טיול לסרי לנקה צילום: עידו שמר

טיול מקיף לסרי לנקה

טיולי תרבות וטבע

אי קסום באוקיינוס ההודי | 11 יום

טיול לסרי לנקה הוא טיול עומק אל אי טרופי ירוק בו נפגוש ערים עתיקות ומקדשים בודהיסטים מרשימים, כפרי דייגים ציוריים, יערות וצמחי תבלין, מטעי תה אינסופיים וחופים זהובים המשופעים בעצי קוקוס. סרי לנקה, שנקראה בעבר ציילון, היא מדינת אי באוקיי נוס ההודי, סמוך מאוד לקצה הדרום מזרחי של תת היבשת ההודית. צורת האי היא כטיפת ענק שנשרה מהודו. על פי האפוס ההודי המפורסם "הרמאיינה" , בנה האל הקוף האנומן גשר של איים קטנים המחבר את סרי לנקה אל הודו, ו כך הגיע לסרי לנקה עם צבא הקופים שלו כדי לשחרר את הנסיכה סיטה מידי השד הנורא רוואנה שחטף אותה לשם. טיול לסרי לנקה מקים לתחייה את סיפורי המיתולוגיה, מאופיין במפגש קרוב עם האוכלוסייה המקומית, והכל בחיק הטבע העשיר על רקע נופים מרהיבים ומגוונים. 

בסרי לנקה מתקיימות זו לצד זו, כמו משלימות אחת את השנייה, שתי תרבויות שמקורן בהודו. הראשונה מיוצגת על ידי הרוב הסינהלזי – בודהיסטי והשנייה על ידי המיעוט הטמילי – הינדי. כדי להכיר טוב יותר את עולמם הדתי ודרך מחשבתם של תושבי האי, נעמוד על המשותף ועל ההבדלים בין העולם הבודהיסטי והעולם ההינדי, תוך העמקה בעולם הרוחני של שני בני הדתות, הן במישור היומיומי והן במישור המעשי.

מסלול הטיול

ימים 1-2

ת"א – עיירת הדייגים נגומבו - קולומבו

נצא בטיסה דרך יעד ביניים אל קולומבו, בירתה של סרי לנקה. לאחר הנחיתה בשעות הבוקר המוקדמות,  העברה אל מלוננו הסממוך שבעיירת החוף נגומבו. נערוך צ'ק אין לחדרים, מנוחה קלה ואחרי ארוחת בוקר  נצא לסיור בקולומבו, העיר המסחרית והתוססת ביותר באי. נבקר באזור הנמל ובשווקים צבעוניים, נראה את  המצודה ואת מגדל השעון שיזכיר לנו (ולא בכדי) את יפו. נצפה על בית הפרלמנט הישן, גורדי השחקים של העיר המודרנית, כיכר העצמאות ועוד אתרים ככל שיספיק לנו הזמן והכוח. בתום הסיור נשוב לנגומבו.

ארוחת ערב ולינה בנגומבו.

יום 3

מנגומבו אל משולש הערים העתיקות וביקור במקדש מערות דמבולה

נצא לסיור בנגומבו, עיירת חוף עטורת כנסיות, מקדשים ונמל דייגים צבעוני. בבוקר נבקר בשוק הדייגים הענק  לחוויה ססגונית (וריחנית!) במיוחד. לאחר ארוחת הבו קר נמשיך למרכז סרי לנקה לכיוון "המשולש התרבותי"  של הערים העתיקות: דמבולה, פולונרואה וסיגירייה. נבקר בשוק הירקות של דמבולה ואחר הצהריים נבקר  במערות דמבולה, קומפלקס מרשים של חמש מערות המשמש כמקום קדוש כבר מהמאה הראשונה לספירה, ומכיל מאות פסלים וציורי קיר מרהיבים המתארים את חיי הבודהא.  

ארוחת ערב ולינה באזור הבראנה.

יום 4

עתיקות פולונרואה וסלע סיגירייה

בשעות הבוקר נצא לבקר בעיר העתיקה והמרשימה שהנה אתר מורשת עולם, פולונרואה, הבירה העתיקה  של שושלת הצ'ולה. במקום ארמונות ומאגרי מים עתיקים, ומקדשים הינדואיים ובודהיסטיים. אחת האטרקציות  המיוחדות של המקום היא מתחם ובו פסלי בודהא ענקיים חצובים בסלע גרניט: הבודהא העומד, הבודהא  היושב על פרח הלוטוס והבודהא השוכב – רגע לפני שהגיע לנירוואנה הסופית. נמשיך אל סיגירייה – עיר מבצר  עתיקה ומרשימה בגובה 200 מטר. נטפס במדרגות לולייניות אל ראש הסלע, נבקר בעיר החצובה, ונראה את  ציורי הפרסקו הארוט יים המפורסמים והמבהיקים, שנשתמרו בצבעיהם המקוריים במערה מהמאה החמישית  לספירה. בשעות הערב נגיע למלוננו.  

