טיול לקניה ללא ילדים צילום: גלעד פלש

טיול לקניה

טיול לקניה ללא ילדים - ספארי בשמורות הטבע של קניה | 10 ימים

טיול בקניה הוא מסע העובר דרך נופים אדירים ושמורות טבע פראיות, ביתם הטבעי של עדרי חיות הבר ושבטים מרתקים. הספארי עובר דרך הרמות המעובדות של בני שבט קיקויו, החקלאים היושבים למרגלות ההרים, יערות הגשם ההרריים וחיות היער המגיעות לשם לשתות מים וללקק מלח. משם נמשיך אל שבט הסמבורו שבספר המדבר, בו מתרכזות חיות הבר לאורך הנהר האדום. נבקר באגמי השבר הסורי אפריקאי: בוגוריה וניבאשה. נקדיש יותר זמן לספארי בשמורת המסאי מארה, היא שטח המרעה של העדרים הגדולים של חיות הבר - הזברות, הגנו, הפילים, והאריות. את הלילות נעביר בלודג'ים קסומים היושבים בחיק הטבע.

מסלול הטיול

יום 1

מת"א לניירובי, אל רכס אברדר

טיסת לילה דרך אדיס אבבה אל ניירובי בה ננחת בשעות הצהריים המוקדמות. לאחר הנחיתה נפגוש את הצוות המקומי ונצא בנסיעה אל העיירה ת'יקה (Thika) לארוחת צהריים. משם נמשיך צפונה, נחצה את נהר טאנה (Tana river) ודרך הרמות הגבוהות והפוריות של בני שבט קיקויו החקלאים, אל מרגלות הר קניה. נהנה מיופייה של חגורת יער הגשם המרשימה בקרבת קו המשווה ובשעות הערב המוקדמות נגיע אל הלודג' המיוחד השוכן באזור אברדר. שעות הערב יוקדשו לתצפית על בור המים המואר הממוקם ממש מחוץ ללודג' ואליו מגיעים כל לילה בעלי חיים על מנת להרוות את צמאונם.

ימים 2-3

שמורת סמבורו - שמורה בקצה המדבר

בבוקר נרד מרכס האברדר אל שולי המדבר, לעבר שמורת סמבורו (Samburu National Reserve) היא ביתם של בני שבט הסמבורו – רועי גמלים ומגדלי הבקר. השמורה ממוקמת על גדות "הנהר האדום", אווסו ניירו (Ewaso Ng'iro), המהווה את עורק החיים במדבר זה. חיות הבר מגיעות אל הנהר לשתות מן המים ולאכול מן הצמחייה הירוקה. נצא לסיורי ספארי ברחבי השמורה, להכיר את חיות ספר המדבר: ראמים, ג'ירפות, זברות מדבריות, והטורפים האורבים להן. נבקר גם בכפר של בני שבט הסמבורו. לינה בסמבורו.

יום 4

משמורת סמבורו אל מרלל

נשלים את סיורנו בשמורת סמבורו וניסע בסוואנה צחיחה ונופי ירח ,נעבור למרגלות האולדוניו סבאצ'י (הר הגבורה של שבט הסמבורו), נחצה את ארץ הסמבורו בתקווה לפגוש את בני השבט בחיי היום יום במסעם בשטח. נעלה לרכסים הגבוהים ונגיע לקראת הצהריים למרלל, בירת המחוז של שבט הסמבורו. אחה"צ נבקר בשווקים המקומיים. לינה במרלל.

יום 5

מרלל – אגם בוגוריה

נצא בנסיעה ממרלל דרומה לעבר בקעת השבר, בדרך נתעכב בכפרים מקומיים ונחפש את בני שבט הפוקוט, בני השבט הם רועים ונוודים למחצה וביתם בנוי בצורה פשוטה מאד. משם נמשיך לשמורת אגם בוגריה, נבקר באגם אשר צבעו הכחול – ירוק נבלע לעיתים בצבע הוורד כאשר להקות הפלמינגו שוהות בו. נערוך ספארי בשמורה לאחריו ניסע ללודג' ללינה.

 

יום 6

אגם בוגוריה – אגם ניבאשה

נצא בנסיעה דרומה בתוך בקעת השבר נחלוף על פני האגמים השונים. לקראת צהריים נגיע לאגם ניבאשה. אגם ניבאשה הוא אגם המים המתוקים הדרומי ביותר בקניה ובו חיות מים רבות, האגם מהווה גם בית גידול לציפורים רבות ובראשם העיטם הקולוני. אחה"צ ניסע לביקור בשמורה קטנה וייחודית – "קרייטר לייק" – שבמרכזה אגם קסום היושב בתוך לוע הר געש. נסייר רגלית בשמורה. לינה באגם ניבאשה.

