טיול לדרום אפריקה וסוואזילנד צילום: ארז הרדנשטט

טיול לדרום אפריקה וסוואזילנד בראש צעיר

טבע, תרבויות ונופים קסומים | 14 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול זה הינו טיול ייחודי אל דרום אפריקה, אשר מכונה "ארץ הקשת בענן", לא רק בגלל השמש הזורחת אלא בגלל המגוון והשילוב המרתק של אנשים, נופים ותרבויות אפריקאיות ואירופאיות.
דרום אפריקה הינה אחד היעדים המושלמים והנוחים ביותר לטיול ביבשת – הערים המודרניות, הדרכים הנוחות והאזורים העצומים הנקיים ממלריה הופכים את הטיול לנוח ובטוח, בעוד מגוון התרבויות והשפות, הנופים עוצרי הנשימה והטבע הפראי מספקים את הרגשת ההרפתקה וחושפים את הנוסע לעושר הרב שיש ליבשת אפריקה להציע! הטיול מתאים למשפחות, לזוגות או ליחידים.

מסלול הטיול

יום 1

יוהנסבורג - מ'פומאלאנגה (Mpumalanga) - גרסקופ (Graskop)

נצא בטיסת לילה ישירה ליוהנסבורג, אליה נגיע בשעות הבוקר. עם הגעתנו נצא לכיוון מ'פומאלאנגה. בדרכנו נעבור דרך ליידנבורג (Lydenburg) ומעבר לונג טום (Long Tom Pass) לעיירה סאבי (Sabie) ונבקר במפלי מק-מק (Mac Mac Falls) הנישאים לגובה 65 מטר. במקורו היה זה מפל יחיד, אך כורי הזהב פוצצו אותו בעזרת דינמיט, כדי להסיט את מסלולו של הנהר, בניסיון למצוא זהב בשונית העשירה שמעליה זורם המפל. נמשיך למפל לון קריק (Lone Creek) – אחד מהמקומות המפורסמים באזור.

יום 2

גרסקופ - דרך הפאנורמה - שמורת קרוגר

יציאה לכיוון דרך הפנוראמה (Panorama Route) המפורסמת, המציעה אחדים מהנופים היפים ביותר באזור. נעצור בחלון האלוהים (God's Window) אשר קיבל את שמו בזכות הנופים הדרמתיים, הנשקפים מנקודות תצפית שונות, הצופות אל ירידה תלולה של 300 מטר, לתוך גיא עטור יער טבעי וסבוך. לאחר מכן נבקר בבורות המזל של בורקה (Bourke's Luck Potholes) אשר נחצבו על ידי מים שזרמו לתוך נהר בלייד ויצרו גלילים מרהיבים (עד לעומק של 6 מטרים) בעלי שוליים חלקים וצבעוניים. מבנה טבעי זה מסמן את תחילת קניון נהר בלייד, שהוא הקניון השלישי בגודלו בעולם, המפורסם ביופיו הטבעי ובמגוון הצומח והחי שבו. קרוב לשם נמצאת נקודת שיא נוספת של מסלולנו מרהיב-העין: שלושת הרונדאבלים (Three Rondavels) – שלוש תצורות סלע דמויות בקתות. בסיום הסיור בדרך הפאנורמה נמשיך אל שמורת קרוגר (Kruger game reserve) אליה נגיע בשעות הערב ולקראת לילה נצא לנסיעת ספארי לילה ייחודית לצפות בחיות אשר פעילות בשעות אלה.

יום 3

שמורת קרוגר

יום זה יוקדש לשמורת קרוגר – אחת משמורות הטבע הגדולות והמוכרות ביותר באפריקה. השמורה, המכסה שטח השווה בגודלו למדינת ישראל (20 מיליון דונם), מהווה בית גידול למספר מרשים של מינים (כ- 150 סוגים של יונקים, יותר מ- 500 סוגים של ציפורים ו- 100 סוגים של זוחלים) אשר ביניהם נמצאים "חמשת הגדולים": אריה, נמר, קרנף, פיל, ותאו (בופאלו). מספר מיני בעלי החיים הנמצאים בשמורת הקרוגר עולה על מספרם בכל שמורה אחרת בעולם. כמו כן יש בפארק יותר מ-300 מיני עצים שונים.

