טיול לדרום אמריקה

טיול עצמאי לארגנטינה, צ'ילה וברזיל

אקו עצמאי בשטח

כולל מצעד המנצחות בריו | 19 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול זה מתחיל בבואנוס איירס, ארגנטינה, ,ברילוצ'ה -אזור אגמים הארגנטינאי ופטגוניה כולל אושואייה וכן מפלי איגואסו האדירים על גבול ארגנטינה - ברזיל, ובעיר המופלאה ריו דה ז'ניירו ומצעד המנצחות.

פטגוניה, חבל ארץ פראי השוכן בקצה הדרומי של יבשת דרום אמריקה. הרי האנדים הגבוהים והרי הגעש העצומים והמושלגים הם הדומיננטיים בנוף, כמו גם קרחוני ענק הגולשים אל אגמי טורקיז למרגלות ההרים ומתנפצים ברעש גדול אל המים.

בפטגוניה יערות שונים ומיוחדים, מדבר צחיח וים סוער. האזור הוא ביתם של מהגרים, נוודים ואנשים יוצאי דופן שהתיישבו בסוף העולם: אורלי-אנטואן דה טונה, עורך דין צרפתי שהחליט להיות מלך האינדיאנים; קיד וקסידי, הפושעים הצפון אמריקנים שהתיישבו בחווה בפטגוניה ויצאו לשדוד בנקים נידחים; צ'ארלס דארווין , שערך בה מסעות חיפוש אחר חיות מוזרות וראשון מכולם - פרדיננד מאגלן,  אשר הקיף את היבשת במיצר דרומי וסיפר על פטגונים - אינדיאנים ענקיים בעלי כפות רגליים עצומות.

ברזיל, ארץ טרופית יפה, משתרעת על פני שטח עצום של יערות גשם נרחבים באגן נהר האמזונס. יש בה חופים ארוכים ויפים וערים מרתקות הצופנות בחובן עושר תרבותי רב.

ברזיל היא ביתם של שבטים אינדיאנים, שחורי עור אפריקנים ומהגרים אירופאים החיים בה יחד כבר מאות שנים, בהן יצרו תרבות, דת ומוסיקה המשלבים את המקורות השונים וצובעים את פניה העכשוויות של ברזיל. הטיול מבקר במפלי איגואסו האדירים על גבול ארגנטינה - ברזיל, ובעיר המופלאה ריו דה ז'נירו הכלואה בין הרים גבוהים לחוף מקסים כולל מצעד המנצחות.

מסלול הטיול

יום 1

הגעה לבואנוס איירס

ננחת בשעות הבוקר בבואנוס איירס, בירת ארגנטינה. לאחר הנחיתה, נצא לסיור מקיף בעיר. נבקר בשכונות הישנות לצד הנמל, דרך המרכז הקולוניאלי ואל השכונות המודרניות. נבקר בשכונת לה בוקה (La Boca), בה נולד, בקרב המהגרים החדשים, ריקוד הטנגו החושני. נצא לסיור פנורמי ונצפה בפנינים הארכיטקטוניות של העיר, בקתדרלת מטרפולין, תיאטרון קולון, בכיכר מאי שם צעדו נשים המחכות ליקיריהן, הבית הוורוד (בית הממשלה), שדרות סנטה פה, רחוב פלורידה, שדרות  9 ביולי (השדרה הרחבה ביותר בעולם), שכונת סן טלמו (San Telmo), האיזור המודרני של פוארטו מאדרו ושכונת אל רטירו. לינה בבואנוס איירס.

יום 2

מבואנוס איירס לברילוצ'ה, סירקיטו צ'יקו וקמפנריו

נעזוב את בירת ארגנטינה בטיסת בוקר אל ברילוצ'ה, "עיר השוקולד" הנעימה, השוכנת למרגלות רכס האנדים הגבוה. לאחר הנחיתה נצא לסיור הנקרא "Circuito Chic". זהו מסלול נוף מעגלי דרך אגמים, הרים ויערות יפיפיים של שמורת "נאוול-וואפי". בתום הסיור נעלה ברכבל להר קמפנאריו שגובהו 1050 מ', לתצפית על האזור. לינה בברילוצ'ה.

