טיול למקסיקו וגואטמלה בדגש חגיגות דצמבר צילום: ד"ר חזי שקד

מקסיקו וגואטמלה בדגש חגיגות חודש דצמבר

טיולי תרבות וטבע

כולל חגיגות הבתולה מגואדלופה במקסיקו סיטי, וחגיגות הקדוש סנטו תומס בצ'יצ'יקסטננגו שבגואטמלה | 20 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול למקסיקו וגואטמלה הוא מסע מרתק אל התרבויות העתיקות של מרכז אמריקה ומפגש בלתי אמצעי עם התושבים האינדיאנים, צאצאי מלכויות העבר המפוארות, החיים עד היום בחבל צ'יאפס שבמקסיקו ובשדרת ההרים של גואטמלה. הטיול למקסיקו וגואטמלה עובר בין האתרים שהותירו אחריהם התושבים הקדומים – האולמקים, האצטקים ושבטי המאיה, דרך עיירות קולוניאליות וכפרים אינדיאנים המשמרים מסורות מקומיות עתיקות, תלבושות ואריגים צבעוניים, ימי שוק כפריים ומורשת אינדיאנית עשירה, המהולה בהשפעות הכיבוש הספרדי. כל זאת על רקע נוף יפה של הרי געש, אגמים, נהרות ויערות גשם. חודש דצמבר במרכז אמריקה הוא חודש הפייסטות. בטיול זה נבקר בחגיגות הבתולה מגואדלופ במקסיקו סיטי וחגיגות הקדוש סנטו תומס בצ'יצ'יקסטננגו  בגואטמלה.

מסלול הטיול

יום 1

טיסה מת"א למקסיקו סיטי

טיסת בוקר מוקדמת דרך מדריד למקסיקו סיטי, אליה נגיע בערב של אותו יום. לאחר הנחיתה נעבור למלון לארוחת ערב ולינה.

יום 2

מקסיקו סיטי

מקסיקו סיטי היא עיר ענקית, הגדולה ביבשת אמריקה. העיר שוכנת בגובה של למעלה מ -2,200 מטר מעל פני הים ומשמרת עבר מפואר. היום נבקר במוזיאון האנתרופולוגי העשיר בממצאים מרתקים, דרכם ניחשף לטפח מן העבר המפואר/ נבקר במרכז העיר, אזור הסוקאלו על שלל המבנים כמו הקתדרלה, ארמון הנשיאות, בית האריחים הכחולים ובניין התיאטרון המרשים. לינה במקסיקו סיטי.
Photo by Richie Chan

יום 3

אומנות ושייט בתעלות סוצ'ימילקו העתיקות

נמשיך לביקור בבזיליקת הבתולה מגואדלופ, כנסייה ואתר עליה לרגל מהחשובים במקסיקו, אותה פוקדים אלפים. נבקר גם ב"קאסה אזול" ביתם של דייגו ופרידה. נמשיך לשייט בתעלות סוצ`מילקו "מקום הפרחים", המשמר את הנוף החקלאי של העיר האצטקית, וכיום אזור לבילוי משפחתי עם הרבה מוסיקה (מראיצ'יס) ואוכל מקומי. לינה במקסיקו סיטי.
Photo by Xhico

יום 4

פירמידות טאוטיהואקאן ופייסטת הבתולה מגואדלופה

נצא אל הפירמידות של טאוטיהואקאן, פירמידת השמש (הפירמידה השלישית בגודלה בעולם) ופירמידת הירח – מרכז התרבות של חבל ההר המקסיקני. נמשיך לפייסטה הגדולה במקסיקו סיטי בקתדרלת הבתולה מגואדלופ, כנסייה שבה ניווכח באמונה הקתולית החזקה המושרשת בבני מקסיקו. עפ"י האמונה, הבתולה מגואדלופה התגלתה כאן לחואן דייגו – יליד אמרינידי ("אינדיאני") שהתנצר ב- 12 בדצמבר 1531. תאריך ההתגלות הוא חג לאומי ואלפי מאמינים מגיעים למקום בליווי תזמורות וריקודים ומבקשים את עזרתה. כאות למסירותם עוברים את הדרך לכנסיה על ברכיהם. לינה מקסיקו סיטי.
Photo by Richie Chan

יום 5

ממקסיקו סיטי לסן קריסטובל

טיסת בוקר אל העיר טוקסלה גוטיירז. לאחר הנחיתה נצא לשייט בקניון "סומידרו" בין צוקים גבוהים ומיוערים. נצפה בבעלי חיים החיים בנהר ובסביבתו, עופות מים, קרוקודילים ועוד. נעלה מעמק הנהר אל העיר הקולוניאלית סן קריסטובל דה לס קסס, בעבר עיר הבירה של מחוז צ'יאפס. לינה בסן קריסטובל.

