טיול להודו

טיול להודו כולל שני פסטיבלים – יריד הגמלים בפושקר וה-"דוו דיוואולי" – חג האור של האלים בוראנסי

טיולי תרבות וטבע

אל ראג'סטאן, מישורי הגנגס ואמריצר בהדרכת דנה מרזל | 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו
מסע להודו מזמן מפגש מאתגר עם זרות ושונות תרבותית. הוא מאפשר חוויה גופנית, אסטטית, תרבותית ורגשית, כזו המותירה במטייל חותם פנימי עז. עבור המבקר בה, נדמית הודו לערבוביה של צבעים, ריחות, צלילים, מגע, טעמים ומנהגים, אשר בדרך פלא כמעט, יוצרים מזיגה אחת שקשה להפרידה לסך מרכיביה. 

במסע זה נצא אל ההמון הרב, אל התרבויות והנופים של רג'סטאן, ארץ המהארג'ות הצבעונית. נבקר בערים מרשימות ובמקומות שבהם הפולחן הדתי הוא דרך חיים מרגשת. נעלה לרגל ונכיר מקדשים המבטאים יותר מכל את תפיסת העולם הדתית ההינדית. נבקר נבקר ביריד הגמלים השנתי שנערך בפושקר ונראה את עולי הרגל במיטב מחלצותיהם, מגיעים לסחור וגם להשתתף בחגיגות לכבוד בראהמה, מלך האלים. נמשיך אל העיר הקדושה וראנסי, עירו של האל הכול יכול שיווה, העיר שלגדות נהר הגנגס, העיר שקדושה, חול ומיתוסים שזורים בה אחד בתוך השני. 

בוארנסי נשתתף בפסטיבל ה"דוו דיוואולי", חג האור של האלים, הנחגג בליל הירח המלא של חודש קרטיק ההינדו. במהלך החג מודלקות אין ספור מנורות שמן המאירות את הגהטות שלאורך נהר הגנגס בברכה וקבלת פנים לאלים השונים. העיר כולה מוארת באופן מרהיב ומאות אלפי עולים לרגל מגיעים לטבול בנהר הגנגס הקדוש.

מסלול הטיול

יום 1

מתל אביב אל דלהי

בשעות הערב ניפגש בשדה התעופה ונצא בטיסה ישירה אל בירתה של הודו, דלהי.

יום 2

מדלהי אל אודאיפור, "העיר הלבנה"

ננחת בדלהי בבוקר ונמשיך בטיסת פנים אל אודאיפור, המוכרת כ"עיר הלבנה", בגין בתיה הצבועים לבן. זוהי אחת הערים הרומנטיות בעולם, בה פזורים ארמונות, אגמים ושווקים של כסף, רקמות ובשמים. בשעות אחר הצהריים נצא להיכרות עם העיר עצמה. נסייר בשוק המקומי ונשוט לעת ערב באגם פיצ'ולה (Pichola) היפה. ארוחת ערב ולינה באודאיפור

יום 3

אודאיפור וסביבתה

נקדיש את היום לביקור באודיפור, השוכנת בלב מדבר, אך בתוכה סכורים אגמים נאים, מוקפים בהרים.  נבקר בארמון המהרג'ה, במקדש ג'אגדיש (Jagdish) המוקדש לאל וישנו. נמשיך ונשוטט בסמטאות העיר ובגנים היפים, ליטול חלק באווירת העיר הצבעונית והחיה. בערב נצא להופעת ריקוד בארמון מקומי.

ארוחת ערב ולינה באודייפור.

 

יום 4

מקדש השיש ברנאקפור ורג'סטאן הכפרית

נצא מאודאיפור צפונה אל לב מדבר ט'אר דרך אזורים חקלאיים. בדרך נעצור ונבקר במקדש השיש המפואר של בני דת הג'יין ברנאקפור. נתרשם מהמבנה המיוחד ונשמע את סיפורם המרתק של בני הג'יין. נמשיך אל האזור הכפרי של רג'סטאן ואל הכפר דאוגאר, הנמצא באזור ציורי  של  גבעות סלע נצא לטיול ג'יפים באזור הכפר ובסביבותיו, נפגש בבני המקום ונראה  מקדשים עתיקים ומיוחדים, אשר יוצרים תחושה מיסטית מיוחדת למקום. לינה במלון מורשת הנמצא במקום.

