טיול לניו זילנד

טיולי תרבות וטבע

מסע אל טבע פראי ושלווה אנושית, בהדרכת שחר זיו | 23 יום

טיול מקיף אל ניו זילנד, הארץ הירוקה ביותר בעולם. ניו זילנד היא ארץ יפיפייה המורכבת משני איים עיקריים ושונים באופיים. הארץ מאופיינת בהרים גבוהים, אגמים קרחוניים, פיורדים, יערות עד, חופי ים פראיים וכן תופעות גאותרמיות כגון גייזרים ומעיינות חמים. בלב הנוף המדהים והשלווה האינסופית חיים אנשים מיוחדים ומסבירי פנים, הן המאורים ממוצא פולינזי, והן האירופאים שהגיעו מאוחר יותר, שיחדיו טווים את הסיפור האנושי המרתק של ניו זילנד. בטיול זה נגיע אל הפינות המרתקות ביותר בשני האיים של ניו זילנד, נחווה את הנופים המרהיבים והטבע המופלא, וניכנס לעומק החוויה התרבותית של המקום.


קצת על המדריך שחר זיו


אקולוג, גיאוגרף ומדריך טיולים המתמחה בפסיפיק, איי הוואי, אוסטרליה וניו זילנד, אמריקה הלטינית ועוד. שחר זיו הוא מדריך רב תחומי שמיומנותו נעה מקרנבלים, פסטיבלים ופייסטות, דרך אתרי תרבות ומורשת, ועד לאתרי טבע והרפתקאות, כג’ונגלים, קרחונים, רכסי הרים וחופי ים. ניסיון ההדרכה של שחר פרוס על גבי יותר מ-25 שנה של עבודה מסורה עם כל סוגי הקהל והוא משולב בהוראה והרצאות. ה”אני מאמין” של שחר הוא עבודה המבוססת על נתינה טוטאלית ועל האהבה ארוכת השנים למרחבי האוקיינוס הפסיפי, אמריקה הלטינית, אנשיה ואתריה.

מסלול הטיול

ימים 1-2

טיסה מתל אביב וחנייה בדובאי

בשעות הערב נמריא בטיסת "אמירייטס" מתל אביב לדובאי. נלון במלון בשדה התעופה ובבוקר שלמחרת נמריא אל אוקלנד בירת ניו-זילנד.

יום 3

נחיתה באוקלנד וסיור קצר בעיר

ננחת בשעות הצהרים באי הצפוני באוקלנד – העיר הגדולה והקוסמופוליטית ביותר מבין ערי ניו זילנד, עיר השוכנת בנופי גבעות ירוקות ומפרצי ים רבים. באוקלנד שוכנת הקהילה הפולינזית הגדולה בעולם והיא אוספת אליה תושבים רבים מכל איי האוקיינוס השקט. נבקר במוזיאון המלחמה שייתן לנו סקירה על ההיסטוריה הפולינזית של ניו זילנד ועל עולם החי והצומח האנדמי שלה (מותנה בפתיחתו), נעלה אל מגדל "סקאי טאוור", המציע נוף פנורמי של העיר כולה ונקנח את יומנו בארוחת הפתיחה לטיול לניו זילנד, במסעדה מסתובבת הממוקמת בראשו של המגדל, ונהנה מחוויה ייחודית של בראסרי בסגנון ניו זילנדי על רקע שמי העיר אוקלנד. בתום הסיור העברה למלוננו. לינה באוקלנד.

יום 4

מאוקלנד אל חצי האי קורומנדל

נצא בנסיעה מזרחה כדי להכיר את האי הצפוני, ונגיע אל אחד האזורים היפים שבו – חצי האי קורומנדל , המתאפיין בנופים של יערות, הרים, וחופי ים פראיים. נבקר בחוף מפרץ הקתדרלה (Cathedral cove), אחד מהמקומות היפים והמצולמים ביותר בניו זילנד, ובו נחווה לראשונה את המפגש המרשים של ים ויבשה בניו זילנד, ובדומה לרוחצים המקומיים הפוקדים את המקום, נחפור לעצמנו אמבט ספא פרטי בחוף המים החמים, חוויה יוצאת דופן ומרגיעה, כמיטב המסורת המקומית. לינה באזור קורומנדל.

