טיול לניקרגואה, הונדורס ובליז כולל חגיגות הפסחא בהונדורס

טיולי תרבות וטבע

כולל חגיגות הפסחא הצבעוניות בהונדורס. בהדרכת ד"ר גילי חסקין | 20 יום

הדפיסו שלחו שתפו
מסע אל המדינות הפחות מוכרות של אמריקה התיכונה. העולם כינה אותן בעבר בשם המזלזל "רפובליקות הבננה", והתכוון למדינות שנשלטו ע"י שליטים דיקטטורים שכרעו ברך לפני הקפיטליסטים הצפון אמריקאים. למעשה ארצות לא מפורסמות אלו, הינן פנינות אותנטיות וייחודיות בנוף של  אמריקה התיכונה והים והקריבי. המשותף להן הם נופים הרריים בין חופי הים הקאריבי והאוקיינוס השקט, עבר של תרבויות ילידיות מקוריות, ששגשגו באזור והותירו אחריהן אתרים היסטוריים מרשימים. את התרבויות העתיקות החליף שלטון קולוניאלי מתמשך שטבע את חותמו בשפת הדיבור, אדריכלות והלך הרוח המקומי. מרביתם של תושבי אמריקה התיכונה נצרפו בכור ההיתוך של התרבות הספרדית, למעט בליז בה שלטת השפה האנגלית, שחורי עור בצד אינדיאנים ואירופאים, והשפעה תרבותית אמריקאית.

כל מדינה והאופי המיוחד שלה, אתרי נוף וטבע מרתקים, הרי געש, יערות גשם, אגמים ונהרות, איים ושמורות טבע, המהווים רקע מרהיב לתרבויות המסתוריות של מרכז אמריקה, כל מקום והסיפור ההיסטורי הפרטי שלו, וההרכב האנושי האתני המאפיין אותו. 

המסע עובר דרך חוט השדרה הדק של אמריקה התיכונה, מסן חוזה, קוסטה ריקה, לאורך שדרת הרי הגעש של יבשת אמריקה אל ניקרגואה, בה אגם גדול, ערים קולוניאליות ציוריות, הרי געש פעילים ורדומים, תרבות ילידית מיוחדת, סיגרים שהגיעו מקובה ותודעה פוליטית לטינו אמריקאית. מעבר אל הונדורס, היישר אל חגיגות הפסחא הצבעוניות עם שטיחי הנסורת הצבעוניים המפורסמים, דרך  הבירה הקולוניאלית קומייגואה, אל אתר המאיה החשוב קופאן, שבו נחקר לראשונה הכתב הקדום של תרבות המאיה, נמשיך אל תרבות החוף הקאריבי והסיפור המיוחד של שבט הגאריפונה שחורי העור הפלגה בים הקאריבי אל בליז, לשעבר הונדורס הבריטית ובה רכסי הרים מרשימים מהם נובעים אינספור מקורות מים, מעיינות ונחלים צלולים, יערות גשם משווניים מרשימים, חיות בר ושפע ציפורים, פירמידות ומערות פולחן של בני המאיה נחבאים בתוך עצי היער, ים קאריבי עם שפע איים ושוניות אלמוגים, אוכלוסייה מרתקת של שחורי עור, ואינדיאנים החיים בכפרי ההרים. 

הטיול המיוחד הזה יוצא בתקופת הפסחא, וחושף לאור את האוצרות החבויים של אמריקה המרכזית. לעיתים ניסע הרבה, פעמים אחרות נרבוץ ונהנה מן המקומות שבדרך, המגוון הנופי ומעל הכול המפגש האנושי והתרבותי. משעמם לא יהיה שם. 

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב – מדריד

לפנות ערב נצא בטיסה מתל אביב למדריד. נחיתה מאוחרת והעברה למלון ללינה.

יום 2

מדריד – קוסטה ריקה

נקום רעננים ונסע לשדה התעופה לטיסה ממדריד לסן חוזה, בירת קוסטה ריקה. עם ההגעה, באם הזמן יאפשר נצא לסיור קצר בעיר. העברה למלון ללינה.

יום 3

הר הגעש ארנל – רחצה במרחצאות חמים

לאחר ארוחת הבוקר נצא לנסיעה בת כ-3 שעות לערך אל העיירה לה פורטונה השוכנת למרגלות הר הגעש הפעיל ארנל. נטייל בשמורת הר הגעש המרשים והיפהפה. בשעות הערב נצא לארוחה ולרחצה במרחצאות חמים ואם מזג האוויר יאפשר, נצפה בפעילות הוולקנית של ההר. לינה בלודג' כפרי באזור.

