טיול מקיף לצפון קוריאה – הארץ הסגורה הפותחת שעריה

בהדרכת ד"ר רפי נצר | 12 יום

הדפיסו שלחו שתפו
צפון קוריאה: טיול למחשבה.
בואו לחוות ולראות בעצמכם מה עומד מאחורי התפיסה של צפון קוריאה בעיני העולם המערבי. מה באמת קורה שם? האם נכונות השמועות, האם כלי התקשורת המערביים באמת נותנים לנו תמונה מדויקת של המתרחש בצפון קוריאה? אקו מזמינה אתכם לטיול שהוא מעבר לטיול.
חומר למחשבה. השוואה בין תפיסת חברת השפע המערבית לעומת תפיסת הקומוניזם בדמותו הצפון קוריאנית. במסע שלנו לצפון קוריאה ניתקל בסיטואציות מרתקות, חוויות מרגשות ובעיקר לא נוכל להימנע מההשוואה לחיי היום יום שלנו.
החל מפולחן המנהיג וכלה בקניות בסופר או בשוק. בצפון קוריאה יש שמורות טבע יפהפיות, הרים נשגבים, אתרים מרתקים ותרבות ייחודית ונפרדת. כל ביקור במדינה הוא בלוויית ובהשגחת מדריך ממשלתי. זהו טיול שונה 'לפלנטה אחרת' וחוויה מיוחדת, שלא תשאיר אף אחד אדיש, בסגנון המזכיר את סין לפני כ-30 שנה, כשרק פתחה את שעריה לכניסת תיירים מן המערב, ובהסתמך על חוות דעת מטיולנו האחרונים שם, מטיילנו דיווחו על הרגשת ביטחון אישי גבוהה ביותר, אשר משרים המקומיים.

מסלול הטיול

ימים 1-2

ת"א – בייג'ינג (BEIJING)

בשעות הערב נמריא לבייג'ינג דרך מוסקבה. נחיתה בבייג'ינג ביום השני בשעות הצהריים. עם הנחיתה נצא לסיבוב בעיר. נתחיל את ביקורנו בכיכר טיאנאנמן ובאזור שסביבה. הכיכר המרכזית של בייג'ינג והכיכר הגדולה ביותר בעולם, בה נמצא גם המאוזוליאום של היו"ר האגדי של המפלגה הקומוניסטית מאו דזה דונג. נהנה מארוחת ערב סינית מקומית. לינה בביג'ינג.

יום 3

בייג'ינג – פיונגיאנג (PYONGYANG)

נתחיל את היום בסיור בפארק באי האי (Bei hai), אחד מהגדולים, העתיקים והמתוחכמים ביותר בגנים האימפריאליים העתיקים שבסין הממוקמים במרכז בייג'ינג. זה גן עתיק ומרשים, עם מעל 1000 שנות היסטוריה. בצהרים נעלה על טיסה לפיונגגיאנג, בירת צפון קוריאה (1.5 שעות). לאחר ביקורת הגבולות נפגוש את מלווינו המקומיים ונצא לטיול בעיר. נבקר בכיכר קים איל סונג, הכיכר הגדולה בעיר בה נערכים גם המצעדים הצבאיים המפורסמים של צפון קוריאה, בחנות הספרים לשפות זרות ונצעד ברגל אל עבר התיאטרון הגדול של פיונגיאנג. נסיים את הערב במלוננו הממוקם על אי בנהר הטדונג החוצה את העיר. לינה בפיונגיאנג.

יום 4

פיונגיאנג – קאיסונג (KAESONG) - האזור המפורז(DMZ)

