טיולי משפחות

טיול לטנזניה בעונת ההמלטות

כולל ביקור בשמורת טרנגירה ולינה במישורי ההמלטות באזור הנדוטו | 9 ימים

הדפיסו שלחו שתפו
טיול ספארי לטנזניה, אל מיטב השמורות בטנזניה, אל מרחבי הסוואנות של מישורי הסרנגטי ואזור הנדוטו ואל לוע הר הגעש הכבוי הנגורונגורו. זהו ביתם של עדרי הבר הגדולים: מיליוני גנו, מאות אלפי זברות, רבבות אנטילופות, צבאים ושפע טורפים הדולקים אחריהם. זוהי עונת ההמלטות של עדרי הגנו  – עונה בה עדרים עצומים אלו כמעט ומכפילים עצמם בפרק זמן קצר מאוד בשנה. מלבד מראות הטבע עוצרי הנשימה טיולנו לטנזניה פותח בפני הנוסע עולם אנושי עתיק, אשר הולך ונעלם; נבקר את שבטי ההדזבה והדטוגה החיים באזור אגם אייסי וכן את נבקר בביתם של שבט המסאי, הרועים את עדרי הבקר על רקע נופה הפסטורלי של טנזניה.

מסלול הטיול

יום 1

מתל אביב לשמורת טרנגירה

נצא בטיסת לילה דרך אדיס אבבה וננחת בשדה התעופה קילימנג'רו בארושה, העיר המרכזית בצפון טנזניה בשעות הצהריים המוקדמות. מהשדה ניאסף על ידי רכבי הספארי ונמשיך מיד לעבר שמורת טרנגירה (Tarangire National Park), בה ניתן למצוא עדרי פילים, זברות, באפלו, זאבים ועוד. השמורה נחשבת לבעלת אחד מריכוזי העופות הגדולים בעולם, עם למעלה מ–400 סוגי עופות המקננים בה.  לינה באזור טרנגירה.

יום 2

ספארי בשמורות טרנגירה ומניירה

נקדיש את שעות הבוקר לספארי בשמורת טרנגירה – עדרי פילים, עצי באובב ונהר אחד שהינו עורק החיים של השמורה – מקנים לשמורת טרנגירה את ייחודה. בהמשך היום נמשיך צפונה אל שמורת אגם הסודה מניירה (Manyara NP), אחד מאגמי הבקע הסורי אפריקאי העובר בטנזניה. נתחיל בחלקה הדרומי של השמורה ונמשיך לטיול ספארי ברחבי השמורה המשופעת ביער צפוף, קופים מקפצים והיפופוטמים הרובצים סמוך לשפת האגם. לינה באזור מניירה.

יום 3

פנינת הטיול לטנזניה - מכתש הנגורונגורו וחיות הבר

מכתש הנגורונגורו הנו חלק מאתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו, ומהווה את אחת האטרקציות היפות של צפון טנזניה. המכתש (קלדרה) נוצר לפני כ-2-3 מיליון שנה עקב התמוטטות הר געש, ומהווה סביבת מגורים טבעית לחיות בר שונות. בשעות הבוקר המוקדמות נרד בג'יפים אל קרקעית הלוע, לספארי עשיר ומפגש עם חיות הבר של אפריקה. במשך כחצי יום נשהה במכתש המפורסם, ולקראת אחר הצהריים נמשיך תוך כדי נסיעת ספארי לכיוון מישורי הנדוטו. לינה בלודג' אוהלים מפנק במרכז אזור הנדוטו.

ימים 4-5

מישורי ההמלטות באזור הנדוטו והמשך אל המישורים האינסופיים של שמורת הסרנגטי

נקדיש את היום לספארי באזור הנדוטו (Ndutu area) – אזור זה נחשב לאזור האולטימטיבי לספארי וללינה בעונת ההמלטות ואותו נחקור היום תוך כדי נסיעות ספארי בתקופה מופלאה זו אשר נחשבת לעונה בה עדרי הגנו מכפילים את גודלם ומושכים בעקבותיהם טורפים רבים. אחד ממאפייניו הבולטים של אזור הנדוטו הוא הנופים היפיפיים של עצי השיטה המוקפים במישורים אינסופיים של עשב נמוך. בשטח זה נמצא גם אגם נדוטו – אחד מאגמי הסודה הממוקמים לאורך השקע האפריקאי ובתקופות מסוימות בשנה ניתן לראות בו חצייה של עדרי גנו המלווים גם בזברות ובצבאי תומסון. לקראת אחר הצהריים נמשיך תוך כדי נסיעת ספארי לכיוון שמורת הסרנגטי. נקדיש את שארית היום והיום למחרת לנסיעות ספארי, נאתר בעלי חיים רבים בהם ג'ירפות, פילים, אנטילופות ומגוון רחב של טורפים שונים – בשמורה השנייה בגודלה בטנזניה. שטח שמורת הסרנגטי כמעט כגודל מדינת ישראל ומתקיימת בה נדידת בעלי החיים הטבעית מהמרשימות בעולם; כאשר עדרים שלמים של גנו ועימם הזברות, נודדים במהלך השנה בעקבות הגשם והעשב הטרי בין שמורת הסרנגטי ושמורת מסאי מרה שבקניה השכנה. לינה שני לילות בשמורת הסרנגטי.

ימים 6-7

משמורת הסרנגטי אל אגם אייסי ושבטי ההדזבה והדטוגה

נצא עם ארוחות צהריים ארוזות לספארי נוסף בשמורת הסרנגטי, בהמשך היום נצא מהשמורה ונמשיך בנסיעה אל אגם אייסי שם נלון לא רחוק מהשבטים אותם נבקש להכיר.

למחרת, בשעות הבוקר המוקדמות נתלווה לבני שבט ההדזבה (Hadzabe), מאחרוני השבטים הנוודים של טנזניה. זהו שבט ציידים-לקטים, שחי בגבעות הסמוכות לאגם אייסי ומבחינה אנתרופולוגית משתייך לשבטי הבושמנים של טנזניה. נבקר במנייטה של השבט, ואף נוכל להתלוות אל הגברים לציד או לראות את נשות השבט מלקטות. בהמשך היום  נבקר גם את שבט הדטוגה (Datoga), החי באזור האגם. במקור היה זה שבט נוודים, אך כיום נוטים אנשיו לעסוק בחקלאות, רעיית בקר ועבודות מלאכה מרשימות, אשר ניתן לראות מעטרות את נשות השבט. בסיום היום נמשיך ללינה באזור קראטו.

ימים 8-9

קראטו - ארושה – חזרה ארצה

נסיעה לעבר ארושה וביקור בשוק או בית ספר מקומי, לאחר ארוחת צהריים נמשיך לנמל התעופה אשר בארושה. נשוב על עקבותינו, דרך אדיס אבבה ארצה. נחיתה בארץ בשעות הבוקר המוקדמות מאד אור ליום התשיעי.

  • יציאה במהלך חודש פברואר בשיא עונת ההמלטות
  • לינה באזור הנדוטו האטרקטיבי ביותר בעונה זו
  • כולל ביקור בשמורת טרנגירה
  • לינה ליד חוף אגם אייסי, המאפשרת לנו ביקור אצל שבט ההדזבה (Hadzabe) החל משעות הבוקר המוקדמות והפעילות, בהן נוכל להתוודע לחייהם המסקרנים של בני השבט ולצפות בכישוריהם המרשימים כציידים-לקטים בצורה אותנטית.
  • נסיעה ברכבי טויוטה לנדקרוזר ארוכים ומרווחים - ג'יפים 4X4 בעלי גג נפתח המיוחד לטיולי ספארי.
  • משקפת ספארי מתנה לכל 2-3 מטיילים.
  • מפת טנזניה, כולל מגדיר בעלי חיים בשמורות.
  • ערכת מכשירי קשר איכותיים בכל רכב ספארי לקשר רציף בין רכבי הספארי, המטיילים והמדריך.
  • מקסימום 3 רכבים.
  • למעוניינים קיימת אפשרות הארכה לנופש בזנזיבר.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת יחיד בחדר: 500 $

 

>>> לטיולים נוספים לטנזניה – הקליקו כאן <<<

 



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסה בינלאומית בחברת אתיופיאן איירליינס
כניסות לכל האתרים וסיורים כולל ביקור בכפר מסאי, כמפורט במסלול הטיול
תחבורה: נסיעה ברכבי ספארי - ג'יפים 4X4 עם גג נפתח מיוחד לספארי, בין 5 ל- 7 מטיילים לרכב. נהגים-מדריכים מקומיים.
לינה: במהלך ימי הספארי נלון בלודג'ים אפריקאיים ובלודג' אוהלים ברמת תיירות גבוהה בלב השמורות.
לודג' (Lodge) – מלון בחיק הטבע האפריקאי אשר מותאם לסביבה ומתמזג עם הנוף סביבו, המבנים ברובם בני קומה אחת או שתיים והחדרים מרווחים ומכילים את כל השירותים והאביזרים המוכרים מבתי מלון מערביים, שירותים ומקלחות צמודים ולרוב גם מרפסת שמשקיפה לנוף סביב.
לודג' אוהלים (Tented Lodge/Camp) – אוהל מרווח, לעיתים חלקו מבנה קבוע ולעיתים כולו עשוי מקנבס, כאשר תכולת החדר ואבזורו זהה לחדר בלודג' כולל מקלחות ושירותים צמודים ומים חמים. לינה בלודג' אוהלים מספקת חווית ספארי אפריקאי ייחודית וקרובה לטבע בו בזמן שנהנים מכל הנוחיות שיש לאוהלים אלה להציע.
כלכלה: ארוחות מלאות לאורך כל טיול הספארי, ומים מינרלים ברכבים.
קבוצה וצוות: 20-12 מטיילים, נהגים-מדריכים מקומיים ומדריכ/ה ישראלי/ת מצוות אקו טיולי שטח.
דמי רישום וטיפול.
מיסי נמל.
תשר לנותני שירותים מקומיים.
אשרת כניסה לטנזניה.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול בדגש על נושאים זואולוגיים, תרבותיים ומעולם הטבע. מפגש עם חיות באזור המחייה הטבעי שלהן, ומפגש מרתק עם שבטים. הטיול מותאם למשפחות וליחידים, ומבוסס על נסיעה ברכבי ספארי מיוחדים עם גג נפתח לתצפיות.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים. חובה להתחסן כנגד קדחת צהובה (!). אנו ממליצים לפנות למרפאתו של פרופסור שוורץ בבית חולים תל השומר.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים.
אקו אינה יכולה להתחייב לתנאי מזג אוויר אופטימאליים. טנזניה היא מדינה משוונית (הממוקמת על קו המשווה), כך שייתכן גשם אף בעונות המוגדרות יבשות. בדרך כלל בבקרים ובערבים קר, ובמהלך היום נעים עד חם.
חברת אתיופיאן איירליינס אינה מאפשרת הושבה מראש (אף לא מטעמים רפואיים), על כן לא נוכל לארגן הושבה בהתאם לבקשה מוקדמת. בהתאם, כל המעוניינים לשבת במקום ספציפי ו/או עם בני זוג מסוימים, אנו ממליצים להגיע לצ'ק אין מוקדם מהרגיל על מנת לתאם את הושבתכם בהתאם לרצונכם.
לצורך קבלת ויזה לטנזניה יש לוודא כי ישנם לפחות 2 עמודים ריקים בדרכון וכי הדרכון בתוקף לפחות לחצי שנה מיום הכניסה לטנזניה.
אפשרות המשך לזנזיבר: לאחר הספארי ניתן להמשיך באופן עצמאי לנופש בזנזיבר, למספר ימים נוספים. האי זנזיבר, הידוע כ"אי התבלינים", הוא יעד מרתק שעונה על הרצון להמשיך לטייל ולחוות את אפריקה, ובמקביל על הצורך במנוחה ובשקט. זהו אי טרופי עם חופים נפלאים ושפע של יערות גשם, ביתם היחיד של קופי הקולובוס האדום הזנזיברי, והוא בעל היסטוריה מרתקת בשל היותו מרכז סחר העבדים של מזרח אפריקה ומקום מושבו של הסולטן. המעוניינים מוזמנים לפנות למשרד.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
מחיר הטיול נכון ליום פרסום הטיול, במידה וחברת התעופה אתיופיאן איירליינס תשנה את מועדי הטיסות ו/או תעלה את מחירן, ישתנה מחיר הטיול בהתאם לתוספת.
מחיר הטיול תלוי בין השאר במחירי הכניסה לשמורות הטבע, שנקבע על פי המחירים הרשמיים אותם מפרסמת ממשלת טנזניה. במידה ויועלו מחירי הכניסה יותאם מחיר הטיול בהתאם.
במידה ויחול שינוי במחיר האשרה יותאם מחיר הטיול בהתאם.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

הנדידה הגדולה בטנזניה

לשונות של אש נשלחו אל תוך יריעות הברזנט העצומות והכדור עצום הממדים התנפח ומילא את חלל האוויר. […]

טיול לטנזניה – יותר מרק ספארי

בשנים האחרונות עולה קרנה של טנזניה כמדינה המפתחת תיירות איכותית ומיוחדת. הסיבות לכך הן רבות: בעיות בשכנה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לטנזניה בעונת ההמלטות

כולל ביקור בשמורת טרנגירה ולינה במישורי ההמלטות באזור הנדוטו | 9 ימים

הדפיסו שלחו שתפו