טיול עצמאי לווייטנאם וקמבודיה

טיול מקיף אל ארצות גן העדן הטרופי של דרום - מזרח אסיה | 17 יום

הדפיסו שלחו שתפו
ההיסטוריה עדיין חיה בווייטנאם, שתרבותה ייחודית ועשירה. רוב המבקרים במדינה עומדים משתאים מול יפי הטבע המעודן שלה: הדלתא של הנהר האדום בצפון, השפך של נהר מקונג בדרום וכמעט כל האזור משובצים בשדות אורז בירוק בוהק, שבהם עובדות נשים בכובעים המחודדים האופייניים.

קמבודיה, המדינה המודרנית שירשה את אימפריית חמר האדירה ששלטה ברוב השטח שבו שוכנות כיום וייטנאם, לאוס ותאילנד. המקדשים המפורסמים של אנגקור הם מוקדי המשיכה התיירותיים העיקריים בקמבודיה. המקדשים נבנו במאות ה-9-13 כדי לפאר את שמותיהם של המלכים לשושלת חמר.

מסלול הטיול

ימים 1-2

מת"א אל האנוי

ניפגש בנתב"ג ונצא בטיסת לילה ישירה אל בנגקוק, בירת תאילנד. נחיתה ביום המחרת בשעות אחר הצהריים, וטיסת המשך  להאנוי בירת וייטנאם,  אליה נגיע בשעות הערב. העברה למלון ללינה.

יום 3

האנוי בירת וייטנאם

את היום נקדיש לסיור בהאנוי, בירת וייטנאם. עיר שלווה ובה אגמים שדרות מוצלות ואתרים המשמרים בתוכם את ההיסטוריה המיוחדת של העיר. נבקר תחילה במוזוליאום של הו צ'י מין, אבי האומה הווייטנאמית המודרנית, והאיש שהוביל את הקרבות למיגור הקולוניאליזם הצרפתי. נבקר גם בביתו של הו צ'י מין, שהוסב למוזיאון ברבות הימים. נמשיך לאתרים היסטוריים-דתיים כגון פגודת העמוד הבודד, פגודת טראן צ'וק- הנחשבת ליפה והעתיקה מבין הפגודות של האנוי ומקדש הספרות- האוניברסיטה הראשונה של וייטנאם. נמשיך למוזיאון האתנולוגיה, בו נלמד על התרבות העשירה של המיעוטים השונים המאכלסים את ווייטנאם כולה, מסאפה בצפון, ועד דלתת המקונג בדרום. אחר הצהריים נבקר במה שמכונה "הילטון האנוי" – בית הכלא בו היו כלואים האסירים האמריקאים בזמן מלחמת ווייטנאם. בערב נצא בסיור ריקשות (סייקלו) אל העיר העתיקה שהיא שוק מזרחי ססגוני בו משובצים בתים צרפתיים קולוניאליים, ונבקר באגם חואן קים, אגם ה"חרב המתהפכת" ובמקדש שבתוכו לאחר מכן נצפה בתיאטרון בובות המים המסורתי של העיר.לינה בהאנוי.

יום 4

צפון וייטנאם ואזור סאפה

בשעות הבוקר נצא את האנוי בנסיעה צפון מערבה אל האזור ההררי של וייטנאם, אל אזור מחוז לאו קאי והעיירה סאפה, הנמצאים  ליד הגבוהה שבפסגות דרום-מזרח אסיה, פסגת הפאנסיפאן, הידועה גם כ"גג של דרום-מזרח אסיה" על שום היותה מתנשאת לגובה של 3143 מטר מעל לגובה פני הים. בשעות אחר הצהריים נגיע אל סאפה, ששימשה בעבר תחנת הרים של הקולוניאליסטים הצרפתים אשר הגיעו לשם בעקבות מיסיונרים שהחלו בהטפת עיקרי הנצרות והמרת דתם של שבטי ההרים. בהמשך הוקם במקום בית הבראה לחיילי הצבא הצרפתי אשר נהנו מאוויר הפסגות היבש של האזור. היום מהווה סאפה עיירת מחוז מרכזית לאלפי בני השבטים השונים החיים באזור.לינה בסאפה.

יום 5

סאפה וסביבתה - שווקי בני המיעוטים

שיא הביקור באזור סאפה הינו ללא ספק ביקור באחד השווקים הכפריים המתקיימים מדי יום בשבוע בכפר אחר באזור. בשוק ההומה אדם, מתכנסים בני המיעוטים השונים, להחליף סחורות, למכור מרכולתם, ולרכוש צרכיהם. נטייל בינות הדוכנים העמוסים, חלקם במצרכי יסוד, ואחרים במעשי רקמה מלאכת יד. מעבר לתפקידו של השוק כמקום מסחר, לשוק תפקיד חברתי משמעותי בחיי הקהילות המבודדות יחסית. כאן נפגשים בני הכפרים השונים לשמוע (ולהשמיע) חדשות, רכילות, וידיעות חשובות יותר או פחות.  לעת ערב נשוב אל סאפה לביקור בשוק המקומי של העיירה ואל מלוננו. לינה בסאפה.

יום 6

סאפה, כפרי בני המיעוטים וחזרה להאנוי

היום נצא לביקור בכמה מן העמקים הפחות מוכרים מסביב לסאפה. כאן נטייל ברכב וברגל, בין שדות האורז ובבתי המקומיים. נבקר בקהילות של בני הה'מונג השחור, הת'אי, שא-פו, ובני הזאו. כל אחת מהקהילות הללו שומרת על צביון ייחודי בלבוש, במנהגים, ולרוב, גם בשפה משלהם. הדרך בין הכפרים מציעה שפע של מראות עוצרי נשימה כאשר מעל נישא רכס ההרים הגבוה, אשר ביחד עם עמק הנהר האדום מהווה קו גבול טבעי בין ווייטנאם לסין, ומתחת נפרשים עמקים מוריקים, ובין טרסות האורז- כפרים ציוריים. בשעות אחר הצהריים נשוב בנסיעה אל האנוי.לינה בהאנוי.

יום 7

מפרץ האלונג

נצא מהאנוי מנסיעה מזרחה אל מפרץ טונקין בו שוכנת הא לונג. נגיע אל המעגן, ונעלה על סירה אשר תיקח אותנו לסיור ימי במפרץ, שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת טבע עולמי. בסירה נהנה מפירות ים טריים ופנסיון מלא, ונבקר באתרים כגון איים שונים עם תצורות סלע מרשימות, נקרות ומערות אשר חצבו מי הים בסלעי הגיר, ומערות נטיפים מוארות באור יקרות. את הלילה נלון בתאים פרטיים וטובים על הסירה במפרץ הא לונג.

יום 8

מפרץ האלונג והמעבר אל מרכז וייטנאם והעיר הוי אן

בשעות הבוקר נמשיך לגלות את אוצרות מפרץ טונקין היפה. נבקר באיים קטנים ונשוט על סירת במבוק אל תוך מערת "לואון". בצהריים נצא אל האנוי, ממנה נמריא בטיסה אל העיר דנאנג שבמרכז וייטנאם, הבירה ההיסטורית של ממלכת הצ'אמפה. עם ההגעה, נאכל ארוחת ערב ונמשיך בנסיעה קצרה להוי אן (Hoi An), היום עיירה שקטה, ובעבר, אחד ממרכזי המסחר המרכזיים של ווייטנאם, אשר הזמינה סוחרים מרחבי כל העולם לשבת ולסחור בה. לינה בהוי אן.

יום 9

הוי אן וסביבתה

מיקומה של הוי אן על קו החוף, משך אליה סוחרים רבים מכל העולם אשר הגיעו למקום וגם התיישבו בו במרוצת השנים. העיר העתיקה על סמטאותיה נחשבת כאחת הפנינות של וייטנאם והוכרה בשנת 1999 ע"י אונסק"ו כאתר מורשת עולם. בשעות הבוקר נצא אל מי סון (My Son), אתר ארכיאולוגי של שושלת הצ'אמפה שהריסותיו נמצאות בתוך עמק מוריק. נמשיך ונבקר גם בטרק קיו (הקרויה גם סימפורה או מצודת האריה) שהיתה בירת שושלת הצ'אמפה בין המאות ה-4 ל-8. בשעות אחר הצהריים נשוטט בעיר העתיקה של הוי אן, בינות הרחובות שפעם היוו בית למהגרים ממדינות שונות באסיה ובאירופה, ועל כך ייחודה של העיר המקסימה הזו. נתרשם מהבנייה המסורתית המשלבת סגנונות שונים, נראה את היכל הכינוס של הקהילה הסינית מהמאה ה-16 ואת גשר הפגודה היפני. נחתום בביקור במוזיאון הקטן המספר את סיפור התפתחותה של העיר, בנייניה המיוחדים ותושביה הבינלאומיים.  לינה בהוי אן.