הבוקר ניסע לכיוון העיר קאיסונג (2.5 שעות) שהייתה בעבר בירתה של שושלת קוריו, ואל האזור המפורז המפריד בין שתי הקוריאות מאז מלחמת האזרחים העקובה מדם בשנות ה-50. העיר קאיסונג עברה ידיים מספר פעמים במהלך מלחמת קוריאה, ובשנות האלפיים הוקם בה פארק תעשייתי (שבינתיים נסגר) בשיתוף עם ממשלת דרום קוריאה. כיום זוהי עיר מנומנמת עם עבר מרשיםהבא לידי ביטוי בלא מעט אתרי מורשת המוכרים על ידי אונסקו, שמסמלת גם את הפירוד, ואולי את האיחוד העתידי של שתי הקוריאות. הביקור יתחיל בחלק הצפון הקוריאני של האזור המפורז, שנקבע במסגרת הסכמי שביתת האש בשנות החמישים. נבקר בביתני השיחות ששומרו כמוזאון, נצפה אל עבר החלק הדרומי של הגבול וכאן גם נוכל להצטלם עם חיילי משמר הגבול הצפון קוריאני. נחזור לקאיסונג ונתכבד בארוחת צהריים קיסרית, הכוללת מנות רבות בכלים יחודיים. לאחר מכן נמשיך ונבקר במוזיאון קוריו, מעין היכל למידה קונפוציאני, בו נוכל ללמוד על ההיסטוריה של האזור..נמשיך לגשר סונג'וק, גשר אבן עתיק אשר נבנה בשנת 1290. נגיע אל קברו של המלך גונגמין, חלקת קבר מלכותית מרשימה ביותר מתקופת שושלת קוריו המאוחרת, ונחזור ל-לינה בפיונגיאנג.

יום 5

פיונגיאנג (PYONGYANG) – חג האומה

מלחמת האזרחים הקוריאנית התחילה עם השחרור מהכיבוש היפאני ונמשכת בפאזות שונות עד ימינו. גם כיום חלק מרכזי מהמאבק בין הקוריאות הנו מאבק על לגיטימיות ועל האידאולוגיה. במהלך שנות מלחמת קוריאה עברה פיונגיאנג ידים מצד לצד, וההרס והטבח ההדדי היו עצומים. נתחיל את הבוקר בביקור במונומנט הגדול מנסאודה – בו פסלים של מנהיגי צפון קוריאה בעבר קים איל סונג וקים ג'ונג איל. זהו מקום פולחן עבור הצפון קוריאנים ואפילו מבקרים זרים מתבקשים לקוד מול הפסלים ולהניח תחתיהם זר פרחים. נמשיך למוזיאון המלחמה הקוריאני המציג את הנראטיב והאתוס של צפון קוריאה. נראה בין היתר את ספינת הביון האמריקנית אשר נתפסה בשנת 1968. אם הדבר יתאפשר נפגוש גם את אחד מהמלחים אשר שבו את הצוות האמריקני. אחר הצהרים נבקר באחד הפארקים (פארק טאיסונג או בפארק מורן) כדי לראות ולהשתתף במידת האפשר בחגיגות חג האומה נמשיך למכון ריקמה ולבית ספר תיכון מקומי. ארוחת ערב במסעדה הנמצאת בקרבת מקום. לינה בפיונגיאנג.

יום 6

פיונגיאנג – הר מיוהיאנג (MT. MYOHYANG)

במהלך שעות הבוקר נבקר באתרי פיונגיאנג. נתחיל בארמון השמש  (Kumsusan), שהוא המשכן הנשיאותי לשעבר שכיום משמש כמאוזולאום לשני מנהיגי צפון קוריאה לשעבר, קים איל סונג וקים ג'ונג איל. על הגבעה מול הארמון נמצא בית הקברות של המהפכנים הקדושים, בו קבורים רבים מהמהפכנים אשר לחמו לעצמאות קוריאה מול היפנים, ונבקר גם בו. נמשיך משם לביקור בכפר קואופרטיבי חקלאי, מעין קולחוז, שם נלמד על המבנה המנהלי והכלכלי המיוחד של החקלאות בצפון קוריאה.
אחר הצהרים נצא לנסיעה להר מיוהיאנג, כ 3 שעות צפונית מפיונגיאנג. האזור מפורסם כאתר הנופש המועדף על משפחות העלית השלטונית בפיונגיאנג. לינה במלון בהר מיוהיאנג.

