טיול לקניה צילום: אבנר סופר

טיול לקניה בראש צעיר

המסע לטורקנה | 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו
אגם טורקנה שוכן בלב המדבר המרתק בצפון קניה. זהו אזור של נופים מגוונים: מדבריות ודיונות, הרי געש ואגמים. באזור זה חיים שבטים נידחים, שעוסקים למחייתם בדיג ובמרעה גמלים סביב האגם ועדרי חיות בר משוטטים בשמורות הטבע.
טיול לקניה בראש צעיר, הוא מסע קמפינג במשאית ספארי, אל אזורים נידחים בצפון קניה, המאפשר מפגש קרוב עם שבטים מרתקים ועם שפע בעלי חיים בשמורות. זהו מסע חווייתי, בדרכי עפר היורדות מן ההרים אל מדבריות הצפון; דרך אגמי בקעת השבר, אל הרמות הירוקות והפוריות - ארצם של שבטי החקלאים ואל סוואנות נרחבות.

מסלול הטיול

יום 1

מת"א לניירובי, אל מול הר קניה

טיסה מת"א, דרך אדיס אבבה לניירובי (Nairobi) ונחיתה בשעות אחר הצהריים. ניסע מיד צפונה, אל ההר אשר על שמו נקראת הארץ – הר קניה. זהו הר געש מורכב (Strato Volcano), אשר נוצר לפני כ- 3 מליון שנה, כחלק מתהליכי ההיווצרות של השבר הסורי-אפריקאי והוא הגבוה בהרי קניה. אם העננים שעל ראשו יתפזרו, נוכל לראות את אחת מפסגותיו המושלגות. נתמקם ללינה במחנה למרגלות הר קניה.

ימים 2-3

למרגלות הר קניה ועל הנהר האדום בסמבורו

הצומח ביערות שעל הר קניה משתנה בהתאם לחגורות הגובה בהר. נלך בטיול יפהפה, בתוך יער גשם הנמצא על מורדות ההר. אחר כך ניסע בנוף הררי מעובד, ביתם של בני שבט קיקויו (Kikuyu), השבט הגדול בקניה. נחצה את קו המשווה ונרד משולי ההר אל 'ספר המדבר', ארצם של הרועים, בני שבט סמבורו (Samburu). נטייל בשמורת טבע כדי לראות חיות מן המדבר, המגיעות אליה לצורכי אכילה, שתייה ו"התרעננות". לינה על גדות ה"נהר האדום", המגיע אל השמורה מרמות הר קניה ונשפך אל נהר לוריאן.

ימים 4-5

ערפילי גן העדן של מרסביט

ניסע בדרך עפר משובשת ובנוף מרשים של מדבר והרי גרניט, שטחם של בני שבט רנדילי (Randille). כיושבי המדבר כמעט ולא הוטרדו בני השבט על ידי הכובש הבריטי ונותרו אותנטיים כיום כפי שהיו לפני כמאה שנה. נעלה מן המדבר, להר הגעש מרסביט (Marsabit), המתמלא ערפילים עם בוא ליל. נעפיל אל ההר ונגיע לאגם גן העדן (Paradise Lake) השוכן בלועו. נלון על גדות האגם ונצפה בחיות הבר הבאות לשתות ממימיו. ביום המחרת נגיע אל העיירה מרסביט. זוהי נקודה מרכזית בקרב שבטי צפון קניה, בה נמצא השוק המרכזי של האזור. מן ההר נרד אל מדבר צ'לבי (Chalbi) ונלון בנאת המדבר קלצ'ה (Kalacha).

יום 6

החשוף והמלוח - מדבר צ'לבי

הנסיעה מערבה תביא אותנו אל המקום הצחיח ביותר בקניה, בין דיונות והרים וולקאנים. כאן משתרעים מישורי המלח הנרחבים של מדבר צ'לבי. זה גם ביתם של רועי גמלים, בני שבט גברה (Gabbra), אשר בשפתם "צ'לבי" משמעותו "חשוף ומלוח". נבקר בנאות המדבר, בהם חיים בני השבט בבקתות קש עגולות ובבתי קבע מבוץ. מן המדבר נרד במורדות הבזלת אל חוף אגם הטורקיז טורקנה (Turkana), אגם המדבר הגדול בעולם. נלון על חוף האגם, בבקתות ליד המים.

