טיול לוייטנאם לחובבי צילום

טיולי צילום

מקדשים ותרבות, טבע ונופים מרהיבים | 12 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול צילום לוייטנאם הוא מסע באמצעות העדשה אל תרבות ייחודית ועשירה, אותנטית ומרגשת, טבע עוצר נשימה של נופים בתוליים, טרסות אורז מרהיבות, נהרות גועשים ומפרצים יפיפיים. נטייל בין פניני טבע, נפגוש פסיפס אנושי, אותנטי ומסביר פנים, נכיר את הסיפור ההיסטורי המרתק והכואב של מדינה שנאבקה על חירותה אלפי שנים, נחוש את חיי היום יום של דרך ביקור במקומות מרתקים ומגע בלתי אמצעי עם אנשי המקום.

כל זאת תוך כדי צילום ולימוד צילום בקצב טיול מתאים. מבחינה צילומית, האזור ותקופת הטיול יאפשרו לנו לחוות ולהתנסות בטכניקות צילום רבות ומגוונות: החל מצילומי תרבות, צילומי רחוב, פורטרטים, צילומים אורבניים בכפרים ובערים, לצילומי טבע ואף צילומי מאקרו.

יוזם הטיול וגם מדריך אותו אלון קירה - צלם טבע מגוון, מומחה לצילומי מאקרו, צילומי נוף וצילומי תרבויות ופורטרטים. הוא נחשב למובילים בתחומים אלו בארץ, מייסד ומנהל את "בית ספר לצילום אלון קירה",  כותב למגזיני צילום וטבע בארץ ובעולם ומשמש כמדריך ראשי בטיולי צילום לחו"ל.
במהלך הטיול תתקיימנה הרצאות צילום בנושאים רבים ומגוונים: חשיבה יצירתית בצילום בטיולי מסע, צילומי תרבות, טכניקות מתקדמות לצילומי נוף – פנוראמות,   HDR , צילומי מאקרו, ועוד.
מדריכת צילום נוספת בטיול - סוזי אביב. סוזי היא צלמת מגוונת, המתמחה בצילומי נוף, תרבויות, צילומים אורבניים ועוד.
ובמילים אחרות: בנוסף לטיול המרתק, יזכו המשתתפים לחוויה צילומית ולימודית ברמה הגבוהה ביותר.

מסלול הטיול

ימים 1-2

טיסה לוייטנאם – הו צ'י מין סיטי (סייגון)

בשעות הבוקר ניפגש בשדה התעופה ונצא בטיסה אל וייטנאם, דרך יעד ביניים. נגיע אל סייגון – העיר הראשונה שנכיר, למחרת בשעות הבוקר. נתחיל את מסענו בוייטנאם בביקור בגדולה, בעשירה ובמודרנית שבערי וייטנאם, המוכרת גם כהו צ'י מין סיטי, על שמו של הנשיא הראשון והחוזה של המדינה הוייאטנמית העצמאית. נסייר במרכז העיר, שהייתה בעברה בירת דרום וייטנאם, החל מ-1954, עת נסתיימה מלחמת וייטנאם ה-1 בין הצרפתים הקולוניאליים לבין הוייאטנמים. הדרום היה לבת הברית האנטי קומוניסטית של האמריקאים, וכנושא דגל הפלורליזם והדמוקרטיות במלחמת וייטנאם ה-2 בין הדרום והאמריקאים לבין הצפון.  גם היום נותרה העיר מרוחקת מהקומוניזם הוייטנאמי וכפלורליסטית וחופשייה. לינה בסייגון.

יום 3

סייגון הבירה הישנה

יום זה יוקדש כולו לעיר סייגון. נשכים קום לסיור בוקר בשווקים. נתחיל בשוק המקומי, בו נחזה בשפע ירקות, פירות, ופירות ים מגוונים. נמשיך לשוק הפרחים המרהיב, ונאכל ארוחת בוקר וייאטנמית מסורתית. נמשיך אל מרכז העיר סייגון: נתרשם מקתדרלת נוטרדאם, מבית הדואר הישן שהוקם ע"י האדריכל שבנה, לא אחר, מאשר את מגדל אייפל שבפריז, ומהבניינים הקולוניאליים שהותירו אחריהם הצרפתים. ביום זה יתלווה אלינו צלם מקומי, שיכיר לנו פינות חמד מעניינות מבחינה צילומית. ארוחת ערב ולינה בסייגון.

יום 4

מסייגון אל דלתת המקונג

נעזוב את סייגון בנסיעה דרומה, לכיוון דלתת נהר המקונג, הבנויה זרועות זרועות של הנהר העצום הזה בהישפכו אל הים הסיני הדרומי. נסייר בריקשות דרך כפר ציורי קטן, ולאחר מכן נשוט על ספינה פרטית בתעלות הדלתה המיתולוגית. נעצור בבתי מלאכה מסורתיים, נבקר בבית משפחה מקומית, אשר לה חוות דגים וחסילונים, ונשוט בסירות סמפן (Sampan) דרך תעלות הדלתה הצרות אל הגנים והערוגות הבנויים על המים. בסיום השייט ניסע אל קאן טהו, העיר הגדולה של דלתת המקונג בדרום וייטנאם. ארוחת ערב ולינה בקאן טהו.

