טיול לטנזניה וזנזיבר בחופשת פסח

טיולי תרבות וטבע

ספארי בטנזניה ונופש קסום באי התבלינים | 11 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול בן 11 ימים שתחילתו בספארי במרחבי הסוואנות הגדולות של אפריקה והמשכו בנופש באי התבלינים זנזיבר. במהלך הספארי נבקר במספר שמורות טבע מגוונות ומרתקות, נצפה ברבבות אנטילופות וצבאים, גנו וזברות, פילים, תאואים, ושפע של טורפים הדולקים בעקבותיהם. בנוסף לטבע המרשים ועולם החי העשיר, טיול לטנזניה חושף בפני הנוסע עולם אנושי ישן, עתיק, אשר הולך ונעלם וכן את שבטי המסאי, הרועים את עדרי הבקר על רקע נופה הפסטורלי של טנזניה.

האי זנזיבר, הוא אי התבלינים – ששמו בלבד מספיק כדי שנרחיק במחשבותינו למקומות קסומים ואקזוטיים, הוא יעד מרתק שעונה על הרצון להמשיך לטייל ולחוות את אפריקה, ובמקביל על הצורך במנוחה ובשקט. זהו אי טרופי עם חופים נפלאים ושפע של יערות גשם, בעל היסטוריה מרתקת בשל עברו כמרכז סחר העבדים של מזרח אפריקה ומקום מושבו של הסולטן.

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב – טנזניה - פארק טרנגירה

נצא בטיסת לילה דרך אדיס אבבה וננחת בשעות הצהריים בשדה התעופה קילימנג'רו שבארושה, העיר המרכזית בצפון טנזניה. נמשיך מיד לעבר שמורת טרנגירה (Tarangire National Park), בה ניתן למצוא עדרי פילים, זברות, באפלו, זאבים ועוד. השמורה נחשבת לבעלת אחד מריכוזי העופות הגדולים בעולם, עם למעלה מ–400 סוגי עופות המקננים בה. ארוחת ערב ולינה באזור טרנגירה.

יום 2

פארק טרנגירה - שמורת מניירה

בשעות הבוקר נצא לספארי בשמורת טרנגירה – עדרי פילים, עצי באובב ונהר אחד שהינו עורק החיים של השמורה – מקנים לשמורת טרנגירה את ייחודה. נמשיך לשמורת אגם הסודה מניירה (Manyara), אחד מאגמי הבקע הסורי אפריקאי העובר בטנזניה. עם ההגעה נצא לטיול ספארי ברחבי השמורה המשופעת ביער צפוף, קופים מקפצים והיפופוטמים הרובצים סמוך לשפת האגם. ארוחת ערב ולינה באזור אגם מניירה.

יום 3

פנינת הטיול לטנזניה - מכתש הנגורונגורו וחיות הבר

הבוקר נצא בנסיעה אל עבר מכתש הנגורוגורו. מכתש זה הינו חלק מאתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו, ומהווה את אחת האטרקציות היפות של צפון טנזניה. המכתש (קלדרה) נוצר לפני כ-2-3 מיליון שנה עקב התמוטטות הר געש, ומהווה סביבת מגורים טבעית לחיות בר שונות. נרד בג'יפים אל קרקעית הלוע, לספארי עשיר ומפגש עם חיות הבר של אפריקה. במשך כחצי יום נשהה במכתש המפורסם. בסיומו של יום מופלא העברה ללודג' באזור לארוחת ערב ולינה.

יום 4

ביקור בכפר מסאי מסורתי – שמורת הסרנגטי

הבוקר נצא תוך כדי נסיעת ספארי לכיוון שמורת הסרנגטי כאשר בדרכנו נעצור לביקור בכפר מסאי מסורתי (מנייטה), וכמו-כן נבקר בדיונה הנודדת Shifting) sands) – תופעה מרתקת ובלתי רגילה של דיונה מאפר וולקני אשר נעה כל שנה בכמה מטרים ונחשבת מקום קדוש לשבט המסאי. נמשיך לביקור בערוץ אולדובאי, בו התגלו ע"י הזוג מרי ולואיס ליקי, ממצאים רבים המעידים על מוצא האדם וההליכה בגו זקוף – ערש התפתחות האנושות. שמורת הסרנגטי (Serengeti), "המישורים האינסופיים" בסוואהילית. השמורה השנייה בגודלה בטנזניה. ארוחת ערב ולינה בשמורת הסרנגטי.

יום 5

מישורי הסרנגטי הנרחבים של צפון טנזניה – יום ספארי נקדיש את כל היום לספארי בשמורת סרנגטי.

שטח השמורה כמעט כגודל מדינת ישראל וחיים בה ג'ירפות, פילים, אנטילופות וכל הטורפים למיניהם. בשטח השמורה מתקיימת נדידת בעלי החיים הטבעית האחרונה בעולם, כאשר עדרים שלמים של גנו וזברות נודדים בתוך השמורה. ניסע במישורי העשב האינסופיים בהם חיים כל בעלי החיים המאפיינים את הסוואנה האפריקאית של טנזניה. ארוחות צהריים וערב ולינה בשמורת הסרנגטי.

יום 6

סרנגטי – זנזיבר – סיור התבלינים

בשעות הבוקר נצא אל המנחת המקומי, ממנו נמריא אל האי זנזיבר (דרך ארושה) להמשך נופש "באי התבלינים" הקסום. בהגיענו לזנזיבר ניאסף על ידי רכבים ונצא לסיור התבלינים המפורסם של זנזיבר בו נסייר במספר כפרים באי, נטעם, נריח ונלמד על מגוון הפירות הטרופיים והתבלינים באי ושימושיהם השונים. נמשיך אל המלון בחוף הצפון מזרחי אשר מציע לאורחיו לבלות את חופשת חלומותיהם על פיסה קטנה של גן עדן. נלון במלון זה 4 לילות בשהותנו בזנזיבר. ארוחת ערב במלון.

יום 7

ספארי בלו – חוויה של שייט, שנורקלינג וכייף בפינות קסומות באי

לאחר ארוחת הבוקר ניסע דרומה אל הכפר Fumba, משם נצא בסירות דאו (dhow) מסורתיות ליום שלם של שייט קסום. במהלך היום נבקר במפרץ Minai, נבקר באיונים קטנים, נוכל לשחות ולעשות שנורקלינג בשוניות אלמוגים ואולי אף נראה דולפינים. נסיים את היום בביקור באי הנסתר ובלגונת מנגרובים בה נוכל לשחות. במהלך השייט נהנה משתייה קלה, פירות טרופיים וארוחת צהריים של ברבקיו דגים ופירות ים טריים. חזרה למלון לארוחת ערב ולינה.

יום 8

יער הקופים של זנזיבר

הבוקר נצא אל יער ג'וזאני (Jozani), שהוא למעשה גם הפארק הלאומי היחיד באי זנזיבר, והצמחייה שבו מגיעה עד קו החוף. המקום מפורסם בקופי הקולבוס ((Colobus האדומים, הנמצאים בסכנת הכחדה ממשית וזהו אחד המקומות היחידים בעולם בהם ניתן לפגוש בהם. כמו כן מהווה היער בית גידול למינים שונים של פרפרים ו-40 מיני ציפורים, חלקם אנדמיים למקום. לאחר סיור שליו במעבה היער, בינות העצים והדקלים הגבוהים שבו, לאחר ארוחת צהריים נשוב אל המלון על חופו המזרחי של האי. אחר הצהריים נוכל ליהנות מהשקט הקסום, החופים הלבנים ומי הטורקיז הצלולים. המעוניינים יכולים ליהנות מפעילויות ספורט ימי או מטיולי יום עצמאיים באי.

