טיול לטיבט ונפאל

טיול עצמאי לטיבט ונפאל

בפסטיבל השוטון | 17 יום

טיול לטיבט ונפאל הוא מסע מקיף אל הרמה הטיבטית הגבוהה המכונה "גג העולם". מאז גילויה של הארץ הגדולה והנידחת על ידי בני המערב, נחשבת טיבט לאחד המחוזות המרתקים ביותר למסע.

טיול לטיבט ונפאל פורש בפני המטייל מרחבי נוף עצומים ומגוונים – רכסים מושלגים, רמות נרחבות, עמקים מעובדים ואגמים הרריים. בנוסף לנופים, אנו נחשפים לאוכלוסייה מרתקת שמנהלת את חייה בתנאי מחייה קיצוניים, כפי שניהלה אותם לפני מאות שנים. מסלול הטיול לטיבט ונפאל כולל טיולים נופיים בצפון רמת טיבט, ביקור במנזרים החשובים במרכז טיבט, המאכלסים גם כיום נזירים רבים ועושר איקונוגרפי ואומנותי עצום. דרך המפגש עם הנזירים ודרכי התרגול הרוחני נכיר את הפולחן הבודהיסטי-טיבטי המתקיים באדיקות רבה עד היום. חצייה רכובה של רכס ההימלאיה מטיבט לנפאל תאפשר לנו לחוות את מימדי הרכס הגבוה בתבל, ואת ההפרדה שהוא יוצר בין תת היבשת ההודית לבין שאר אסיה. את הטיול בלהאסה יעשיר פסטיבל השוטון הצבעוני, הנקרא גם פסטיבל היוגורט. זהו אחד הפסטיבלים הגדולים והססגוניים בטיבט. מקור הפסטיבל הוא במנהג הטיבטי לתת לנזירים מנחת יוגורט לפני היציאה לחופשת הקיץ. הפעילויות לאורך הפסטיבל כוללות תצוגות של ציורי בודהה ענקיים, מופעי אופרה טיבטית ומרוצי יאקים.

מסלול הטיול

ימים 1-2

ת"א – בייג'ינג

הטיול לטיבט ונפאל מתחיל בטיסה מת"א דרך יעד ביניים אל בייג'ינג. הגעה בשעות הצהריים של יום המחרת. נצא לסיור בשכונות החוטונגים הישנים של בייג'ינג, הממחישות את צורת המגורים המסורתית שהיתה בבייג'ינג. בערב נצא למדרחוב וונגפוג'ינג ונהנה מאווירה אורבאנית מהפנטת של הבירה הסינית. לינה בבייג'ינג.

יום 3

בייג'ין – להאסה

לאחר ארוחת בוקר ניסע אל שדה התעופה ונטוס אל להאסה (Lhasa) המסתורית, בירת טיבט. נגיע ללהאסה בשעות אחר הצהריים. ניסע לבית מלון ולאחר מנוחה קלה נצא לארוחת ערב וסיור היכרות ראשוני. לינה בלהאסה.

יום 4

עמק להאסה

הבוקר ניסע מהעיר לדרום מזרח, אל מנזר גנדן (Ganden), שנוסד על ידי טסונג קא פה (Tsong Ka pa), הנחשב גם למייסד מסדר הגלוקפה (Geluk pa), "הכובעים הצהובים". המנזר נבנה במיקום מרהיב, גבוה מעל העמק, ומאפשר תצפיות מרשימות על האזור. במנזר נמצא בית דפוס המשמר את שיטת הדפוס הסינית הקדומה. חזרה ללינה בלהאסה.

ימים 5-6

להאסה - התאקלמות והיכרות עם בירת טיבט

נכיר את להאסה, הנמצאת בגובה 3,660 מ' מעל פני הים. את היומיים הבאים נקדיש להיכרות עם בירת טיבט, שהייתה 'עיר אסורה' עד לעת המודרנית. תחת השלטון הסיני העיר עוברת תהליך של מודרניזציה והיא הולכת וגדלה ונחצית על ידי רשת של רחובות רחבים.

נבקר במנזר דרפונג (Drepung), אחד מהמנזרים הגדולים הנמצא מערבית לעיר, במנזר סרה (Sera), שנפגע במהפכת התרבות וכיום הולך ונבנה מחדש, בקודש הקודשים של העיר – מקדש הג'וקאנג (Jokhang), המוכר גם כמקדש הקדום ביותר בטיבט ובו פסל בודהא מוזהב, ובבארקור (Barkhor), מתחם הרחובות המקיפים את המקדש וגדושים בעולי רגל ובשפע דוכנים לממכר תשמישי קדושה. נבקר גם בנורבליגנקה (Nurblingka), מעון הקיץ של הדלאי לאמה, ובמעונו המוכר יותר – הפוטאלה (Potala), שהוכר לאחרונה גם כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. את טיולנו ביומיים אלה ילוו הפעילויות המרהיבות והאווירה הקדושה של פסטיבל השוטון: מיצגי ענק של בודהה, מופעי אופרה טיבטים ומרוצי יאקים- אירועים שישאירו זיכרונות בלתי נשכחים!

יום 7

אגם נאם טסו וחצי האי טאשי דור

נצא בנסיעה צפונה למרגלות רכס הרים מושלג ופנינו אל מרומי מעבר הרים גבוה (Largaen La, גובה 5180 מ') ומשם אל עבר כרי העשב המקיפים את אגם נאם-טסו (Nam Tso) המלוח, אחד האגמים הגדולים במרכז טיבט, שגונו טורקיז והעננים משתקפים בו. נבקר בטאשי דור (Tashi Dor), חצי אי מצוקי עם תצורות קארסטיות, מנזר קטן, ושפע עופות שמקננים במצוקים, ביניהם עופות דורסים רבים. נצא למסלולי הליכה במקום, בדרכים מקודשות שלאורכן אבני תפילה, הקרויות "חומות מאני". לקראת ערב נסיעה חזרה אל להאסה.

יום 8

מנזר סאמיה

הבוקר נצא בנסיעה דרומה מלהאסה לאורך גדות נהר יאמדרוקטסו (Yamdroktso). נחצה את הנהר במעבורת ונמשיךבנסיעה לאורך גדתו הנגדית, אל כפר ומנזר סאמיה (Samye), המנזר הראשון בטיבט (מאה 8). המנזר בנוי במתכונת דיאגרמה קוסמית, הקרויה מנדאלה. לפי המסורת – בסאמיה נערך ויכוח תיאולוגי חשוב בין שני מורי דת בודהיסטים – האחד סיני והאחר הודי. לתוצאות הויכוח היו השלכות מרחיקות לכת על עתידה של טיבט. לינה בטסטאנג (Tsetang).

יום 9

גיאנטסה

נצא מטסטאנג מערבה, נפליג במעבורת ונמשיך אל העיירה גיאנטסה (Gyantse). ניסע דרך מעבר הרים גבוה אל ימדורק, ונצפה באגמי טורקיז (Yamdrok Tso) ובקרחון נוג'ין קאנסאנג (Nojin Kangsang), הידוע גם בשם "קרחון אצילי של הגאון". לינה בגיאנטסה.

יום 10

שיגאטסה

הבוקר נבקר במנזר פלקור (Palkhor) ובסטופת קומבום (Kumbum) המפורסמת שנבנתה במאה ה-15 ומכילה אלפי פרסקאות מקוריות. ניסע אל שיגאטסה (Shigatse), אחת מנקודות היישוב הגדולות ביותר בטיבט, ונבקר בקומפלקס העצום של מנזר טאשי לומפו (Tashilumpo), מקום מושבו המסורתי של הפנצ'ן לאמה (Panchen Lama). באחד מהיכלי המנזר שוכן פסל בודהא מאיטריה (Maytrea, הבודהא של העתיד) מצופה זהב שגובהו 27 מטרים. לינה בשיגאטסה.

יום 11

דרך מנזר סאקיה אל שגאר

ניסע על "דרך הידידות" שבין נפאל וסין, היוצאת מלהאסה אל קטמנדו וממנה נפנה דרומה אל מנזר סאקיה (Sakya). במנזר החשוב שבכפר זה, השייך לפלג הסאקיה, ישב בעבר "הסאקיה פנדיט" ששלט על טיבט כולה. עם עליית פלג הגלוק-פה ובכורתו של הדלאי לאמה נשכח המקום מלב. המשך נסיעה לכפר שגאר. לינה בשגאר.

