טיולי משפחות צילום: אייל ברטוב

טיול משפחות לטנזניה

טיולי תרבות וטבע

ספארי בחופשת החנוכה, כולל לינה על שפת מכתש הנגורונגורו ובאגם אייסי. ממכתש הנגורונגורו ועד למישורי הסרנגטי. | 9 ימים

טיול לטנזניה הוא טיול ספארי אל מרחבי הסוואנות הגדולות של אפריקה, שמורת הסרנגטי, מכתש הנגורונגורו, אגם מניירה, שמורת טרנגירה ואגם אייסי. זהו ספארי מגוון ומרתק בשמורות הטבע, בין רבבות  אנטילופות וצבאים, גנו וזברות, פילים, תאואים, ושפע של טורפים הדולקים בעקבותיהם. בנוסף לטבע המרשים  ולעולם החי, טיול לטנזניה חושף בפני הנוסע עולם אנושי עתיק, אשר הולך ונעלם - נבקר את שבטי ההדזבה והדטוגה החיים באזור אגם אייסי, וכן את שבטי המסאי, הרועים את עדרי הבקר על רקע נופה הפסטורלי של טנזניה. נסייר גם בעמק אולדובאי, "ערש האנושות", כאן צעד האדם הקדמון לפני ארבעה מיליון שנה צעדים  ראשונים בגב זקוף.  

טיול לטנזניה הוא טיול בדגש על נושאים זואולוגיים, תרבותיים ומעולם הטבע. הטיול מ ותאם למשפחות וליחידים, ומבוסס על נסיעה ברכבי ספארי מיוחדים עם גג נפתח לתצפיות ולינה בלודג'ים ברמה גבוהה.

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב - טנזניה - פארק טרנגירה

נצא בטיסת לילה דרך אדיס אבבה וננחת בשעות הצהריים בשדההתעופה קילימנג'רו שנמצא בארושה, העיר המרכזית בצפון טנזניה. נמשיך מיד לעבר שמורת טרנגירה (NP Tarangire), בה ניתן למצוא את ריכוז בעלי החיים הגדול ביותר בטנזניה מחוץ לשמורתהסרנגטי. השמורה נחשבת גם לבעלת אחד מריכוזי העופות הגדוליםבעולם, עם למעלה מ–400 סוגי עופות המקוננים בה. לינה באזור טרנגירה.

יום 2

ספארי בשמורות טרנגירה ומניירה

נקדיש את שעות הבוקר לספארי בשמורת טרנגירה – עדרי פילים, עצי באובב ונהר אחד שהינו עורק החיים של השמורה – מקנים לשמורת טרנגירה את ייחודה. בהמשך היום נמשיך צפונה אל שמורת אגם הסודה מניירה (Manyara NP), אחד מאגמי הבקע הסורי אפריקאי העובר בטנזניה. נתחיל בחלקה הדרומי של השמורה ונמשיך לטיול ספארי ברחבי השמורה המשופעת ביער צפוף, קופים מקפצים והיפופוטמים הרובצים סמוך לשפת האגם. בסיום היום נצא מחלקה הצפוני של השמורה ונמשיך ללינה באזור מניירה.

ימים 3-4

מישורי הסרנגטי הנרחבים של צפון טנזניה

זהו לב הטיול לטנזניה. בבוקר נעלה אל רמות הנגורונגורו ונמשיך לכיוון הסרנגטי (Serengeti), "המישורים האינסופיים" בסוואהילית. בדרך נבקר במנייטה מסאית (כפר מסורתי של שבט מסאי) ומשם נמשיך לשמורת הסרנגטי הענקית, השמורה השנייה בגודלה בטנזניה. שטח השמורה כמעט כגודל מדינת ישראל וחיים בה ג'ירפות, פילים, אנטילופות וכל הטורפים למיניהם. בשטח השמורה מתקיימת נדידת בעלי החיים הטבעית האחרונה בעולם, כאשר עדרים שלמים של גנו וזברות נודדים בתוך השמורה. אחר הצהריים וכל היום הבא יוקדשו לסיורי ספארי בשמורה הייחודית הזו של טנזניה. ניסע במישורי העשב האינסופיים בהם חיים כל בעלי החיים המאפיינים את הסוואנה האפריקאית של טנזניה. לינה בשני הלילות בלב שמורת הסרנגטי.

יום 5

מהסרנגטי אל מכתש הנגורונגורו

את שעות הבו קר נקדיש לנסיעת ספארי אחרונה בשמורתהסרנגטי לפני שנשוב אל אזור מכתש הנגורונגורו. נמשיךבנסיעה דרך הסוואנות, נבקר בדיונה הנודדת – (Shiftingsands) תופעה מרתקת ובלתי רגילה של דיונה מאפר וולקניאשר אשר נעה כל שנה בכמה מטרים ונחשבת מקום קדוש לשבט המסאי. נמשיך לביקור בערוץ אולדובאי, בו התגלו ע"י הזוג מריולואיס ליקי, ממצאים רבים המעידים על מוצא האדם וההליכה בגו זקוף – ערש התפתחות האנושות. נמשיך לעבר מכתש הנגורונגורו ללינה בלוד ג' יפיפה על שפת המכתש ממנו נשקפים נופים עוצרי נשימה של האזור אותו נבקר מחר.

יום 6

מכתש הנגורונגורו וחיות הבר

בתוך אזור שימור הנגורונגורו (Ngorongoro Conservation Area), נמצאת אחת הפנינות היפות והמוכרות ביותר באפריקה – מכתש הנגורונגורו (Ngorongoro Crater). זהו מכתש וולקני ענק, 600 מטרים עומקו ו-300 קמ"ר גודלו שהנו חלק מאתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו ומהווה את אחת האטרקציות היפות של צפון טנזניה ואפריקה כולה. המכתש (קלדרה) נוצר לפני כ-2-3 מיליון שנה עקב התמוטטות הר געש, ומהווה סביבת מגורים טבעית לחיות בר שונות – אריות, פילים, צ'יטות, זברות, גנו ועוד ועוד… בשעות הבוקר נרד בג'יפים אל קרקעית הלוע, לספארי עשיר ומפגש עם חיות הבר של אפריקה. לקראת סוף היום נעלה מהמכתש ונמשיך לכיוון אגם אייסי (Lake Eyasi) ללינה בלודג' בסמוך לאגם, לא רחוק מהשבטים אותם נבקש להכיר.

יום 7

אגם אייסי ושבטי ההדזבה והדטוגה

בשעות הבוקר המוקדמות נתלווה לבני שבט ההדזבה (Hadzabe), מאחרוני השבטים הנוודים של טנזניה. זהו שבט ציידים-לקטים, שחי בגבעות הסמוכות לאגם אייסי ומבחינה אנתרופולוגית משתייך לשבטי הבושמנים של טנזניה. נבקר במחנה של השבט בין עצי הבאובב ומשם נצא לחוויה מרתקת בה נתלווה אל הגברים לציד. מי שמתקשה בהליכה יכול לבחור להישאר במחנה שבט ההדזבה ולהתלוות לנשות השבט בפעילות הבוקר. לאחר מכן נמשיך לביקור שבט הדטוגה (Datoga), החי גם הוא באזור האגם. במקור היה זה שבט נוודים, אך כיום נוטים אנשיו לעסוק בחקלאות, רעיית בקר ועבודות מלאכה מרשימות אשר ניתן לראותן מעטרות את נשות השבט. בהמשך היום נעלה מאגם אייסי ללינה באזור קראטו.

ימים 8-9

מקראטו דרך ארושה, ובחזרה הביתה

נעזוב את אזור קראטו אשר למרגלות הנגרונגורו ונמשיך בנסיעה לארושה. נבקר בשוק ו\או בבית ספר מקומי, ולאחר ארוחת צהריים מסכמת לטיול, נמשיך אל שדה התעופה של טנזניה לטיסה חזרה דרך אדיס אבבה. הנחיתה בארץ לפנות בוקר יום 9.

טיול לטנזניה ללא ילדים
  • נסיעה ברכבי טויוטה לנדקרוזר ארוכים ומרווחים - ג'יפים 4X4 בעלי גג נפתח המיוחד לטיולי ספארי.
  • ערכת מכשירי קשר איכותיים בכל רכב ספארי לקשר רציף בין רכבי הספארי, המטיילים והמדריך.
  • לינה ליד חוף אגם אייסי, המאפשרת לנו ביקור אצל שבט ההדזבה (Hadzabe) החל משעות הבוקר המוקדמות והפעילות ועד הצהריים, בהן נוכל להתוודע אל חייהם המסקרנים של בני השבט ולצפות בכישוריהם המרשימים כציידים-לקטים.
  • לינה בלודג' יפייפה על שפת מכתש הנגורונגורו ממנו נשקפים נופים עוצרי נשימה

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 420 $

הנחות ילדים ונוער:

הנחה לילד מתחת לגיל 12 יחד עם שני מבוגרים: 850 $

הנחה לילד מתחת לגיל 12 עם מבוגר אחד: 380 $

הנחה לנוער (גלאי 12 עד 16) כשלישי בחדר עם שני מבוגרים: 480 $

הנחה לנוער (גלאי 12 עד 16) יחד עם מבוגר בחדר: 250 $

 