יום 5

מחצי האי קורומנדל לרוטורואה

בשעות הבוקר נצא אל רוטורואה, בירת החגורה התרמית של ניו זילנד ומקום שבו נמצא ריכוז המאורים הגדול במדינה. נבקר ביער עצי הסקוויה שנשתלו שם כחלק מפרויקט יערנות והגיעו לממדים אדירים, וההליכה בו היא חוויה שכדאי לזכור. נפגוש בעצי סקויה בגובה 75 מטרים תוך כדי מעבר על פני גשרים ופלטפורמות תלויות שתוכננו בצורה מורכבת כדי לכבד ולהדגיש את הסביבה הטבעית המדהימה שבה הם צומחים. מסלול זה נחשב בעיני רבים כאחד מטיולי הקאנופי (הליכה בין צמרות עצים) הטובים ביותר בניו זילנד. בערב נתארח במופע פולקלור וארוחת ערב מאורית כיד המלך המתבשלת בדרך מיוחדת.. לינה ברוטורואה.

 

יום 6

רוטורואה – בירת המעיינות החמים

רוטורואה מרכזת סביבה אתרים של פעילות גיאולוגית וגאותרמית והיא עשירה גם במורשת המאורית שלה. בבוקר נבקר באתר וואימנגו, שם זורמים נחלים חמים בנופי יערות עצי שרך עתיקים. מכאן נמשיך אל אתר הגייזרים של טה-פויה, ובו מרכז חשוב של המורשת המאורית, ובנוסף בולט במקום הגייזר הידוע ביותר בניו זילנד, גייזר פוהוטו. נמשיך ונבקר באגרודום ונציץ על החקלאות המקומית וגידול בעלי החיים במקום.  בערב נטבול במעיינות החמים "פולינזיאן ספא" שם נזכה לחוויה נעימה לגוף ולנפש על רקע נופי הסביבה. לינה ברוטורואה.

יום 7

מרוטורואה אל נאפייר על שפת האוקינוס

בשעות הבוקר נבקר באתר הגיאותרמי וואי-או-טאפו הידוע בצבעי המינרלים המגוונים שלו ונראה גם את גייזר ליידי נוקס. משם נמשיך דרומה ונצפה אל ארטיטיה, תחנת כוח גאותרמית המבוססת על קיטור רב שפורץ מן האדמה. נטייל ברגל אל מפלי הוקה השוצפים שמימיהם נשפכים אל האגם הגדול טאופו המוקף בהרי געש. לקראת ערב נגיע לעיר נאפייר הנמצאת על שפת האוקיינוס השקט. לינה בנאפייר.

יום 8

מנאפייר אל וולינגטון בירת ניו זילנד

בשעות הבוקר נצא בנסיעה קצרה אל חצי האי קייפ קידנפרס, ונערוך ביקור באתר קינון הסולות המרשים והייחודי שנמצא באזור. בתום הסיור נמשיך בדרכנו דרומה אל עיר הבירה וולינגטון. העיר ממוקמת בנקודת האמצע בין האי הצפוני לדרומי ומשמשת כמרכז האדמיניסטרטיבי והפוליטי של המדינה. נראה את אתרי העיר החשובים, בניין הפרלמנט, תצפית כללית מגבעת ויקטוריה ועוד אתרים ככל שיותיר לנו הזמן. לינה בוולינגטון.

יום 9

וולינגטון והמעבר לאי הדרומי

בשעות הבוקר נמשיך בסיורינו בבירה ונבקר במוזיאון הלאומי המרשים טה – פאפה ובו שילוב מרתק של אמנות ומורשת מאורית ופולינזית. בשעות הצהריים נשוט במעבורת אל האי הדרומי ונגיע אל העיירה פיקטון אשר ממנה נמשיך בנסיעה לאורך מפרצי ים, פיורדים ויערות סבוכים. אחר הצהרים נגיע אל העיירה נלסון הידועה בסצנה האמנותית שלה והגלריות שבה, ואשר מוקפת באזור חקלאי של כרמים ועצי פרי. לינה בנלסון.

