טיול עצמאי לקובה וקוסטה ריקה

אקו עצמאי בשטח

תרבות וטבע לחופי הים הקאריבי | 16 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול לקובה, קוסטה ריקה לוקח אותנו למסע במרכז אמריקה והקאריביים, מסע המשלב את נופי יערות הגשם והרי הגעש של קוסטה ריקה, עם התרבות, המוסיקה והסיפור המרתק של האי קובה. טיול לקובה הוא מסע אל אי טרופי מנותק ובודד בים הקאריבי. זהו טיול בעקבות המפגש המרתק בין העבדים השחורים מאפריקה והאדונים הלבנים הספרדים. התושבים הם בני תערובת שנוצרו מתוך כור היתוך של בעלי אחוזות לבנים ועבדים ושפחות אפריקנים. מתוך העבר הקשה של עבדות במטעי הסוכר, אחוזות הטבק וחוות הבקר, צמחה תרבות עשירה המשלבת את המקורות האפריקנים והאירופאים. המוסיקה האפרו-קובנית על כל גווניה – הממבו והצ'ה צ'ה צ'ה, הבולרו והסלסה, היא תולדה ישירה של עירוב התרבויות, וביטוי לתרבות העבר ומאוויי ההווה של התושבים.
טיול לקוסטה ריקה אל שמורות הטבע של ארץ טרופית עם תופעות טבע מרשימות, יערות גשם, הרי געש פעילים, לגונות ונהרות בצד הים הקריבי וחופי האוקיינוסים. מסלול הטיול לקוסטה ריקה כולל מסלולים רגליים ביערות גשם, סיור צמרות ייחודי. ביקור בחוות אקזוטיות, צפייה בתופעות געשיות מרתקות, תצפיות על חיות הבר, שיט בתעלות הלגונות הטרופיות, ומגע ישיר עם הטבע המופלא של מרכז אמריקה.

מסלול הטיול

יום 1

ת"א - הוואנה

טיסת בוקר של קלמ דרך אמסטרדם אל הוואנה בירת קובה. העברה והתארגנות במלון. לינה בהוואנה.

יום 2

לאס טראסס ופינאר דל ריו – מחוז מגדלי הטבק

לאחר ארוחת הבוקר ניסע למערב האי- המקום הירוק ביותר בקובה ובסיס הכלכלה של הוואנה בתחילת דרכה. נבקר בשמורת הטבע – לאס טראסס las terasas" " ,בה מתגוררת קהילה של כ-1000 קובניים. נבקר ונחוש את מרקם החיים הקובני- סוציאליסטי, נבקר  בבית הספר המקומי ונתחכך מקרוב עם האזרח הקובני הפשוט. לאחר מכן נמשיך אל האזור של מגדלי הטבק במחוז פינאר דל ריו. נבקר בעמק וינאלס, בו נפרשים שדות טבק בין כפרים קולוניאליים והרי גיר מרשימים ("מוגוטס"). נשוט במערת הנטיפים בתוך גבעות המוגוטס, נביט אל ציור קיר גדול של חיות פרהיסטוריות, וניהנה ממראות ההרים במקום. נבקר בשדות הטבק, בבתי הייבוש ("טבקרוס"). אחר הצהריים נשוב להוואנה. . לאחר מכן נצא לסיור במכוניות משנות ה-50  ובערב נצא לאכול במסעדה מקומית + נצא לשמוע מופע ג'אז באחד מהמועדונים המקומיים .לינה בהוואנה.

יום 3

דרך סיאנפואגוס לטרינידד

נצא מהוואנה אל עיר הנמל היפה סיאנפואגוס נסייר עיר ונבקר בארמון מרשים הצופה אל המפרץ ובסדנת אומנים מיוחדת שמפעילה פרויקט חברתי מיוחד המטפל בילדים עם צרכים מיוחדים באומנות לקראת ערב נגיע אל העיר טרינידד, אשר נוסדה בשנת 1514 על ידי מתיישבים ספרדים והוכרזה כאתר מורשת עולמית. לינה בבתי מקומיים בטרינידד (casass particulares).

יום 4

העיירה הצבעונית טרינידד

עמקי החוף וההרים באזור טרינידד היו מרכז תעשיית הסוכר של קובה במאות השנים האחרונות. כתוצאה מכך בעמקים הציוריים שסביב העיירה נמצאים שרידי אחוזות ענק מפוארות, ולצדן מבני המגורים של העבדים השחורים. בטרינידד, שהיא אולי העיר היפה ביותר בקובה, יש מספר רב של בתי מידות קולוניאליים, סמטאות מרוצפות ובתים צבעוניים. נוכל לטפס אל מגדל הפעמון הענק שצלצל בעבר הלא רחוק (עד סוף המאה ה- 19), כדי להזעיק את העבדים לעבודת הפרך בשדות נטייל בסמטאות טרינידד, עיירה נעימה לבלות בה במסע אל העבר המפואר, גן עדן לאוהבי ארכיטקטורה ומקום נפלא להתמזג עם המקומיים בבתיהם, לבקר במוזיאון הרומנטי, ולהיכנס אל המנזר העתיק שממגדל הפעמונים שלו נשקף מבט נפלא אל העיירה הציורית, והוא משמש היום כמוזיאון המאבק. טרינידד היא בדיוק המקום לשמוע מוסיקת סלסה מודרנית וללגום משקה אלכוהולי טוב בבאר קנצ'נצ'רה. לעת ערב נצא אל מועדוני הסון והסלסה המסורתיים, ליהנות מהמוזיקה הטובה, המשקאות העממיים והריקודים. לינה בבתי מקומיים בטרינידד (casass particulares).

יום 5

דרך סנטה קלרה אל הוואנה

ניסע בחזרה להוואנה ובדרך נבקר בעיר סנטה קלרה, אחת הערים הגדולות ביותר בקובה הממוקמת במערב המדינה. סנטה קלרה בעלת ערך חשוב במהפכה הקובנית והיא הייתה לאחד מסמליה הגדולים והחשובים של המהפכה הקובנית של שנות השישים במאה העשרים. היא הפכה במרוצת השנים למוקד עניין עבור כל מעריצי המהפכן צ`ה גווארה שנקבר בעיר וקיים בה את אחד מהקרבות המפורסמים והידועים ביותר שלו. נסייר ברחובות העיר, בכיכר המרכזית וברחובות הסמוכים לה במונומנט ובמוזיאון צ'ה גווארה  ומשם נחזור בחזרה להוואנה. לינה בהוואנה.

יום 6

הוואנה הקולוניאלית והאומנותית- יום ראשון

הוואנה, בירת קובה, היא עיר ידידותית המונה שני מיליון תושבים, בעלת עבר קולוניאלי מפואר המתבטא בכיכרות וברחובות של העיר העתיקה. נשוטט ברחובות ונתרשם מן העבר וההווה הניבטים מן הבתים והאנשים בכל פינה.  נטייל בפלאזה דה ארמס וכיכר הקתדרל וברחובות הציוריים היוצאים מהן. לאחר מכן ניסע למרכז הוואנה כדי להכיר את ארגון הקייחון דה חמאל – רחוב המלא באומנות רחוב, גראפיטי ומוזיקה המקדשת את שורשי אפריקה בקובה. בכל יום ראשון בשעות הצהריים מתרחש בשכונה זאת מפגש של הקהילה האפרו- קובנית. מוזיקת רומבה שחורה, ריקודים ברחוב, תופים ועוד. נשוטט בסמטאות של השכונה בין חצרות, אנשים ומצבי חיים המתרחשים במרחב הפרטי והציבורי. נמשיך לשכונה מיוחדת שמוקדשת לאומן קובני ידוע FUSTER העומד בסגנונות משולבים לפיקסו וגאודי. כל שכונתו מקושטת בפסיפסים מרהיבים. נבקר בביתו של האומן ונכיר את מפעלו החברתי. נאכל ארוחת ערב במסעדה מקומות.  לינה בהוואנה. (או שנעלה על טיסת ערב לסן חוזה ונלון בסאן חוזה).

יום 7

מהוואנה לסן חוזה -קוסטה ריקה

נעלה על טיסה מהוואנה לקוסטה ריקה (או טיסת ערב יום לפני) נחיתה בסן חוזה, עיר הבירה של קוסטה ריקה. בהתאם לשעת הנחיתה, במידה והזמן יאפשר נצא לביקור במפלי לה פז ונטייל בגני הפארק, בגן הסחלבים ובחוות הפרפרים ויונקי הדבש. לינה באזור סן חוזה.

יום 8

הר הגעש פואז ושמורת הטבע טורטוגרו

ניסע להר הגעש פואז לצפייה בלועו העצום של הר הגעש המשתרע על פני 1.5 ק"מ. הר הגעש פעיל אך בטוח לתצפית נטייל בגני הפארק, בגן הסחלבים ובחוות הפרפרים ויונקי הדבש. לאחר מכן ניסע לשמורת טורטוגרו השוכנת בצפון מזרח המדינה, לחוף הים הקאריבי. נצא הפלגה מנמל קניו בלנקו בסירה מהירה דרך תעלות מים ונהרות. פארק טורטוגרו מורכב מרשת תעלות ואגמים בהם חיים בעלי חיים רבים כמו קרוקודילים, איגואנות, צבים, קופים ולמעלה מ-300 סוגי ציפורים.  צפייה בשפע בעלי החיים הנמצאים במים, על העצים ועל גדות הנהרות. אחר הצהרים נצא לטייל באזור ונבקר בעיירה טורטוגרו. לינה בלודג' בשמורת הטבע.

יום 9

שייט תעלות, ארנל והמעיינות החמים

בשעות הבוקר המוקדמות נצא לסיור באמצעות סירות בתעלות המים של השמורה, נצפה בנופי היער ובחיות הבר.
לאחר השייט ,המשך נסיעה מערבה אל אזור המישורים הצפוניים מהם מתנשא הר הגעש הפעיל ארנל. הר הגעש ארנל  הוא הפעיל והציורי ביותר מבין הרי הגעש של קוסטה ריקה מאז התפרצותו הגדולה ב-1968. הנסיעה סביב אגם ארנל הציורי היא בין חוות קפה ושטחי מרעה. לאחר שנתארגן במלוננו נצא לארוחת ערב ורחצה במעיינות חמים הטובלים בצמחייה טרופית שופעת, אדים חמים ומפלים. לינה בארנל.

ימים 10-11

שמורת מונטה ורדה

שמורת יער העננים מונטה וורדה, נמצאת על רכס הררי וטרופי, ומכונה גם "יער ערפל" בגלל יערות הגשם הצפופים וירוקי עד, המקבלים משקעים בצורת עננים הנחים על צמרותיהם. ביער חיים עצלנים, קופים, נחשים, מאות מיני פרפרים ומגוון רב של ציפורים. נצא לטיולים וביקורים באזור נפלא זה כגון: סיור צמרות (אומגות) עוצר נשימה דרך 14 פלטפורמות המחוברות בכבלי מתכת, שהמטיילים גולשים ביניהן באומגות מעל "נפלאות היער". נמשיך ל"סקאי ווק" – סיורי הליכה על גשרי עץ תלויים ביער עד טרופי לח. הסיור כולל הליכה על גשרים התלויים בגבהים שונים ונותנים אפשרות למבט על הצומח והחי ביערות השמורה ועוד. נערוך סיור הליכה בשמורת הטבע ונכיר את עולם החי והצומח בקוסטה ריקה. לינה באזור שמורת מונטה ורדה.

ימים 12-13

שמורת מנואל אנטוניו והאוקיינוס השקט

בבוקר נרד מן ההרים לכיוון האוקיינוס השקט. ניסע דרומה בין חופים לבנים, יערות גשם ומטעים חקלאיים, אל שמורת מנואל אנטוניו, הנמצאת במרכזה של רצועת חוף על שפת האוקיינוס השקט. בדרך נעצור ליד נהר התנינים טרקולס. נבלה יומיים בפארק הלאומי מנואל אנטוניו, המיוחד בחופיו הציוריים, שיער גשם ירוק משמש להם כתפאורת רקע. נצא למסלולי הליכה ביער הגשם החופי, במפרצים הקטנים ובמצוקים, ונפגוש את שפע בעלי החיים של השמורה: עצלנים, איגואנות, ציפורים, קופים שונים כמו קופי הקפוצ'ין ועוד. נשוט בסירות קאטאמראן לאורך החופים הציורים, ונגלה איים מסתוריים, צוקים וסלעים בצורות ייחודיות המשמשים בית לסוגים רבים של ציפורים ועופות מים כמו שקנאים, מגלנים ועוד. לינה במנואל אנטוניו .

ימים 14-16

הדרך הביתה

לאחר ארוחת הבוקר, ניסע לשדה התעופה ונעלה על טיסת ערב של חברת אייר פראנס לארץ דרך פריז.  ננחת בפריז בשעות אחר הצהריים של היום למחרת. ניסעה למלון בקרבת השדה למנוחה ולאחר מכן ניסע לשדה ונמשיך בטיסת לילה לארץ, ננחת בת"א לפנות בוקר של היום ה-16 לטיול.

ימים 14-16

הדרך הביתה

לאחר ארוחת הבוקר, ניסע לשדה התעופה ונעלה על טיסת ערב של חברת איבריה לארץ דרך מדריד. ננחת במדריד בשעות הצהריים ונעבור למלון למנוחה (או סיור בעיר), לקראת ערב ניסע לשדה התעופה ונעלה על טיסת המשך לארץ , ננחת בת"א לפנות בוקר של היום ה16 לטיול.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

בטיול עצמאי אתם בוחרים מתי לטייל

טיול לנוסע העצמאי הוא טיול מאורגן פרטי, בהתאמה אישית.
צוות אקו זמין למתן ייעוץ ותכנון הטיול שלכם.

רוצים לקבל מידע/ להתייעץ/ לשאול שאלות ?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

הסלאר בבוליביה

טיול-לבוליביה-הסלארסאלאר דה אויוני הגענו לקוטב!!! צעקנו כשנגעו גלגלי הג'יפ במישור הלבן. המישור החל כאן ונעלם אל מעבר […]

האדריכלות של מבני הדת ברומניה

ההיסטוריה הסבוכה של רומניה מלווה במאבקים בין אמונות שונות הבאים לילדי ביטוי במגוון יוצא הדופן של כנסיות […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול עצמאי לקובה וקוסטה ריקה

אקו עצמאי בשטח

תרבות וטבע לחופי הים הקאריבי | 16 יום

הדפיסו שלחו שתפו