יום 10

מהוי אן אל קאן טהו

נצא מהוי אן צפונה דרך האזור ההררי, ממנו נשקיף על יעדינו הבא, העיר הואה. הואה היתה הבירה של וייטנאם הפאודלית במאה-19 ועד 1945. נבקר בארמונות שושלת נגויין, נלמד על שיטת השלטון הפאודלי שהיתה נהוגה במדינה, על המלכים המקומיים, ונמשיך לבקר בקבר שליטי הממלכה, שם נראה את הארכיטקטורה המלכותית ונשמע על שיטת הקבורה המסורתית. בשעות אחה"צ נבקר בשוק המקומי של דונג בה. לינה בהואה.

יום 11

סייגון

בשעות הבוקר אל שדה התעופה ממנו נמריא אל סייגון, הגדולה בערי וייטנאם, המוכרת גם כהו-צ'י-מין סיטי, מי שהייתה בעברה בירת דרום ווייטנאם, בת הברית האנטי-קומוניסטית של האמריקאים. לאחר הנחיתה נצא לסיור בעיר ונבקר בחלקה המרכזי של סייגון, נראה את הארמון הנשיאותי, בית הדואר הישן, קתדראלת נוטר דאם, ונמשיך אל מה שהיו בעבר אזורי המגורים של הדיפלומטים ונתרשם מהבניינים הקולוניאליים שהותירו אחריהם הצרפתים. את היום נקנח במוזיאון המלחמה אשר ייתן לנו זווית מבט אחרת ושונה על מלחמת ווייטנאם.  לינה בסייגון.

יום 12

הדלתה של המקונג

בשעות הבוקר ניסע דרומה אל אזור דלתת המקונג, מהגדולים בנהרות אסיה. אזור זה ידוע בנופיו המיוחדים, בכפרים הפזורים לאורך הדלתה ובמאכליו הטובים. זהו אסם האורז של וייטנאם, ממנו נשלח האורז לכל רחבי המדינה. קצב הטיול כאן הוא איטי, בשל הכבישים הצרים והתנועה הערה. נגיע אל העיירה קאי בה (Cai Be) שבלב הדלתה, שם נעלה על סירה ונשוט אל השוק הצף הצבעוני שבמקום. לאחר שיטוט בסירה בינות אינספור הדוכנים הצפים, המציעים שפע מרכולתם מפרי ביכורי הדלתה, נמשיך אל אזור וין לונג. נשוט בדלתה, ונעבור דרך סדנאות מקומיות המייצרות מוצרי אומנות, נייר אורז, דברי מתיקה ועוד. נבקר בכפרים ונעמוד מקרוב על צורת החיים המיוחדת באזור: נראה את האיכרים זורעים ואוספים את האורז, מכינים טופו, אריחי קרמיקה, לבנים ועוד. בשעות אחרת הצהריים נצא חזרה אל סייגון. לינה בסייגון.