יום 10

הפארק הלאומי אייבל טאסמן

היום יוקדש לאחד מהפארקים המרשימים שבאי הדרומי, הנקרא על שמו של הספן ההולנדי אייבל טאסמן שהיה האירופי הראשון שהגיע לניו זילנד במאה ה- 17. אל הפארק נגיע בשייט קצר, ובו נתרשם משילוב נפלא בין חופי חול ומפרצים כחולים לבין יערות גשם סבוכים ונחלים הרריים. נצא לטיולים רגליים בשבילי הפארק.  נשוב ללינה בנלסון.

יום 11

דרך אזור היין מרלבורו אל מפרץ קאיקורה

נצא בנסיעה ונחצה את מרלבורו, אזור היין המפורסם של ניו זילנד, אל עבר מפרץ קאיקורה הקסום והעשיר בטבע ייחודי. באזור חיים לווייתנים, כלבי ים, דולפינים, אלבטרוסים ויונקים נוספים. קאי – פירושו מזון וקורה – סרטן הנהרות. נטייל לאורך המפרץ ונבקר בתצפית כלבי הים. ארוחת ערב ולינה בקאיקורה.

יום 12

שייט דולפינים, ספא מפנק ומפתיע בלב רכס האלפים הדרומיים

נצא לתור אחרי דולפינים בשייט על מימי האוקיאנוס. בצהרים נצא לנסיעה נופית אל לב רכס ההרים המרכזי של האי הדרומי הנקרא האלפים הדרומיים, תוך כדי ביצוע עצירות להתרשמות מהטבע המיוחד של האזור, ונתמקם במלוננו להלילה, החבוי בינות להרים בשמורה הלאומית הציורית לואיס פאס, עם מעיינות חמים טבעיים וסביבה טבעית פסטורלית. לינה וארוחת ערב במלון.

יום 13

הפארק הלאומי פאפארואה

נרד מהאלפים לכיוון החוף המערבי של האי הדרומי ונקדיש את היום לעוד פארק מדהים בנופיו, פארק פאפארואה, אשר מתאפיין בנופי קארסט של מצוקים ומערות המשולבים ביערות גשם, בהם בולטים עצי שרך ודקלים אנדמיים – דקלי ניקאו. נצא למסלול הידוע של סלעי הפנקייק ובו מגובבות שכבות סלע ומעוצבות על ידי משברי הגלים. נצא לטיולים רגליים להתרשם מיופיו הייחודי של הפארק. בתום הסיור נתמקם ללינה במלון מפנק באזור השמורה, עם נופים מדהימים של ים טסמן, חוף פונאקאיקי ויער הגשם שמסביב.

יום 14

פארק ווסטלנד וקרחוני ניו זילנד

הבוקר נמשיך דרומה אל פארק ווסטלנד. זהו האזור המיוער והגשום ביותר בניו זילנד, השוכן למרגלות הפסגות הגבוהות ביותר של רכס האלפים הדרומיים – הרי קוק וטאסמן שפסגותיהן מגיעות עד למעלה מ-3700 מטרים. בדרכנו נצא למסלול הליכה לאורך ערוץ הוקיטיקה המדהים עם היער הבתולי של שמורת הוקיטיקה. נמשיך ונסע לאזור קרחוני ניו זילנד הגולשים מהפסגות מערבה, ונתקרב אל אזור קרחון פרנץ ג׳וזף השוכן בעמק הררי ומוקף במפלי מים והרים גבוהים.  לינה באזור הקרחונים.