יום 4

מעבר לניקרגואה - האי אומטפה וזוג הרי הגעש

ניסע לאורך אגם ארנל ונעבור את הגבול לניקרגואה במעבר הגבול "פנאס בלנקאס". ניסע אל העיירה סן חורחה בגדתו המערבית של אגם ניקרגואה. נעלה למעבורת ונפליג אל האי הגעשי אומטפה, שבשני קצותיו מתנוססים הרי געש, קונספסיון הפעיל ומדיירה הכבוי. נטייל ברחבי האי, נבקר באגם הירוק צ'יקו הגדול, נצפה בציפורים המתכנסות ללינת לילה באי קטן מול חוף סנטו דומינגו. נלון במלון צנוע בחוף האי.

יום 5

פסלי הבזלת הקדומים של אומטפה

נצא לסיורים ברחבי האי אומטפה. המקום היה ידוע כמרכז תרבות ופולחן אינדיאני חשוב ביותר, אולי התרבות המשמעותית ביותר שנוצרה בין שבטי המאיה בצפון לממלכת האינקה בדרום. נצפה בפסלי הבזלת שנותרו שלמים באי, נבקר באתר פטרוגליפים במורדות הר הגעש מדירה, בו חקוקים סימנים מסתוריים על סלעי הבזלת, נהנה מנוף האי הנשלט ע"י צמד הרי הגעש מדירה וקונספסיון. לקראת אחר צהרים נשוב במעבורת אל החוף וניסע לעיר הקולוניאלית היפה גרנדה, השוכנת לחופו הצפוני של אגם ניקרגואה הגדול.

יום 6

קולוניאליזם בגרנדה - שייט בין איי אגם ניקרגואה

בבוקר נסייר בעיר הקולוניאלית העוברת שחזור והופכת לאחת הערים הקולוניאליות המטופחות והנעימות ביבשת אמריקה. כיכר מרכזית תוססת, מבנים קולוניאליים מרשימים, תחנת רכבת ציורית, מצודות ספרדיות עתיקות ששמרו מפני התקפות הפיראטים של הים הקאריבי. נבקר בבית חרושת לסיגרים שהקימו בעיר גולים מקובה. לאחר מכן, נצא מנמל גרנדה לשיט באגם ניקרגואה, לגלות חלק ממאות האיים הפזורים באגם, ותושביהם הדייגים והחקלאים. חזרה לגרנדה ללינה.

יום 7

הר הגעש מומבצ'ו

נעלה למשאית בעלת עבירות גבוהה ונצא בנסיעה עד לפסגת הר הגעש הכבוי מומבאצ'ו. נצא לטיול רגלי בחוות הקפה על מדרונות ההר, נבקר בשמורת הטבע, נטייל בשבילים העוברים ביער הגשם המקומי ומגיעים אל לועות קדומים הפעורים בצד ההר. משם נשקף נוף מקסים של העיר גרנדה, אגם ניקרגואה והאיים שבו. אחר הצהרים נשוב אל גרנדה.

יום 8

יום שני של השבוע הקדוש - ביקור במאסייה – שמורת הר הגעש ושוק מסורתי

הבוקר ניסע לבקר בשמורת הטבע של הר הגעש הפעיל מאסייה ובמוזיאון המקומי. נמשיך אל שוק מלאכות היד בעיירה מאסייה המציע את מגוון האמנות המקומית. נשים פעמנו אל עיר הבירה מנגואה שנפגעה קשות ברעידת אדמה ב- 1972 והולכת ונבנית מחדש בימים אלו. נצפה בהריסות הקתדרלה שנפגעה ברעידת האדמה, נכיר את מרכז העיר, הריסות ישנות בצד מבנים חדשים. נכיר גם את רובע העסקים המודרני ההולך ונבנה לא הרחק מאגם מנגואה, ואת השכונות היוקרתיות המצביעות על עידן חדש בניקרגואה. לקראת ערב נמשיך בנסיעה אל נמשיך בנסיעה בנוף של הרי געש נישאים שילוו אותנו אל העיר העתיקה לאון ללינת לילה.

יום 9

לאון הקולוניאלית - הר הגעש טליקה בג'יפים וברגל

בשעות הבוקר נבקר בעיר הקולוניאלית לאון שהיתה בירת ניקרגואה במשך יותר ממאתיים שנים. הקתדרלה העתיקה מטרופוליטן, היא מהדוגמאות העתיקות והיפות ביבשת לארכיטקטורה קולוניאלית. נבקר במוזיאון אמנות בבית קולוניאלי המציג את אמנות הציור של אמנים אירופאים ומרכז אמריקאים. אחר הצהרים נצא בנסיעה לאורך שורת הרי הגעש הנמתחת במקביל לאוקיינוס השקט. נטפס בג'יפים בדרך עפר במדרונות הר הגעש טליקה, ונשלים את הטיפוס אל הפסגה בשעת הליכה. נצפה אל הלוע הפעיל ואל נוף שאר ההרים לעת שקיעה. נשוב בנסיעה לילית אל ליאון ללינה.

יום 10

המעבר להונדורס

בשעות הבוקר נצא בנסיעה צפונה ברמות ניקרגואה. נמשיך אל גבול הונדורס, וניסע אל עיר הבירה טגוסיגלפה, הנמצאת בעיצומן של ימי הפסחא. 

יום 11

מהבירה טגוסיגלפה אל הבירה הקדומה קומאייגואה

בשעות הבוקר נסייר בעיר הבירה השוכנת על גבעות. נבקר בכנסיות הותיקות והמרשימות של טגוסיגלפה "לוס דולורס" ו"סן מיגל ארנחל. אחר הצהרים נמשיך כשעה נסיעה בנוף של הרים עטורי יערות אורנים, אל קומייגואה, המרכז הקולוניאלי הקדום של הונדורס. כשלוש מאות שנה היוותה קומאייגואה את המרכז קולוניאלי, עד שתפסה את מקומה העיר טגוסיגלפה. בערב נצא לרחובות העיירה עם התושבים הפעילים לקראת חג הפסחא ומכינים ברחובות לעת לילה את שטיחי הנסורת וכותרות הפרחים לקראת יום שישי הקדוש.

יום 12

חגיגות יום שישי הקדוש

בשעות הבוקר המוקדמות נקום לצפות בשטיחי הנסורת הצבעוניים ברחבי העיירה, ובתהלוכות יום שישי הקדוש ברחבי העיר. נצא לסיור היכרות בעיירה העשירה במבני ציבור קולוניאליים מרשימים. אחר הצהרים נמשיך בנסיעה אל העיירה קופאן.

יום 13

אתר המאיה של קופאן

נסייר באתר המאיה של קופאן, עיר מרכזית וחשובה של שבטי המאיה הקדומים. נבקר באתר הארכיאולוגי, הכולל עשרות מצבות אבן "סטלות", המספרות את סיפורה של תרבות פרה היספאנית בשיאה. זהו שילוב מרתק של ארכיאולוגיה מרשימה עם טבע מדהים. אחר הצהרים נצא בנסיעה מזרחה אל העיירה טלה, לחופו של הים הקאריבי.

יום 14

סיור קאריבי בפונטה סאל - כפר גאריפונה

היום נצא לביקור בשמורת הטבע פונטה סאל, במערב מפרץ טלה. נצא ברכב ובסירות אל חצי האי הצר של המפרץ. נצא למסלול הליכה ביערות חצי האי שיאפשרו לנו מפגש עם טבע מרהיב, ציפורים ואולי גם קופים. נשתכשך במפרצים קטנים וחבויים שנראים כמו חלום טרופי, נוכל לשחות ולשנרקל מעל שוניות אלמוגים מרשימות, ונאכל צהרים בחיק הטבע. נמשיך לביקור בכפר של הגאריפונה, קבוצה קאריבית מיוחדת במינה, בני תערובת של אמרינדים ושחורים מאפריקה שברחו מן העבדות ונטמעו בהם. הם מהווים קבוצה ייחודית וגאה השומרת על אורח חיים נבדל מתושבי המקום. לינה בטלה.

יום 15

הפלגה מהונדורס אל העיירה פלסנסיה בבליז

בשעות הבוקר נעלה למעבורת בנמל הקאריבי פוארטו קורטז בחוף הונדורס. נפליג ונחצה במשך כשעתיים את המפרץ וננחת בעיירה הציורית פלסנסיה, בליז. בהגיענו לעיירה העברה למלון חביב השוכן לחוף הים הקאריבי, בו נוכל לשחות ולנפוש אחר הצהריים. לקראת ערב נצא לשוטט ברחובה הראשי של העיירה, ליהנות מן האווירה האחרת של האוכלוסיה השחורה בעיקרה ודוברת האנגלית של בליז, מבחר הבארים והמסעדות המקומיות, והנמל הקטן.

