טיול לברזיל הפראית

טיול אל ברזיל הפראית

טיולי תרבות וטבע

בהדרכת רונן רגב | 19 יום

ברזיל, ארץ טרופית יפה, משתרעת על פני שטח עצום של יערות גשם נרחבים באגן האמזונס. יש בה חופים ארוכים ויפים, יערות עד, נהרות, ביצות וערים מרתקות הצופנות בחובן עושר תרבותי רב. ברזיל היא גם  ביתם של שבטי ילידים, שחורי עור אפריקנים ומהגרים אירופאים החיים בה יחד כבר מאות שנים, בהן יצרו תרבות, דת ומוסיקה המשלבים את המקורות השונים וצובעים את פניה של ברזיל. 

בטיול לברזיל נבקר בשמורת הפנטנאל- אזור הביצות הגדול בעולם ואחד מבתי הגידול המרתקים בעולם לבעלי חיים ולצומח ייחודיים. מנאוס- בירת האמזונאס, מפלי איגואסו האדירים על גבול ארגנטינה-ברזיל, נכיר גם את אזור האגמים של לנסויס, בו נפגשים אלמנטים שונים של טבע, גבעות חול ולגונות, נהרות ונאות מדבר, כל זה ועוד הים ברקע. וכמובן נסייר בעיר המופלאה ריו דה ז'ניירו וסביבותיה.

מסלול הטיול

יום 1

ת"א- ריו דה ז'ניירו

יציאה מתל אביב לריו דה ז'ניירו, העיר המקסימה (Cidade Maravilhosa) הנחשבת לאחת הערים היפות בעולם, פרושה בין הר לים, מפרצים מכל עבר, יער גשם בלב העיר, וכמובן החן של העם הברזילאי. לאחר הנחיתה העברה למלון בשכונת קופקבנה לחוף האוקיינוס. ארוחת ערב ולינה בריו. 

יום 2

ריו דה ז'ניירו- עיר של קסם ושל סיפורים

הגיאוגרפיה אומרת שהאוקיינוס האטלנטי מפריד בין אפריקה לברזיל. עם זאת, המוזיקה, הארכיטקטורה והאמנות של ריו מרמזים כולם על ההפך. הסיור יעסוק במורשת התרבותית האפריקאית של העיר. ראשית, נגלה את כיכר (Máua), שם נפגוש את האדריכלות האוונגרדית האלגנטית של מוזיאון המחר. בניין חדיש זה, שתוכנן על ידי האדריכל הספרדי סנטיאגו קלטרווה, "מצביע" על עתידה של העיר, תוך שמירה על שורשיה האפריקאים, החיוניים להבנת הסיפור של ריו. נמשיך בסיור ונעבור דרך כיכר סאו פרנסיסקו לכיוון פדרה דו סאל. זה רובע הנקרא סאודה (Saúde) בו היה בעבר כפר עתיק של תושבים ממוצא אפריקאי. באזור זה של העיר יש גרפיטי המזכיר את העבר. נמשיך לשכונת גמבואה ול- Morro da Conceição האייקוני. במזח ולונגו, שם נראה אנדרטה שהוכרזה כאתר מורשת עולמית בשל השרידים הייחודיים הקשורים להבאת העבדים האפריקאים לאמריקה וחשיבותה ההיסטורית והרוחנית. לינה בריו.

יום 3

ריו - העיר המופלאה- צוק הקורקובדו והר הסוכר

הבוקר נצא לסיור בעיר. נחצה את שכונת לארנז’ייראס (Laranjeiras), בדרך נראה חלק מארמונות ברוני הקפה שהתגוררו באזור בדרכנו אל פסגת הקורקובדו (Corcovado 711 מ’ מעפה”י). בצהרים, נכיר מקרוב את מסורת הקרנבל, ונשתתף בסדנת תיפוף במהלכה נלמד את המקצבים הברזילאים. לסיום, נעפיל אל פסגת הר הסוכר (400 מ’ מעפה”י), ממנה נשקיף אל העיר והמפרץ במלוא יופיים. לינה בריו.

