טיול לפורטוגל וגליסיה הספרדית

טיולי תרבות וטבע

כולל את עמק הדוארו ומחוזות היין | 10 ימים

הטיול מלא

הדפיסו שלחו שתפו
מסענו יתחיל בחצי האי האיברי; סנטיאגו דה קומפוסטלה – עיר הבירה של מחוז גליסיה, הנמצאת בחלקה הצפון מערבי של ספרד ונחשבת לאחת מעריה הקדושות של ספרד במחוז זה, מפורסמת בזכות היותה אתר עליה לרגל החשוב ביותר באירופה לנוצרים קתולים. נמשיך במסענו אל פורטוגל, ארץ אשר יופייה אינו ידוע! נפגוש במסענו מדינה פורטוגזית מתפתחת עם אדריכלות ואומנות המפארת את ימי תור הזהב, נבקר בפארק הלאומי היחידי בפורטוגל, נמשיך לביקור בפורטו – ליבה האמיתי של פורטוגל ומעמק הדורו ניסע אל עבר מחוזות אנוסי פורטוגל שם נשמע את סיפור חזרתם ליהדות של האנוסים – סיפור מרגש ומצמרר מעין כמותו!
מחבל סרה דה אשטרלה נגיע אל אווירו המכונה "ונציה של פורטוגל", נבקר גם בעיירות מתקופת ימי הביניים ובאתרי צליינות קדושים שם נשמע סיפורים, אגדות וגם אמונות תפלות. נסיים את המסע בליסבון היפה שם נתרשם ממוזיקת הפאדו – מוזיקת הנשמה של פורטוגל. נחווה מפגשים מרגשים עם האוכלוסייה המקומית על אנשים טובים ופשוטים ונטעם מן היין המקומי.
פורטוגל היא לא עוד מדינה החוסה בצלה של ספרד, אלא זו מדינה בעלת אופי משלה, גאווה לאומית, תרבות עשירה והיסטוריה מרתקת!

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב- פורטו- סנטיאגו דה קומפוסטלה

הבוקר נטוס בטיסה ישירה אל עיר הנמל פורטו (Porto). נחל את מסענו אל עבר סנטיאגו דה קומפוסטלה(Santigo de Compostela).נחלוף על פני ולנסיה דה מינו(Valenca do Minho),עיירה עתיקה המוקפת חומה. עם הגיענו לסנטיגו דה קומפוסטלה, נטייל באתרי העיר השונים, נעלה להר גוזו(Gozo mt),נעבור בשרידי ארמון רוחה ויילה(), נבקר בקתדרלה המפורסמת שנבנתה במאה ה-11 והוכרזה ביחד עם העיר כאתר מורשת עולמית בידי אונסק״ו בשנת 1985. בערב נגיע למלון בעיר ללינה וארוחת ערב.

יום 2

שייט במפרצוני ריאס באחאס

את הבוקר נקדיש לסיור משלים בעיירה ולאחריו ניסע לחוף הצוקים המכונה “חוף המוות״ (Costa da Morte), נמשיך אל העיירה או גרוב (O Grove), שם נערוך שייט חוייתי בין מפרצוני ריאס באחאס (Rias Baixas) המרהיבים. בסיום השיט נמשיך אל העיר בראגה (Braga), העיר השלישית בגודלה בפורטוגל, מעוטרת בבנינים ורחובות עתיקים אשר בעבר היתה מקום מושב בית המלוכה הפורטוגזי, ללינה וארוחת ערב.

יום 3

הפארק הלאומי פנדה גרש

את היום נתחיל בבקור בפארק הלאומי פנדה גרש,(Peneda Geres) עתיר אגמים ויערות שהוקם על מנת להגן על האתרים הארכיאולוגים של האזור וכן על הצומח והחי. לאחר סיור בשמורה נמשיך לגימאריש(Guimaraes) , בה נולד מלכה הראשון של פורטוגל, נסייר בסמטאות העיר המשמרת את אופי ימי הביניים שלה ובעיר העתיקה אשר הוכרזה ב-1996 כאתר של מורשת תרבות כלל אנושית ע״י אונסק״ו. נחזור למלוננו בבראגה ללינה וארוחת ערב