יום 16

מערת פולחן הקורבנות "אקטון טוניצ'יל מוקנאל" ATM

זהו אחד מהימים המרשימים ביותר בבליז, המשלב טיול טבע מרהיב ואתגרי עם סיפור הסטורי פולחני ומצמרר של בני המאיה. נצא בבוקר בנסיעה מן החוף דרך יערות הגשם ושטחים חקלאיים. מן הכניסה לשמורת הטבע נצא במסלול הליכה בתוך היער בו נצטרך שוב ושוב לחצות נהר זורם. המערה מתגלית לאחר כשעה של הליכה. אנו עוברים קטע קצר בשחיה דרך בריכה טבעית, ומשם מתחילים בהליכה בתוך מערה עם פנסים על ראשינו למשך שעות ספורות. הולכים בתוך מים זורמים, במעברים בין סלעים ונקיקים, תוך שאנו צופים בזקיפים ונטיפים מרהיבים. בהמשך ההליכה אנו נכנסים אל אולמות ענק מרהיבים ביופיים, ובצד התופעות הגיאולוגיות ניתן להבחין בשרידי כדים ובעצמות וגולגולת אדם. בחינה מדוקדקת של השלדים מגלה שהם קורבנות שהוצאו להורג לפייס את אלי המאיה, כנראה אל הגשם. שלדי הקורבנות התאחדו עם קירות ורצפת המערה דרך הגיר המומס שהתגבש אליהם ואל המערה. זהו אחד המראות המרשימים שבו קמה לתחיה לעינינו תרבות הקרבת הקורבנות של שבטי המאיה בתוך נוף המערה המרשים. יוצאים באותה דרך שבה הגענו. אחר הצהרים נמשיך ונעלה במדרונות הרכסים של בליז, עד לעיירה סאן איגנסיו במערב בליז, סביבה חיים אינדיאנים בני שבטי המאיה.

יום 17

מסע בשדרת ההרים הגבוהים אל אתר המאיה קרקול

נצא בנסיעה נופית מרהיבה וארוכה דרך רכס האורנים הגבוה, לעבר יער הגשם הסבוך המקיף את אתר המאיה קרקול. אתר המאיה המכונה קרקול הוא הגדול באתרי בליז וכולל 5 כיכרות המהווים מרכזי פולחנים, מצפה אסטרונומי, מגרשי משחק הכדור, ומאות מבנים ופירמידות הצצים מתוך היער, וכל זה בבידוד יחסי עקב היות המקום רחוק וקשה להגעה. נטייל בשבילי היער והאתר המרשים, נצפה בכתב ההירוגליפי החקוק בסלעים. בדרכנו חזרה נעצור לביקור באתרי טבע בחיק ההרים והיער ונוכל להשתכשך במי בריכות צלולים הנקווים מפלגים היורדים מן ההרים. נשוב ללינה בסן איגנסיו.

יום 18

אתר למנאי – המעבר לגוטאמלה

הבוקר נצא מסאן איגנסיו אל לגונת הנהר החדש, שם נעלה על סירות בהפלגה אל למנאי (Lamanai) מאתרי המאיה הפולחניים הגדולים ביותר. החשיבות של הכפר הוא בהמשכיות הרציפה של ההתיישבות בו, מאז 1500 לפני הספירה ועד למאה ה- 19 שאז נוצר הקשר בין תושביו האינדיאנים בני המאיה והחוקרים המערביים, קשר של שלום. בנוסף למבנים ההיסטוריים של אנשי המאיה ניתן לראות שם גם מבני כנסיות וטחנות סוכר שנבנו בתקופת הקשר החדש במאה ה- 19. בסיום הסיור נמשיך בנסיעה ונחצה את הגבול לגואטמלה, נגיע למלון בעיר פלורס ללינה.

ימים 19-20

גווטאמלה – תל אביב

היום נצא בדרכנו חזרה הביתה לישראל. נטוס בטיסת פנים מפלורס לגוטאמלה סיטי, שם נעלה על טיסה חזרה ארצה דרך מדריד. הגעה לארץ סביב השעה 23:00 ביום 20, 06.04. 