יום 7

אגם טורקנה ושבטיו

אזור טורקנה מיושב על ידי שבטים נילוטים. נגיע אל חופו המזרחי של האגם, אותו מאכלסים בעיקר שני שבטים – שבט אל-מולו (El- Molo), הקטן שבשבטי קניה, ושבט טורקנה, אשר על שמו קרוי האגם. שבט טורקנה הוא הגדול ביותר בצפון קניה ומונה כ- 200,000 איש. אנשי השבט ידועים כלוחמים אמיצים ומוכשרים, הנחשבים ללוחמים הטובים והאכזריים ביותר במזרח אפריקה. לעת ערב, נתארח בכפר של רועים בני שבט טורקנה. לינה בסמוך לאגם.

ימים 8-9

דרך השבר עד אגם ברינגו

מאגם טורקנה נדרים לעבר מרלל, המרכז העיקרי של בני שבט הסמבורו באיזור. נעלה בדרך יפה וקשה, העוברת דרך הרי ניירו המרשימים אל רמות הסוואנה של שבט הסמבורו, הצופות לעבר בקעת השבר. לינה ליד מרלל. בבוקר המחרת, נמשיך נסיעתנו לעבר בקעת השבר ואגם ברינגו (Baringo Lake). זהו ביתם המסורתי של בני שבט הנג'מפס (Njemps Tribe), שבט מיוחד אשר מוצאו מוטל בספק – את שמו לקח מהאזור בו התיישב ובניו אימצו דרך חיים שונה משל מקורביו האפשריים. נצא לשיט במימיו המתוקים של האגם, נבקר באיי המגורים של השבט ונצפה בהיפופוטמים, תנינים ובעופות דורסים. לינה בברינגו.

יום 10

מים ורודים באגם נאקורו

ניסע אל העיר הגדולה נאקורו (Nakuru), השוכנת למרגלות הר געש. נבקר באגם נאקורו, ביתם של המוני עופות פלמינגו ורודים, המסתירים את צבעו הכחול של האגם. נצא לספארי בפארק הלאומי ונראה את חיות הבר השוכנות בסביבתו – אריות, צ'יטות, ג'ירפות, בבונים, קרנפים ונמרים. לינה בנאקורו.

ימים 11-13

מסאי מארה

נעלה מבקעת השבר, אל שמורת הטבע הנודעת מסאי מארה (Masai Mara), ביתם של בני שבט המסאי. שמורה ייחודית זו היא אמנם לא השמורה הגדולה ביותר בקניה (למרות שטחה המכובד של 1510 קמ"ר), אך זוהי השמורה הנודעת ביותר. ייחודה העיקרי נובע בעיקר בזכות אוכלוסיית בעלי החיים המגוונת והמיוחדת שבה וכמו כן, בגלל העובדה שחיים בה יחדיו, מזה מאות שנים, בני המסאי (אשר על שמם גם נקראת השמורה) יחדיו עם בעלי החיים הפראיים. בשמורה זו חיים העדרים הגדולים של חיות הבר באפריקה: גנו, זברות, צבאים, תאואים, ג'ירפות, פילים ובעקבותיהם הטורפים – אריות וברדלסים. נצא לסיורי ספארי, עד לנהר המארה ובריכות ההיפופוטמים שבגבול טנזניה, אל אזורי הגבעות והסוואנות. נלון במחנה אוהלים ליד הנחל וממנו נצא לטייל במרחבי הסוואנה בשמורה הגדולה.