יום 15

מיערות הגשם אל אזור האגמים

נטייל באיזור קרחון פוקס ואגם מטסון אל יערות הגשם המפותחים ביותר בניו זילנד ונכיר את אתרי הטבע והנוף המרשימים של פארק ווסטלנד בדרכנו אל מעבר ההרים האסט. נצא למסלולים רגליים קלים ובהם נחל האוניה (Ship creek) ומפלי הרעם (Thunder falls). אחר הצהריים נעלה אל האזור הגבוה והיבש יותר של האגמים הקרחוניים של ניו זילנד. נגיע אל אגם וואנאקה, אגם קרחוני עמוק וצר המוקף ברכסים גבוהים, ונלון על שפת האגם הידוע בעיירה וואנאקה.

יום 16

אזור האגמים ועד לקווינסטאון

נבקר באתר המבוכים של וואנאקה, פרי יצירתו המבורכת של מדען ואומן מקומי. מכאן ניסע דרך אזור מטעי עצי הפרי הנשירים של קרומוול ועד לאזור שבו התרחשה בהלת הזהב של ניו זילנד במאה ה-19. נבקר בעיירת הזהב ארוטאון ובגשר הבאנג׳י המפורסם, שהוא המקום הראשון בעולם שבו פותח ספורט הבנג'י בידי סטודנטים ניו זילנדים בשנות השבעים. אחר הצהרים נמשיך אל העיירה הציורית קווינסטאון, הנחשבת לבירת האדרנלין והספורט האתגרי של ניו זילנד ועיירת הנופש המובילה באי הדרומי. בערב נעלה לתצפית ברכבל אל הר בוב אשר ממנו יתגלו לנו הנופים הנפלאים של אגם וואקאטיפו. לינה בקווינסטאון.

יום 17

קווינסטאון, נהר דארט וסירות הסילון

נצא בנסיעה לאורך חופו של אגם וואקאטיפו בין נופים הרריים דרמטיים. נגיע אל הכפר הקטן גלנורקי ונצא ממנו בשייט בסירות סילון מהירות (פיתוח טכני "אדרנליני" ניו זילנדי) אל נופיו הפראיים של נהר דארט ונכיר את האזור שבו צולמו סרטי שר הטבעות. לאחר חוויית האדרנלין נשוב אל העיירה קווינסטאון ונתרשם מן האווירה השוקקת שלה. נטייל אל הגן הבוטני והטיילת שלאורך חוף האגם. לינה בקווינסטאון.

יום 18

אל פארק הפיורדים, אגם טה אנאו ומערת התולעים הזוהרות

ניסע דרומה בנופים של אגמים, הרים, וחוות כבשים ואיילים, אל פארק הפיורדים הניו זילנדי. נצא לטיולי טבע ונגיע אל פיורד מילפורד המרשים והמפורסם, שמצוקיו נישאים לגבהים של 1000 מטרים ויותר, ומהם זורמים עשרות מפלי מים. נצא לשייט בפיורד מילפורד בספינת טיולים שתאפשר לנו לחוות את המפגש עם מקום הנחשב לאחד מהיפים בעולם. לעת ערב נמשיך לביקור במערת התולעים הזוהרות, תופעה ייחודית לאזור. המערה הינה מערה קארסטית שבקרקעיתה זורם נחל, ומתקרתה תלויות על קורים אלפי תולעים המצוידות באמצעי תאורה ביולוגיים זוהרים, כך שתקרות המערה נראית כמו פלנטריום. בהמשך נשוב אל אזור האגמים ונתמקם ללינה בעיירה טה אנאו, השוכנת על שפת האגם היפה והגדול ביותר באי הדרומי.

יום 19

המעבר אל חבל הקייטלינס, לינה כפרית

נצא מאגם טה אנאו ונחצה אזור חקלאי משובח של גבעות ירוקות ודשנות המייצרות כרי מרעה לחוות רבות של כבשים, בקר ואיילים, ונמשיך אל האזור הדרומי ביותר של
ניו זילנד – חבל הקייטלינס. זהו אזור טבע פראי ויפהפה, המיושב בדלילות ומציע נופים מדהימים חופי ים מרשימים לצד הליכות יפות. נתמקם ללינה כפרית באזור.

