר אגם פְּרסְפָּה (Prespa) השוכן על הגבול עם מקדוניה ואלבניה והוא הגבוה מבין אגמי הבלקן (כ- 850 מ` מעל פני הים). ארוחת הערב תוגש במסעדה מקומית ולאחר מכן נשוב למלוננו.

יום 8

חציית הגבול לדרום אלבניה: אֶלבָּסאן – טֶפֶלֶנָה – סרנדה

יום ארוך לפנינו; נצא מהמלון בשעות הבוקר המוקדמות, נמשיך מערבה ונחצה את הגבול חזרה לאלבניה. נעצור לביקור במצודת העיר אֶלבָּסאן (Elbasan). לאחר ארוחת צהריים קלה, נמשיך דרומה אל העיירה טֶפֶלֶנָה (Tepelenë) עיר הולדתו של עלי פאשא, נעצור על יד פסלו המפורסם של עלי פאשא ונקבל הסבר על האיש ופועלו. בהמשך נגיע לג'ירוקסטרה (Gjirokastra), אחת  הערים החשובות ביותר באלבניה, שם גם נולדו שני בניה החשובים  של אלבניה; הרודן אנוואר הוג'ה ואיסמעיל קאדרה הסופר האלבני הידוע. נערוך במקום סיור של כשעתיים (כולל עליה רגלית למבצר) ולקראת סיום היום, נגיע לסרנדה "היוונית" (Saranda), העיר הדרומית ביותר באלבניה, בנקודת המפגש בין הים האדריאטי לים היוני. לינה בסרנדה.

יום 9

האתר הארכיאולוגי בוטריניטי דרך "הריווירה האלבנית" – בראט

נערוך הבוקר סיור באתר הארכיאולוגי של בוטרינטי (Butrinti); המקום היה מיושב מאז התקופה הפרהיסטורית והיה לעיר יוונית, רומית ומושב הבישוף הביזנטי עד שנזנח וב-1992 הוכרז כאתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו. נמשיך בנסיעה ונגיע אל הכפר בורש (Borsh) באזור זה, נמצאים כמה מהמעיינות הקרסטיים מהגדולים בעולם. בשעות הצהריים, ניסע לאורך "הריוויירה האלבנית", נחצה את מעבר ההרים "לוגרה" ונגיע לסיור בעיירה ולורה (Vlorë); שהייתה לבירתה הראשונה של אלבניה. לאחר מכן נמשיך מזרחה ונסיים את היום בעיר בראט (Berat), הידועה בכינוייה "עיר 1,001 החלונות". לינה ברובע "מאגלאמני" המיוחד של העיר.

יום 10

בראט – טיראנה, סיור בעיר

את חלקו הראשון של היום נקדיש לעיר בראט (Berat); אחת הערים העתיקות והיפות באלבניה, כאשר מעל העיר מתנשאת מצודה מרשימה, בה נבקר ובתחומה עדיין חיות משפחות רבות. נבקר גם בכנסייה שהפכה גלריה לצייר האלבני המפורסם אונופרי ואח"כ נצפה על העיר. נסייר בין הבתים העות'מאניים והסמטאות הצרות, נבקר בטקה של הבקטאשים במקום ובקבר המפואר שבחצר. בהמשך נערוך סיור בעיר שהינה הגדולה ביותר ברפובליקה האלבנית; נחלוף על פני כיכר סקנדברג, נראה את מגדל השעון המפורסם ואת הפסל של סקנדרברג הגיבור הלאומי של אלבניה, נראה את ארמון התרבות שנבנה בסיוע סובייטי; נבקר במוזיאון ההיסטורי הלאומי המתאר את ההיסטוריה האלבני (במידה והזמן יאפשר) ונראה את מסגד העיר הידוע. לעת ערב ניסע לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.

