טיול למקסיקו

טיול למקסיקו וגואטמלה – אל שבטי המאיה והאצטקים

טיולי תרבות וטבע

כולל עיירת החוף הקריבי ליווינגסטון | 18 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול למקסיקו וגואטמלה הוא מסע מרתק אל התרבויות העתיקות של מרכז אמריקה ומפגש בלתי אמצעי עם התושבים האינדיאנים, צאצאי מלכויות העבר המפוארות, החיים עד היום בחבל צ'יאפס שבמקסיקו ובשדרת ההרים של גואטמלה. הטיול למקסיקו וגואטמלה עובר בין האתרים שהותירו אחריהם התושבים הקדומים – האולמקים, האצטקים ושבטי המאיה, דרך עיירות קולוניאליות וכפרים אינדיאנים המשמרים מסורות מקומיות, תלבושות ואריגים צבעוניים, ימי שוק כפריים ומורשת אינדיאנית עשירה, המהולה בהשפעות הכיבוש הספרדי. כל זאת על רקע נוף יפה של הרי געש, אגמים, נהרות ויערות גשם.

מסלול הטיול

יום 1

ת"א – מקסיקו סיטי

נטוס בטיסת בוקר דרך מדריד למקסיקו סיטי. ננחת במקסיקו סיטי בשעות הערב וניסע למלוננו לארוחת ערב ולינה.

יום 2

עיר הבירה והמוזיאון לאנתרופולוגיה

מקסיקו סיטי היא עיר ענקית, הגדולה ביבשת אמריקה. היא שוכנת בגובה של למעלה מ -2,200 מטר מעל פני הים ומשמרת בתוכה עבר מפואר. נבקר במרכז העיר –  אזור הסוקאלו על שלל המבנים כמו הקתדרלה ובית האריחים הכחולים. מקסיקו סיטי שוכנת על שרידי בירת האצטקים, נצא לתור את שרידי העבר במוזיאון האנתרופולוגי העשיר בממצאים מרתקים, דרכם ניחשף לטפח מן העבר המפואר.

יום 3

הפירמידות הגדולות של טאוטיהואקאן

לאחר ארוחת הבוקר, נבקר בבזיליקת הבתולה מגואדלופ, כנסייה מקודשת שבה ניווכח באמונה הקתולית החזקה המושרשת בבני מקסיקו. לאחר מכן נמשיך אל טאוטיהואקאן, העיר העתיקה הגדולה ביותר במקסיקו ומרכז התרבות של חבל ההר המקסיקני. נעלה אל הפירמידות המרהיבות של טאוטיהואקאן – פירמידת השמש (הפירמידה השלישית בגודלה בעולם) ופירמידת הירח. לינה במקסיקו סיטי.

יום 4

מקסיקו סיטי – מוזיאוני אומנות ושייט בתעלות סוצ'ימילקו העתיקות

לאחר ארוחת הבוקר, נמשיך את סיורנו בעיר, נבקר במוזיאון דולורס אולמדו בו מוצג האוסף הגדול ביותר של ציורי דייגו ריוורה וכן ציוריה של פרידה קאלו וציירים אחרים בני דורם. נבקר גם בביתה של קאלו. אחר הצהרים נצא לשיט בתעלות סוצ`ימילקו העתיקות- "המקום של הפרחים", ונשוט בתעלות ציוריות ,לצלילי להקות מוסיקה (מריאצ'יס). לינה במקסיקו סיטי.

ימים 5-6

קניון סומידרו, העיירה האינדיאנית סן קריסטובל וסביבותיה

נטוס בבוקר אל העיירה טוקסלה גוטיירז ונצא לשיט בקניון סומידרו, בין צוקים גבוהים ומיוערים. נמשיך בנסיעה אל העיר הקולוניאלית סן קריסטובל, היושבת בלב מחוז צ'יאפס ההררי, שתושביו הם בני הכפרים האינדיאנים. את יום המחרת נקדיש לסן קריסטובל ולסביבתה: נסייר בעיר היפה, נטייל בשוק עבודות היד הססגוני, אליו מגיעים תושבי האזור לסחור במרכולתם, ונבקר בכפרים האינדיאניים המסורתיים, זינאקאנתאן וסאן חואן צ'מולה. לינה בסן קריסטובל.

