טיול לסיביר ואגם בייקל

טיול לסיביר ואגם בייקל

טיולי תרבות וטבע

טיול תרבות וטבע סובב אגם בייקל | 12 יום

במקום הנידח ביותר בעולם, לב סיביר, נמצא אגם בייקל, מן הגדולים והיפים שבאגמי המים המתוקים בעולם. סביבו זורמים נהרות עתירי מים, יערות טייגה אינסופיים, ומעט אנשים שהרחיקו לסוף העולם. אנו יוצאים למסע הרפתקאות חדש, נשוט בסירות, ניסע בג'יפים במיניבוסים וברכבות, ונטייל ברגל בחיק הטבע, לגלות עולם נידח ובתולי, להתרועע עם שרידי עבר מרתק, בודהיסטים, מאמינים ישנים, ולטייל בחיק הטבע הנפלא.

מסלול הטיול

ימים 1-2

הגעה לאירקוצק, סיביר

טיסה מת"א דרך מוסקבה לסיביר. נחיתה בשעות הבוקר של היום השני בעיר אירקוצק השוכנת בלב סיביר על גדות נהר אנגרה. נצא לראות העיר, ולגלות בה בתי עץ עתיקים, הבנויים לספוג את תלאות החורף הסיבירי ללא שימוש במסמרים, כנסיות אבן נאות, הבנויות בסגנון ה"בארוק הסיבירי", ומבנים היסטוריים שונים המספרים את ההיסטוריה המרתקת של אירקוצק ושל סיביר כולה.

יום 3

רכבת סובבת בייקל

בשעת בוקר מוקדמת נעלה אל הרכבת המיוחדת "סובבת האגם" (הטראנס סיבירית ההיסטורית), לנסיעה בת 92 ק"מ לאורך חוף האגם. בתוך הנוף היפהפה בוצעה פעילות הנדסית מורכבת ומיוחדת לצורך הנחת המסילה לפני יותר ממאה שנים: 38 מנהרות, עשרים גשרים, תומכות ומבנים.

הרכבת עוצרת בכמה תחנות כדי לאפשר להתרשם מן הנוף ומן הפרוייקט ההנדסי המיוחד. ארוחת צהרים – ברכבת, ובשעות אחר הצהרים המאוחרות נגיע אל פורט בייקל, תחנת הרכבת האחרונה במסילת הברזל הטרנס סיבירית של שנת 1900. כאן נעלה על ספינה פרטית לשייט על מי אגם בייקל. לעת ערב נחצה את המוצא הרחב של נהר האנגרה המנקז את ימת בייקל, אל העיירה ליסטביאנקה. לינה בבית הארחה מקומי.

יום 4

העיירה ליסטביאנקה

נצא לטייל בעיירה היפה ליסטביאנקה השוכנת על חוף האגם. נבקר בשוק המקומי השוקק על חוף האגם, נבקר בכנסיית ניקולס הקדוש מגן יורדי הים, נבקר במוזיאון הטבע הגיאולוגי של בייקל, באקווריום עם הפאונה של האגם ובה כלב הים "ניירפה" הייחודי לאגם. בארוחת הצהרים נאכל את דגי האגם: אומול – סלמון אנדמי לאגם. אחר הצהרים נבקר במוזיאון אדריכלות העץ הפתוח ובו בתי עץ מסורתיים, כנסיות, מבצר עץ קוזאקי ומגורי נוודים סיביריים. נשוב ללינה בעיר אירקוצק.

יום 5

האי אולחון באגם בייקל

הבוקר ניסע צפונה דרך רכס פרימורסקי, אל הגדה המערבית של אגם בייקל, נשוט במעבורת אל האי אולחון, הגדול באיי אגם בייקל. תושבי האי, ברובם בוריאטים, הם שבט מונגולי, ואמונותיהם נשענות על הבודהיזם בצד פולחן שמאני. נבקר בחוזיר, היישוב הראשי באי אולחון, בבית האוספים המקומי בחצר בית הספר. נטייל ברגל דרך העיירה אל כף-בורחאן כדי לראות את מקדש הסלע השמאני הצופה אל האגם, ונחשב לאחד מתשעה המקומות המקודשים לבוריאטים. נלון בבית הארחה סיבירי בחצר בית פרטי בחוזיר. כל חיי הבית והמשפחה (כולל מטבח, שירותים ורחצה) מתנהלים בחצר. הווה אומר: תנאים פשוטים, ללא מים זורמים, אך עם סאונה סיבירית והכנסת אורחים לבבית.

יום 6

טיול ברכבי 4X4 באי אולחון

בבוקר נצא ברכבי 4X4 צבאיים לטייל באי אולחון ולתצפיות אל האגם. ניסע צפונה ונעצור בצוקי כף סגאאן-קושון, בדיונות של מפרץ אוזור, ובצוקים הנישאים לגובה מאתיים מטרים של כף חובוי שבקצה הצפוני של האי. נעצור לארוחת פיקניק על האש במפרץ אוזורי. נשוב לחוזיר, ללילה נוסף עם המשפחה המארחת ובסאונה הסיבירית.

יום 7

הפלגה על אגם בייקל ובארכיפלג אושקניי

לאחר ארוחת הבוקר נצא מהמזח של העיירה חוזיר להפלגה בסירות יארוסלבט מקומיות (שאורכן 24 מטר ובהן ארבעה אנשי צוות ושמונה מטיילים). נפליג 110 ק"מ אל איי אושקניי לצפות במושבת כלבי הים של הבייקל, המין היחיד בעולם של כלבי ים החיים במים מתוקים, ומקורם כנראה בחדירה קדומה של האוקיאנוס הארקטי אל השקע הגיאולוגי העמוק של בייקל. נשוט מהארכיפלג של אושקאניי אל מפרץ מונאחובו, שם נעגון. ניסע לעיירה אוסט-ברגוזין. שם נלון ונאכל בגסט האוז מקומי, ונתרחץ ב….. סאונה סיבירית.

יום 8

עמק ברגוזין

בבוקר ניסע כ- 130 ק"מ כדי לטייל בעמק ברגוזין הציורי. נבקר באתר בוריאטי קדוש בוהה-שולון, בעמודי סובינסקי, אתרים גיאולוגיים מעוררי עניין, בחריטות סלע עתיקות. ניסע בין הכפרים של צאצאי הקוזקים והגולים הפוליטיים, בשטחים המוצפים רחבי הידיים של העמק, ונבקר גם בבית הקברות המפתיע של ברגוזין.
אחר הצהרים נשוב ללינה בגסט האוז בעיירה אוסט-ברגוזין.

יום 9

אל אולן-אודה, בירת הרפובליקה הבוריאטית

נצא לנסיעה ארוכה אל העיר אולן-אודה (270 ק"מ), בירת הרפובליקה הבוריאטית של רוסיה, ומרכז של הבודהיזם הסיבירי. נצא למרכז העיר אל המדרחוב החביב אל פסל ראשו הענק של לנין היצוק ברונזה, ולבקר במוזיאון הבוריאטי בו נמצא אוסף מרהיב של אמנות מקומית בודהיסטית. לינה במלון מרכזי באולן אודה.

יום 10

אולאן אודה והבוריאטים

יום זה יוקדש ליישובי הבוריאטים ותרבותם כפי שנותרו בעמקי הנהרות סביב אולאן אודה. נבקר במוזיאון האתנוגרפי הפתוח בו מתקיימת תערוכה מתמדת של מורשת ארכיטקטונית ותרבותית, במקדשים, ונאכל ארוחה בוריאטית טיפוסית (את הדיון על איכותה נקיים אחרי הקינוח…). נצא אל מחוץ לעיר כדי לבקר במקדש איבולגינסקי הבוריאטי, הגדול במקדשים הבודהיסטים של רוסיה. נמשיך אל יישובי "המאמינים הישנים". אלו כפרים של בקתות עץ צבעוניות בהם חיים הצאצאים של גולים לסיביר על רקע מאבקם ברפורמות של הכנסייה וסירוב לקבל את מרותה במאה ה- 17.  נשוב ללינה באולן אודה.

יום 11

דלתת הנהר סלנגה

ניסע מאולן אודה כ- 130 ק"מ אל דלתת הנהר סלנגה, ואל שמורת הטבע קבאנסקי. הנהר עושה את דרכו מהריה של מונגוליה התיכונה ונשפך בדלתא רחבת ידיים וביצתית אל דרום מזרח הבייקל. ביצת הדלתא עשירה בצמחייה וביותר ממאתיים מיני ציפורים, והתנועה בה אפשרית אך ורק בסירות קטנות המושטות בידי פקחי השמורה.

שמורת קבאנסקי הינה שמורה מדעית וסגורה בפני מבקרים, ואנו זוכים לקבל אישור כניסה מיוחד לביקור במקום. ייתכן ונוכל לצלוח את שרטונות החול שבגבול הביצה ולהיכנס לביקור באחד האיים המוצפים שיוצר הנהר באגם עצמו. (מותנה בגובה המים).

יום 12

אולן אודה – מוסקבה – ת"א

בשעות הבוקר נעלה לטיסה למוסקבה, בה ננחת לפני הצהרים. המשך בטיסה לתל אביב, בה ננחת בשעות הערב.

  • המסלול המקיף היחיד למרכז סיביר ואגם בייקל
  • המסלול כולל את העיר אירקוצק ממערב לבייקל ואת העיר אולן אודה ממזרח לבייקל
  • כולל הגעה לאזורים נידחים סיביריים כפריים ושמורות טבע – סיביר האמיתית וההסטורית
  • מפגש עם דתות מקומיות, בודהיזם, המאמינים הישנים ושמאנים
  • הפלגה לחציית אגם בייקל וחיפוש אחר כלבי הים האנדמיים לאגם
  • נסיעה בקטע נופי של הרכבת הטראנס סיבירית
  • מדריך הטיול ד"ר זאב לוין דובר רוסית שפת אם ומתמחה בתרבויות במרחבי סיביר, מדריך גם טיולים לקמצ'טקה והרכבת הטראנסיבירית

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת לחדר ליחיד: 695 $ עבור 8 לילות בלבד, אין אפשרות לחדר יחיד בבתי המקומיים באוסט ברגוזין (2 לילות)



דגשים מיוחדים

המחיר כולל

טיסות בינלאומיות ומסי נמל
תחבורה, לינה, כלכלה וצוות כמפורט
דמי כניסה לשמורות הטבע למוזיאונים ולאתרים הכלולים בתכנית הטיול
דמי רישום וטיפול

המחיר אינו כולל

הוצאות אישיות
ארוחות שאינן כלולות ושתייה
ביטוח רפואי ומטען

לתשומת לבכם

אופי הטיול: טיול תרבות וטבע אל אחד המקומות הנידחים בעולם, לב סיביר ואגם בייקל. מסלול מקיף המגיע גם אל מקומות שמעבר למסלול התיירותי הרגיל, ומאתגר מבחינת תנאי הטיול.
תחבורה: מיניבוסים לנסיעות ארוכות, רכבת סיבירית, ג'יפים מקומיים.
לינה: במלונות 4* ו- 3* באירקוצק ובאולן-אודה, בתי הארחה באי אולחון וחוף בייקל. לינה בבתי מקומיים בברגוזין. באנייה (סאונה סיבירית) היכן שיש. הערה: תנאי הלינה בסיביר נמוכים מהמקובל בעולם המערבי. הלינה מחוץ לשתי הערים הגדולות, היא בתנאים בסיסיים ,ובחלקם עם שירותים משותפים.
כלכלה: ארוחות בוקר לאורך כל הטיול. 14 ארוחות צהרים וערב לאורך הטיול.
קבוצה: 12 – 24 מטיילים, מדריך ישראלי מצוות "אקו", ומדריכים מקומיים דוברי אנגלית.
מסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר יעודכן בהתאם.
תנאי תשלום ודמי ביטול - כמופיע בדף הרישום המצורף.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

הודו – המקדשים הארוטיים בקהג'ורהו

דווקא בהודו, שתושביה ידועים בצניעותם, שוכנת אטרקציה תיירותית ייחודית וסנסציונית – עיירה ובה מתחם מקדשים המעוטר בפסלי […]

לקמצ'טקה וחזרה – המשלחת הישראלית הראשונה לקמצ'טקה

יצאנו חבורה של מטיילים ותיקים ומנוסים, כמדי שנה, למסע רגלי אל מקום חדש ונידח. היעד הפעם היה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לסיביר ואגם בייקל

טיולי תרבות וטבע

טיול תרבות וטבע סובב אגם בייקל | 12 יום