יום 4

קרוגר - סוואזילנד

בשעות הבוקר נצא בנסיעה לכיוון סוואזילנד – ממלכה קטנה ועצמאית עם מורשת ייחודית וטבע יפיפייה הגובלת בדרוא"פ ומוזמביק. בהגיענו לסוואזילנד נעבור דרך עיר הבירה מבאבנה (Mbabane), נבקר בשוק האומנויות המקומי ובמפעל לייצור נרות וכן נבקר במפלי Matenga. לאחר מכן נבקר בכפר סוואזי מסורתי, בו נלמד על אורח החיים בסוואזילנד, על השירה והריקודים המקומיים, ונספוג מעט מההוויה המקומית.

יום 5

סוואזילנד - מקוז

שעות הבוקר יוקדשו לטיול רגלי בשמורת הטבע מילוואנה (Milwane Nature Reserve) – אזור שימור יפיפייה ומבודד הממוקם בעמק אזולוויני (Ezulwini Valley), בין עיר הבירה מבאבנה ומנזיני (Manzini). בהמשך היום נמשיך בנסיעה אל הגבול הדרומי של סוואזילנד ונחצה בחזרה את הגבול אל דרוא"פ, דרך חבל קוואזולו-נטאל (Kwazulu-Natal) אל העיירה מקוז (Mkuze). בשעות אחה"צ נבקר בפרוייקט מיוחד שמטרתו הצלה ושימור של צ'יטות וחתולי בר אפריקאיים נוספים אשר מצויים בסכנת הכחדה. המשך ללינה בשלושלואי (HluHluwe).

יום 6

שלושלואי - דרבן - קייפטאון

בשעות הבוקר נצא בנסיעה אל העיר דרבן (Durban), עיר הנמל הגדולה והריביירה של דרום אפריקה. באם יתאפשר מבחינת הזמנים נצא לסיור בדרבן, שיכלול נסיעה לאורך הטיילת וביקור במספר מוקדים מעניינים בעיר. נמשיך לשדה"ת בזמן לטיסתנו לקייפטאון אליה נגיע בשעות אחה"צ. בהגיענו לקייפטאון נצא לארוחת ערב במסעדה באווירה משפחתית ואותנטית ולאחר מכן נמשיך אל בית המלון ללינה.

יום 7

קייפטאון - סיור במרכז העיר והר השולחן

בשעות הבוקר נצא לסיור אתרים במרכזה של קייפטאון, העיר משלבת ישן וחדש, היא מלאת חיים, ססגונית ומרגשת. בעלת מסורת עתיקה של הכנסת אורחים ומוניטין מודרני של יעד מבקרים מועדף על דרום אפריקאים ועל תיירים כאחד – "עיר האם" – זהו שמה בפי המקומיים – היא ערבוב קוסמופוליטי של תרבות ועסקים, תעשייה ופנאי, היסטוריה וחדשנות. בהמשך היום נעלה ברכבל אל הר השולחן לתצפית על העיר (במידה ומזג האויר יאפשר). ההר עשוי אבן חול מעל בסיס של סלע גרניט והוא נישא לגובה של 1,067 מטר מעל המפרץ. אורכה של פסגתו השטוחה הוא כמעט 3 ק"מ מקצה אל קצה. ההר מהווה בית לכ- 1,500 מיני צמחים, אשר רבים מהם מקומיים ואינם נמצאים בכל מקום אחר בעולם. בשעות אחה"צ זמן חופשי ליהנות ממתחם הנמל ע"ש ויקטוריה ואלברט – (VℑA Waterfront) מרכז הקניות, הבידור והאוכל המהווה את אחד היעדים הפופולאריים ביותר על התיירים. כאן ניתן למצוא שחקני רחוב, בדרנים, פסטיבלי רחוב, מוסיקה חיה באמפיתיאטרון הפתוח, בתי קולנוע, בניינים היסטוריים, מסעדות רבות ועוד הרבה. ניפגש לארוחת ערב משותפת במסעדה בנמל.

יום 8

כף התקווה הטובה - קייפטאון

יום סיור בשמורת כף התקווה הטובה. הכף הנישא לגובה 256 מטר מעל פני הים, מסמן את נקודת המעבר לכלי שייט העושים את דרכם בין דרום האוקיינוס האטלנטי והאוקיינוס ההודי, ומכונה גם מפגש זרמי האוקיינוסים. באופן מוטעה נחשב הכף לנקודה הדרומית ביותר של היבשת; קייפ אגולס (Cape Agulhas) הנמצא כ- 200 ק"מ דרומית-מזרחית לכאן, היא הנקודה הדרומית ביותר באפריקה. האירופאי הראשון שהקיף את כף התקווה הטובה היה הנווט הפורטוגזי ברתולומיאו דיאז בשנת 1488. הוא קרא למקום "כף הסערות" בגלל הסערות החזקות שכמעט מנעו ממנו את המעבר מזרחה. כאשר חזר והים שקט – שינה את שמו לכף התקווה הטובה (זו אחת הגרסאות למקור השם). נפתח בנסיעה לאורך החוף המערבי דרך פרברי גרין פוינט (Green Point), סי פוינט .(Sea Point), קאמפס ביי (Camps Bay), קליפטון (Clifton) ועוד, עד להגעתנו לעיירה הוט ביי (Hout Bay). נמשיך בנסיעה דרך פסגת צ'פמן Chapman's) Peak) רצועה של 10 קילומטר שנחצבה אל תוך הסלע האנכי בחלקו – הנחשבת לאחת הדרכים המרהיבות ביותר בדרום אפריקה (דרך זו לא תמיד פתוחה למעבר). היא מתחילה במפרץ האוט ומתפתלת מעלה עד לצ'פמנ'ס פיק ומגלה נופים עוצרי נשימה של מפרצי החול מתחת, עד שחוזרת שוב לגובה הים בנורדהוק (Noordhoek). נמשיך לשמורת כף התקווה הטובה על נופיה המרהיבים, חופיה, מגוון החי והצומח שבה, שלדי האוניות הטרופות וההרים הדרמתיים. בעלי החיים בשמורה כוללים בבונים ואנטילופות מסוגים שונים. בפארק יש גם מגוון רחב של עופות, וביניהם יענים. השמורה מהווה, למרות שטחה הקטן, את אחת מבין שש ממלכות הצמחים בעולם ויש בה אחד הריכוזים הגבוהים ביותר של זני צמחים שונים, שאת רובם לא ניתן למצוא בשום מקום אחר בעולם. הצמחייה המיוחדת לאזור כוללת את הפרוטאה (למעלה מ- 300 זנים) שהוא הפרח הלאומי של דרום אפריקה. נעלה ברכבל אל בית המגדלור ההיסטורי שנבנה בקייפ פוינט (Cape Point). זהו מקום מרהיב להביט ממנו אל הצוקים, הסלעים והים האינסופי, עם ניחוח ומראות הגלים הענקיים המתנפצים אל תוך הסלעים. נבקר גם במושבת קינון של פינגווינים (Boulders Beach). אחר הצהריים נחזור לקייפטאון לאורך החוף המזרחי ובדרכנו נעצור לביקור בגן הבוטני Kirstenbosch.

יום 9

מקייפטאון אל דרך הגנים ושמורת הטבע דה הופ

בשעות הבוקר נצא בנסיעה אל שמורת הטבע דה הופ (De Hoop Nature Reserve) אשר ממוקמת בתחילת דרך הגנים המפורסמת (garden route). השמורה היא גן עדן לאוהבי טבע והוכרזה כאתר שימור עולמי לאור כמות המינים האנדמיים (מינים שייחודיים לאזור זה בלבד) של פרחים אשר ייחודיים לאזור הכף, זאת בנוסף ל- 86 מיני יונקים ו- 260 מיני ציפורים שניתן למצוא בשמורה. נצא לסיורי הליכה בטבע היפיפייה שהשמורה מציעה ונהנה מנופים משתנים החל ממפרצונים מקסימים לאורך החוף, דיונות חול לבנות ובעלי חיים וצמחייה מגוונים.

יום 10

המשך דרך הגנים אל נייזנה

לאחר ארוחת הבוקר נצא חזרה לכיוון קו החוף ונמשיך אל נייזנה (Knysna) השוכנת ליד לגונה יפה כאשר בדרכנו נעבור בעיירות נופש ציוריות, כמו העיר המרכזית של נתיב הגנים ג'ורג (George) והעיירה ווילדרנס (Wilderness). בשעות הצהריים נגיע אל נייזנה ונצא למסלול הליכה קסום ביער נייזנה, בין עצי ענק עתיקים, פרחים, שרכים ופטריות. לינה בנייזנה.