ארוחת ערב ולינה בדאוגאר  

יום 5

העיירה הקדושה פושקר ויריד הגמלים

ניסע לכיוון פושקר, לאורך הנסיעה נפגוש עיירות וכפרים קטנים ונוכל להתרשם מנופי פרא, מאזורים חקלאיים המושקים עד היום בשיטות השקיה מסורתיות קדומות, ועוד. בשעות הצהריים נגיע אל פושקר. על פי האגדה האל ברהמה עף בשמיים וכאשר ראה את האנשים במדבר מתפללים לגשם, השליך לעברם פרח שהפך לאגם, סביבו נבנתה עיירה ציורית, אחת העיירות הקדושות ביותר של הודו. עולי רגל רבים פוקדים את המקום ובאים לבקר במקדשים הרבים. בינהם מקדש לאל ברהמה, היחיד מסוגו בעולם.  נבקר במקדש וביריד הגמלים הססגוני, ונראה את הטקסים שעל גדת האגם וכמובן נותיר זמן לשיטוט בשוק המטיילים המלא בכל טוב. בערב נהנה משיעור תיפוף של מקצבים מקומיים. ארוחת ערב ולינה בפושקר.

יום 6

מפושקר אל ג'איפור

לאחר שיעור יוגה וארוחת בוקר נמשיך בנסיעה אל ג'איפור, בירת מדינת ראג'סטאן. לאחר הגעה לג'איפור, ניהנה מסיור רגלי בין הבתים והחומות של העיר העתיקה והארמונות הצבועים בוורוד, נלך דרך הרחובות והשווקים המלאים בתנועת אדם, כלי רכב מגוונים, גמלים רתומים, ריקשות אופניים ושווקים פעילים. נבקר בגן האסטרונומי ובארמון המלך. לקראת שקיעה נשתתף בטקס הפוג'ה במקדש קרישנה.  ארוחת ערב ולינה בג'איפור. 

 

 

יום 7

ג'איפור, "העיר הוורודה" ומבצר אמבר

בבוקר נעלה בג'יפים למבצר אמבר החולש על דרכי המדבר. זהו הארמון בו ישבו המהרג'ות לפני שעברו לעיר, והוא מהווה דוגמא לאומנות הראג'סטנית המדהימה, המשלבת אלמנטים מוסלמיים והינדיים. לאחר מכן נחזור אל ג'איפור, לשוטט בין דוכני השוק הצבעוני. בערב נצא אל הקולנוע המפואר ראג' מאנדיר – בעיקר לצפות בקהל ההודי הופך לחלק מן העלילה.

ארוחת ערב ולינה בג'איפור.

 

 

יום 8

מג'איפור אל אגרה והטאג' מאהאל

לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה מג'איפור ומדינת ראג'סטאן לכיוון מדינת אוטאר פראדש והעיר אגרה, שמוכרת בזכות אחד האתרים המפורסמים בהודו ובעולם כולו, הטאג' מאהאל, – מבנה הקבר המפואר שנבנה בשם האהבה.  בדרך נעצור באבינרי,  ונבקר בבאר מדרגות מן הגדולות והיפות בהודו. ארוחת ערב ולינה באגרה.

 

יום 9

הטאג' מאהאל ומעבר אל דלהי

בשעת הבוקר נטייל במתחם הטאג' היפהפה על גניו הנעימים. קרני שמש ראשונות יאירו את מבנה השיש הלבן היפה הנגלה לעיננו. נשוב למלון לארוחת בוקר, ולאחריו נבקר במבצר האדום של אגרה. נמשיך בנסיעה אל דלהי, עיר הבירה של הודו – כרך עצום ושוקק חיים. באם יותיר לנו הזמן, נבקר בקוטוב מינאר, מהשרידים העתיקים של הכיבוש המוגולי בדלהי המסמל את היווסדה של דלהי. ארוחת ערב ולינה בדלהי.

 

יום 10

מדלהי אל וראנסי

לאחר ארוחת הבוקר ניסע אל שדה"ת ונמריא אל ורנאסי, עירו של האל הכול יכול שיווה. ורנאסי יושבת על גדות נהר הגנגס, מוקד לעלייה לרגל של בני דת ההינדו, תמצית ההוויה של הודו, מרכז של אמונה, פולחן, ריחות, וצלילים. האמונה מספרת שהאל שיווה משוטט בין עולי הרגל לאורך גדות נהר הגנגס. נשוטט על הגאטות לאורך הנהר ובשוק על סמטאותיו הרבות, בין המאמינים היושבים במדיטציה ומטוויות המשי הרבות, ונתוודע לריחות ולצבעים של העיר ללא הפסקה. לעת ערב נערוך שייט על נהר הגנגס, נראה את טקס הערב המרשים ונחוש את פעימות ליבה של העיר הקדושה בהודו. 