ימים 7-8

שמורת מסאי מארה

בבוקר נערוך שייט באגם ניבאשה בה נוכל לצפות בחיות המים ובציפורים הרבות. נמשיך מבקעת השבר אל שמורת הטבע הנודעת מסאי מארה (Masai Mara), ביתם של בני שבט המסאי . שמורה ייחודית זו היא אמנם לא השמורה הגדולה ביותר בקניה (למרות שטחה המכובד של 1510 קמ"ר), אך זוהי השמורה הנודעת ביותר. ייחודה העיקרי נובע בעיקר בזכות אוכלוסיית בעלי החיים המגוונת והמיוחדת שבה וכמו כן בגלל העובדה שחיים בה יחדיו, מזה מאות שנים, בני המסאי (אשר על שמם גם נקראת השמורה) יחדיו עם בעלי החיים הפראיים. בשמורה זו חיים העדרים הגדולים של חיות הבר באפריקה: גנו, זברות, צבאים, תאואים, ג'ירפות, פילים, ובעקבותיהם הטורפים – אריות וברדלסים. נצא לסיורי ספארי עד לנהר המארה ובריכות ההיפופוטמים שבגבול טנזניה, אל אזורי הגבעות והסוואנות. לינה בשמורה.

ימים 9-10

מסאי מרה - ניירובי - אדיס - תל אביב

נצא לספארי בוקר מוקדם במסאי מארה, ולאחר מכן ניסע לניירובי, בירת קניה. הגעה לעיר הבירה בשעות אחר הצהריים והעברה לשדה התעופה, לטיסת ערב דרך אדיס אבבה לתל אביב. נחיתה לפנות בוקר, בבוקר היום ה- 10.

 

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 850$



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

טיסות בינלאומיות בחברת אתיופיאן איירליינס במסלול ת"א - ניירובי - ת"א.
תחבורה: טויוטה לנדקרוזר 4X4 עם גג נפתח לתצפיות למשך כל ימי הספארי.
לינה: בלודג'ים - מלונות כפריים ייחודיים ברמה גבוהה מהשורה הראשונה הממוקמים בחיק הטבע ובתוך השמורות.
כלכלה: כלכלה מלאה במשך ימי הספארי, כולל מים מינרלים ברכבים.
אשרת כניסה לקניה אשר תונפק בארץ.
ערכת מכשירי קשר מהארץ.
דמי כניסה לשמורות הטבע וביקור בכפר של בני שבט המסאים.
מפה עם מגדיר בעלי חיים של קניה לכל מטייל.
מיסי נמל ובטחון.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
דמי רישום וטיפול.

הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
הוצאות אישיות.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול ספארי מרתק בשמורות הטבע, ביקור בשבטים ולינה בתנאי לודג'ים.
קבוצה וצוות: 12-21 מטיילים, נהגים–מדריכים מקומיים, ומדריך ישראלי מצוות "אקו".
"אקו" אינה יכולה להתחייב לתנאי מזג האוויר. בנקודות התצפית ייתכנו ערפילים המסתירים את הנוף. קניה היא מדינה משוונית (ממוקמת על קו המשווה), על כן, יכול לרדת גשם אף בעונות המוגדרות כיבשות. בבקרים ובערבים קריר, ובמהלך היום נעים עד חם.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים. אנו ממליצים לפנות למרפאתו של פרופסור שוורץ בבית חולים תל השומר.
חברת אתיופיאן איירליינס אינה מאפשרת הושבה מראש (אף לא מטעמים רפואיים), על כן לא נוכל לארגן הושבה בהתאם לבקשה מוקדמת. בהתאם, כל המעוניינים לשבת במקום ספציפי ו/או עם בני זוג מסוימים, אנו ממליצים להגיע לצ'ק אין מוקדם מהרגיל על מנת לתאם את הושבתכם בהתאם לרצונכם.
מאז 2001 קניה נמצאת ברשימת המדינות תחת אזהרות המסע של משרד החוץ והמטה ללוחמה בטרור. עם זאת, אנו מוציאים טיולים רבים לשם. היציאה לטיול היא על פי שיקול דעתו האישי של הנוסע.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול 24/01/2017 במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
מחיר הטיול נכון ליום פרסום הטיול, במידה וחברת התעופה אתיופיאן איירליינס תשנה את מועדי הטיסות ו/או תעלה את מחירן, ישתנה מחיר הטיול בהתאם לתוספת.
רישום לטיול בהתאם לתנאי טופס הרישום הסטנדרטי של "אקו טיולי שטח".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

קניה במחיר הקרן: כך כמעט נעלמו הקרנפים מהעולם

מעורם של הקרנפים הכינו בעבר מגנים ואוכפים, וכיום חפצי נוי. בשרם נחשב מעדן מאז ומתמיד. הדם מחזק […]

מה נשתנתה טנזניה מקניה?

מה משותף לכל האנשים שרוצים לצאת למסע ספארי מאורגן באפריקה? משיכה לחיות ולטבע. ומה עוד? שהם עומדים […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לקניה

טיול לקניה ללא ילדים - ספארי בשמורות הטבע של קניה | 10 ימים