יום 3

הר טרונדור והקרחון השחור

נצא ליום טיול להר טרונדור, ההר האנדיני המסמן את הגבול של ארגנטינה עם צ'ילה, ומכונה "ההר הרועם". הדרך עוברת בעמק קרחוני מרשים, משובץ באגמים. ביערות האזור נכיר את העץ האדום (Arrayanes) המיוחד לחבל ארץ פטגוניה. נעבור במפלי אלרסס השוצפים, נגיע אל רגלי ההר הגבוה, ונצא לסיור רגלי לעבר הקרחון השחור הנמצא בבסיס הטרונדור. לינה בברילוצ'ה.

יום 4

"מעבר אגמים" - שייט לצ'ילה באגמי הקרחונים

היום נחצה את רכס האנדים לצ'ילה השכנה. המעבר לצ'ילה מתבצע בשייט באגם נאהוול וואפי, בנוף ציורי של האגם הקרחוני החודר אל לב הרי האנדים. נמשיך את השייט על אגם פריאס אל פוארטו אלגרה, ולאחר חציית הגבול לצ'ילה נחצה את אגם כל הקדושים (Todos los Santos) ונמשיך לנהר Petrohue. לקראת ערב נגיע לפוארטו ואראס, שם נלון.

יום 5

הר הגעש אוסורנו והמעבר אל דרום פטגוניה אל פונטה ארנס

פוארטו ואראס היא עיירת נמל שהוקמה במאה ה-19 על גדות אגם יאנקיווה ולמרגלות הר הגעש אוסורנו. לאחר ארוחת הבוקר ניסע לעבר הר הגעש אוסורנו (Osorno), נתבונן בתצורות לבה של התפרצויות געשיות קודמות, ובמידה ומזג האוויר יאפשר נעלה על רכבל לתצפית על האזור כולו. ניסע לשדה התעופה ונטוס לפונטה ארנס, העיר הדרומית ביותר בצ'ילה, השוכנת על מיצרי מאגלן. בעבר הייתה זו עיר פורחת בגלל מיקומה כשער לנתיבי הסחר של דרום היבשת. לינה בפונטה ארנס.

יום 6

מושבת הפינגווינים באי מגדלנה והעיירה פוארטו נאטלס

מוקדם בבוקר נצא לשייט אל האי מגדלנה, אי השוכן במיצרי מגלן שתושביו היחידים הם פינגווינים. נגיע אל האי ונרד מהספינה להסתובב בין המוני הפינגווינים המקננים בתקופה זו. המשך נסיעה בדרך המישורים אל פוארטו נטאלס. לינה בפוארטו נטאלס.

יום 7

שיט זודיאקים אל שמורת מגדלי הפיינה

בשעות הבוקר נצא לשיט מהמעגן שבפוארטו נטאלס לאורך הפיורד המרשים אולטימה אספרנצה ("התקווה האחרונה"), ונצפה בקרחוני בלמאסדה וסראנו. את ארוחת הצהריים נאכל בלב המסלול. משם נמשיך בשיט בסירות זודיאק לאורך נהר סראנו ובשעות אחר הצהריים נגיע אל שמורת מגדלי הפיינה. לינה בלודג' כפרי באזור השמורה.