יום 6

העיירה האינדיאנית סן קריסטובל וסביבותיה

נבקר בקהילות הילידים בכפרים זינאקאנטאן וסאן חואן צ'מולה, נבקר בכנסייה שכומר אמיתי לא ביקר בה שנים רבות, ואולי אפילו נזכה לצפות בטקסי פולחן בתוך הכנסייה, שרצפתה מכוסה מחטי אורן. בסן קריסטובל נטייל בשוק עבודות היד הססגוני, אליו מגיעים תושבי האזור. לינה בסן קריסטובל.
Photo by diegograndi

יום 7

סן קריסטובל- פאלנקה

נמשיך בנסיעה דרך הג'ונגלים של צ'יאפס אל עבר פאלנקה, עיר מאיה עתיקה מן התקופה הקלאסית של תרבות המאיה. פאלנקה ניצבת בלב יערות גשם שבוראו על מנת לחשוף את שרידיה המרשימים, מתחמי פירמידות ששמשו לקבורה של מושלי העיר, מגרש בו שיחקו את "משחק הכדור" שהיה חלק מהפולחן. נבקר באתר ונלמד על תרבות המאיה המפוארת שפרחה במקום. לינה בפאלנקה .
Photo by Marc

יום 8

המעבר דרך יערות הגשם לגואטמלה

נסיעה בדרכי היער אל מעבר הגבול לגואטמלה. בדרך, נבקר באתר המאיה הנידח בונאמפק (ציורי קיר מרשימים), ואצל השבט האינדיאני לקנדון (Lacandon). נהר אוסומסינטה מפריד בין המדינות. נחצה בסירות לעברו השני ואנו בגואטמלה! דרך היער תוביל אותנו אל פלורס, בירת מחוז "אל פטן", השוכנת לחוף אגם פטן איצה ומוקפת ביערות גשם. לינה באזור פלורס.
Photo by Leonid Andronov

יום 9

טיקאל – בירת שבטי המאיה הקדומים

נבקר בטיקאל, עיר מאיה מרשימה, בה מקדשים לרוב, בלב הג'ונגלים הנאבקים לכבוש אותה מחדש. באתר עשרות פירמידות ענק שנחפרו מתוך יער הגשם שכיסה אותם, שילוב מרתק של ארכיאולוגיה מרשימה וטבע מדהים. נכיר את שוכני יער הגשם (מיני קופים ועופות), מקדשים, ארמונות, מצבות (סטלות) ענק, עליהן נחקק בכתב עתיק סיפורה של ממלכה עתיקה שנעלמה באורח מסתורי. לעת ערב, נוכל לצפות בשקיעה על שפת האגם. לינה בפלורס בסמוך לאגם.
Photo by Matyas Rehak

יום 10

מפלורס אל העיירה הקאריבית ליווינגסטון

ניפרד מיערות הגשם, האגם היפה והעיירה פלורס מכניסת האורחים. נמשיך בנסיעה לכיוון דרום מזרח אל עבר העיירה "ריו דולסה" (הנהר המתוק). נעבור לסירות ונמשיך בשייט במורד הנהר. בדרך נראה את מצודת סן פליפה, ו"יישובי גדה"  קטנים. באחד מהם נבקר ונטבול במי מעיין חמימים הנובעים במקום. נגיע אל ליווינגסטון, עיירה מוקפת ג'ונגלים שרוב תושביה יוצאי אפריקה, צאצאי עבדים נמלטים שהתיישבו בחוף הקאריבי. בעיירה בתי עץ צבועים בשלל צבעים וכלכלה המבוססת על דייג וגידול קוקוס. נכיר את סיפורם המיוחד של תושבי העיירה, בני תרבות הגריפונה, צאצאי אינדיאנים ועבדים שחורים. ארוחת ערב והופעת פולקלור של תושבי העיירה הגאים בתרבותם הייחודית. לינה בליווינגסטון.
Photo by franck