יום 4

ריו- טבע עירוני ומוזיאון בובות

היום נטייל אל מערב ריו, מחוץ להמולת העיר, ובנוף עוצר נשימה. נבקר במוזיאון נסתר ביער, מזקקת רום בחווה משפחתית, ורצועת חוף בתולי של 3 ק"מ. "גן העדן הטרופי" הזה ממוקם בחלק המערבי של ריו, כשעה משכונת קופקבנה ולאורך "רכס הים" המלווה את קו החוף ומכוסה ביער אטלנטי. תחנתנו הראשונה- Museu do Pontal. במוזיאון מוצגות מיניאטורות חומר בעבודת יד, המתארות את חיי היומיום ואת התרבות הברזילאית, אוצר עשיר של 8,500 יצירות שנעשה ע"י 300 אמנים ברזילאים, כאן נכיר סיפורים עממים, מסורות ומנהגים. נמשיך למזקקת רום ברזילאי (cachaça), נכיר את תהליך הזיקוק ונטעם קוקטיילים ייחודיים. נמשיך בדרך נופית ותלולה ממנה נצפה אל "הרסטינגה של מרמביה",  זרוע חולית, מיוערת, מערכת אקולוגית ייחודית של אדמות ביצה באורך של 42 ק"מ הנפרשת מהיבשה אל תוך הים, וברקע, רכס מיוער הגולש אל מי הטורקיז. בקצה החוף, יש קיוסק עץ קטן, עם שולחנות המשקיפים על החוף. נתמקם שם לזמן מה, כדי ליהנות מהשמש ולגלוש בזמן שארוחת הצהריים שלנו, "הברזילאית ביתית" שלנו מתבשלת. נחזור לאורך קו החוף, בנוף מדהים. יום שלם הרחק מההמונים, הרפתקה ויזואלית וטעימה שבוודאי לא תשכח!

יום 5

מריו דה ז'ניירו אל קוייאבה

נצא בטיסה אל קוייאבה. לאחר הנחיתה, נמשיך בנסיעה בת כ-3 שעות אל הלודג' בו נשהה בימים הקרובים. פנטנאל, אזור הביצות הגדול בעולם, עשיר בבתי גידול המשתנים מעונה לעונה ובעל מגוון ביולוגי עשיר. בדרך, נצפה בנוף המיוחד, בע"ח, חקלאות ומים. ייתכן שחלק מהדרך יהיה בשייט, בשל  גשמים והצפות. צוות הלודג' יקבל את פנינו ויציג את המקום המיוחד, בו נבלה בימים הקרובים. הרצאת פתיחה וארוחת ערב. לינה בלודג'. 

ימים 6 - 8

שמורת הפאנטנל

הפנטנאל, משתרע על שטח של כ-250 אלף קמ"ר, רובו בברזיל וחלקים קטנים ממנו בפרגוואי ובבוליביה השכנות. הביצות נוצרות בעיקר על ידי נהר פרגוואי, שאגן הניקוז שלו בן 1,170,000 ק"מ, הוא זורם לאורך 2,695 ק"מ ונשפך אל האוקיינוס האטלנטי מצפון לבואנוס איירס. כאן, ריכוז בעלי החיים הגדול ביבשת אמריקה. ניתן לצפות ביגואר(נדיר), קפיברה- המכרסם הגדול בעולם, קיימנים, איילי ביצות, טפירים, קופי שאגן, אנקונדות צהובות, דובי נמלים שונים, דביבונים, זאבים, לוטרות ענק, דגי פיראנייה ומיני עופות דוגמת הטוקן. נצא ברגל, בשייט ,בספארי ג'יפים, וברכיבה על סוסים לסיורים באזור. לינה בלודג' בפנטנאל (כלכלה מלאה).

יום 9

מהפנטנאל לסאן פאולו

לאחר סיור שחר וארוחת בוקר, נצא בנסיעה מהלודג' אל שדה התעופה של קוייאבה. נטוס לסאן פאולו, מרכז העסקים והכלכלה של ברזיל. עיר בת 13 מיליון תושבים, היושבת על רמה בגובה של 800 מ' מעפה"י, כ- 600 ק"מ מקו החוף. נלון בסאן פאולו קרוב לשדה התעופה, על מנת להמשיך בבוקר אל יעדנו הבא- העיר סאו לואיס.