>>> לטיולים נוספים לטנזניה – הקליקו כאן <<<



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

טיסה בינלאומית בחברת אתיופיאן איירליינס.
כניסות לכל האתרים כמפורט במסלול הטיול.
תחבורה: נסיעה ברכבי ספארי - ג'יפים 4X4 עם גג נפתח מיוחד לספארי, 5 עד 7 מטיילים לרכב.
נהגים- מדריכים מקומיים דוברי אנגלית.
לינה: נלון בלודג'ים מדרגת תיירות גבוהה במהלך כל הטיול.
כלכלה: ארוחות מלאות לאורך כל טיול הספארי, מים מינרלים ברכבים.
דמי רישום וטיפול.
מיסי נמל.
תשר לנותני שירותים מקומיים.
אשרת כניסה לטנזניה.

הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
הוצאות קורונה (באם יש צורך).

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול בדגש על נושאים זואולוגיים, תרבותיים ומעולם הטב ע. מפגש עם חיות באזו ר המחייה הטבעי שלהן, ומפגש מרתק עם שבטים. הטיול מותאם למשפחות וליחידים, ומבוסס על נסיעה ברכבי ספארי מיוחדים עם גג נפתח לתצפיות, ולינה בלודג'ים ברמה גבוהה.
קבוצה וצוות: 21-12 מטיילים. נהגים-מדריכים מקומיים ומדריכ/ה ישראלי/ת מצוות אקו טיולי שטח.
חיסונים - לק בלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות בא זור המגורים. אנו ממליצים לפנות למרפאתו של פרופסור שוורץ בבית חולים תל השומר.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים.
אקו אינה יכולה להתחייב לתנאי מזג אוויר אופטימליים. טנזניה היא מדינה משוונית )הממוקמת על קו המשווה(, כך שייתכן גשם אף בעונות המוגדרות יבשות. בדרך כלל בבקרים ובערבים קר , ובמהלך היום נעים עד חם.
לצורך קבלת ויזה לטנזניה יש לוודא כי ישנם לפחות 2 עמודים ריקים בדרכון וכי הדרכון בתוקף לפחות לחצי שנה מיום הכניסה לטנזניה.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במיד ה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
מחיר הטיול נכון ליום פרסום ה טיול, במידה וחברת התעופה אתיופיאן איירליינס תשנה את מועדי הטיסות ו/ או תעלה את מחירן, ישתנה מחיר הטיול בהתאם לתוספת.
מחיר הטיול תל וי בין השאר במחיר י הכניסה לשמורות הטבע , שנקבע על פי המחירים הרשמי ים אותם מפרסמת ממשלת טנזניה. במידה ויועלו מחירי הכניסה יותאם מ חיר הטיול בהתאם.
מדריך הטיול – ד"ר עדין שווימר. מטייל ומדריך באפריקה כבר יותר משלושים שנים, ועדיין מתרגש בכל פע ם, כאילו זו הפעם הראשונה....ביולוג-זואולוג ורופא וטרינר בהכשרתו. מתמחה בטיולי טבע, החי והצומח, אקולוגיה ואנתרופולוגיה. מדריך בעיקר בטנזניה, קניה, אוגנדה ורואנדה.

*אפשרות המשך לזנזיבר: לאחר הספארי ניתן להמשיך באופן עצמאי לנופש בזנזיבר, למספר ימים נוספים. האי זנזיבר, הידוע כ"אי התבלינים", הוא יעד מרתק שעונה על הרצון להמשיך לטייל ולחוות את אפריקה, ובמקביל על הצורך במנוחה ובשקט. זהו אי טרופי עם חופים נפלאים ושפע של יערות גשם, ביתם היחיד של קופי הקולובוס האדום הזנזיברי, והוא בעל היסטוריה מרתקת בשל היותו מרכז סחר העבדים של מזרח אפריקה ומקום מושבו של הסולטן. המעוניינים מוזמנים לפנות אל איש המכירות.

אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

הנדידה הגדולה בטנזניה

לשונות של אש נשלחו אל תוך יריעות הברזנט העצומות והכדור עצום הממדים התנפח ומילא את חלל האוויר. […]

טיול לטנזניה – יותר מרק ספארי

בשנים האחרונות עולה קרנה של טנזניה כמדינה המפתחת תיירות איכותית ומיוחדת. הסיבות לכך הן רבות: בעיות בשכנה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול משפחות לטנזניה

טיולי תרבות וטבע

ספארי בחופשת החנוכה, כולל לינה על שפת מכתש הנגורונגורו ובאגם אייסי. ממכתש הנגורונגורו ועד למישורי הסרנגטי. | 9 ימים