יום 11

מהים הקאריבי לאנטיגואה

נצא בשייט משפך הריו דולסה, אל הים הקאריבי. נפליג לאורך החוף אל אתר הטבע "שבעת המזבחות". נערוך טיול רגלי לאורך פלגי מים היוצאים מן היער בסדרה של מפלים ובריכות שנאגמו בין משקעי סלע טרוורטין ונשתכשך בבריכות המים היפות. נמשיך בשייט צפונה, אל גבול בליז וגואטמלה, נחנה בחוף טרופי מרהיב הנקרא פלאייה בלנקה- "החוף הלבן". נעצור לרחצה בחוף הקאריבי המבודד, נשכב על ערסלים בין עצי הקוקוס ונטעם משקאות טרופיים. בצהריים, נצא לדרך אל אנטיגואה. לינה באנטיגואה.
Photo by JorgeIvan

 

ימים 12-13

חגיגות סנטו תומס בצ'יצ'יקסטננגו

נצא מאנטיגואה בנסיעה מערבה, אל  צ'יצ'יקסטננגו, עיירה הררית בה מתגוררים צאצאי מאיה, בני שבט הקיצ'ה. בצ'יצ'י, התגלה הפופול ווך, ספר המיתוסים של בני הקיצ'ה ע"י כומר ספרדי שתרגם אותו לספרדית. נבקר בכנסיית סנטו תומס, בה מתאחדים פולחנים אנימיסטים אינדיאנים עם אמונות נוצריות.נמשיך אל אחד מבתי הקברות המפורסמים והצבעוניים ביותר במרכז אמריקה, ואל פסקואל אבח, אתר פולחן מאיה הממוקם בראש גבעה. 21 בדצמבר, היום הקצר בשנה, הוא יום החג של סנטו תומס, ובעיירה אלפי חוגגים, תהלוכות וטקסים צבעוניים, לינה בצ'יצ'יקסטננגו.
Photo by jesuschurion57

יום 14

מצ'יצ'יקסטננגו לקצאלטננגו

נצא בנסיעה אל העיר קצאלטננגו, מרכז עירוני לערי שדה וכפרים חקלאים. העיר השנייה בגודלה בגואטמלה, נקראת גם שלה (Xela) ויושבת בגובה של 2,300 מטר מעפה"י, מתגוררים 40% ילידים (הרבה) וגם מהגרים ממדינות שכנות. נכיר את הכנסייה המיוחדת בסן אנדרה שקול ואת מרכז העיר הניאו-קלאסי. לינה בקצאלטננגו.
Photo by Bruno adrian

יום 15

עמק פורה וכפרים סביב קצאלטננגו

נצא לסיור בכפרי הסביבה. נכיר את הגידולים החקלאיים מקרוב ואת שוק הפירות והירקות המקומי באלמולונגה (Almolonga) ובסוניל (Zunil). נעפיל אל בית הקברות לתצפית מרשימה אל העמק. נמשיך בנסיעה אל אגם אטיטלן, אחד האגמים היפים בעולם, השוכן בלב שדרת ההרים של גואטמלה. לינה בעיירה סנטה קתרינה לחוף אגם אטיטלן.
Photo by Simon Dannhauer

יום 16

אגם אטיטלן וכפרי האינדיאנים המסורתיים

אגם אטיטלן ממוקם בלב שדרת ההרים של גואטמלה, כלוא בין 3 הרי געש חרוטים ומרשימים. לחופיו שוכנים 13 כפרים מסורתיים, לכל כפר תלבושת מסורתית האופיינית לו. נפליג אל הכפרים המיוחדים שעל גדות האגם אטיטלן. נבקר בכפר סנטיאגו, שתושביו לובשים אריגים מפוספסים עם רקמות ציפורים, נגיע אל הכפר סאן חואן ואל הכפר הצבעוני סנטה קתרינה. נכיר את התמונה המורכבת של הזהות השבטית בגואטמלה. בסוף היום נחזור למלון על שפת האגם ללינה.
Photo by streetflash

יום 17

המעבר לאנטיגואה

נצא בנסיעה מאטיטלן אל עבר "אנטיגואה גואטמלה", או בקיצור אנטיגואה, הבירה הקודמת של גואטמלה שחרבה ברעידת אדמה עוצמתית, וננטשה לטובת גואטמלה סיטי הנמצאת באזור פחות רגיש לרעידות אדמה. העיר שוכנת בין שלושה הרי געש נישאים- אגואה (Agua), פואגו (Fuego) ואקאטנאנגו (Acatenango). אנטיגואה עשירה במבנים עתיקים ששוחזרו ושופצו, ומשמרת את עברה הקולוניאלי המפואר. לינה באנטיגואה.
Photo by Matthieu

