הטיול המקיף ללאוס – מדינה שעצרה מלכת

טיולי תרבות וטבע

מסלול עומק ייחודי הכולל את 4000 האיים הדרומיים ושבטי ההרים הצפוניים בהדרכת ליאור מורג | 17 יום

הדפיסו שלחו שתפו
בלאוס הזמן  עוצר מלכת.
אנחנו מזמינים אתכם לטיול עומק המתרכז במדינה הנחבאת אל הכלים. לא עוד ריצה בין נקודות תיירות מוכרות. בין שבטים עתיקים החיים בהרים למערות ענק שהתגלו רק לאחרונה. טקסים דתיים ורוחניים וחיים על גדות נהר אחד עצום ומשתנה.
לאוס עומדת במרכז, כפסל שמזכיר לנו מאין הכל התחיל. מהו הבסיס ומאיפה באנו. טיול למטיילים מנוסים ומביני עניין.
אתם מוזמנים להצטרף לחוויה בהדרכת ישראלית מקומית, דוברת השפה ובעלת היכרות רבת שנים עם לאוס. ככה נוכל להגיע ללאוס האמיתית, המיוחדת והשונה מכל מקום באסיה. 

מסלול הטיול

ימים 1-2

להתראות תל אביב שלום לאוס

נמריא בטיסה ישירה במסלול המחיר והקצר של אלעל לבנגקוק. לאחר הנחיתה נמשיך בטיסה אל עיירת הגבול התאילנדית אובון ראצ'טאני הקרובה לגבול הדרומי עם לאוס, בה נעביר את הלילה.

יום 3

מקדש ההר העתיק, שבטי מיעוטים ומפלים

בשעות הבוקר המוקדמות נצא בנסיעה לכיוון מעבר הגבול. לאחר הכניסה ללאוס נמשיך לכיוון צ'מפסק שהיתה בירתה של ממלכה עתיקה. משם נמשיך למקדש ההר, ואט פו.
המתחם הינו שלוחה של רשת האנגקור ואט הק'אמרית ששכנה מדרום. המקום מהווה אתר מורשת עולמי המוכר ע"י אונסק"ו. נערוך סיור במוזיאון ונגיע ברכבים חשמליים עד לעליה למקדש העתיק שקדם לממלכה הק'מארית והיווה מרכז אנושי ותרבותי במאה העשירית. מדובר באתר ארכאולוגי יוצא דופן עם נוף גבוה וסיפורים מרתקים על תנינים וקורבנות אדם.  נמשם נמשיך את סיורינו באיזור  רמת בולוואן. רמת בולוואן מיוחדת בנופה, גידוליה, מזג האויר שלה והמרקם האנושי שבה. באיזור ייחודי זה יש קרקע וולקנית בגובה של 1300 מטר וגשום רוב השנה. גן עדן לגידולי קפה ותה. מטעים של ערביקה ושל זני תה נבחרים המיוצאים משם לכל העולם. כל התוצרת הזאת מיוצרת ע"י בני שבטים מקומיים בתמיכה של גופים שונים. נזכה לראות איך הקפה מציל שבטים בלאוס ונתעמק בתהליך גידול הקפה הביתיים ובמשמעויות הסחר ההוגן. לקראת אחר הצהרים נגיע למפלי טאד פאן העצומים – 120 מטרים של נפילת מים במפלים תאומים בלב הרמה. את הלילה נעביר בריזורט בלב רמת בולוואן.

יום 4

חיים בין ארבעת אלפים איים

בשעות הבוקר נסיים את סיורינו באיזור רמת בולוואן ונמשיך להדרים לכיוון 4000 האיים עד למפלי קון פאפנג – המפלים הגדולים ביותר בדרום מזרח אסיה.
נצא לשייט בין אלפי האיים ברחבי איזור סיפאנדון אשר בלב נהר המקונג. טוואי נוף באיזור יחודי. הנהר נפרס בדמוי דלתא הנפתחת, באמצעה צצו אלפי איים, ולאחר 50 ק"מ נסגרת ונהר המקונג ממשיך לזרום דרומה. נחקור את אופי החיים על איי נהר קטנים שעליהם מספרים שהיוו מעבר חשוב בין ממלכת צ'מפסק העתיקה לממלכה הק'אמרית. נעצור להתרעננות ליד קטר עתיק שכמעט הצליח לשנות את אופי המקום לנצח, אך לא הופעל מעולם. בהמשך הסיור נגיע למפלי ליפי ונעצור למנוחה ושייק פירות על המים. מאוחר יותר נגיע ונעבור בין איים שעליהם כפרים שהיוו חלק חשוב בקשר בין ממלכת צ'מפסק לממלכה הק'מארית. 

לקראת ערב נגיע לאי קונג שבו נלון.

יום 5

מארבעת אלפים האיים לעיר בירה אחרת

בשעות הבוקר נצפין בחזרה לפקסה, העיירה המרכזית של איזור דרום לאוס, לאחר סיור קצר בעיירה  נעלה בשעות הצהריים על טיסה לואן טיין – עיר הבירה של לאוס. בניגוד לערים האסייתיות המוכרות ואן טיין אינה עמוסה, אינה בנויה לגובה ומרגישה כמו כפר גדול ומקושט.
שלא כשאר בירות אסיה, ואן טיין שקטה וצנועה. היא רוחשת מתחת לפני השטח. על גדות נהר המקונג במתכונת המערבת בודהיזם, קומוניזם וקפיטליזם מתובל באנימיזם.
נבקר בשדה התעופה האנכי הלא הוא שער הניצחון הלאוסי, הפאטוסאי, ומשם נמשיך לסטופה העצומה והחשובה ביותר במדינה – הטאט לואנג שבמרכזה קבורה אחת מעצמותיו של בודהה.
בשעות הערב נסייר בשוק הלילה על גדות נהר המקונג ונלון במלון בעיר.

יום 6

מואן טיין לואנג ויאנג – שיט בין איים, כריית מלח בשיטות עתיקות וואנג ויאנג בשקיעה

את שעות הבוקר ננצל לסיור אחרון בעיר – במקדש מיוחד וקסום בשם סימואנג המסמל את אבן הפינה של הקמת העיר במאה ה 16 ע"י סטיסאראט, ולו סיפור מיוחד.
נגיע למפעל ביתי קטן להפקת מלח מבטן האדמה בדרכים מסורתיות ומשם נמשיך ונצפין לאגם נאם נגום – האגם הגדול ביותר בלאוס. מדובר ברזוואר שנותר מסכר שהוקם בתחילת שנות השבעים. האגם מלא איים מיוערים. נעלה לשיט בין האיים, תוך כדי השיט תוגש לנו ארוחת הצהריים – דגים טריים מהאגם. נגיע ללגונה מבודדת על אחד האיים ונעצור להשתכשכות במי האגם הנעימים והצלולים.
בשעות אחר הצהרים נגיע לעיירת המטיילים ואנג ויאנג ובריזורט יפיפה על שפת הנחל נעביר את הלילה.

יום 7

חוויות בואנג ויאנג: מערות, אבובים וסירות דייגים

בשעות הבוקר נצא לטייל בעיירה ובסביבותיה נסייר ברגל וברכבים מקומיים בין כפרים ושדות אורז לצד סלעי קארסט גבוהים ומרשימים. נגיע למערת נטיפים הממוקמת בפארק קטן וחמוד. המערה מוצפת מים ואפשר להיכנס לסייר בה באבובים. בהמשך היום נבקר גם במערות ששימשו למגורים בזמן המלחמה הסודית ונשמע על התרבות שהתפתחה במדינה המופגזת בעולם ושהביאה לעידן המערות החדש באיזור. לקראת השקיעה נעלה לשיט על סירות דייגים קטנות לחוויה ואנג ויאנגית מרגיעה ונעימה. 

יום 8

מהקארסטים אל האיזורים השבטיים

לאחרונה נחנכה בלאוס הרכבת החדשה. רכבת מהירה שמהווה חלק מפרוייקט סיני שאפתני שמאפשר לסין גישה לים. הרכבת חדשנית, מהירה והכניסה את לאוס למהפכה תחבורתית. עשרות שעות נסיעה קוצרו לשעות מעטות בלבד.
בשעות הבוקר נעלה על הרכבת מואנג ויאנג ו"נחתוך" בעזרתה, בפחות משלוש שעות, את כל המדינה עד ללואנג נמטה – האיזור השבטי הגובל עם גבול סין.
מדובר בחבל ארץ שבטי ומוגן. לאורך הימים הבאים נבקר בכפרים ונסייר ברגל בין בקתות במבוק ומשפחות המתמחות בעבודות כפיים שונות ונתוודע לחיי היום יום של הכפרים. עם ההגעה נסייר באיזור העיירה המרכזית של חבל הארץ השבטי – לואנג נמטה . חלק מבני השבטים שהתיישבו בעיירה ובעמק שייכים לשבטי ההרים וחלקיהם שבטי נהרות. הם מתגוררים בכפרים פשוטים בבתי במבוק וחלקם מסתובבים עם בגדים מסורתיים. נעלה לגבעה ובראשה סטופה מיוחדת הצופה על כל העמק ונדבר על השבט היחיד שהיה נוכח בעמק לאורך ההיסטוריה גם בימי בצורת, בימי הצפות ובמשברי מלחמה. בשעות הערב נבקר בשוק ערב קטן ושובב.