יום 10

מסאן פאולו לשמורת לנסויס

נשכים קום לטיסת בוקר אל העיר סאו לואיס, בירת "מרנייאו" (Maranhão), מדינת מחוז בצפון מזרח ברזיל, בעלת קו חוף של 640 ק"מ, ומדבר חול ייחודי שבחלק מהשנה מוצף מים! לאחר הנחיתה, נמשיך באוטובוס אל העיירה "באהרינייס" (Barrerinhas), ממנה נצא לטיולים בימים הבאים באזור המיוחד כל כך. ארוחת ערב ולינה בבאהרינייס.

יום 11

הלגונות של לנסויס

לנסויס בפורטוגזית משמעו "אופק מי תהום". בין ינואר ליוני, האזור מקבל 1,250 מ"מ משקעים, הנקווים מעל שכבת החרסית שמתחת לחול, ומציפים את השקעים שבדיונות. כדי להבין את מופע הגאות והשפל, שבו ההפרש בין שיא הגל לנסיגתו עשוי להגיע לכדי 6-7 מטרים, יש להביא בחשבון את הקרבה לקו המשווה!! וכל מופע הטבע הזה ממש על כף היד…. 

נסייר ברגל וברכבי 4X4, אל הלגונות שזה עתה התמלאו במים, נגלוש בדיונות, נשתכשך במימי האגמים הקרירים, ונתנדנד בערסלים אל מול נופי שקיעה. בערב, חזרה אל  באהרינייס.

יום 12

לנסויס- שייט בנהר פרגיסאס

בבוקר, נצא לשייט בנהר פרגיסאס (Preguiças) ונראה את הצומח הרענן, כפרים ועיירות דייגים. נטעם "מי קוקוס" (Agua de coco) כשסביבנו "קופי המסמר" כפי שהמקומיים קוראים לקרובי המשפחה של קופי הקפוצ'ין. נגיע אל העיירה אטינס (Atins) היושבת ממש בשפך הנהר לאוקיינוס, בנקודה קסומה. בשעות אחר הצהרים, ניסע אל סאן לואיס ללינה. 

יום 13

המעבר למנאוס – בירת האמזונאס הברזילאי

בשעות שלפני הטיסה ננצל לסיור מודרך בסאן לואיס, עיר שנוסדה ע"י צרפתים, נכבשה ע"י הולנדים ולבסוף יושבה ע"י פורטוגלים. נטוס מסאו לואיס אל העיר מנאוס (השם נגזר משמה של קבוצת ילידים מהאזור), בירת מחוז האמזונס הברזילאי. העיר ממוקמת כ-1,600 ק"מ משפך האמזונס לאוקיינוס האטלנטי, בלב יער הגשם האמזוני ובצומת הנהרות הגדולים ריו נגרו וסולימואייס. אוכלוסייה בת 2 מיליון תושבים מתגוררת בעיר גדולה ומתועשת, כשהגישה היא דרך האוויר, באוניות ובכביש חוצה אמזונס. נחיתה בשעות הערב והעברה למלון במנאוס.

יום 14

מפגש הנהרות וקהילת ילידים

נצא בשייט אל "מפגש הנהרות". המים השחורים (הצלולים והקרירים) של הריו נגרו, פוגשים את מימי נהר הסולימואייס (חומים, חמימים ועמוסי חרסית) המגיע ממורדות רכס האנדים. שני הנהרות "מסרבים" להתמזג וזורמים זה לצד זה לאורך קילומטרים רבים. נשוט לאגם ז'אנוארי לביקור בקהילת "דרי גדה". לעת שקיעה, נפליג במעלה הנהר אל הלודג' בו נישן הבנוי בקתות יער אופייניות על גדת הנהר. ( כלכלה מלאה בלודג', המטבח של מנאוס מאופיין בשימוש במגוון רחב של דגי נהר).