יום 13

מקדשים, מנהרות והמעבר לקמבודיה

נצא היום אל אזור טאי נין, דרך נופים חקלאיים וגידולים טרופיים וסובטרופיים. בעיר זו נמצא המקדש המרכזי של כת הקאו-דאי, אחת הדתות המוזרות של וייטנאם שצמחה החל מ- 1920. דת זו משלבת יסודות ממרבית הדתות הגדולות המוכרות בעולם ומצטיינת בפולחן צבעוני. בצהרי היום נאזין לתפילה המרשימה בתוך מקדש מאמיני הקאו-דאי ונצפה בטקס הססגוני שנערך המקום. משם ניסע אל קו- צ'י, אתר מחילות תת-קרקעי שהכשירה מחתרת הווייטקונג כאמצעי הישרדות מול הפצצות חיל-האוויר האמריקאי. ניכנס לתוך המחילות ונראה את אמצעי ההגנה בהם השתמשו אנשי המחתרת במהלך המלחמה. לפנות ערב נשוב אל סייגון ונמשיך אל שדה"ת, ממנו נמריא בטיסה אל סיאם ריפ, בירתה העתיקה של ממלכת הח'מר, אשר שלטה על שטח נרחב מקמבודיה, תאילנד ווייטנאם של היום. עם ההגעה, נמשיך לארוחת ערב והעברה אל מלוננו ללינה.לינה בסיאם ריפ.

יום 14

סיאם ריפ ומקדשי אנגקור

היום נסייר במקדשי אנגקור, העיר האגדתית, שמקדשיה המופלאים נבלעו ע"י הג'ונגלים של קמבודיה. קומפלקס המקדשים, המופיע כאחד מאתרי המורשת של אונסק"ו, הוא אחד מפלאי עולם  ואחד ההישגים המזהירים ביותר בתולדות האנושות. נבקר בכמה מן היפים שבמקדשי המקום. נראה את שער העיר ונטפס על מדרגות מקדש אנגקור ואט עצמו – אחד המקדשים הגדולים בעולם. בהמשך יתגלו בפנינו מקדשי הבאיון עם פרצופי האבן הענקיים שמביטים מכל עבר, נמשיך אל טרסת הפילים ואל מקדשי ה"באיון ואל מקדש "טה פרום" החבוי בג'ונגל. בשעות הערב נעפיל אל אחד המקדשים ונצפה בשקיעה מרהיבה על כל מתחם "אנגקור וואט". לינה בסיאם ריפ.

יום 15

סיאם ריפ וסביבותיה

היום נסע אל מחוץ למתחם המקדשים. נסיעה קצרה ואחריה עלייה במדרגות דרך ג'ונגל יפהפה, תביא אותנו אל "עמק 1000 הלינגמים" (Kbal Spean), מקום בעל חשיבות להינדואיזם, בו מפוסלים באבן אלפי פסלים ותגליפים לכבודו של האל שיווה. מכאן נמשיך אל מקדש  "בנטי סראי" הקטן, המיוחד שמבודד בג'ונגל ונחשב לאחד המקדשים עם גילופי האבן מהמרשימים שבאזור. נשוב לסיאם ריפ, ובדרך נעצור בכפר המתמחה במוצרים המופקים מסוכר דקלים, וגם תהיה לנו ההזדמנות להתרשם מחיי היום יום של כפר קמבודי טיפוסי. בעת הגעתינו אל סיאם ריפ, נמשיך לארוחת ערב ח'מרית מסורתית מלווה במופע ריקודים מקומי. לינה בסיאם ריפ.

ימים 16-17

אגם טונלה והחזרה לישראל

בשעות הבוקר נצא מסיאם ריפ ונסע לשייט באגם טונלה (בהתאם למפלס המים) ונצפה בכפרים הצפים על המים ובתושבים המשמרים טכניקות דייג מסורתיות. לאחר מכן נחזור אל העיירה סיאם-ריפ ולאחר ארוחת צהריים נעבור לשדה התעופה ונטוס לבנגקוק, ממנה נמשיך בטיסת לילה חזרה לישראל. נחיתה בארץ בשעות הבוקר של היום ה- 17.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

בוסניה הרצגובינה – בין מזרח למערב, בין מיתוס למציאות

בוסניה הרצגובינה היא המקום הקלאסי לאמרה: "עבור המזרח הוא המערב, עבור המערב הוא המזרח". המדינה הצעירה יחסית […]

קובה סיפור אהבה

רבים שואלים אותי למה דווקא קובה… מה יש בה בארץ הזאת שאנדי גרסיה יצר את קובה סיפור […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול עצמאי לווייטנאם וקמבודיה

טיול מקיף אל ארצות גן העדן הטרופי של דרום - מזרח אסיה | 17 יום

הדפיסו שלחו שתפו