יום 9

מלאכות עתיקות, טקסים ומפלים

בשעות הבוקר נצא לסיור אקטיבי בכפר שבט תאי דאם. במהלך הסיור נתנסה במלאכות עתיקות שונות – בקליעה בבמבוק ובעבודה בנול מסורתי. את התנסויותינו ילוו בני הכפר שעבורם יום שכזה מרים את כל הכפר והם מצפים לו בכיליון עיניים. נתחלק לקבוצות וכל קבוצה תעבור בין תחנות שונות בה ידריכו אותנו אנשי השבט בפעילות בה הם מומחים.
בשעות הצהריים נצא להליכה קצרה למפלי נאם די – המים הטובים (הסיור בהתאם למזג האויר ולהחלטת הממשל המקומי). לקראת ערב נשתתף בטקס באסי מסורתי בניצוחו של שאמאן ובהשתתפות זקנות השבט שיקשרו לידינו חוטי נשמה. בנוסף יופיעו עבורינו תזמורת של כלי נגינה עתיקים ובנות השבט ירקדו ריקודים מסורתיים. את ארוחת הערב נאכל יחדיו עם משתתפי הטקס – הנשים, הרקדניות, הנגנים והשמאן. בשעות הערב נחזור ללונג נמטה ללילה אחרון בחבל ארץ מקסים זה.

 

יום 10

אל ממלכת מיליון הפילים

בשעות הבוקר נדרים מעט אל נסיעה נוספת ברכבת החדשה אשר תביא אותנו כבר בשעות הצהריים אל מרכז ממלכת מיליון הפילים הקדומה – לואנג פרבנג. לואנג פרבנג זאת עיר מיוחדת. תכשיט.

בלב לאוס בין ההרים, יושבת לה עיירה קטנה. ממש בתוך מפגש נהרות, בלשון היבשה, שוכנת ערש התרבות הלאוסית העתיקה.
מלאת מקדשי פאר וספוגת מורשת. נזירים מסתובבים בה ולקראת ערב שומעים את שירתם מהמקדשים.
האוירה בעיר אינה כבכל לאוס. תלושה בין שושלות סיניות עתיקות, מורשת ק'מרית (קמבודיה) שהשפיעה על האיזור ושלטון צרפתי. כל זה מוגש לכם עם ניחוח לאוסי עדין ורגוע.
עם ההגעה ללואנג פרבנג בצהריים נעלה לסירה ארוכת זנב ובמעלה המקונג נשוט למפגש נהרות ובו מערות פאק או שלהן היסטוריה עתיקה ומודרנית. המערות מלאות באינספור פסלי בודהה והגישה אליהן ניתנת רק בשייט. לאחר הביקור במערות נעצור בכפר נוסף המתמחה בייצור הוויסקי המקומי, נטעם וויסקי ונלמד על תהליך הכנתו ואחר הצהריים נשוט בחזרה לעיירה בה נעביר את הלילות הבאים.

יום 11

קולינריה ונופי העיר

בשעות הבוקר נצא לקורס בישול לאוסי. כהקדמה לקורס נסייר בשוק הבוקר השוקק של לואנג פרבנג. הקורס מתקיים בטבע, על גדות הנהר. נלמד אודות עקרונות הבישול הלאוסי ונתנסה בצורות בישול שאינן מוכרות לנו. את ארוחת הצהריים נאכל מפרי ידינו. (אורך הקורס 4 שעות).
בשעות אחר הצהריים נסייר בעיר היפיפיה, נעלה לגבעה במרכז העיר העתיקה – גבעת הפוסי, ממנה ניתן להשקיף על הפנינסולה שבמרכזה שוכנת העיירה משם נרד היישר אל שוק הלילה הססגוני אליו מגיעות כל יום תושבות כפריות מהסביבה למכור מעבודות ידיהן. 

יום 12

נולים דובים ומפלים תכלכלים

בשעות הבוקר נבקר במקדש סיאנג טונג שמהווה את אחת הסיבות להפיכתה של העיר כולה לאתר שימור מורשת בינלאומית של אונסק"ו. משם נמשיך למרכז לשימור מלאכות מסורתיות הפרוס על גן מוריק שעל שפת הנהר. נלמד אודות משי, אינדיגו ומלאכת הנול הנפוצה בין השבטים. משם נצא בנסיעה לכיוון כפר לונג לאו (כ-20 ק"מ), כפר השייך לבני ההמונג ששיתפו פעולה עם ארצות הברית בזמן מלחמת ויאטנם. נסייר בכפר ובשוק המתמחה בעבודות ידיהן של ההמונג. משם נמשיך בנסיעה לשמורת קואנג סי- לרשת בריכות הטורקיז ומפלים תכלכלים בלב יער. שם ננוח, נשחה במים המרעננים ונתענג על החיים. בסיום נבקר במרכז לשימור דובים שהוקם בלב השמורה. אחר הצהריים נחזור ללילה אחרון בעיירה. 