יום 8

יום טיול בשמורת מגדלי הפיינה

שמורת הטבע מגדלי הפיינה (Torres del Paine) היא שמורה של צוקים ומגדלי סלע מרשימים, קרחונים, וחיות בר מקומיות כגון הנאנדו – יען הבר הדרום אמריקאית, המארה – ארנבת פטגונית, הגואנקו – גמל הבר המקומי, והקונדור – נשר האנדים. בשעות הבוקר ניסע לצפות בקרחונים ובנופי המים וההרים של שמורת הטבע, וכן נצא למסלולי הליכה למקומות כמו המפל הקטן, המפל הגדול, מפל פיינה, תצפית על קרני הגרניט של צוקי הפיינה "Cuernos" והנופים המרהיבים של שמורת הטבע. לינה בלודג' כפרי באזור השמורה.

יום 9

אל קלאפטה

ביום זה נצא לסיור ותצפיות. נטייל בנוף קרחונים – זרועותיו של "שדה הקרח הגדול"; הקרחונים יוצרים אגמים כחולים כמו לגונה טורו ונחלי טורקיז, וברקע נשקפים מגדלי הגרניט. בתום הסיור ניסע צפונה, למרגלות רכס האנדים ומעבר הגבול לארגנטינה ונגיע לאל קלאפטה, עיר קייט השוכנת על גדות אגם ארחנטינו הבולט בגונו הכחול על רקע צבעי החום של המדבר הפטגוני. לינה בקלאפטה.

יום 10

שייט קרחונים

נשוט בספינה לצפון אגם ארחנטינו, בין גושי קרח של קרחון אופסלה, נפליג בין גושי קרח ענקיים בצבעי כחול, לבן ואפור לתצפית מרהיבה אל שדה הקרח של קרחון אופסלה, שקירותיו התלולים עומדים מעל גבול האגם, ואל קרחון ספגציני (Spegazzini) – הקרחון בעל קיר הקרח הגבוה בעולם. לינה בקלאפטה.

יום 11

הקרחון פריטו מורנו – אל צ'אלטן

ניסע חזרה מאל צ'לטן לקלפטה וניסע לבקר בקרחון פריטו מורנו (Perito Moreno) – "הקרחון המתנפץ", החוצה את אגם ארחנטינו. זהו הקרחון היבשתי הפעיל הגדול בעולם והתופעה הקרחונית היפה ביבשת. נגיע עד למרפסות הקרובות ביותר שצופות על הקרחון, מהן נוכל לראות ולשמוע את הקרחון נשבר בקולות רעם אדירים. לאחר מכן ניסע לאל צ'לטן, שם נלון.

יום 12

רכס ה" פיצרוי" וקרחון ויאדמה

הפיץ רוי הוא רכס הרים מושלג ויפהפה שגובהו כ-3,500 מטר, ומסביבו מרחבים עצומים של צמחייה ירוקה, לגונות דהימות, קרחונים ונופים עוצרי נשימה. נצא לסיור באזור הכולל שייט לקרחון ויאדמה. לאחר מכן נחזור לקלאפטה ללינה.

יום 13

קלאפטה – בואנוס

בבוקר ניסע לשדה התעופה ונעלה על טיסה לבואנוס איירס, לאחר הנחיתה נמשיך את סיורנו בעיר ולעת ערב נצא לארוחת ערב והופעה ברובע מועדוני הטנגו של העיר. לינה בבואנוס איירס.

יום 14

הצד הארגנטינאי של מפלי איגואסו

בשעות הבוקר ניסע לשדה התעופה ונטוס לפוארטו איגואסו שליד מפלי האיגואסו, המפלים הגדולים ביותר בדרום אמריקה, השוכנים על קו הגבול של ארגנטינה וברזיל. נצא לסיורים רגליים אל הצד הארגנטינאי הדרומי של המפלים. נטייל בסביבה טרופית עשירה, ונלך על גשר מעל המים להשקיף אל ראש המפל הענק המכונה "גרון השטן". לינה במלון באיגואסו.