יום 15

סיורים ביער הגשם האמזוני

נתעורר בלב היער האמזוני, נאכל במסעדה פתוחה לצלילי קולות היער. נמשיך לשייט בנהר ויובליו ונתרשם מן היער המפותח. נצא למסלול הליכה ונלמד מאנשי המקום על מרכיבי היער, פירות הבר, מיני עצים ייחודיים וחיות היער. נבקר בכפר מקומי, נפגוש את הילידים ובני התערובת החיים במקום, נלמד על המזון שלהם ואורח החיים במקום ונדוג דגי פיראנייה. לעת לילה נצא לשיט נוסף בו נכיר את הקיימאנים, שעיניהם נוצצות מול ברק הפנסים. לינה בלודג'. 

יום 16

מלב היערות אל מפלי איגואסו

לאחר ארוחת בוקר בלודג', נצא בשייט אל מנאוס ונערוך סיור בעיר. נכיר את בנין האופרה שנבנה בתקופת "הבהלה לגומי" שמשכה לאזור אלפי פועלים שקיוו להתעשר מהפקת וסחר הגומי, ביניהם גם אלף משפחות מיהודי ממרוקו (עד היום מרכיב חשוב בקהילה המקומית). נכיר את השוק התוסס ואת נמל הנהר הפעיל בעולם. נאכל ארוחת צהרים ונצא בטיסת אחר צהרים לאיגואסו. הגעה מאוחרת ולינה בפוז דו איגואסו.  

יום 17

איגואסו- סיור בשמורה הארגנטינאית

הבוקר נצא לסיור בצד הארגנטינאי של המפלים. ניסע ברכבת הפארק במפלס העליון של המפלים, נצעד בין תצפיות אל הנוף המופלא של מפלים עשירים הטובלים ביער טרופי ירוק וסבוך, וחיות הבר המשוטטות בו. נרד אל מתחת למפלים בשבילי היער הקסום. לסיום, נצא לשיט זודיאקים הרפתקני אל מול מפל סן מרטין הגדול והשופע ביותר בין 275  המפלים בשמורה. לעת ערב נחזור  לברזיל ונצא לארוחת ערב חגיגית ומופע במועדון מקומי. לינה בפוז דו איגואסו.

יום 18

מפלי איגואסו הצד הברזילאי ופארק הציפורים

בבוקר נבקר בצד הברזילאי של המפלים. נלך בשבילי השמורה אל מול שפע המפלים היורדים בעוצמה רבה את מצוקי הבזלת. נרטב ברסס המים העולים מתחתית המפל הגבוה "גרון השטן". לאחר מכן, נבקר בפארק הציפורים הסמוך לשמורת המפלים, נכיר עופות מסוגים שונים ובתי גידול מכל רחבי ברזיל. בצהרים נגיע לשדה התעופה לטיסה לסאן פאולו. אחרי חצות, נמריא בטיסה בינלאומית חזרה ארצה (דרך יעד ביניים).

יום 19

נחיתה בתל אביב

נחיתה ביעד הבינים והמשך טיסה ארצה. נחיתה בשעות הבוקר המוקדמות.

  • גודל קבוצה 10 עד 20 מטיילים בלבד!
  • חצי פנסיון לאורך כל הטיול (ארוחת בוקר + צהריים או ערב) + כלכלה מלאה בג'ונגל של מנאוס + כלכלה מלאה בפנטנל. (חלק מארוחות הצהריים יהיו ארוזות או ארוחות פיקניק)
  • כולל סיורים מקיפים באזור הפנטנל בברזיל - אזור הביצות הגדול בעולם. הסיורים כוללים שייט, דייג, ספארי, שנורקלינג ועוד..
  • מסלול מקיף ויצירתי אל הטבע והתרבות המופלאים של ברזיל

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 1450 $

אופי הטיול- טיול לברזיל:

טיול ייחודי בתכניו, המאפשר חשיפה למגוון חוויות, נופים משתנים ותרבויות. המסלול משלב בין מסע הרפתקאות של טבע פראי בג'ונגל של מנאוס, בביצות של הפנטנאל בעלות עולם חי וצומח עשיר ומגוון, ובמפלי איגואסו המרשימים, לבין טיולים בדגש תרבותי בריו דה ז'ניירו ועיירות וכפרים בדרך. 