ימים 13-14

נזירים בזריחה ובנגקוק בשקיעה

בשעות הבוקר המוקדמות, עם הזריחה, נקום לצפות ולהשתתף באופן פעיל בטקס הנתינה לנזירים. בכל בוקר עוברים הנזירים בשורות ארוכות, יחפים וכתומים, וכל בנות העיירה יוצאות בזריחה לתת להם מנחה – אוכל להתקיים ממנו – כמקובל במדינות הבודהיזם הטראוודי. נמשיך לשוק בוקר קטן, אינטימי ומיוחד. לאחר התארגנות  אחרונה נצא לביקור במתחם ארמונות המלך ובמוזאון הרשמי של המדינה ובו מרוכזים כל האוצרות הלאומיים שנאספו לאורך השנים, וביניהם אוצר אחד חללי במיוחד.
לאחר ארוחת צהריים מסכמת נועבר לשדה התעופה של לואנג פרבנג לטיסה לבנגקוק ומשם בטיסת המשך לישראל. נחיתה בת"א בבוקר יום 14.

 

  • טיול מקיף וייחודי בלאוס, מדינה מרתקת שנמצאת מחוץ למסלול התיירים המוכר
  • הדרכה מעולה של ליאור מורג, אשר גרה בלאוס מספר שנים, דוברת את השפה המקומית ומתמצאת היטב בנבכי התרבות והחברה בלאוס
  • שילוב של פעילויות מהנות, פגישה עם אנשי המקום ומופעי פולקלור!

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
10/10/2024 26/10/2024 יפורסם בהמשך

תוספת ליחיד בחדר: 755$



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינ"ל ישירות לבנגקוק בחברת אל-על במסלול החדש והקצר
3 טיסות פנימיות במהלך הטיול
לינה: 11 לילות בבתי מלון טובים (3-4* והטובים בנמצא במקומות המרוחקים), ע"ב פנסיון מלא. ראו רשימה בהמשך.
תחבורה: נסיעות והעברות ברכבים ממוזגים, מרווחים ונוחים (אוטובוס בכל הטיול וואנים בלואנג פרבנג)
רכבות מהירות מואנג ויאנג ללואנג נמטה ומלואנג נמטה ללואנג פרבנג
מדריך מלווה לאוסי דובר אנגלית לכל המסלול
כניסות לכל האטרקציות, פעילויות ומופעים כמפורט
תשר לנותני השירותים המקומיים
מיסים ממשלתיים ותשלומים למשטרת התיירות
מי שתיה, מגבות קרות ופירות חופשי באוטובוס
מפגש הכנה בזום

מחיר הטיול אינו כולל

ויזה ללאוס 54$ לאדם + 4$ תוספת בסופ"ש
הוצאות אישיות
שתייה בארוחות
ביטוח רפואי ומטען

לתשומת ליבכם

גודל הקבוצה - 15- 22 מטיילים. יציאת הטיול מותנית במינימום נרשמים.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
חיסונים –לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
מסלול הטיול – תכנית הטיול כפופה לשינויים ותלויה במזג האוויר, בתנאי השטח ובנסיבות נוספות. באם יהיה צורך צוות אקו ומדריכינו יערכו שינויים במסלול (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה בהתאם לתנאים בשטח. בימים בהם אנו משתמשים בשירותי תעופה יתכנו שינויים במסלול הטיול בהתאם לשינויים בלו"ז הטיסות והגעת הכבודה האישית.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

טרק לטג'יקיסטן

את לבי השארתי בהרי הפאן המשורר הרוסי יורי ויזבור כתב בהשראת הנוף המדהים, הבתולי והפראי את שורת […]

קובה – שעת שקיעה מתוקה בסופו של יום מריר

מסע רכבת למהפכה הקובנית בת ה-50 אלפי צעירים וצעירות גדשו את כיכר המהפכה בעיר הוואנה. מוזיקה מחרישת […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

הטיול המקיף ללאוס – מדינה שעצרה מלכת

טיולי תרבות וטבע

מסלול עומק ייחודי הכולל את 4000 האיים הדרומיים ושבטי ההרים הצפוניים בהדרכת ליאור מורג | 17 יום

הדפיסו שלחו שתפו