יום 15

הצד הברזילאי של מפלי איגואסו - ריו

הבוקר נבקר בסכר "איטאיפו", אחת מתחנות הכוח ההידראוליות הגדולות בעולם ובפארק הציפורים המאגד בתוכו מינים רבים של בעלי כנף אקזוטיים. לאחר מכן נצא לשייט זודיאקים אל מול מפל סן מרטין, הגדול והשופע ביותר מבין 275 מפלי האיגואסו, ולסיום היום ניסע לשדה התעופה ונעלה על טיסה לריו. לאחר ההגעה ניסע למלוננו.

יום 16

יום טיול בריו – הר הסוכר, קורקובדו

נצא לסיור במרכז הקולוניאלי המרשים של ריו דה ז'נירו, ונעלה ברכבל להר הסוכר, צוק רם בין הים לחוף המפרץ ובין העיר וההרים, המשקיף אל העיר הנקראת בפי תושביה "העיר המדהימה". בתום הסיור נעלה אל צוק הקורקובדו (הגיבן), ממנו משקיף פסל הצלוב אל העיר המדהימה – אחד המראות המפורסמים ביותר בעולם. לינה בריו דה ז'נירו.

יום 17

שייט איים טרופיים

בשעות הבוקר המוקדמות ניסע אל עיירת דייגים, לשייט חוויתי בארכיפלג המונה למעלה מ-200 איים טרופיים יפים ומבודדים. נעלה על שייט במהלכו נעצור בחופים עם חולות זהב ובלגונות היפות ביותר באזור. חזרה לריו בשעות הערב. לינה בריו.

יום 18

סיור פאבלות, יער טיז'וקה ומצעד המנצחות

בשעות הבוקר נצא לסיור ג'יפים יחודי לפאבלות, החושף בפנינו את אחת משכונות העוני המפורסמות של ריו דה ז'נירו. סיור בפבלה מאפשר מפגש מעניין עם תושבי המקום. לאחר מכן ניסע אל יער טיז'וקה המטפס על ההרים המתרוממים מעל העיר היפה. לקראת ערב ניסע לאצטדיון הסמבודורמו למופע מצעד המנצחות, האירוע המרכזי הנועל את חגיגות הקרנבל. חגיגה מרהיבה של מוזיקת כלי הקשה, תלבושות וריקודים עד אובדן חושים. במצעד משתתפים בתי הספר לסמבה המנצחים של הקרנבל, לקול תרועות החוגגים ביציעים הענקיים. המופע נמשך במשך כל הלילה ועד שעות הבוקר ותהיה לנו ההזדמנות לקחת חלק במסיבה הגדולה ביותר בעולם. לינה בריו דה ז'נירו.

יום 19

המשך סיורים בריו ובחזרה הביתה

בשעות הבוקר ננוח מאירועי הקרנבל. נסתובב בחופים היפים של קופהקבנה ונבקר בשוק ההיפי בשכונת איפנמה. נמשיך לסיור בגנים הבוטניים. לאחר מכן ניסע לשדה התעופה ונעלה על טיסת ערב בחזרה לישראל דרך יעד ביניים.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

בטיול עצמאי אתם בוחרים מתי לטייל

טיול לנוסע העצמאי הוא טיול מאורגן פרטי, בהתאמה אישית.
צוות אקו זמין למתן ייעוץ ותכנון הטיול שלכם.

רוצים לקבל מידע/ להתייעץ/ לשאול שאלות ?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

סין והקשר היהודי

השיחה הבאה, הנערכת לרוב כאשר פוגשים אדם סיני באקראי או באירוע מסוים, מוכרת לכל ישראלי דובר סינית […]

אינדונזיה של המאה ה-21 דמוקרטיה, חירויות אזרחיות וזכויות פרט

אינדונזיה נחשבת למדינה המוסלמית הגדולה בעולם, ובצדק יש לומר. עם שטח של כמעט 2 מיליון קמ"ר ואוכלוסיה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול עצמאי לארגנטינה, צ'ילה וברזיל

אקו עצמאי בשטח

כולל מצעד המנצחות בריו | 19 יום

הדפיסו שלחו שתפו