יום 7

הר מיוהיאנג (MT. MYOHYANG) - פיונגיאנג

נתחיל את הבוקר בתערוכת הידידות הבינלאומית, אתר ענק המכיל מתנות אשר ניתנו לנשיא קים איל סונג ולבנו על ידי ראשי מדינות זרות. נמשיך לעמק מאנפוק להליכה יפה בשביל הררי בין מפלים ותצורות סלע מיוחדות, נמשיך ונבקר גם במקדש הבודהיסטי פוהיון, אתר היסטורי בן כאלף שנים אשר נהרס חלקית במלחמת קוריאה אך נבנה מחדש ונחשב לאחת מורשת עולמית על ידי אונסקו.
אחר הצהרים נחזור לפיונגיאנג, נמשיך לנסיעה במטרו של פיונגיאנג, מערכת הרכבות התחתיות העמוקה בעולם ונבקר בתחנות מטרו מרהיבות. נבקר בשער הניצחון, אשר גדול ממקבילו הפריסאי ונאכל ארוחת ברביקיו מקומית. לינה בפיונגיאנג.

יום 8

פיונגיאנג – וונסאן (WONSAN) – מהסיקריונג (Masikryong)

את היום נתחיל במגדל הג'וצ'ה, שם נעלה לראשו לתצפית מרהיבה על כל העיר. נבקר במכון הרקמה המיוחד, וכן במוזאון לאומנות הממוקם ליד במרכז העיר. אחר הצהרים נצא לכיוון עיר הנמל וונסאן, שם נבקר בנמל ולעת ערב נגיע אל מהסיקריונג, אתר הסקי החדש ( 4 שעות) שהוקם לפני שנים ספורות, יש האומרים שעל רקע החינוך שקיבל הנשיא הנוכחי, קים ג'ונג און, בפנימיה הבינלאומית בשוויץ.

יום 9

מהסיקריונג (Masikryong) – קומגאנג (KUMGANG )

במידה ומזג האוויר יאפשר, את הבוקר נתחיל בעליה ברכבל אל פסגת ההר, לתצפית על כל האיזור.
לאחר מכן נסע דרומה אל הר קומגאנג (3-4 שעות), שמורת טבע המשלבת מפלי מים, הרי גרניט נישאים ויערות אורנים, הממוקמת על גבול קוריאה הדרומית. השמורה זכתה לעדנה בששנות האלפיים, עת הותרו ביקורי משפחות דרום קוריאנים, וכיום פזורים באזור מבני מלונות ותיירות מפוארים אך שוממים.
אנו נצא להליכה בעמק קוריונג ונעצור בנקודות תצפית מרהיבות נוספות. לינה בקומגאנג.

יום 10

קומגאנג – פיונגיאנג

הבוקר ונבקר באגם סאמיל, אגם טבעי יפהפה המוקף הרים משלושת צדדיו, ומשם נתחיל בנסיעה חזרה לפיונגיאנג. בדרך נעצור באתרים שונים ובאחת האוניברסיטאות היחודיות – מכון המחקר החקלאי. ארוחת הצהרים תהיה פיקניק במפל אולים, אחד היפים והמפורסמים במדינה. ארוחת ערב ולינה בפיונגיאנג.

יום 11

פיונגיאנג – בייג'ינג – ת"א

נעזוב את צפון קוריאה ונטוס בחזרה לבייג'ינג. נבקר גם באזור האמנות 798, מתחם של בתי חרושת ומחסנים צבאיים ישנים אשר הוסבו לגלריות ובוטיקים. נמשיך בסמטאות המסורתיות של מרכז בייג'ינג הנקראות "חוטונג". נצא לסיבוב ריקשות כדי לצלול לעבר ולקבל טעימה מאופי העיר בתקופה הקיסרית של סין, אז חיו התושבים בבתי אבן מסורתיים עם חצרות משותפות, וגם…שירותים משותפים, וכך תושבי האזור ממשיכים לחיות היום.. נבקר בשוק מקומי ונסיים את היום בארוחה סינית קלאסית. בערב נעלה על טיסה בחזרה לארץ דרך מוסקבה. נחיתה בת"א בשעות הבוקר.