יום 18

העיירה הקולוניאלית אנטיגואה וחוות קפה

את שהותנו באנטיגואה נקדיש להיכרות עם העיר העתיקה והתוססת, שלה עבר קולוניאלי מפואר המשתקף מכל פינה בעיר: נבקר בכנסיית סן פרנסיסקו, בקתדרלה הגדולה ובכנסיית לה מרסד עם המזרקה היפה. נשוטט סביב כיכר העיירה, בין בתי הקפה והמסעדות, ונהנה מן המבנים הקולוניאליים ומחיי היומיום הנעימים של אנטיגואה. ונמשיך לסיור בחוות קפה מקומית ונלמד על תולדות הקפה ותהליך הכנתו לינה באנטיגואה.

ימים 19-20

גואטמלה סיטי והדרך הביתה

הבוקר נסייר בעיר ככל שהזמן יאפשר ולאחר מכן ניסע לשדה התעופה ונעלה על טיסה בינלאומית דרך מדריד לת"א. נחיתה במדריד בצהריים והמשך טיסה לתל אביב, בה ננחת בלילה של היום ה-20 לטיול.

  • חצי פנסיון לאורך כל הטיול (ארוחת בוקר + צהריים או ערב) + ארוחת צוהריים נוספת
  • ביקור בעיירה ליווינגסטון והחוף הקריבי של גואטמלה בו חיים אנשי הגריפונה השחורים ותרבותם המיוחדת.
  • הבטחת הטיול ב- 15 מטיילים ללא תוספת מחיר!!! גודל קבוצה עד 26 מטיילים.
  • מלונות טובים במיקומים מרכזיים שנבחרו בקפידה ומהטובים בנמצא במקומות נידחים.
  • מעברים קצרים ונוחים בטיסות הבינלאומיות.
  • טיול מלא ומקיף המביא באופן המיטבי את תרבויות מרכז אמריקה.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 1,100 $

 

>>> לטיולים נוספים למקסיקו – הקליקו כאן <<<



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

כלכלה: חצי פנסיון לאורך כל הטיול (ארוחת בוקר + צהריים או ערב) + ארוחת צהריים נוספת
תחבורה: טיסות, אוטובוס תיירים ממוזג ושייט בסירות כמצוין בתוכנית.
קבוצה: 15 – 26 מטיילים, מדריך ישראלי מצוות "אקו" ומדריכים מקומיים.
אופי הטיול: טיול עומק תרבות וטבע בתנאים טובים, משולב בחוויות הרפתקניות של חציית הג'ונגלים בין מקסיקו וגואטמלה.
לינה: במלונות מדרגת תיירות טובה או הטובים בנמצא לכל אורך הטיול.
כניסה וסיורים בשמורות הטבע, במוזיאונים ובאתרים ארכיאולוגיים כמפורט במסלול הטיול.
טיפים לנותני השרותים המקומיים.
דמי רישום וטיפול.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
הוצאות בעלות אופי אישי.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
מסי נמל\מעבר גבול מקומיים המשולמים במקום (כ- 20$).
בדיקות PCR באם יידרשו.

לתשומת ליבכם

מיסי הנמל והדלק נכונים ליום 02.08.22. במידה והמחיר ישתנה, תחול התוספת על הנוסע.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש להפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
תנאי תשלום ודמי ביטול - כמופיע בדף הרישום המצורף.
מפגש הכנה עם המדריך יערך כשבועיים לפני היציאה לטיול.
מדינות אמריקה הלטינית הן מדינות אשר עדיין לא מפותחות דיין במתן שירותי תיירות. אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מוזיאונים סגורים, שינוי מועדים של אירועים וכיו"ב). מדריכינו ייערכו שינויים (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה .
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מקסיקו – למראה ערים רבות כל כך

דומה שכל הנופים וכל האקלימים התמקמו במקסיקו – הרי געש, מכתשים, גבעות, מישורים, יערות גשם, מדבריות, נהרות, […]

יום המתים במקסיקו

יש הטוענים שיום המתים הוא החג הנוצרי החשוב והנחגג ביותר במקסיקו (היות שהחג הוא מיזוג של החגים […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

מקסיקו וגואטמלה בדגש חגיגות חודש דצמבר

טיולי תרבות וטבע

כולל חגיגות הבתולה מגואדלופה במקסיקו סיטי, וחגיגות הקדוש סנטו תומס בצ'יצ'יקסטננגו שבגואטמלה | 20 יום

הדפיסו שלחו שתפו