ארוחת ערב ולינה בוראנסי.

 

 

יום 11

וראנסי, עירו של שיווה וחגיגות ה"דוו דיוואלי"

השכם בבוקר נצא לשייט על הגנגס לצפות בעולי הרגל הרבים הבאים לבקר במקדשי העיר, להיטבל במימי נהר הגנגס הקדוש, ולעת מותם גם להישרף על גדת הנהר כדי שאפרם יפוזר על פני המים. כל אלו יקדמו אותם לחיים טובים יותר בגלגול הבא. נצפה בפולחן השחר ובפעילות המקומית המרתקת לאורך הנהר. לאחר ארוחת הבוקר ניסע לבקר בגני סארנת, אחד מארבעת המקומות הקדושים ביותר לבודהיסטים, ובו נשא הבודהה את דרשתו הראשונה. נשוב לוורנאסי ונמשיך לסיור מרתק באתרי העיר. 

ארוחת ערב ולינה בוראנסי. 

בערב זה ייחגג חג ה"דוו דיוואולי" הייחודי לוראנסי והעיר כולה תואר באור נרות מרהיב ומרגש

 

יום 12

מוראנסי אל אמריצר ומקדש הזהב

בשעות הבוקר נמשיך את הסיור בוראנסי, בין הגאטות שעל הגנגס לחנויות המשי והסדנאות. לאחר מכן נמשיך לשדה"ת, ממנו טיסה אל דלהי, וטיסה נוספת אל אמריצר שבצפון-מערב הודו, לא רחוק מגבול פקיסטן. בשעות הערב  ננחת באמריצר שבמדינת פנג`ב ,(Punjab) "ארץ חמשת הנהרות". העיר היא משכנו של "מקדש הזהב", המקדש החשוב ביותר לדת הסיקהית,. לאחר ארוחת הערב נצא לראות את מקדש הזהב  המואר ואת עולי הרגל הרבים אשר עולים אליו ללא הפסקה. נתבונן ונתרשם מיופיו של המקדש הזוהר בחשיכה, נפגוש בעולי רגל סיקהים הבאים להיטהר במימי הבריכה, ונראה את טקס ה'פאלקי' שמתקיים כל ערב נחווה את אווירת הקדושה האופפת את המקום המיוחד הזה. 

ארוחת ערב ולינה באמריצר.

 

יום 13

מקדש הזהב וטקס הדגלים במעבר הגבול

בשעות הבוקר נבקר  ב"בריכת הנקטר" ומקדש הזהב שבתוכה, המכילים יחדיו את המרכז הרוחני והמנהיגותי של מאמיני הדת הסיקהית. נתערה עם עולי הרגל המבקרים בו ונתבונן בקודש הקודשים המכיל את ספר תורתם הקדושה של הסיקהים, נקשיב לשירת ההלל הנמשכת ללא הפסק ונשתתף בחוויה מדהימה במטבח הצמוד למקדש, המשרת עשרות אלפי עולי רגל ביום. לאחר הביקור נצא לביקור באחד הכפרים שבאזור, נתארח בבית משפחה ונלמד על אורח החיים במקום.  מכאן נמשיך אל גבול הודו-פקיסטן ונצפה יחד עם הקהל המשולהב בטקס הורדת הדגלים המפורסם שנערך במקום. לאחר מכן נשוב אל אמריצר.

ארוחת ערב ולינה באמריצר.

 

יום 14

דלהי, ישן מול חדש

בשעות הבוקר ניסע לשדה"ת ונטוס לדלהי. לאחר הנחיתה נסייר בעיר ונכיר אותה על שני חלקיה – הישן והחדש. ונסקור את ההיסטוריה המורכבת שלה דרך ביקור באתרים בני תקופות שונות, ביניהם: מסגד הג'אמע, הנחשב לגדול בהודו, מיצירות הפאר של הארכיטקטורה המוגולית, ראג' גהאט, מקום שרפת גופתו של מהאטמה גנדהי על גדות נהר היאמונה, המקדש הסיקהי בנגלה סאהיב, קריית השלטון מימי הראג' הבריטי, ועוד. נשלב רכיבה על גבי ריקשות, ונבקר באתרים נוספים ככל שיספיק לנו הזמן. לינה וארוחת ערב בדלהי.