יום 14

מסאי מארה - נאיוואשה

לאחר ספארי בוקר אחרון, נמשיך דרומה לעבר אגם נאיוואשה (Naivasha) שהינו האגם הגבוה ביותר בתוך השבר ואחד משני אגמי המים המתוקים בשרשרת אגמי בקעת השבר. בהגיענו לנייוואשה, נצא לשיט באגם. נלון במחנה אוהלים סמוך לאגם.

ימים 15-16

ניירובי - ת"א

בשעות הבוקר, נצא להליכה רגלית בטבע הקסום המקיף את האגם באזור Crater Lake. לאחר מכן, ניסע חזרה אל נמל התעופה אשר בניירובי, לטיסה דרך אדיס אבבה לתל אביב. נחיתה ביום ה- 16, בשעות הבוקר המוקדמות.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

טיסות בינלאומיות בחברת אתיופיאן איירליינס במסלול ת"א - ניירובי - ת"א.
תחבורה: משאית ספארי בעלת עבירות טובה המיועדת לנסיעה בדרכי עפר קשות.
כלכלה: כלכלה מלאה לאורך הטיול, בתנאי שדה, בעזרתו של טבח מקומי ובסיוע המטיילים.
לינה: באוהלים לשניים עם מזרונים, בחניונים מסודרים עם מקלחות שדה, בחיק הטבע עם קולות הלילה האפריקאי.
דמי כניסה ולינה בשמורות הטבע.
מיסי נמל ובטחון.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
דמי רישום וטיפול.
אשרת כניסה לקניה.

הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
הוצאות אישיות.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: מסע קמפינג במשאית שטח אל האזורים הנידחים של צפון קניה. טיול מרתק באזוריה הנידחים של צפון קניה שכולל נופים נפלאים, מפגש קרוב עם שבטים מרתקים ועם שפע של בעלי חיים בשמורות.
קבוצה וצוות: 12-20 מטיילים. נהג וטבח לאורך כל הטיול, ומדריך ישראלי מצוות "אקו טיולי שטח".
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים. חובה להתחסן כנגד קדחת צהובה (!). אנו ממליצים לפנות למרפאתו של פרופסור שוורץ בבית חולים תל השומר.
"אקו" אינה יכולה להתחייב לתנאי מזג האוויר. בנקודות התצפית ייתכנו ערפילים המסתירים את הנוף.
חברת אתיופיאן איירליינס אינה מאפשרת הושבה מראש (אף לא מטעמים רפואיים), על כן לא נוכל לארגן הושבה בהתאם לבקשה מוקדמת בהתאם, כל המעוניינים לשבת במקום ספציפי ו/או עם בני זוג מסוימים, אנו ממליצים להגיע לצ'ק אין מוקדם מהרגיל על מנת לתאם את הושבתכם בהתאם לרצונכם.
טיסות אתיופיאן איירליינס תיתכן עצירה תפעולית של חצי שעה-שעה בקהיר (בדרך לאדיס אבבה) לצורך תדלוק בלבד ללא עלייה/ירידה מהמטוס. לידיעה.
מאז 2001 קניה נמצאת ברשימת המדינות תחת אזהרות המסע של משרד החוץ והמטה ללוחמה בטרור. עם זאת, אנו מוציאים טיולים רבים לשם. היציאה לטיול היא על פי שיקול דעתו האישי של הנוסע.
מחיר הטיול נכון ליום פרסום הטיול. במידה וחברת התעופה אתיופיאן איירליינס תשנה את מועדי הטיסות ו/או תעלה את מחירן, ישתנה מחיר הטיול בהתאם לתוספת.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

טורקנה: מסע בצפון קניה

מהר מרסביט ועד אגם טורקנה במקום שמסתיים בו כביש האספלט, ונמתחת דרך עפר ארוכה וישרה שנעלמת צפונה […]

קניה במחיר הקרן: כך כמעט נעלמו הקרנפים מהעולם

מעורם של הקרנפים הכינו בעבר מגנים ואוכפים, וכיום חפצי נוי. בשרם נחשב מעדן מאז ומתמיד. הדם מחזק […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לקניה בראש צעיר

המסע לטורקנה | 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו