טיול לזמביה

טיול לגיאורגיה וארמניה בעקבות הציפורים

| 11 יום

הדפיסו שלחו שתפו
גיאורגיה וארמניה, ארצות המתעוררות לאחר תרדמה של עשרות שנים תחת השלטון הסובייטי, מאפשרות לנו מפגש מרתק בין נופי הקווקז לבין התרבות העכשווית. לשתיהן קווי דמיון רבים משותפים: היסטוריה בת אלפי שנים, שראשיתה באלף הראשון לפני הספירה. ייחוד לאומי ותרבותי, עליו השכילו לשמור בדבקות, חרף חליפות השלטון המרובות ותקופות כיבוש ממושכות. שתי הממלכות ראו פרקי פריחה מפוארים בעבר, המשמשים עד היום מקור גאווה לעמיהן. ארמניה וגיאורגיה, הן מן הממלכות הראשונות שהתנצרו. שתיהן סופחו לרוסיה הצארית בראשית המאה ה-19 והפכו לרפובליקות סוציאליסטיות. לאחר מהפכת אוקטובר, עם קריסתה של ברית המועצות, זכו שתיהן בעצמאות, תוך חבלי לידה קשים, שלטוניים וכלכליים, הנמשכים למעשה עד ימינו. תושבי הקווקז טוענים שהם חיים במקום היפה ביותר בעולם והם מאמינים שהקווקז הוא חלקת אלוהים קטנה, ואכן טיול לגיאורגיה וארמניה הוא טיול טבע ותרבות חווייתי ומרתק.

מטרתנו העיקרית תהיה לראות את הציפורים המיוחדות של הקווקז הגבוה, כולל תרנגול שלג קווקזי, שכווי קווקזי, חכלילית אדומת בטן וורדית גדולה. הביקור בתחילת האביב, מאפשר למצוא את המינים האלה בגובה נמוך בהרבה מאשר בהמשך השנה, וכך להימנע מכמה טרקים ארוכים מאוד על מנת לראותם. בעוד אנו מחפשים את המינים הללו, נהנה מצפרות ההרים הטובה ביותר במערב הפליארקטי, עם תצפיות במינים כמו פרס, כתלי, תפוחיות הרים ועוד. מעברי ההרים הם מקומות טבעיים לנודדים ועם קצת מזל נהיה עדים למעבר מרהיב של עופות דורסים וציפורי שיר בזמן שהם עפים צפונה מעל הקווקז אל רוסיה. מההרים נמשיך דרומה, לאזורים של ערבות, כרי דשא ונופים סלעיים ייחודיים, שם נמצא מינים יותר ים תיכוניים, אשר מאפיינים את מזרח טורקיה ואסיה הקטנה כגון סיטות מזרחיות, שרקרקים, סבכי אשלים וכדומה.

מסלול הטיול

יום 1

ת"א - טביליסי (Tbilisi)

נצא בטיסת ערב ישירה לטביליסי, בירת גאורגיה. לאחר הנחיתה ניסע אל בית המלון. לינה בטביליסי.

יום 2

טביליסי - קזבגי

נפתח את טיולנו לגיאורגיה וארמניה בסיור היכרות קצר עם טביליסי, בירתם של הגיאורגים. אחרי ארוחת הבוקר, נצא לכיוון הקווקז ובדרך נעבור בנופים של יערות מחטניים ורחבי עלים. עם הגיענו אל האזורים הגבוהים יותר, נתחיל לחפש מינים אופייניים כמו פרס, זגים צהובי ואדומי מקור, עורבים שחורים ועוד. בשעות אחה"צ, נגיע לעיירה סטפנצמינדה, שם נתמקם ונמשיך לצפות.

ימים 3-4

הקווקז הגבוה

יומיים מלאים של סיורים באיזור הקווקז הגבוה, בחיפוש אחר חלק ממיני המטרה של האזור, כמו תרנגול שלג קווקזי, שכווי קווקזי, חכלילית אדומת בטן וורדית גדולה. בעוד אנו מחפשים את המינים הללו, נהנה מצפרות ההרים הטובה ביותר במערב הפליארקטי, עם תצפיות במינים כמו פרס, כתלי, תפוחיות הרים ועוד.

 

.

יום 5

בחזרה אל טביליסי

הבוקר נצא בנסיעה דרומה, בחזרה אל הבירה טביליסי. בדרכנו נבקר ביערות מחטניים ויערות רחבי עלים, שם נחפש מינים שונים של נקרים, חטפיות, טפסי עצים, סיטות ושאר מיני יער של המזרח הקרוב. בדרכנו נבקר בבירתה העתיקה של גיאורגיה, מצחטה, היושבת על מפגש נהרות קורה וארגו ונחשבת ל"וותיקן" של גאורגיה. נבקר בכנסית הצלב (ג'ווארי), לשם הביאה נינה הקדושה את הצלב הקדום מקפדוקיה. לינה בטביליסי.

יום 6

מטביליסי אל ירוואן

הבוקר נצא אל חלקו השני של טיולנו. בנסיעה דרומה אל ארמניה, נחצה את הגבול, נמשיך אל אגם סוואן, עליו נערוך שיט, בו אנו מקווים לפגוש שחפים ארמניים, שלל ברווזים ושאר עופות מים. בדרך נחפש גם מקומות קינון של ניצים קצרי אצבעות ואם יתמזל מזלנו גם ניצי הים הכספי. לעת ערב נגיע אל ירוואן.

יום 7

ירוואן (Yerevan) - אזור גארני (Garni) - מנזר גרהארד (Gerhard)

היום ניסע בנוף חצי מדברי. הערוצים החורצים דרך הגבעות הצחיחות, יוצרים צוקים חוליים, בהם מינים רבים מקננים. בנוף זה נחפש מינים של סלעיות, צוקיות (משני המינים), כחלים ועוד. באזורים בעלי צמחיייה, נחפש מינים כמו גבתון הרים, שיחניות גדולות ואפילו חצוצרני מדבר. בדרך נעצור לתצפית מרהיבה על הר אררט, המתנוסס לגובה מעל 5000 מ' וצופה לעבר נופים מדהימים.

יום 8

חור ויראפּ

יום זה יוקדש לחלקה הדרומי של ארמניה. ניסע דרומה, לאזור ואיוטז דור (Vayots Dzor) בעמק האררט, אל חור ויראפּ (Khor Virap), בחיפוש אחר מינים כמו סלעית פרסית, סלעית שיחים, סבכי אשלים ושרקרק ירוק. בהמשך נבקר באזורי בריכות מים וביצות, שם נחפש מינים כמו קיוית לבנת זנב, צחראש, קנית אורז ועוד המקננים באזור. אחר הצהריים נגיע אל העיירה יגאנדזור.

יום 9

קניון זנגזור ומנזר נורוואנק

היום נבקר בקניון זנגזור ונחפש תרנגולי שלג כספיים ומין של יעל – עז הרים שעירה, Bezoar Goat, המאפיינת את אסיה הקטנה. לעת ערב נשוב אל הבירה יראוון.

יום 10

הר אראגטס (Aragats) ומבצר אמברד (Ambred) - ירוואן

הבוקר נצא בנסיעה צפונה, לעבר הר אראגטס (הגבוה בהרי ארמניה –  4,090 מ'). בדרך נעצור בכמה מקומות, ע"פ הגבהים השונים ונחפש מינים כמו זרזיר ארבה, עפרוני פסגות, סתרי ממושקף וסתרי צוקים, אירניה, ורדית אירופית ועוד. לינה בירוואן.

יום 11

נסיעה אל טביליסי וטיסה לארץ

הבוקר נצא בנסיעה חזרה אל טביליסי, בירת גיאורגיה, ממנה נעלה על טיסה בחזרה לארץ. נחיתה בארץ בשעות הלילה.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר:350 $ |

 

 

 



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

טיסות בינלאומיות במסלול ת"א - טביליסי - ת"א בחברת גיאורגיאן אירוויז.
תחבורה, לינה, כלכלה וצוות כמפורט במסלול הטיול.
כניסות לכל האתרים המפורטים בתכנית הטיול.
מים מינרלים (בקבוק לאדם ליום).
אשרת כניסה לארמניה 10$.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
ערכות שמע לכל מטייל.
מפגש הכנה לפני היציאה.
מיסי נמל ובטחון.

הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
הוצאות אישיות.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
כל שירות אחר אשר לא כלול בהצעה.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול טבע ותרבות חוויתי ומרתק, הכולל נסיעות אוטובוס ומשלב הליכות קצרות בטבע ירוק, כפרים ציוריים ואת נופי הרי הקווקז של גיאורגיה ונופיה הפראיים של ארמניה, בתנאים טובים של לינה ונסיעה.
תחבורה: אוטובוס תיירים ברמה טובה לסיורים והעברות.
לינה: בבתי מלון מדרגת תיירות טובה ברמת 4 כוכבים או הטובים בנמצא.
כלכלה: על בסיס פנסיון מלא.
מחיר הטיול ולוח הזמנים מחושב לפי מחיר ולו"ז הטיסה הנוכחי ועשוי להשתנות בהתאם להחלטת חברת התעופה (470$ לאדם).
על כל מטייל להיות מצויד בדרכון בתוקף ל- 6 חודשים מיום החזרה לארץ.
טיול לגיאורגיה וארמניה, הוא טיול אל מדינות מתפתחות מבחינת שירותי התיירות. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהדרגה הראשונה, לעתים ייתכנו בעיות שלא נוכל לצפותן מראש. יש לקבל זאת בהבנה כחלק מאופיו של טיול בארצות אלו. אנו נעשה כל מאמץ על מנת לפתור את הבעיות בשטח לטובת ורווחת הנוסעים.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש להפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, מחיר הטיול יעודכן בהתאם.

אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

גיאורגיה וארמניה – תעודות זהות

גיאורגיה ת"ז: שם: בגיאורגית סכתוולו, ברוסית גרוזיה ובפי ארצות אירופה גיאורגיה. שם רשמי בעבר: הרפובליקה הסובייטית הגרוזית, […]

ארמניה

בחלקו הדרומי של רכס הקווקז הגדול יושבת ארץ קטנה ומרתקת. ארץ שבשל תמורות סוערות – היסטוריות ופוליטיות, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לגיאורגיה וארמניה בעקבות הציפורים

| 11 יום

הדפיסו שלחו שתפו