יום 20

אזור הקייטלינס וחצי האי אוטאגו

ניסע בנופים ירוקים של גבעות עגולות עד לחופי האוקיינוס הדרומי, אזור שמגיעים אליו משברי הים והרוח מאנטארקטיקה. האזור ידוע בחופי הים המצוקיים והדרמטיים שלו העשירים בעולם חי ימי. נטייל אל מספר אתרי טבע  נפלאים ונמשיך אל חצי האי אוטאגו, המשופע גם הוא בחופים ציוריים, בעלי חיים ומסלולי הליכה מרהיבים. אחר הצהריים נגיע אל הקצה של חצי האי אוטאגו, שם נמצאת מושבת הקינון של האלבטרוס המלכותי , עוף הים הגדול בעולם. נגיע למרכז המבקרים של  המקום ונעלה לנקודת תצפית שתאפשר הצצה אל בוגרים, גוזלים, וגם באלבטרוסים שמעופפים באצילות בשמיים.  בערב נגיע אל דאנידין, העיר הסקוטית ביותר בניו זילנד. לינה בדאנידין.

יום 21

דאנידין, סלעי מוראקי וכרייסטצ'רץ'

בשעות הבוקר נערוך סיור קצר בעיר דאנידין הידועה גם כעיר סטודנטיאלית תוססת. לאחר מכן ניסע צפונה ונראה את התופעה הייחודית של סלעי הכדור של מוראקי (Mouraki boulders), במידה ושעות השפל יתאימו למהלך הטיול. נמשיך אל עבר העיר כרייסטצ'רץ', אשר ניזוקה קשות בשנת 2011 עקב רעידת אדמה חזקה באזור. נסייר בעיר, נראה את השלכות רעש האדמה ונגיע לאזור ההיסטורי של מונה וייל (Mona Vale). כרייסטצ'רץ' כיום היא עיר תוססת ואנרגטית, בה התחדשות עירונית, יצירתיות וחדשנות משגשגות. העיר מציעה אומנות רחוב מדהימה, פרויקטים חדשניים, סצינת אירוח פורחת ואדריכלות עדכנית – כל זאת תוך שמירה על המורשת והתחושה האנגלית המסורתית. הגן הבוטני עטור הפרסים בעיר מהווה ריאה ירוקה במרכזה של העיר. נהר אבון (Avon) מתפתל בין הגנים היפים לפני שהוא ממשיך ויוצא לים. לינה בכרייסטצ'רץ'.

יום 22

בחזרה לאוקלנד

הבוקר ניפרד מהאי הדרומי ונעלה על טיסה חזרה לאוקלנד. נכיר את העיר, את הנמל, נערוך תצפית מראש גבעת מייקל סבאג' המאפשרת מבט מקיף אל שכונות העיר ומפרציה.  לעת ערב נסע אל שדה התעופה ונמריא בטיסת לילה לתל אביב דרך דובאי.

לעת ערב נסע אל שדה התעופה ונמריא בטיסת לילה לדובאי.

יום 23

בחזרה לישראל

בשעות הבוקר המוקדמות ננחת בדובאי ונמריא לתל אביב, אליה נגיע בשעות הצהרים.

  • שייט בסירות סילון מהירות אל נופיו הפראיים של נהר דארט באזור שבו צולמו סרטי "שר הטבעות".
  • חצי האי קורומנדל- אחד המקומות היפים בניו זילנד.
  • רוטורואה – בירת המעיינות החמים, כולל מופע פולקלור מאורי עם ארוחה מסורתית מפנקת. נהנה גם מקאנופי (הליכה בין צמרות עצים) במסלול הנחשב לאחד הטובים בניו זילנד.
  • הפארק הלאומי אייבל טאסמן .
  • שייט דולפינים בקאיקורה ולילה במלון ספא מפנק בלב ההרים.
  • ביקור במגדל "סקאי טאוור", המציע נוף פנורמי של אוקלנד וארוחת ערב במסעדה מסתובבת הממוקמת בראשו של המגדל.
  • ארוחות בוקר במלונות ו-15 ארוחות נוספות.
  • טיסות נוחות בחברת "אמירייטס" בדרך לניו זילנד ובחזרה ממנה.
  • הטיול הארוך והמעמיק ביותר המתמקד בניו זילנד.