יום 11

יערות ציציקמה

לאחר ארוחת הבוקר נצא מזרחה אל עבר מפרץ פלטנברג, עיירת נופש יוקרתית ונצפה במפרץ הענק. נמשיך מזרחה אל שמורת החוף של יער הציציקמה (Tsitsikama = "המקום של המים השופעים") ושפך נהר הסערות (Storms River Mouth). זהו חלק יפהפה בנתיב הגנים (Garden Route), המפורסם בהריו המלכותיים והיערות הנפלאים העבותים אשר מוגנים על ידי המדינה ומהווים בית לעצים בני מאות שנים, מהם ענקיים אמיתיים בני קרוב ל- 1000 שנים. את שעות הבוקר נקדיש לשתי אטרקציות מקומיות וחווייתיות במיוחד – פארק הקופים ופארק הציפורים – שני פארקים נפרדים שהם בעצם חלקות יער ענקיות ומגודרות/מרושתות, בהן מסתובבים סביבנו בחופשיות וללא חשש מאות קופים ואלפי ציפורים מעשרות סוגים. בשעות אחה"צ נצא לסיור צמרות (Canopy Tour) ביער ציציקמה המדהים – חוויה ייחודית בליווי מדריך אשר מאפשרת היכרות קרובה עם החי והצומח ביער ממרומי צמרות העצים. המשך ללינה בפורת' אליזבט.

יום 12

שמורת הפילים אדו

נקדיש את היום לשמורת הפילים אדו (Addo Elephant National Park) – השמורה השלישית בגודלה בדרוא"פ – אשר מהווה בית ל"חמשת הגדולים" אך מפורסמת באטרקציה העיקרית שלה – הפילים, ועל כן שמה. האזור המקורי לפילים בשמורה הוכרז בשנת 1931, אז היו רק 11 פילים ששוטטו באזור, אך היום מהווה השמורה בית למעל מ- 550 פילים ומאפשרת חווית ספארי אינטימית ומרגשת במפגש עם הפילים שכלל אינם מתרגשים מנוכחות בני האדם וממשיכים בשגרת חייהם הרגילה. בסוף היום נשוב ללינה בפורת' אליזבט.

ימים 13-14

פורט אליזבת' - יוהנסבורג - טיסה ארצה

העברה קצרה אל שדה התעופה המקומי, לטיסת בוקר אל יוהנסבורג. בהגיענו נצא אל מוזיאון האפרטהייד המרתק, אשר מתאר וממחיש את שלטון האפרטהייד שהונהג בדרום אפריקה עד 1994 . לאחר מכן נמשיך אל סווטו (Soweto) – ראשי תיבות ל"טריטוריה הדרום מערבית" (South Western Townships). בסווטו חיים 2 מיליון איש אשר בעקבות מדיניות האפרטהייד שהייתה נהוגה במדינה עד לשנת 1994, לא הייתה להם אפשרות להתגורר ביוהנסבורג וכך הם נדחקו לשולי העיר, לחיים בצפיפות ובתנאים קשים. סווטו הייתה מרכז ההתקוממות נגד השלטון הלבן ב- 1976 וממנה יצאו מנהיגים מנהיגים שחורים רבים, בהם גם נלסון מנדלה, והיום ניתן לראות בה סמל לדרום אפריקה החדשה, כאשר במקביל לשכונות העוני שעדיין לא התאוששו מתקופת האפרטהייד קיימות גם שכונות חדשות ותוססות. במהלך הסיור נעצור גם לארוחת צהריים במסעדה מקומית בסווטו ובסיום היום ניסע אל שדה"ת בזמן לטיסתנו ארצה. נחיתה ביום 14 בשעות הבוקר המוקדמות.

טיול לדרום אפריקה
  • הליכות טבע בשמורת Milwane בסוואזילנד.
  • ביקור בפרוייקט מיוחד להגנה ושיקום צ'יטות וחתולי בר בסכנת הכחדה.
  • ביקור בשמורת הטבע היפייפיה De-Hoop.
  • מגוון אטרקציות בדרך הגנים: פארק הקופים, פארק הציפורים, סיורי צמרות והליכות טבע.
  • יום ספארי שלם בפארק הלאומי אדו (Addo Elephent Park).
  • ארוחת ערב במסעדה משפחתית ואותנטית בקייפטאון.
  • ספארי לילה בשמורת קרוגר.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת חדר ליחיד: 850$.

הנחות ילדים:
ילד בגיל 12-16 בחדר עם שני מבוגרים – 250$.
ילד בגיל 6-11 בחדר עם שני מבוגרים – 450$.
ילד בגיל 12-16 בחדר עם מבוגר אחד – ילד 1 40$, ילד 2 250$ (מקסימום 2 ילדים).
ילד בגיל 6-11 בחדר עם מבוגר אחד – ילד 1 150$, ילד 2 250$ (מקסימום 2 ילדים).