יום 4

פורטו

נצא לעבר פורט(Porto) השוכנת על גדות שפך נהר הדואורו. העיר פורטו נחשבת לפנינה היסטורית מלאת חיים המשלבת בין נופים קלאסיים עוצרי נשימה, תרבות עשירה רומנטיקה ובעיקר יין מעולה הקרוי על שמה. את הבוקר נתחיל בטיול רגלי ברחוב סנטה קטרינה ההומה, נמשיך בנסיעה לצפות בבניינים האופייניים לעיר כגון תחנת סן בנדטו, הקתדרלה, נבקר בארמון בולסה (Bolsa Palace), שם התנהל המסחר של פורטו במאה ה-19, נבקר בתחנת הרכבת הישנה שציורי האז'ולחוס שלה מתארים את ההיסטוריה של פורטוגל. נחצה את פורטו לעבר וילה נובה דה גאיה (Vila Nova de Gaia) השוכנת דרומית לפורטו מעברו של הנהר, הידועה במרתפי יינות הפורט המשובחים. נאכל ארוחת הצהריים ובסיומה נצא לטעימת יין פורט באחד מהייקבים. משם נצא להפלגה על נהר הדורו בכדי להנות מיופייה של העיר מששת הגשרים אותם נחלוף וממפגש שתי הערים המיחדות. נצא לארוחת ערב במסעדה בעיר העתיקה, לינה בפורטו.

יום 5

שייט ובקור בעיר הגונדולות אביירו

הבוקר נסע אל אביירו (Aveiro),אשר זכתה לכינוי ״ונציה של פורטוגל״, נסייר ברחובות העיר ונראה את הבתים היפים והצבעונים המשתקפים במים. נשוט בתעלות העיר בגונדולות האופיניות למקום. נבקר במפעל לייצור וובוס מולס (Ovos Moles), פשוטו כמשמעו ביצים רכות שהינן מעדן במחוז אביירו. בתום הבקור נחזור לפורטו לסיור באתריה היהודים של העיר.

יום 6

לעבר עמק הדואורו

הבוקר נצא לעבר אחד המחוזות המרתקים והיפים בפורטוגל, עמק הדורו(Douro Valley), הידוע בכרמים וביצור היין שבו. ביקורנו יתחיל בעיירה וילה ריאל(Vila Real), ייחדית בנופים ההררים הסובבים אותה כמו גם בחלק הקולינרי המציע מגוון אפשרויות למקומיים ולתיירים. בוילה ריאל ממוקם ארמון מתיאס, בית אצילים שנבנה במחצית הראשונה של המאה ה-18 ובו מיוצר היין הפורטוגזי המפורסם מתיאס. נצפה אל הארמון היפה הבנוי בסגנון הבארוק האיטלקי ונבקר בגניו המרהיבים. נבקר במאפייה בה תערך סדנה להכנת מאפה ייחודי למחוז(Cristas de Galo). נבקר באחוזת יין עתיקה השוכנת בלב עמק הדורו, נסייר במטעי הגפנים הנרחבים ונטעם מן היין המשובח. משם נמשיך לעיירה הציורית למגו ,(Lamego) נראה את כנסיית ״ גבירתנו של הדמעות״ מהמאה ה- 18 המעוטרת באריחים הכחולים האופיניים לפורטוגל, מהכנסייה מובילות כ-686 מדרגות בארוקיות שהן מגרמי המדרגות היפים בעולם. נמשיך לקתדרלה הגותית אשר נבנתה ב-1129 ומשם נחזור למלון בלמגו לארוחת עב ולינה.