יום 15

דלהי וסיום הטיול

את בוקר יום זה נקדיש להשלמת הסיורים בבירה ההודית המרתקת. בצהריים העברה לשדה"ת, טיסה ישירה לישראל ונחיתה בת"א בשעות הערב המאוחרות. 

  • מסלול ייחודי המשלב את פסטיבל הגמלים בפושקר יחד עם חגיגות ה"דוו דיואלי" בוראנסי וביקור במקדש הזהב שבאמריצר, יחד עם ביקןרים ברג'סטאן.
  • חמש טיסות פנים
  • טיסות ישירות בחברת אייר אינדיה
  • מלונות ברמה גבוהה (4-5 כוכבים) או הטובים בנמצא
  • וותק וניסיון רב בהוצאת טיולים ליעד זה, רמת הדרכה מעולה!
  • שפע של אתרים, ארמונות ומקדשים ופעילויות של חגיגות ופולחנים

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
12/11/2024 26/11/2024 יפורסם בהמשך

           תוספת ליחיד בחדר: 1170 $

 

>>> לטיולים נוספים להודו – הקליקו כאן <<<



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בין לאומיות בחברת "אייר אינדיה", טיסה ישירה לדלהי.
5 טיסות פנים ע"י מסלול הטיול
כניסות לכל האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול.
תחבורה: נסיעה באוטובוס תיירים ממוזג. בוראנסי ובאמריצר נסיעה בג'יפים (4 נוסעים ברכב).
לינה: לינה בבתי מלון בדרגת תיירות מעולה וראשונה (4* ו-5*)
כלכלה: חצי פנסיון (ארוחות בוקר וארוחות ערב במלונות ובמסעדות), מים מינרליים (שני בקבוקים לאדם ליום).
קבוצה וצוות: 15-26 מטיילים. מדריכים מקומיים דוברי אנגלית ומדריכה ישראלית מצוות אקו. (דנה מרזל)
פעילויות: שיעור יוגה, שייט, סרט בוליווד, טיול ג'יפים במדבר, מופעי פולקלור ועוד הפתעות.
השתתפות ביריד הגמלים בפושקר ובפסטיבל ה"דוו דיואלי" בוראנסי.
מיסי נמל בטיסות הבינ"ל.
טיפים לנותני השירותים המקומיים.
דמי טיפול ורישום.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
מסי נמל ביציאה, במידה ויוטלו.
אשרה אלקטרונית להודו.
תוספת משקל מעל 15 ק"ג בטיסות הפנים בהודו (אין צורך).

מידע נוסף והערות

מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי יעודכן המחיר בהתאם.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
באחריות המטייל להוציא אשרת כניסה להודו )ניתן לעשות דרך האינטרנט ב-25$ או דרך חברת ויזות). הנחיות לגבי הוצאת האשרה יישלחו כחודש וחצי לפני היציאה לטיול.
על כל מטייל להיות מצויד בדרכון בתוקף ל- 6 חודשים לפחות מיום החזרה לישראל.
הודו היא מדינה בעלת מאפיינים של עולם שלישי. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך מדריכינו יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.
סדר הביקורים בטיול יכול להשתנות בהתאם לאירועים מקומיים ושיקול דעת המדריכים בשטח.
היציאה לטיול מותנת במינימום 15 נרשמים.
משקל הכבודה הנשלחת לבטן המטוס בטיסות הפנים מוגבל ל-15 ק"ג לנוסע. עבור כל ק"ג נוסף בטיסה על הנוסעים לשלם תוספת של 7$ בדלפקי הצ'ק-אין.
טיסות - ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

גנדהי ג'יאנטי

גנדהי ג'יאנטי. הודו ידועה כמדינה החוגגת חגים רבים. הסיבה לריבוי החגים היא דתות שונות שנוצרו והתמזגו בגבולותיה […]

הודו – על פסטיבל הקומבה מלה

הסאדהו ההודי – "מתרגל רוחני" – מוותר על בית, משפחה, פרנסה, מעמד חברתי, דעות, אמונות ואפילו על […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול להודו כולל שני פסטיבלים – יריד הגמלים בפושקר וה-"דוו דיוואולי" – חג האור של האלים בוראנסי

טיולי תרבות וטבע

אל ראג'סטאן, מישורי הגנגס ואמריצר בהדרכת דנה מרזל | 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו