טיול לקובה

טיול לקובה מספק חוויית טיול היסטורית, מרתקת וססגונית, מדינה בה הזמן עצר מלכת. קובה היא אי טרופי בים הקאריבי. תושביו הם צאצאיהם של אינדיאנים, בעלי אחוזות לבנים, ובעיקר - עבדים שהובאו לקובה מאפריקה. העבדות החלה עוד במאה ה-16, אז הממלכה הספרדית אישרה להביא עבדים למושבות הספרדיות בקובה. בניגוד לשאר מדינות דרום אמריקה, שביטלו את מוסד העבדות במהלך המאה ה-19, בקובה הסחר התעצם, והביא רווחים לכלכלה הקובנית והספרדית. הסחר בעבדים בוטל רק בסוף המאה, לאחר שבעלי אחוזות שחררו את עבדיהם ודרשו את עצמאותם מספרד. כאן, עבדו העבדים במטעי הסוכר וחוות הבקר, ומהמטעים צמחה תרבות עשירה, כור היתוך של מוסיקה וריקודים אפריקאיים, ספרדיים ומקומיים – הממבו, הצ'ה צ'ה צ'ה, הבולרו והסלסה. טיול לקובה יקח אתכם לחווייה בלתי נשכחת בלב ליבה של התרבות הלטינית המשכרת!

טיול לקובה עם אקו טיולי שטח

טיול לקובה עם אקו טיולי שטח נפתח בהוואנה, שם נראה את השרידים הקולוניאליים בכיכרות וברחובות העיר העתיקה, וכן נבלה במועדון סלסה קובני. הסלסה הקובנית, או סלסה "קסינו", מאופיינת בצעדים מעגליים עם תנועות אגן זורמות של בני הזוג, הקרויות 'דספלוטה', והדגש בריקוד הוא יותר מיני. הריקוד הזה התפתח משכונה בהוואנה בשם קסינו דפורטיבו, ומכאן השם.

נבקר במפרץ החזירים, שם ניסו גולים קובנים בחסות ארצות הברית לפלוש לקובה כדי לדכא את המהפכה. נלמד על המהפכה של פידל קסטרו, שהתפתחה לכיוון קומוניסטי, ושינתה את ההיסטוריה הקובנית. נלמד כיצד היא משפיעה על חיי התושבים כיום, ועל התרבות המקומית שהתפתחה מאז.

נבקר בעיר הנמל סיאנפואגוס, ובארמון המרשים הצופה למפרץ. נבקר בעיירה הצבעונית טרינידד, שנוסדה על ידי הספרדים במאה ה-16. כאן שגשגה תעשיית הסוכר, וכאן נראה שרידי אחוזות ענק מפוארות, לצד מבני המגורים של העבדים השחורים. נטייל בסמטאות הציוריות של העיר, נבקר במוזיאון הרומנטי, וגם במנזר העתיק המשמש כמוזיאון למאבק. נבלה במועדוני הסון והסלסה המסורתיים ונטעם משקאות אלכוהוליים מקומיים.

נבקר בעיר סנטה קלרה, שהיוותה מוקד משיכה לכל מעריצי המהפכן צ'ה גווארה שנקבר בעיר, בה התרחש אחד מהקרבות המפורסמים שלו. נבקר בעמק וינאלס, המשובץ שדות טבק, כפרים קולוניאליים והרי גיר מרשימים. נבקר בבית חרושת לליפוף סיגרים ונלמד על תעשיית הטבק.

נשוט במערת הנטיפים שבגבעות המוגוטס, ונראה את ציורי הקיר הפרהיסטוריים. בהוואנה, נסייר במכוניות אמריקאיות ישנות, שריד מהתקופה שלפני החרם הידוע שהטילה ארצות הברית על קובה

למי מתאים טיול לקובה?

טיול לקובה מתאים לכל מי שמתעניין בתרבות הלטינית. במובנים רבים, זוהי מדינה שכמו קפאה בזמן והיא מאפשרת הצצה לעולם שהולך ונעלם, והדבר מתבטא גם במכוניות האמריקאיות הענקיות משנות החמישים והשישים שמקרטעות בחן בכבישים. הטיול בקובה עובר דרך עמקים ציוריים ויערות טרופיים, אפשר לטבול בברכות צלולות, לבקר במערות נטיפים ולהתרשם משדות הטבק הנמתחים עד קצה האופק. קובה היא גם יעד נהדר לחובבי צילום, כשנופי הטבע והנופים האנושיים יוצרים פסיפס פוטוגני במיוחד. טיול לקובה – רק עם אקו טיולי שטח!

טיולים מאורגנים למרכז אמריקה ולצפון אמריקה