יום 7

מפלי "אקווה אזול" ושרידי עיר המאיה פאלנקה

ביקור במפלי "המים הכחולים" (Aqua Azul), שנותנים את התחושה כי נצבעו במיוחד לכבוד המבקרים. נמשיך אל פאלנקה, עיר עתיקה מהתקופה הקלסית של תרבות המאיה, הניצבת בלב יערות גשם  שנוקו על מנת לחשוף את שרידיה המרשימים. נבקר באתר ונלמד על תרבות המאיה המפוארת שפרחה במקום. לינה בפאלנקה.

יום 8

דרך יערות הגשם אל גואטמלה

ניסע דרך יערות גשם במידה ויתאפשר נסייר באתר המאיה הנידח בונאמפק ולאחר מכן, נגיע אל גדות נהר אוסומסינטה, נפליג בסירות לעברו השני של הנהר וניסע בדרכי היער אל פלורס, השוכנת לחוף אגם פטן איצה, ומוקפת ביערות גשם. לינה בפלורס.

יום 9

טיקאל - בירת שבטי המאיה הקדומים

בבוקר נצא אל טיקאל, בירת שבטי המאיה הקדומים, המשלבת בין ארכיאולוגיה מרשימה וטבע מדהים. בלבם של הג'ונגלים נמצאת עיר מקדשים מרהיבה ובה עשרות פירמידות ענק, שנחפרו מתוך יער הגשם שכיסה אותן. נסייר בין שפע המקדשים, הארמונות ומצבות הענק ונכיר את כתב ההירוגליפים המספר את תולדותיה של ממלכה עתיקה שנעלמה באורח מסתורי. נשוב ללינה סמוך לפלורס.

יום 10

מפלורס שלחוף האגם אל העיירה הקאריבית ליווינגסטון

בבוקר ניפרד מיערות הגשם, האגם היפה והעיירה פלורס מכניסת האורחים. נמשיך בנסיעה לכיוון דרום מזרח לשייט על ריו דולסה (הנהר המתוק) דרך מצודת סן פליפה אל העיירה ליווינגסטון המוקפת בג'ונגלים שרוב תושביה שחורים, צאצאי עבדים נמלטים שהתיישבו בחוף הקאריבי. בעיירה ישנם  מטעי קוקוס, בתי עץ צבועים בשלל צבעים וכלכלה המבוססת על דיג. לינה בליווינגסטון.

יום 11

ליווינגסטון והים הקאריבי

בבוקר נעלה לסירות, נצא מהנהר ריו דולסה אל הים הקאריבי. נפליג לאורך חוף הים אל אתר הטבע "שבעת המזבחות" ונצא לטיול רגלי לאורך פלגי מים שיוצאים מן היער בסדרה של מפלים ובריכות שנאגמו בין סלעי טרוורטין. נטייל ברגל ונשתכשך בבריכות המים היפות. נמשך בשייט צפונה אל גבול בליז גואטמלה ואל חוף טרופי מרהיב הנקרא פלאייה בלנקה – החוף הלבן. נעצור לרחצה בחוף הקאריבי המבודד והמרהיב, לשכב על ערסלים בין עצי הקוקוס ולטעימה ממשקאות טרופיים. לקראת צהרים נשוב בשייט אל העיירה ליווינגסטון, לשוטט בין בתי העיירה, ולהכיר את סיפורם המיוחד של תושבי העיירה, הגאריפונה, שהם צאצאי אינדיאנים ועבדים שחורים שנמלטו והתערבבו איתם. ארוחת ערב והופעת פולקלור של תושבי העיירה הגאים בתרבותם הייחודית.