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל:

כלכלה: חצי פנסיון לאורך כל הטיול (ארוחת בוקר + צוהריים או ערב ), כלכלה מלאה בג'ונגל של מנאוס + כלכלה מלאה בפנטנאל. (חלק מארוחות הצהריים יהיו ארוזות/ ארוחות פיקניק).
תחבורה: טיסות בינלאומיות ופנימיות (חלק מטיסות הפנים הן דרך יעד ביניים), אוטובוס פרטי להעברות ולסיורים, סירות וג'יפים.
קבוצה: עד 20 מטיילים, מדריך ישראלי מצוות "אקו" ומדריכים מקומיים.
אופי הטיול: טיול עומק תרבות וטבע בתנאים טובים, משולב בחוויות הרפתקניות
לינה: מלונות ברמת תיירות טובה היכן שניתן. מכיוון שהטיול הוא טיול מיוחד, עם דגש על הגעה למקומות נידחים, על המטייל לקחת בחשבון כי רמת הלינה והמזון בפנטנאל ובאמזונס היא רמה בסיסית של תנאי שטח.
הדרכה: מדריך מצוות אקו- רונן רגב, בעזרת מדריכים מקומיים.
כניסה וסיורים בשמורות הטבע, במוזיאונים ובאתרים ארכיאולוגיים כמפורט במסלול הטיול.
טיפים לנותני השירותים המקומיים.
דמי רישום וטיפול

תנאי ביטול לטיול זה:

עד 45 יום לפני מועד יציאת הטיול לא יהיה חיוב על שירותי קרקע למעט דמי טיפול בסך 75 USD.
טיסות פנים ובי"ל יחויבו בהתאם להתחייבות מול חברות התעופה.

טיול לברזיל - הערות חשובות:

מיסי הנמל והדלק נכונים ליום 22.1.23. במידה והמחיר ישתנה, תחול התוספת על הנוסע.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש להפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
תנאי תשלום ודמי ביטול - כמופיע בדף הרישום המצורף.
מפגש הכנה עם המדריך יערך בזום כשבועיים לפני היציאה לטיול.
מדינות אמריקה הלטינית הן מדינות אשר עדיין לא מפותחות דיין במתן שירותי תיירות. אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מוזיאונים סגורים, שינוי מועדים של אירועים וכיו"ב). מדריכינו ייערכו שינויים (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה .

מדריך הטיול- רונן רגב

איש טבע וטייל וותיק בכל נשמתו והווייתו, איש חינוך ומורה לביולוגיה וזואולוגיה בעברו, מילא שורת תפקידים בכירים בחברות הייטק מובילות ובעברו מנכ"ל אקו טיולי שטח. בן קיבוץ יחיעם, בוגר תואר ראשון בביולוגיה ותואר שני במנהל עסקים, וכיום מנהל את בית אקשטיין במדרשת רופין. גר בפרדס חנה. מדריך טיולים וותיק עם ידע מקיף ורב תחומי, טייל וביקר בארצות רבות על פני הגלובוס. מדריך לארצות הצפון איסלנד, לפלנד וקמצ'טקה.
המוטו שלי: טיול טוב מורכב מאוסף של חוויות ייחודיות, מקומות שנוגעים בך אישית, טעימה ממשית מהטבע – רצוי דרך הרגליים, מפגש בלתי אמצעי עם תושבים מקומיים ותרבותם, חיבורים בין העבר והווה, רגעים קסומים שנוצרים תוך כדי, חברה נעימה וכמובן גם מדריך היודע לחבר את כל זה למצרף שנותן את התמונה המלאה.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

ים לעולם – תרבויות החוף של ברזיל

ברזיל היא החופים, החופים הם ברזיל. טיול בחופי המדינה מדגיש למטייל את תשוקת החיים של הברזילאים. הכדורגל, […]

ברזיל – תרבויות בנדידה

שחור – הצבע הדומיננטי של חלקים גדולים מתושבי ברזיל. סלוודור באהיה, רסיפה, פורטלסה, ריו דה ז`ניירו – […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול אל ברזיל הפראית

טיולי תרבות וטבע

בהדרכת רונן רגב | 19 יום