יום 12

מנזר רונגבוק והר אוורסט

נמשיך בדרך הידידות אל מחנה הבסיס של ההר הגבוה בעולם, הר האוורסט (Everest Base Camp), דרך איזורי סחף ודיונות חול – מרחבי שממה עצומים. נעבור במעבר ההרים הגבוה ביותר במהלך טיולנו לטיבט ונפאל, מעבר גיאטמסו-לה, בגובה 5220 מ'. בסמוך למחנה הבסיס נמצא מנזר רונגבוק (Rungbuk), המנזר הגבוה בעולם, ממנו נשקף נוף מרהיב של הרכס המרכזי של ההימלאיה, הכולל את הפסגות הגבוהות בעולם: מקאלו, שישאפנגמה, וכמובן האוורסט. לינה בטינגרי.

יום 13

טינגרי - זאנגמו

נשוב על עקבותינו ונפנה לעבר המשך דרך הידידות. נעבור בעיירה טינגרי הישנה, עיירה קטנה על דרך הידידות, ומשם ניסע אל זאנגמו (Zangmu), הנמצאת בסמוך לגבול הנפאלי. במהלך הנסיעה נחצה את קו פרשת המים של ההימלאיה, נפרד מהרמה הטיבטית וניסע לאורך קניון מצוקי מרשים. הנוף ישתנה בקיצוניות לנופים ירוקים של צמחייה מקומית. הודות לגשמים שיורדים בצד זה של הרכס, הנסיעה תמשך לאורך נהרות שוצפים שמימיהם חומים-אדומים מסחף אדמה. נטבול בשפעת ירק מכל עבר. הדרך תחצה אזורים כפריים וחלקות חקלאיות מעובדות. נעבור את מנהלות מעבר הגבול בין סין לנפאל ונחצה בגשר הידידות העובר מעל הנהר בוטאקושי אל נפאל. נמשיך במורד הנהר וניסע בחיק ההרים המוריקים בצד הנפאלי אל דוליקל (Dulikhel). סיור היכרות עם העיירה. לינה בדוליקל.

יום 14

דוליקל, בהקטפור, קטמנדו

בבוקר נשלים את הביקור בדוליקל ונמשיך לבהקטפור, "עיר האדוקים". העיר נוספה לרשימה של אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו ב-1979. נסייר במקום, נלמד על ההיסטוריה ארוכת השנים של המקום, וניהנה ממבני דת יפיפיים, מכיכרות ציוריות ומקישוטי עץ אומנותיים. בשעות אחר הצהריים נגיע אל קטמנדו, בירת נפאל ונצא לסיור בעיר. לינה בקטמנדו.

יום 15

עמק קטמנדו

נעפיל לתצפית על העיר ממרומי הסטופה המוזהבת בסוויאמבהונאת (Swayambhonath), המוכרת גם בכינויה "מקדש הקופים", נכיר את המרכז העתיק של קטמנדו – אזור כיכר דורבאר (Durbar), ארמון המלך העתיק, מקדשי העיר, ארמון הקומארי והרובע התיירותי טאמל (Thamel). נבקר גם בבודהנאת (Bodhanath), הרובע הטיבטי של קטמנדו. בשעות הערב נצא לארוחת ערב חגיגית מלווה בהופעת פולקלור נפאלי.

ימים 16-17

חזרה ארצה

נסיים את הפעילות בקטמנדו ובשעות הצהריים נטוס אל דלהי, ומשם נמשיך בטיסה חזרה דרך יעד ביניים ארצה. נחיתה בארץ ביום ה-17.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

יומן מסע – טיול לפורטוגל וגליסיה הספרדית

בעקבות האנוסים והצליינות הפורטוגלית 21/4-1/5/16 חברת אקו בהדרכת יהודה דגן ספרד ופורטוגל הן המדינות הגדולות בחצי האי האיברי. פורטוגל […]

מנזר שאולין בסין

אחת מהאסמכתאות לעובדה כי אומנות הלחימה הינה חלק בלתי נפרד ממנזר שאולין, כמו גם הסבר היסטורי לגבי […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול עצמאי לטיבט ונפאל

בפסטיבל השוטון | 17 יום