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת לחדר ליחיד: 920$



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות עם חברת התעופה "איבריה" במסלול תל אביב-מדריד-סן חוזה / גוטאמלה סיטי-מדריד-תל אביב. טיסת פנים בגוטאמלה.
תחבורה, לינה, כלכלה וצוות כמפורט במסלול הטיול.
כלכלה: חצי פנסיון לאורך כל הטיול ועוד ארוחת צהריים נוספת.
כניסות לכל האתרים והסיורים כמפורט במסלול הטיול.
תשר לנותני שירותים מקומיים.
שירותי סבלות בטיול.
מיסי נמל וביטחון.
דמי טיפול ורישום.
מפגש קבוצה.

הטיול אינו כולל

ביטוח אישי ומטען.
ארוחות שאינן כלולות ושתייה.
הוצאות אישיות.
טיפ למדריך הישראלי.

לתשומת לבכם

אופי הטיול: טיול בארצות הפחות מוכרות במרכז אמריקה. זהו טיול בדגש של נופים טבע ותרבויות מקומיות, היסטוריות ועכשוויות. הטיול כולל ימים ספורים של פעילות אתגרית כגון: ג'יפים והליכה אל הר געש פעיל, הליכה במערות עם פנסי ראש וקסדות בטיחות, מעבר הכרחי בתוך מי נהרות ואף שחיה, שיט בסירות קאנו בים הקאריבי, שנירקול בשוניות אלמוגים. תנאי לינה ושירותי תיירות טובים בצד הרפתקאות בשטח.
לינה: מלונות 3* ו-4* או הטובים בנמצא. המלונות נבחרים בקפידה לפי המיקום ואופי בית המלון.
כלכלה: חצי פנסיון לאורך כל הטיול. ארוחות בוקר בבתי המלון, ארוחות ערב בכל יום בבתי המלון או במסעדות מקומיות. ארוחת צהריים נוספת בהונדורס.
תחבורה: נסיעה באוטובוס, מיניבוסים וג'יפים ע"פ התוכנית ובהתאם לגודל הקבוצה. שיט בים הקאריבי במעבורת וסיור בסירת מנוע המתאימה לטיולי שנירקול. העברות אל ומשדה התעופה.
קבוצה והדרכה: 26-14 מטיילים בקבוצה. מדריך ישראלי מצוות "אקו" יוביל את הטיול, וייעזר במדריכים מקומיים בחלק מן הטיול.
מדריך הטיול – גילי חסקין: איש העולם הגדול, אוהב אדם וספר, יליד כפר ביל"ו (1957). דוקטור ללימודי ארץ-ישראל באוניברסיטת חיפה ומורה דרך מוסמך. טייל ותיק עם ניסיון תרמילאי ברחבי העולם. מדריך טיולים בחו"ל, בעיקר בארצות אקזוטיות, בעל ניסיון רב בהרצאות במכללות, במכונים פרטיים ובקורסים למלווי קבוצות. הגיש פינות ברדיו. כתב וצלם במגזינים "מסע אחר" ו"טבע הדברים".
הערה: ניקרגואה, הונדורס ובליז הן מדינות מרתקות ובתוליות שנפלא לגלות אותן מחד, ומאידך הן אינן מפותחות דיין במתן שירותי תיירות. הן מבחינת התשתיות המקומיות, כבישים, איכות האוטובוסים, המסעדות ובתי המלון, הן מבחינת תנאי מזג אוויר משתנים שייתכן וייאלצו אותנו להחליף סדר ימים ואף אתרי ביקור, והן מבחינת אחזקת האתרים ושבילי הטבע, למרות שבשנים האחרונות התפתחה מודעות מקומית לנושאים אלו, וחל שיפור ניכר. אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש במיוחד בסביבות חג הפסחא (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מוזיאונים סגורים, שינוי מועדים של ארועים וכיוצ"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות היעד הללו. כמו כן, באם יהיה צורך מדריכינו יערכו שינויים (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה .
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

עונת השלכת ביפן "העלים האדומים"

ביקור ביפן בעונת הסתו עשוי לחלץ קריאות התפעלות גם מפי הציניקנים שבינינו. לדעתי זו העונה היפה ביותר […]

גשם בוא: "פסטיבל השן" בסרי לנקה

סוף סוף נגמרו, כך נראה, הגשמים האחרונים של האביב. אלו אותם גשמים מפתיעים, שהבריקו בפעם האחרונה להשנה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לניקרגואה, הונדורס ובליז כולל חגיגות הפסחא בהונדורס

טיולי תרבות וטבע

כולל חגיגות הפסחא הצבעוניות בהונדורס. בהדרכת ד"ר גילי חסקין | 20 יום

הדפיסו שלחו שתפו