ארוחת ערב ולינה באזור הבראנה.  

יום 5

דרך ארץ התבלינים אל הבירה העתיקה קאנדי

לאחר ארוחת הבוקר נצא אל קאנדי – בירתם העתיקה של הסינהאלים, והיפה בערי סרי לנקה. העיר מוקפת  גבעות ובמרכזה אגם ציורי. בדרך נבקר בחוות תבלינים ליד העיר מטאלה, שם נכיר צמחי תבלין מגוונים  המשמשים לבישול, לקוסמטיקה ולרפואה משלימה. נסיעה קצרה תביא אותנו אל קאנדי, בה נראה את המקדש  החשוב של סרי לנקה, מקדש השן של הבודהא המושך אליו מאות מאמינים בכל יום. על פי המסורת, לפני  שנשרפה גופתו של הבודהא בהודו נעקר ו ארבע שיניו, ואחת מהן הוברחה במאה הרביעית לספירה לאי  בשיערותיה של נסיכה הודית. לעת ערב נצפה במופע ריקוד ולהטוטי אש, כולל "ריקוד השטן" המהווה חלק  מהאמונה השמאנית של התושבים המקומיים.  

ארוחת ערב ולינה בקאנדי. 

יום 6

הגנים הבוטניים בפראדנייה ומטעי התה של נוארה אלייה

בשעות הבוקר נערוך סיור קצר במרכז העיר קאנדי והשוק. לאחר מכן נמשיך אל הגנים הבוטאניים של פראדנייה, שניטעו לראשונה לפני כמעט מאתיים שנה, וכוללים אוסף מרשים של עצים וצמחים ייחודיים, גינה  יפנית, אוסף של עשרות סוגי במבוק, חממת סחלבים ועוד. נמשיך בנסיעה דרומה, בטיפוס דרך ההרים  הגבוהים של מרכז האי אל עבר נוארה אליה. הדרך רצופה מראות עוצרי נשימה בין מטעי תה ומפלים הזורמים  מההרים. נפגוש את נשות המיעוט הטאמילי של סרי לנקה, המלקטות את עלי התה לתוך סלי קש גדולים אותם  הן נושאות על גבן. נבקר במפעל לייצור תה וכמובן גם נטעם ממנו.  

ארוחת ערב ולינה בנוארה אלייה.

יום 7

שמורת מישורי הורטון ונוארה אלייה

נקום מוקדם ונצא בוואנים אל שמורת מישורי הורטון היפהפייה, המאכלסת סוגים רבים של בעלי חיים וצמחייה ייחודיים למקום. הליכה של כ-6 ק"מ תביא אותנו אל "סוף העולם": צוק תלול היורד בחדות מגובה רב. הנוף הנשקף משם ושמיכות העננים שבמקום מקנים תחושה מיסטית למבקרים כאן. נשוב אל נוארה אלייה, ונערוך סיור בעיירה היפה על בתיה הויקטוריאנים, אגם גריגורי, מקדש סיטה והנוף היפה הניבט מכל פינה.
ארוחת ערב ולינה בנוארה אלייה.

יום 8

פסגת אדמס הקטנה וספארי בשמורת אודוולאווה

לאחר ארוחת הבוקר נרד מן ההרים לכיוון עיירת התרמילאים אלה. בדרך נעצור במפלי ראוונה ונערוך טיולהליכה באזור פסגת אדמס הקטנה. נמשיך בנסיעה דרומה לכיוון שמורת אודוולאווה, בה שוכנים פילים, צבאים,מיני ציפורים, זוחלים ועוד. נצפה בהאכלת תינוקות הפילים, ולאחר מכן נמשיך לסיור ספארי ג'יפים בשמורה,
השוכנת לצד האגם.

ארוחת ערב ולינה במלון בשמורה.

יום 9

עיר המבצר גול ושייט בנהר המאדו

נצא מהשמורה וניסע דרומה לאורך קו החוף של סרילנקה, ונבקר בעיר גול (Galle), ששימשה בעברה כנמל המרכזי של האי,אליו הגיעו במרוצת השנים כובשים שונים. נבקר במבצר שבנו הפורטוגזים והרחיבו ההולנדיםונסייר בין סמטאות העיר העתיקה. נמשיך אל קוסגודה ונבקר במדגרת צבי ים. נראה כיצד מגנים על הצביםושומרים על הביצים המוטלות לאורך החוף. אחר הצהריים נצא לשיט בדלתת נהר המאדו שבאזור בלפיטיה,במהלכו נוכל לראות את החיים הכפריים המתנהלים לצד הנהר. נשוט באזור של מים מתוקים אשר מתערבביםבמי הים, נעבור בין האיים ויערות המנגרובים ונחזה בשפע של ציפורים גידולי קינמון ועוד. לאחר מכן נמשיךאל מלוננו שעל חופה המערבי של סרילנקה.
ארוחת ערב ולינה במלון על חוף הים.

יום 10

יער הגשם סינהרג'ה והמעבר לקו החוף

בשעות הבוקר ניסע ליער הגשם סינהרג'ה. זהו יער הגשם הגדול , היפה והבתולי ביותר בסרי לנקה ובו מבחר גדול של בעלי חיים וצמחים אנדמיים. בשל הגיוון האקולוגי המיוחד שלו הוא הוכרז כאתר שימור של אונסק"ו. נהנה מטיול רגלי בתוך יער הגשם ומהטבע המקיף אותנו. בסיום הסיור ניסע אל מלוננו שבחוף.

ארוחת ערב ולינה במלון על חוף הים.

יום 11

מאזור החופים לקולומבו וחזרה לישראל

נפרד מוקדם בבוקר מחוף האוקיינוס ונצא לדרכינו אל שדה"ת שבקולומבו לטיסה חזרה לישראל.

  • ספארי ג'יפים בשמורת אודאוואלווה
  • טיול במישורי הורטון
  • טיול ביער הגשם סינהרג'ה
  • מחיר המבוסס על 15 מטיילים
  • טיול מעמיק המאפשר יותר זמן ופעילויות בדרום סרי לנקה

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
11/12/2024 21/12/2024 אורי תירוש יפורסם בהמשך

תוספת ליחיד בחדר: 495 $



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

כניסות לכל השמורות, האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול.
טיסות בינלאומיות + מיסי נמל ודלק
תחבורה: אוטובוס תיירים ממוזג לאורך המסלול. שייט באזור החופים. וואנים בשמורת מישורי הורטון, ג'יפים בשמורת אודאוולאווה.
לינה: 9 לילות במלונות מדרגה ראשונה וטובה )4-5*(
כלכלה: חצי פנסיון: ארוחות בקר וערב (בופה בבתי המלון). מים מינרלים לאורך הטיול.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
ערכות שמע
דמי טיפול ורישום
מפגש הכנה לפני יציאת הטיול

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
אשרת כניסה אלקטרונית לסרי לנקה, נעשית עצמאית דרך האתר של ממשלת סרי לנקה (35$).

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול לסרי לנקה הוא טיול תרבות וטבע בתנאים טובים, נסיעה באוטובוס תיירים ממוזג ולינה במלונות מצוינים מדרגה ראשונה וטובה. זהו טיול אל אי טרופי ירוק המשלב נופים מדהימים לצד תרבות בודהיסטית מרתקת, ערים עתיקות, ביקור במקדשים ואתרים ארכיאולוגיים. נטייל בעיר, בכפר ובטבע, ונזכה למפגש מרתק עם התושבים. לסיום נהנה מיופיים של החופים המוזהבים של האי הקסום.
קבוצה וצוות: 15–26 מטיילים. מדריך ישראלי מצוות אקו טיולי שטח ומדריך מקומי.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים על כל המטיילים להציג תעודת מתחסן בינ"ל..
סדר הביקורים במסלול הטיול יכול להשתנות בהתאם להחלטת המדריך/כה בשטח.
סרי לנקה היא מדינה בעלת מאפיינים של עולם שלישי. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, מזג אויר, שביתות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך מדריכנו יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים. וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה בהתאם לתנאים בשטח. בימים בהם אנו משתמשים בשירותי תעופה, יתכנו שינויים במסלול הטיול בהתאם לשינויים בלו"ז הטיסות והגעת הכבודה האישית.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינו באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, יעודכן המחיר בהתאם.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

סרי לנקה – אוויר הרים

חלקה המרכזי של דרום סרי לנקה הוא ניגוד מוחלט לנופים השולטים בה. פה הגבעות ירוקות, ההרים גבוהים […]

גשם בוא: "פסטיבל השן" בסרי לנקה

סוף סוף נגמרו, כך נראה, הגשמים האחרונים של האביב. אלו אותם גשמים מפתיעים, שהבריקו בפעם האחרונה להשנה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול מקיף לסרי לנקה

טיולי תרבות וטבע

אי קסום באוקיינוס ההודי | 11 יום