יום 12

ליווינגסטון –– אנטיגואה

נעזוב את החוף הקאריבי של ליוינגסטון ונשוט אל העיירה פוארטו באריוס, מבמידה והזמן יאפשר נבקר באתר המאיה קיריגואה המתאפיין במצבות אבן גדולות, ובכתב הירוגליפי מרשים. נמשיך בנסיעה לעבר העיירה הקולוניאלית אנטיגואה, הבירה הקודמת של גואטמלה שחרבה ברעידת אדמה, השוכנת בין שלושה הרי געש מרהיבים – אגואה (Agua), פואגו (Fuego) ואקאטנאנגו (Acatenango). אנטיגואה משמרת את עברה הקולוניאלי המפואר המשתקף מכל עבר ברחובות העיירה. לינה באנטיגואה.

יום 13

העיירה הקולוניאלית אנטיגואה וחוות קפה

נצא לסיור בעיר, נבקר בכנסיית סן פרנסיסקו, בקתדרלה הגדולה, כנסיית לה מרסד עם המזרקה היפה ונשוטט סביב כיכר העיירה, נהנה מן המבנים הקולוניאלים ומחיי העיירה על בתי הקפה והמסעדות שבה. לאחר מכן נמשיך לסיור בחוות קפה מקומית ונלמד על תולדות הקפה ותהליך הכנתו.

יום 14

הר הגעש פקאייה ואגם אטיטלן

הבוקר ניסע  אל מרומי הר פקאייה   (Vulcan Pacaya) ונטפס אל לועו של הר הגעש הפעיל, שלעיתים לועו מעשן. נטפס קרוב אל פסגת ההר הפעיל עם סוסים ולאחר מכן נמשיך בנסיעה מכן נמשיך לאגם אטיטלן, אחד האגמים היפים בעולם, השוכן בלב שדרת ההרים של גואטמלה. לינה לחוף אגם אטיטלן.

יום 15

אגם אטיטלן וכפרי האינדיאנים המסורתיים

גם האטיטלן השוכן בלב שדרת ההרים של גואטמלה, כלוא בין 3 הרי געש חרוטים ומרשימים. לחופיו שוכנים 13 כפרי אינדיאנים מסורתיים, לכל כפר התלבושת המסורתית האופיינית לו, המבדילה אותו משאר תושבי הכפרים. לינה לחוף האגם.היום נצא להפלגה אל עבר הכפרים המיוחדים שעל גדות האגם אטיטלן. נפליג אל הכפר סנטיאגו, שתושביו לובשים אריגים מפוספסים עם רקמות ציפורים, נבקר בכפר המסורתי סאן חואן ובכפר סנתה קטרינה הצבעוני. כל כפר יציג פנינו תמונה מורכבת יותר ויותר של הזהות השבטית בגואטמלה. לאחר מכן נחזור למלוננו על שפת האגם ללינה.

+ מאחר שמדובר בהר געש ואיננו יכולים לצפות את פעילותו הוולקנית בעת ביקורנו , לא ניתן לצפות מראש את המראות שנראה.

יום 16

העיירה האינדיאנית צ'יצ'יקסטננגו והשוק

בבוקר נצא מאטיטלן לעבר צ'יציקסטננגו, נבקר בשוק המפורסם של העיירה צ'יצ'יקסטננגו. נטייל בין דוכני השוק, המציעים אריגים צבעוניים של בני השבטים השונים, מסיכות מסתוריות וחפצי פולחן, עבודות עץ ומתכת, כלי קרמיקה וכלי נגינה מסורתיים. לאחר מכן נצא לסיור בעיירה האינדיאנית צ'יצ'יקסטננגו . נבקר בכנסיית סנטו תומס, בה מתאחדים פולחנים אנימיסטים אינדיאנים עם אמונות נוצריות. בצ'יצ'יקסטננגו נמצא אחד הביתי קברות המפורסמים והצבעוניים ביותר במרכז אמריקה. לינה בצ'י'צ'יקסטננגו.

ימים 17-18

צ'יצ'יקסטננגו- גואטמלה סיטי והדרך הביתה

לאחר ארוחת הבוקר נכנס לביתה של אחת מהמרפאות הוותיקות ביותר של שבטי הקיצ'ה ונחווה בהדרכתה טקס הטהרות פולחני. לאחר מכן ניסע מצ'יצ'יקסטננגו לעבר גואטמלה סיטי , נסייר בעיר ככל שהזמן יאפשר ולאחר מכן ניסע לשדה התעופה ונעלה על טיסה בינלאומית דרך מדריד לת"א. נחיתה במדריד בצהריים והמשך טיסה לתל אביב, בה ננחת בערב של היום ה18 לטיול.

  • הבטחת הטיול במינימום 15 מטיילים ללא תוספת מחיר!!!
  • גודל קבוצה עד 26 מטיילים!!
  • חצי פנסיון במקסיקו ובגואטמלה (ארוחת בוקר + צהריים או ערב) + ארוחה נוספת בגואטמלה.
  • עיירת החוף ליווינגסטון, פנינת הים הקאריבי ביתם של שבט הגריפונה. סיורים באיזור+ הופעה מקומית .
  • ביקור בבית שמאנית בצ'יציקסטננגו+ השתתפות בטקס הטהרות
  • שני לילות במלון לחוף אגם אטיטלן
  • טיפוס רכוב על סוסים להר הגעש פקאייה
  • מלונות טובים במיקומים מרכזיים שנבחרו בקפידה
  • קונקשנים קצרים בטיסות הבינלאומיות.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 950 $



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

כלכלה: חצי פנסיון במקסיקו ובגואטמלה (ארוחת בוקר + ארוחת צהרים או ערב ) +ארוחת צהרים נוספת בגואטמלה. בקבוק מים ביום למטייל
תחבורה: אוטובוס תיירים ממוזג, שיט לפי התוכנית.
קבוצה וצוות: 26–15 מטיילים, מדריך ישראלי מצוות "אקו" ומדריכים מקומיים.
טיסות בינלאומיות על פי מסלול הטיול.
לינה: לינה במלונות מדרגת תיירות טובה ובאיזורים הכפריים לינה במלונות מהטובים בנמצא.
כניסה וסיורים בשמורות הטבע, במוזיאונים ובאתרים ארכיאולוגיים כמפורט במסלול הטיול.
מסי נמל
טיפים לנותני השרותים המקומיים
דמי רישום וטיפול

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען
הוצאות בעלות אופי אישי
שתייה וארוחות שאינן כלולות
מסי נמל מקומיים המשולמים במקום

לתשומת ליבכם

מסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והמחיר ישתנה, תחול התוספת על הנוסע.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
מדינות אמריקה הלטינית עדיין לא מפותחות דיין במתן שירותי תיירות. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך צוות אקו ומדריכנו יערכו שינויים בהתאם, לטובת ורווחת הנוסעים.
ביום הכולל סיור להר הגעש- מאחר שמדובר בהר געש ואיננו יכולים לצפות את פעילותו הוולקנית בעת ביקורנו , לא ניתן לצפות מראש את המראות שנראה.
מפגש הכנה עם המדריך יערך כשבועיים לפני היציאה לטיול.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מקסיקו – למראה ערים רבות כל כך

דומה שכל הנופים וכל האקלימים התמקמו במקסיקו – הרי געש, מכתשים, גבעות, מישורים, יערות גשם, מדבריות, נהרות, […]

אל חבל צ'יאפס בדרום מקסיקו

חבל צ'יאפס (Chiapas) הממוקם בחלקה הדרום מזרחי של מקסיקו הוא אחד המגוונים ביותר במקסיקו מבחינה ביולוגית ואנושית. […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול למקסיקו וגואטמלה – אל שבטי המאיה והאצטקים

טיולי תרבות וטבע

כולל עיירת החוף הקריבי ליווינגסטון | 18 יום

הדפיסו שלחו שתפו