יום 5

דלתת המקונג

נהר המקונג, מהגדולים בנהרות אסיה המנקז את הרמה הטיבטית ומשקה ומפרנס בדרך מליוני בני אדם בכמה מדינות (סין, לאוס, תאילנד, קמבודיה ווייטנאם); הדלתה ידועה בנופיה המיוחדים, בכפרים הפזורים לאורכה ושפע מאכלים טיפוסיים וטעימים. זהו אסם האורז של וייטנאם, ממנו נשלח האורז לכל רחבי המדינה ומיוצא להרבה מארצות העולם (כולל סין). קצב הטיול כאן הוא איטי, בשל הכבישים הצרים והתנועה הערה. בשעות הבוקר נעלה על סירתנו, נשוט אל השוק הצף של קאי ראנג, נאכל ארוחת בוקר על הסירה, בין ההמולה הססגונית והמרכולים המפתים. נמשיך לשוק הצף פונג דיאן, נטייל בכפר של בני הקמר – מתושביה הקדומים של וייטנאם ומאבותיהם של הקמבודים, נראה את פגודת פו לי היפה והידועה. בערב נצא לסיור בעיירה קאן טהו. ארוחת ערב ולינה בקאן טהו.

יום 6

האנוי – בירת וייטנאם

בבוקר נצא אל שדה התעופה ונטוס אל האנוי, בירתה הנוכחית של וייטנאם ומי שהייתה הבירה של הצפון במלחמת וייטנאם ה-2 עם הדרום. לאחר הגעתנו אל האנוי נצא לסיור בלוויית צלם מקומי, אשר יקח אותנו להיכרות עם העיר העתיקה של האנוי, אל סבך הרחובות הצרים, החנויות הקטנות והחמדמדות, האנשים המקומיים. נבקר אף בבית משפחה מקומית. ארוחת ערב ולינה בהאנוי.

יום 7

צפון וייטנאם וסאפה

בשעות הבוקר נעזוב את האנוי בדרכנו לצפון מערב, אל האזור ההררי של וייטנאם ואל אזור מחוז לאו קאי והעיירה סאפה, הנמצאים  ליד הגבוהה שבפסגות דרום-מזרח אסיה, פסגת הפאנסיפאן. פסגה זו ידועה גם כ"גג של דרום-מזרח אסיה" על שום היותה מתנשאת לגובה של 3143 מטר מעל לגובה פני הים. בשעות אחר הצהריים נגיע אל סאפה, שהוקמה כעיירת נופש על ידי הקולוניאליסטים הצרפתים, אשר הגיעו לשם בעקבות מיסיונרים שהחלו בהטפת עיקרי הנצרות והמרת דתם של שבטי ההרים. בהמשך הוקם במקום בית הבראה לחיילי הצבא הצרפתי, אשר נהנו מאוויר הפסגות היבש של האזור. היום מהווה סאפה עיירת מחוז מרכזית לאלפי בני השבטים השונים החיים באזור. בשעות אחר הצהריים נצא להליכה בעמק, בין כפרים של בני מיעוטים שונים, טרסות אורז ורכסי הרים. לינה בסאפה.

יום 8

שוק בני המיעוטים

אחד משיאי הביקור באזור סאפה ובטיול כולו הוא ביקור באחד השווקים הכפריים, המתקיימים מדי יום בשבוע בכפר אחר באזור. בשוק ההומה אדם, מתכנסים בני המיעוטים השונים, להחליף סחורות, למכור מרכולתם, ולרכוש מצרכים. בשוק יום ראשון הגדול בבאק הא נטייל בינות הדוכנים העמוסים במצרכי יסוד, בכלי עבודה, במעשי רקמה מלאכת יד, בבעלי חיים, במאכלים ומשקאות מקומיים… מעבר לתפקידו של השוק כמקום מסחר, לשוק באזור זה בו חיות קבוצות מיעוטים רבות, בכפרים מרוחקים ומבודדים, יש תפקיד חברתי משמעותי: כאן נפגשים בני הכפרים לשמוע (ולהשמיע) חדשות, רכילות, וידיעות, להכיר ולהשתדך. ארוחת ערב ולינה בסאפה.

יום 9

סאפה וכפרי בני המיעוטים

את החלק הראשון של היום נקדיש לסיור בין כפרי המיעוטים, טרסות האורז והנופים המרהיבים. אזור בו העין לא תשבע והצילום לא ייפסק. בשעות אחר הצהריים נשוב בנסיעה אל האנוי. לינה בהאנוי.