יום 9

יום חופשי במלון האקזוטי על שפת האוקיאנוס ההודי

את היום נקדיש למנוחה ורגיעה במלון הנעים אשר שוכן על חוף הים היפהפה. ארוחות בוקר, צהריים וערב במלון כלולות ביום זה.  

ימים 10-11

סטון טאון וחזרה ארצה

בשעות הבוקר ניפרד מהחוף הצפוני ונשוב דרומה אל סטון טאון (Stone Town). נצא לסיור בין סמטאותיה העתיקות של הבירה ההיסטורית אשר הוכרזה כאתר מורשת עולמית ע"י אונסק"ו בשנת 2000. בתחילת המאה ה -16 נכבשה העיר ע"י הפורטוגזים, בסוף המאה ה – 17 נכבשה ע"י העותמאנים ועם תום המאה ה – 19 נכבשה ע"י הבריטים. רובם ככולם הותירו חותמם על העיר בארכיטקטורה והאווירה הייחודית אשר נוצרה בה. נאכל ארוחת צהריים מסכמת לטיול. אחר הצהריים העברה לשדה התעופה לטיסתנו ארצה דרך אדיס אבבה. נחיתה בארץ לפנות בוקר, אור ליום ה-11.

  • מסלול ייחודי המשלב ספארי איכותי ונופש באי התבלינים
  • טיסה משמורת הסרנגטי אל זנזיבר
  • תכנית מוקפדת אשר מקדישה מספיק זמן ליהנות מימי הספארי ומהנופש בזנזיבר
  • טיסת חזור בינלאומית מזנזיבר ללא צורך לשוב לארושה
  • מלון מפנק על החוף האקזוטי של זנזיבר

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר:  390 $

הנחות לילדים ונוער :

הנחה לילד מתחת לגיל 12 יחד עם שני מבוגרים: 710 $

הנחה לילד מתחת לגיל 12 עם מבוגר אחד: 200 $

הנחה לנוער גילאי 12 עד 16 (מתחת ל-16) יחד עם שני מבוגרים בחדר: 470$

הנחה לנוער גילאי 12 עד 16 עם מבוגר אחד: 150$



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות ופנימיות כולל מיסי נמל
כל ההסעות כולל מ / אל נמל התעופה
תחבורה: נסיעה ברכבי ספארי מאורכים - ג'יפים 4X4 עם גג נפתח מיוחד לספארי, בזנזיבר אוטובוס מקומי, נהגים-מדריכים מקומיים דוברי אנגלית.
לינה: במהלך הספארי נלון בלודג'ים אפריקאים מדרגת תיירות גבוהה. בזנזיבר הלינה במלון יוקרתי בחוף הצפון מזרחי של האי.
כלכלה: כלכלה מלאה במהלך ימי הספארי וחצי פנסיון במהלך הנופש בזנזיבר. מים מינרלים ברכבים במהלך ימי הספארי.
קבוצה וצוות: 21-12 נוסעים. נהגים-מדריכים מקומיים ומדריכ/ה ישראלי/ת מצוות אקו טיולי שטח.
כניסות לכל האתרים וסיורים כולל ביקור בכפר מסאי, כמפורט במסלול הטיול.
אשרת כניסה לטנזניה.
תשר לנותני השירות המקומיים במהלך ימי הספארי.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.

טיול לטנזניה וזנזיבר – הערות חשובות:

אופי הטיול: הטיול הינו בדגש על נושאים זואולוגיים, תרבותיים ומעולם הטבע ומותאם למשפחות, זוגות ויחידים. מבוסס על נסיעה ברכבי ספארי מיוחדים עם גג נפתח לתצפיות ולינה בלודג'ים אפריקאים מדרגת תיירות גבוהה הממוקמים בלב השמורות. בזנזיבר הלינה במלון יוקרתי בחוף הצפון מזרחי של האי.
לודג' (Lodge) – מלון בחיק הטבע האפריקאי אשר מותאם לסביבה ומתמזג עם הנוף סביבו, המבנים ברובם בני קומה אחת או שתיים והחדרים מרווחים ומכילים את כל השירותים והאביזרים המוכרים מבתי מלון מערביים, שירותים ומקלחות צמודים ולרוב גם מרפסת שמשקיפה לנוף סביב.
לודג' אוהלים (Tented Lodge/Camp) – אוהל מרווח, לעיתים חלקו מבנה קבוע ולעיתים כולו עשוי מקנבס, כאשר תכולת החדר ואבזורו זהה לחדר בלודג' כולל מקלחות ושירותים צמודים ומים חמים. לינה בלודג' אוהלים מספקת חווית ספארי אפריקאי ייחודית וקרובה לטבע בו בזמן שנהנים מכל הנוחיות שיש לאוהלים אלה להציע.
לתשומת לבכם – לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים ידוע לנו כי דרוש חיסון כנגד קדחת צהובה (!) עם זאת, ישנם רופאים שממליצים למטיילים מעל גיל 60 להימנע מקבלת החיסון. אנא התייעצו עם רופא טרם הרשמתכם לטיול ובמקרה של פטור מקבלת החיסון מפאת גילכם או מסיבה רפואית אחרת חובה להציג מכתב באנגלית ממשרד הבריאות אשר מאשר זאת.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים.
אקו אינה יכולה להתחייב לתנאי מזג אוויר אופטימליים. טנזניה היא מדינה משוונית (הממוקמת על קו המשווה), כך שייתכן גשם אף בעונות המוגדרות יבשות. בדרך כלל בבקרים ובערבים קר, ובמהלך היום נעים עד חם.
חברת אתיופיאן איירליינס אינה מאפשרת הושבה מראש (אף לא מטעמים רפואיים), על כן לא נוכל לארגן הושבה בהתאם לבקשה מוקדמת. בהתאם, כל המעוניינים לשבת במקום ספציפי ו/או עם בני זוג מסוימים, אנו ממליצים להגיע לצ'ק אין מוקדם מהרגיל על מנת לתאם את הושבתכם בהתאם לרצונכם.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
מחיר הטיול נכון ליום פרסום הטיול, במידה וחברת התעופה תשנה את מועדי הטיסות ו/או תעלה את מחירן, ישתנה מחיר הטיול בהתאם לתוספת.
מחיר הטיול תלוי בין השאר במחירי הכניסה לשמורות הטבע, שנקבע על פי המחירים הרשמיים אותם מפרסמת ממשלת טנזניה. במידה ויועלו מחירי הכניסה יותאם מחיר הטיול בהתאם.

מדריך הטיול: ד"ר גיא שיאון

אקולוג, יועץ סביבתי וחוקר מוח הורמונים והתנהגות בלטאות ובני אדם. הדריך בחברה להגנת הטבע, מרכזי מחוננים, מרצה ומפרסם מדע פופולרי לצד פרסומי מדע. צלל בשלוש יבשות, כולל צלילות מחקר. חובב מערות מילדות. דובר ערבית ומעט סואהילית. מטפס הרים וגולש סנפלינג רגיל וסנפלינג מערות. טייל והדריך בארץ, במרוקו ובטנזניה. אוהב חיות ואדם. מספר סיפורים ואוהב להדריך.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

זנזיבר – קסם שהפך למציאות

הטיול לזנזיבר מתחיל הרבה לפני שדה התעופה. ראשיתו בחלומות אקזוטיים, ניחוחות רחוקים וטעמים מרתקים ובלתי מפוענחים. גם […]

טיול לטנזניה – יותר מרק ספארי

בשנים האחרונות עולה קרנה של טנזניה כמדינה המפתחת תיירות איכותית ומיוחדת. הסיבות לכך הן רבות: בעיות בשכנה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לטנזניה וזנזיבר בחופשת פסח

טיולי תרבות וטבע

ספארי בטנזניה ונופש קסום באי התבלינים | 11 יום

הדפיסו שלחו שתפו