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
20/11/2024 12/12/2024 שחר זיו יפורסם בהמשך

תוספת ליחיד בחדר: 1995$

  • נחיתה ביום 23 ולכן יש לעשות ביטוח ל- 23 ימים.


דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינ"ל בחברת "אמירייטס" כולל מיסי נמל ודלק.
טיסת פנים: כרייסטצ'רץ' – אוקלנד
תחבורה: אוטובוס תיירים ונהג ניו זילנדי מקצועי, שייט עפ"י התכנית, מעבורת בין שני האיים.
לינה: מלונות ברמת תיירות טובה (3* ו-4*), הממוקמים במרכזי הערים והעיירות, ומאפשרים יציאה לסיורים רגליים לעת ערב. חלק מהמלונות נמצאים בחיק הטבע והינם הטובים בנמצא (קטלינס). בקייטלינס יתכנו חדרים עם שירותים ומקלחת (פרטיים) מחוץ לחדר השינה. בדובאי מלון נוח בשדה התעופה.
כלכלה: ארוחות בוקר בבתי המלון, 15 ארוחות צהרים או ערב נוספות.
כניסות לכל האתרים, הפעילויות והסיורים כמפורט במסלול הטיול.
תשר לנותני השירותים לאורך כל הטיול בניו זילנד.

המחיר אינו כולל

ארוחות אשר אינן מפורטות בתכנית.
ביטוח רפואי ומטען.
שתייה.
הוצאות בעלות אופי אישי.
מסי נמל מקומיים שאינם נקובים בכרטיס ושמשולמים בחו"ל.
הוצאות קורונה.
ויזת המטיילים לניו זילנד - מונפקת באופן אישי על ידי כל מטייל דרך אפליקציה ייעודית בטלפון הנייד, בעלות של כ-35$.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: מסע היכרות עם איי ניו זילנד הצפוני והדרומי, והיכרות עם תושביהם האירופאים והפולינזים גם יחד. דגש על מסלולי טבע, כולל טיולי רגל קלים המיועדים לאוהבי לכת וחובבי טבע. כמו כן נגיעות תרבותיות משמעותיות בנושא המאורי פולינזי, וסגנון החיים העכשווי והייחודי לניו זילנד.
קבוצה והדרכה: 15-26 מטיילים בקבוצה. מדריך ישראלי מצוות "אקו" – שחר זיו.
אתרים הקשורים בחופי ים, הנגישות אליהם תלויה בלוחות הגאות והשפל. חברת "אקו" תעשה כל מאמץ להתאים את הביקורים לשעות השפל. במקרים בהם לא יתאפשר הדבר, ייערכו ביקורים חלופיים.
באם יהיה צורך מדריכינו יערכו שינויים תוך כדי הטיול (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול ולהביא להצלחתו המלאה.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, יעודכן המחיר בהתאם.
הערה חשובה: ניו-זילנד נפתחה לאחרונה לאחר שנתיים וחצי שהיתה מסוגרת עם רגולציות קפדניות. שירותי התיירות והקרקע בה היו מושבתים קליל ובימים אלו מתחילים לחזור לפעילות. אנו ממשיכים לעקוב אחרי הנעשה במדינה, ובאם יידרשו שינויים כתוצאה מהמצב או מהרגולציות החדשות, נבצע התאמות בהתאם, ועם זאת ייעשו כל המאמצים כדי למזער פגיעה בתוכנית הטיול, וכן להיטיב עד כמה שיותר עם מטיילנו.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

יום המתים במקסיקו

יש הטוענים שיום המתים הוא החג הנוצרי החשוב והנחגג ביותר במקסיקו (היות שהחג הוא מיזוג של החגים […]

טיול ליוון – פלפונס

פלפונס היא חצי אי המחובר ליוון היבשתית באיסתמוס – לשון יבשה. ב-2016 היא נבחרה על ידי הלונלי […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לניו זילנד

טיולי תרבות וטבע

מסע אל טבע פראי ושלווה אנושית, בהדרכת שחר זיו | 23 יום