יום 10

האנוי אל מפרץ הא לונג

את הבוקר נפתח בשוק הפרחים של האנוי, שהינו חגיגת צבע לעיניים ולנפש. הפרחים מיובאים מכל רחבי הצפון ונמכרים כולם באותו הבוקר! נמשיך לאגם חואן קים, אגם ה"חרב המתהפכת", ונתרשם מחיי הבוקר סביב לאגם, מהנוף שיוצר אגם שכזה בתוך העיר, ומחיי העיר הסואנים. לאחר מכן נצא מהאנוי מזרחה, אל מפרץ טונקין בו שוכנת שמורת הא לונג, המשובצת תצורות סלע מרשימות – הרי מישאר קרסטיים זקופים, המתרוממים מן המים… מים ירוקים, שמים כחולים, הרים בולטים ומיוערים, וסירות דייגים. נגיע אל המעגן, ונעלה על סירה – מלון יוקרתי צף – אשר תיקח אותנו לסיור ימי במפרץ, שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת טבע עולמי. את הלילה נלון בתאים פרטיים וטובים על הסירה במפרץ הא לונג.

יום 11

מפרץ הא לונג וחזרה אל האנוי

נקום מוקדם כדי לחזות ביום המתעורר על המפרץ המיוחד הזה. נמשיך ונשוט ונגלה עוד פינות חמד בו. עם סיום השייט נחזור אל האנוי, נבקר בבית מלאכה לבובות מים מסורתיות ונצפה במופע תיאטרון בובות המים המסורתי של העיר. ארוחת ערב ולינה בהאנוי.

יום 12

חזרה לישראל

בשעות הבוקר נעבור אל שדה התעופה ונטוס מהאנוי אל תל אביב, דרך יעד ביניים.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בין לאומיות אל סייגון וחזרה מהאנוי, דרך יעד ביניים.
טיסת פנים אחת, על פי מסלול הטיול.
כניסות לכל האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול.
לינה, כלכלה, תחבורה וצוות כמפורט במסלול הטיול
מופע תיאטרון בובות מים בהאנוי.
שני סיורים בליווי צלם מקומי, יום בסייגון וחצי יום בהאנוי.
מים מינרלים – בקבוק לאדם ליום.
מיסי נמל בטיסות הבינ"ל – 448$.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
דמי רישום וטיפול.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
אשרה לוייטנאם (כ 25$).
מסי נמל ביציאה במידה ויוטלו.

מידע נוסף והערות

אופי הטיול: טיול צילום לוייטנאם לוקח אותנו אל המיטב שיש לוייטנאם להציע, כולל מפגש בלתי אמצעי עם אנשיה ותרבותה. נבקר בהאנוי וסייגון על האדריכלות היפהפייה שבהן, דלתת המקונג בדרום ואזור השבטים בצפון. נהנה ממופע פולקלור ונכיר את חיי היום-יום של התושבים. נעבור דרך טרסות אורז מרהיבות, נשוט ונטייל בנופי וייטנאם המיוחדים. כל זאת עם מדריכי הצילום אלון קירה וסוזי אביב ובלוויית מדריך מקומי דובר אנגלית.
כלכלה: חצי פנסיון, ארוחת בוקר וערב בכל יום. בנוסף, ארוחת צהריים ביום השייט בהאלונג ביי.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, יעודכן המחיר בהתאם.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
אזורים מסוימים בטיול הם בעלי מאפיינים של עולם שלישי. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שביתות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך מדריכנו יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים. כמו כן, לאור הלוגיסטיקה המורכבת של הטיול הזה לעיתים ישנם שינויים בלתי נמנעים. תכנית הטיול כפופה לשינויים גם בהתאם לשיקול הדעת של המדריך ושל אקו טיולי שטח. שיקול דעת זה יופעל, בין היתר, בהתאם לתנאי מזג אוויר, להנחיות הרשויות ולנסיבות נוספות ובאם יהיה צורך יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.
מכיוון שהטיול הוא בדגש צילום, ייתכן ומדריכנו יערכו שינויים בשטח לטובת הנוסעים – אנא קבלו זאת בהבנה.
קבוצה וצוות: 10–16 נוסעים. מדריך מקומי דובר אנגלית + שני מדריכי צילום ישראליים – סוזי ואלון.
טיסות - ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
היציאה לטיול מותנת במינימום 10 נרשמים.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

וייטנאם – חגיגת אוכל גדולה

בוויטנאם עוסקים לא מעט באכילה: קערה גדולה של אטריות, אורז לבן מאודה, בגט טרי, אגרול, צדפות, נחשים […]

בורמה – בגאן, ביקור בעיר 10,000 הפגודות

לצד נהר האירוואדי, 500 קילומטר מבירת בורמה יאנגון, ממוקמים שרידי העיר בגאן, בעבר בירת בורמה ויחד עם […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לוייטנאם לחובבי צילום

טיולי צילום

מקדשים ותרבות, טבע ונופים מרהיבים | 12 יום

הדפיסו שלחו שתפו