יום 11

נחיתה בתל אביב

לפנות בוקר נמריא משדה התעופה באיסטנבול וננחת בתל אביב בשעות הבוקר המוקדמות

  • צפון אלבניה: טיול בעמק וולבונה הנמצא בלב הרים + טיול ג'יפים באלפים האלבנים בעמק ת'ט'י
  • דרום אלבניה: ביקור בכפרי "הריביירה האלבנית" בג'ירוקסטרה ובסרנדה היוונית
  • שייט באגם קומאן המרהיב ובאגם אוכריד
  • חציית הגבול לקוסובו; סיור במנזר דצ'אני העתיק ובפריזרן
  • שמורת הטבע מברובו – פסגת הטבע של מקדוניה
  • יום טיול באזור אגם אוכריד המכונה "ירושלים של הבלקן"
  • ביטולה ושמורת גאליצ'יצה
  • הופעת פולקלור מקומית ו - 4 ארוחות במסעדות מקומיות

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת לאדם בחדר יחיד: 365€

  • נחיתה ביום 11 ולכן יש לעשות ביטוח ל- 11 ימים. ניתן לקבל הצעה לביטוח הטיול דרך סוכן ביטוח שמציע הטבות ללקוחותינו – 3 חודשים טרם היציאה
  • ניתן להתחיל את התשלומים קודם ולפרוס ליותר תשלומים
  • לרישום, חיוב וביטוח – אנא פנו לשירות לקוחות (שלוחה 102)

 

 



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות: בינלאומיות דרך יעד ביניים באירופה.
לינה: בכפרים ובערים במלונות בדרגת תיירות טובה
מלונות דרגה ראשונה באזורי הטיול הזה אינם תואמים לסטנדרט של מלונות 3/4/5 כוכבים במדינה מערבית והם בעלי אופי פשוט יותר מן המקובל. יש לקחת זאת בחשבון כחלק מתנאי הטיול.
תחבורה: אוטובוס תיירים ממוזג ונוח, מיניוואנים/ג'יפים היכן שנדרש
שייט: כפי שמפורט במסלול הטיול
כלכלה: על בסיס חצי פנסיון (כולל 4 ארוחות נוספות במסעדות מקומיות)
הופעת פולקלור מקומית
קבוצה: גודל הקבוצה 15-26 מטיילים
מדריך ישראלי מצוות "אקו" יוביל את הטיול בעזרת צוות מקומי היכן שנדרש
מדריכים מקומיים דוברי אנגלית היכן שנדרש
דמי כניסה וסיורים באתרים: כמפרט בתכנית כולל ביקור בבית משפחה אלבנית מסורתית
בקבוק מים מינרליים כל יום, לאדם
מיסים מקומיים
תשר לנותני שירות מקומיים
דמי רישום וטיפול
מפגש קבוצה

הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
הוצאות בעלות אופי אישי (כביסה, טלפונים, משקאות, ארוחות נוספות וכד').
ארוחות צהריים ושתייה בארוחות.
טיפ למדריך הישראלי.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול שעיקרו תרבות וטבע באירופה שטרם נחשפה למטייל מערבי. נגיע אל אזורים שמעבר למסלול הטיול התיירותי הרגיל, אתרי טבע מרהיבים, עיירות אותנטיות וכפרים בלקניים. נשלב הליכות רגליות קלות ונעימות בשמורות ובאתרי הטבע.
למידע בריאותי על הטיול לארצות הבלקן, יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
מזג האוויר בתקופה זו עלול להיות בלתי צפוי ועקב כך, ייתכן ונידרש לבצע שינויים במסלול הטיול המתוכנן. במידת הצורך מדריך הטיול יידע למצוא את האלטרנטיבה הראויה ביותר לטובת ורווחת הנוסעים. התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים באתרים
ארצות הבלקן אינן מפותחת דיין במתן שירותי התיירות והתנאים הפיסיים של המקום פשוטים יותר, הן בתחבורה (המיזוג חלש יותר) והן בלינות, אשר אינן תואמות את הסטנדרט הישראלי/מערבי. על אף שאנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו.
יובהר כי המחירים הנקובים לעיל נכונים ליום ההרשמה. במידה ותחול עלייה הגבוהה מ -3% בשערי המטבע, במיסי הנמל או במיס הדלק יעודכנו מחירי הטיול בהתאם ותחול התוספת על הנוסע.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו טיולי שטח
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

בלקן בלגן: האזור התרבות והמדינה

מדינת יוגוסלביה לשעבר הייתה בשנות ה-70 ו-80 של המאה ה-20 יעד תיירות פופולרי בקרב תיירים מכל העולם. […]

לגלות את יוון

מי את ארץ ההרים והים, ארץ רבת פנים, ערש התרבות המערבית? יוון הוא שמה העברי של היחידה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לאלבניה, קוסובו ומקדוניה

מסע במנהרת הזמן | 11 יום

הדפיסו שלחו שתפו