  • הטיול המקיף ביותר לצפון קוריאה, הכולל את הבירה פיונגיאנג, עיר הנמל וואנסן, האזור המפורז בין קוריאה הצפונית לדרומית, שמורות טבע, מונומנטים ומוזאונים.
  • טיול מאורגן אל מדינה מסוגרת ומרתקת, שלא רבים זכו לטייל בה.
  • מדריך מומחה ומנוסה
  • פנסיון מלא לאורך כל השהות בצפון קוריאה.
  • טיול סתיו הממוקד בצפון קוריאה ואתריה.
  • קבוצה קטנה ואיכותית 15-26 משתתפים.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 550$

 

  • מספר נקודות המתייחסות לקוד ההתנהגות בצפון קוריאה:
  1. הנוסעים מתבקשים לכבד את המערכת החברתית הקוריאנית, התרבות ואורח החשיבה, מנהגי המקום והמסורת בצפון קוריאה.
  2. הנוסעים מתבקשים לא להביא לצפון קוריאה פרסומים כלשהם (נייר או דיגיטלי) עם תמונות או פסל של מנהיגים צפון קוריאניים.
  3. אין לחלק/למסור לקוריאנים המקומיים כל פרסומים על צפון קוריאה, שפורסמו בארצות המערב, וחומרים דתיים. כמו כן אין לשאת שום פרסומים/מידע הקשורים לדרום קוריאה.
  4. נא לא לקחת עמכם חוברות (או מסלולים) עם תמונות או פסלים של מנהיגים צפון קוריאניים.
  5. לידיעתכם, לכל התיירים בצפון קוריאה צריכים להתלוות מדריך/מלווה טיולים צפון קוריאניים, שאמורים לטפל בכל שאלה/בקשה/עניין שעולים במהלך הטיול.
  6. כאשר אתם מצלמים, במיוחד אנשים מקומיים, יש לשאול את המדריכים הקוריאניים שלכם או את הקוריאנים המקומיים, אם אתה יכול לצלם תמונות (לבקש את רשותם). צילום תמונות של צוותים או מתקנים צבאיים אסורים ולכן נדרש לבקש את רשות המדריך לפני שמצלמים.
  7. אנו ממליצים לבדוק את תמונות הטלפון והמצלמות, ולוודא שאין תמונות המכילות מידע רגיש בהמשך לדברים שצוינו לעיל.
  8. מותר להביא טלפונים ניידים, מחשב או טאבלט, אבל אין אות או WiFi, מותר לקחת עדשת מצלמה אחת, אבל לא מומלץ לקחת עדשה ארוכה.


דגשים מיוחדים

הטיול כולל

טיסות בינלאומיות ת"א-בייג'ינג-ת"א, בייג'ינג-פיונגיאנג-בייג'ינג, על פי מסלול הטיול.
לינה: במלונות הטובים בנמצא.
כלכלה: פנסיון מלא לאורך כל השהות בצפון קוריאה.
תחבורה: אוטובוס תיירים לסיורים, והעברות לשדה התעופה.
כניסות לכל האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול.
אשרות כניסה לסין ולצפון קוריאה.
מים מינרלים.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
דמי טיפול ורישום.
מפגש הכנה לטיול.

הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
טיפ למדריך הישראלי.

לתשומת ליבכם

טיול לצפון קוריאה - אופי הטיול: טיול עומק ראשוני למדינה מסוגרת, החושף את המטיילים לקומוניזם והחיים בצל שלטון היחיד של קים ג'ונג און. זהו טיול מרתק להרפתקנים אמיתיים, שיזכו למסע מרתק לעולם אחר באמת.
קבוצה קטנה של: 15-26 מטיילים. מדריך ישראלי מצוות "אקו" ומדריכים מקומיים.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
צפון קוריאה היא מדינה קומוניסטית בעלת מאפיינים של עולם שלישי, באזורים מסוימים. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו.
חברת התעופה איננה מאפשרת הושבה מוקדמת ובחירת מקומות טרם הטיסה, יש להגיע כשלוש שעות לפני ההמראה לדלפקי הצ'ק אין של החברה בארץ.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

השבטים של מאלי

טוארג שבטים נוודים, בעלי גמלים ודוברי שפה ברברית. באפן מסורתי נדדו לאורך שטחי הסאהל ממאוריטניה במערב ועד […]

רואנדה – יוצאים מתוך הערפל

צילום: הדס זהבי למרות שמאחוריה היסטוריה עקובה מדם, מתחילה רואנדה להשתקם, ומסתבר שיש לה מה להציע לתיירים. […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול מקיף לצפון קוריאה – הארץ הסגורה הפותחת שעריה

בהדרכת ד"ר רפי נצר | 12 יום

הדפיסו שלחו שתפו