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

טיסות בינלאומיות וטיסות פנים על פי מסלול הטיול.
כניסות לכל האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול.
תחבורה: טיסות פנים וטיסות אזוריות כמפורט בתכנית; נסיעה באוטובוס תיירים ממוזג עם נהג מקומי.
לינה: בתי מלון מדרגת תיירות טובה (3* ו- 4*).
כלכלה: ארוחות בוקר וערב במשך כל ימי הטיול + 3 ארוחות צהריים.
דמי טיפול ורישום.
מים מינראליים ברכבים (2 בקבוקים לאדם ליום).
תשר לנותני השירותים המקומיים.
מפגש הכנה לטיול.
מסי נמל.

הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
מסי נמל ביציאה במידה ויוטלו.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול מקיף בתנאים טובים בארץ בעלת תשתיות מודרניות. הטיול סוקר נושאים היסטוריים, נופים וטבע בארץ גדולה ומגוונת להפליא. טיול בראש צעיר שכולל גם הליכות (קלות) בטבע, מתאים למשפחות, זוגות ויחידים.
התכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים או את סדר טיסות הפנים בין היעדים השונים.
קבוצה וצוות: 15-25 מטיילים, ומדריך ישראלי מצוות "אקו טיולי שטח".
מחיר הטיסות הבינלאומיות והפנימיות בטיול לדרום אפריקה מבוסס על מחיר קבוצתי כפי שנתקבל מחברות התעופה בעת הזמנת הטיול. המחיר הקבוצתי מובטח לנרשמים לטיול עד 90 יום לפני מועד היציאה. מטיילים שירשמו לטיול בטווח של 89 ימים לפני היציאה ופחות, ייתכן וייאלצו לרכוש כרטיסי טיסה במחירים יקרים יותר, בהתאם לזמינות הטיסות ועלות הכרטיסים בעת ההרשמה בפועל. מומלץ להקדים ולהירשם על מנת לשמור על מחירי הטיסות הקבוצתיות.
נסיעת ספארי לילה ביום השני לטיול מוגבלת לגיל 6 ומעלה.
נוסעים המגיעים ממדינות אחרות ביבשת אפריקה יתבקשו להציג פנקס חיסונים המעיד על חיסון קדחת צהובה.
החל מה 1 באוקטובר 2014 ילדים הנוסעים אל ומדרום אפריקה יתבקשו להציג תעודת לידה בשפה האנגלית. ילדים חייבים להיות מלווים ע"י הוריהם או אפוטרופוס חוקי המחזיק מסמכים מתאימים. (אנא פנו אלינו למידע נוסף בנושא).
ניתן להיכנס לדרום אפריקה רק עם דרכון קריא ע"י מכונות. כלומר ללא הארכות או שינויי שם ידניים. (משמע רק דרכון בתוקף ל- 10 שנים, דרכונים שהופקו ל - 5 שנים או פחות עם הארכות לא יורשו להיכנס).
דרכון - עליו להיות בתוקף לפחות 6 חודשים מיום החזרה לארץ. כמו כן חשוב לציין כי רשויות ההגירה מחייבות שלושה דפים ריקים בדרכון לפחות, בדפים לאשרות. ללא 3 דפים אלה, הרשויות אינן מתירות כניסה למדינה. על כן יש לוודא שבדרכונכם יש 3 דפים ריקים לפחות.
נוסע/ת המגיע לאחת מנקודות ביקורת הגבולות - (אוויר, יבשה וים) כשתוקף דרכונו הוארך במדבקת הארכה – תימנע כניסתו לתחומי דרום אפריקה ובאותו מעמד יוחזר למדינת המוצא.
מחיר הטיול חושב לפי יחס של 1:13.39 בין הראנד לדולר (נכון לנובמבר 2016). במידה והמטבע המקומי יתחזק לעומת הדולר ב 3% או יותר, תחול התוספת של שירותי הקרקע המשולמים במטבע המקומי על הנוסעים.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

דרום אפריקה – מדינת הקשת בענן

נלסון מַנְדֶלָה הוא בוודאי האסיר לשעבר המפורסם ביותר בעולם. לאחר יותר מ-27 שנים בכלא הפך מנדלה לנשיא […]

טרק לטג'יקיסטן

את לבי השארתי בהרי הפאן המשורר הרוסי יורי ויזבור כתב בהשראת הנוף המדהים, הבתולי והפראי את שורת […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לדרום אפריקה וסוואזילנד בראש צעיר

טבע, תרבויות ונופים קסומים | 14 יום

הדפיסו שלחו שתפו