יום 7

אל עבר מחזות יהודי פורטוגל האנוסים

הבוקר נצא לעבר מחוזות אנוסי פורטוגל- לשם הגיעו היהודים שגורשו משם. נבקר בעיירה טרנקוז (Trancoso) ובעיירה גוארדה(Guarda), נסייר בסמטאות הרובעים היהודיים ונשמע את סיפור האנוסים בפורטוגל. נמשיך משם אל בלמונטה (Belmote)שם חיים עד היום צאצאיהם של האנוסים שעברו במחצית המאה הקודמת תהליך של שיבה ליהדות. לאחר ביקור בבית הכנסת ובמוזיאון נסע ללינה וארוחת ערב בקוביליה.(Covilha)

יום 8

חבל סרה דה אשטרלה, פטימה, טומר ועד ליסבון

את הבוקר נפתח בנסיעה מרתקת העוברת דרך הרי הכוכב ״סרה דה אשטרלה״ ,(Serra da Estrela) רכס ההרים הגבוה ביותר בפורטוגל. נמשיך אל קוימברה (Coimbra) , עיר אוניברסיטאית עתיקה ומלאת חיים, אשר בעבר הייתה בירת פורטוגל, נבקר בספרייה המפורסמת של העיר. בתום הביקור נמשיך דרך הערים הייחודית פטימה ,(Fatima) וטומאר (Tomar), עיר הטמפלרים הקסומה הממקומת על גדות הנהר, נבקר ב״מסדר הצלוב״ (Convento de Cristo), המונומנט המרכזי של העיר ואחד החשובים ביותר בפורטוגל. לאחר הביקור בטירה ובמנזר נמשיך לסיר בעיר שובת הלב. בסיום הבקור נמשיך עד למלוננו בליסבון.

יום 9

ליסבון ואתריה כולל ערב פאדו על גדות הנהר

נקדיש את היום כולו לעיר ליסבון(Lisbon) , המיוחדת והשונה באופיה מערים אירופאיות קלאסיות אחרות, משלבת בתוכה ניחוחות ים תיכוניים ודרום אמריקאים בו זמנית ונחשבת לאחת הבירות העתיקות ביותר באירופה. נעלה לתצפית על העיר ממרומי מצודת סאו גורג ולאחריה נרד ברגל אל הרובע העתיק של אלפאלמה עם ה״ חודריה״, נחלוף על פני כיכר רוסיו, נבקר במוזאון() , בכנסיית המנזר המפורסם גירונימו שהוכרז ע״י אונס״קו כאחד האתרים המענינים בעיר, לאחר ארוחת צהריים נמשיך לעבר מגדל בלם המרשים ונטעם מן המאפה הייחודי למקום פסטרי דה בלם .(Pasteis de Belem) נמשיך לרובע המפורסם בעיר הוא רובע הקתדרלה ונסייר ככל שיותיר הזמן. נסיים את היום בארוחת פרידה חגיגית עם הופעת פאדו (סגנון מוזיקלי פורטוגלי). לינה בליסבון

יום 10

סינטרה, והעיירות לאורך החוף

הבוקר נצא לעבר העיירה הקסומה והעתיקה סינטרה (Sintra) המוקפת ארמונות ומבנים מפוארים רבים שהוקמו בעיירה בתקופות שונות ועל כן אונסק"ו הכריז על הנוף התרבותי של סינטרה כאתר מורשת עולמית. נבקר בארמון הלאומי ובגנים

סביבו ששימשו בעבר את משפחת המלוכה, לאחר סיור וארוחת צהריים חופשית נמשיך לעבר הנקודה המערבית ביותר באירופה היבשתית הנקראת "קאבו דה רוקה" (Cabo De Roca); במקום ניצב מגדלור שבנייתו הושלמה ב- 1772 ועמוד אבן נושא צלב, שעליו לוח ובו חקוקות הקואורדינטות הגאוגרפיות של הכף וציטוט מפי המשורר הפורטוגזי לואיש דה קמואש. נמשיך לעבר עיירת החוף קשקאיש (Cascais) אשר בעבר שימשה ככפר דייגים ומקום נופש לאצולה הפורטוגזית, היום היא אתר תיירותי פופולרי שופע חנויות קטנות , מוזיאונים, גלריות, גנים מטופחים, מרינה יפה ומדרחוב בעיר העתיקה. ניפרד מליסבון בדרך לשדה התעופה כשאנו נעבור בעיירות לאורך החוף ובאסטרויל (Estoril)

פורטוגל
  • ביקור בעיר סנטיאגו דה קומפוסטלה
  • שייט בין מפרצוני ריאס באחאס
  • שייט בנהר הדוארו
  • שייט על גונדולות ב אביירו, ״ונציה של פורטוגל״
  • ביקור בפארק הלאומי פנדה גרש
  • ביקור בייקבים וטעימות יין
  • סיור במחוזות אנוסי פורטוגל
  • 2 לילות בפורטו
  • 3 ארוחות במסעדות מקומיות כולל הופעת פאדו

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: €500

  • נחיתה ביום 11 לאחר חצות ולכן יש לעשות ביטוח ל- 11 ימים. ניתן לקבל הצעה לביטוח הטיול דרך סוכן ביטוח שמציע הטבות ללקוחותינו – 3 חודשים טרם היציאה
  • ניתן להתחיל את התשלומים קודם ולפרוס ליותר תשלומים
  • לרישום, חיוב וביטוח – אנא פנו לשירות לקוחות (שלוחה 102)


דגשים מיוחדים

הטיול כולל

טיסות :הצעת המחיר מבוססת על טיסות ישירות ליעד
לינה: מלונות מדרגת תיירות טובה.
תחבורה: אוטובוס תיירים ממוזג ונוח.
שייט: בין מפרצוני ריאס באחאס, שייט על גונדולות, שייט חוויתי בנהר הדוארו
כלכלה: חצי פנסיון לאורך כל הטיול כולל ארוחות במסעדות מקומיות
הופעת פאדו מקומית
קבוצה וצוות: קבוצה קטנה 15-26 מטיילים
מדריך ישראלי: מצוות אקו יוביל את הטיול בעזרת צוות מקומי היכן שנדרש
דמי כניסה וסיורים באתרים: כמפורט בתכנית.
בקבוק מים מינרליים לאדם, ליום.
מיסים מקומיים, תשר לנותני שירות מקומיים.
ערכות שמע.
דמי רישום וטיפול.
מפגש קבוצה.

הטיול אינו כולל

ביטוח בריאות ומטען (ניתן להסדיר זאת דרך משרדנו) – ניתן לבצע ביטוח 3 חודשים לפני היציאה. נא לפנות לשירות לקוחות (שלוחה 102)
ארוחות צהריים, שתייה בארוחות
הוצאות בעלות אופי אישי (כביסה, טלפונים, משקאות, ארוחות נוספות וכד').

לתשומת ליבכם

אופי הטיול לפורטוגל: מסע בין עיירותיה העתיקות של פורטוגל, תוך היכרות מעמיקה עם ההיסטוריה המקומית, האדריכלות והאומנות של המקומות השונים ובנוסף נלמד על סיפורם המרתק של יהודי פורטוגל.
לא נוכל להבטיח שירותי סבלות בכל בתי המלון. היות ואלו אינם ערוכים לכך ויש לקחת זאת בחשבון – אנו נעשה ככל שביכולתנו על מנת לעזור.
חיסונים – לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
למידע בריאותי על הטיול, יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
מזג האוויר בתקופה זו עלול להיות בלתי צפוי, עם גשמים ועקב כך, ייתכן ונידרש לבצע שינויים במסלול הטיול המתוכנן. במידת הצורך מדריך הטיול יידע למצוא את האלטרנטיבה הראויה ביותר לטובת ורווחת הנוסעים. התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים באתרים.
יובהר כי המחירים הנקובים לעיל נכונים ליום ההרשמה. במידה ותחול עלייה הגבוהה מ -3% בשערי המטבע, במיסי הנמל או במיס הדלק יעודכנו מחירי הטיול בהתאם ותחול התוספת על הנוסע.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו טיולי שטח".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

"בקצה מערב" פורטוגל

פורטוגל עומדת לבדה, מבודדת משאר יבשת אירופה על ידי גבולה עם ספרד – יריבתה הגדולה. מדינה קטנה […]

יומן מסע – טיול לפורטוגל וגליסיה הספרדית

בעקבות האנוסים והצליינות הפורטוגלית 21/4-1/5/16 חברת אקו בהדרכת יהודה דגן ספרד ופורטוגל הן המדינות הגדולות בחצי האי האיברי. פורטוגל […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לפורטוגל וגליסיה הספרדית

טיולי תרבות וטבע

כולל את עמק הדוארו ומחוזות היין | 10 ימים

הדפיסו שלחו שתפו