מונגוליה - ארץ השמיים הכחולים צילום: Herd of horses in mongolian desert

טרק במונגוליה

טרקים

כולל מסלולי הליכה במדבר גובי | 16 יום

טרק במונגוליה הוא מסע מרתק בזמן אל מדינת ענק דלילת אוכלוסיה, עם נופים מרהיבים ומגוונים והיסטוריה מפוארת. פחות מארבעה מיליון תושבים, מתוכם כמיליון בעיר הבירה, חיים בשטח של כמיליון וחצי קמ"ר. רוב שטח המדינה הוא ערבות עשב אינסופיות עטורות ברכסי הרים נישאים, ובדרום נפרש מדבר גובי עצום המימדים. חברת "אקו טיולי שטח" היא החברה היחידה המשלבת בטרק במונגוליה ביקור ומסלולי הליכה במדבר גובי.

מסלול הטיול

ימים 1-2

תל אביב – אולן באטאר

טיסה דרך יעד ביניים לבירה אולן באטור. לאחר הנחיתה בבוקר, ניסע למנוחה במלון. בצהריים נצא לסיור במוזיאון מעניין בעיר ובערב נצפה במופע פולקלור. לינה במלון.

יום 3

טיסה למערב המדינה ונסיעה לשיביט חיירחאן לאתר הפטרוגליפים ולתחילת הטרק

נצא בטיסת בוקר לעיירה אולגי בצפון מערב המדינה (1600 מטרים מעל פני הים), ומשם נמשיך בנסיעה של כ-6 שעות לשיביט חיירחאן Shiveet Khairkhan  שם מתחיל הטרק. נבקר באתר הפטרוגליפים (חרותות סלע) המדהים, ובהמשך נתמקם ללינה באוהלים אלפיניים ונאכל ארוחת ערב שתכין עבורנו טבחית השטח שתלווה את המסע.

במהלך הטרק – הציוד יעבור ממחנה למחנה על גבי גמלים דו דבשתיים, ובכל מחנה ימתינו לנו אוהלים זוגיים ואוהל מטבח וחדר אוכל.

יום 4

הנהר הלבן ורכס אלטאי

נלך כל היום לאורך הנהר הלבן בנוף עוצר נשימה, ונלון במחנה לילה על גדת הנהר. מחנה הלילה ממוקם בכניסה לשטח הפארק הלאומי טאבאן בוגדTavan Bogd  שפירוש שמו "חמשת הקדושים", 5 הפסגות המושלגות של רכס אלטאי המונגולי.

יום 5

מהנהר הלבן, בין יורטות ועדרים, אל קרחון פוטאנין

היום נלך כ-21 ק"מ בדרך יפהפיה לאורך הנהר הלבן, נעבור בסמוך ל"קניון השחור", ובדרך נפגוש נוודים במחנות גרים (יורטות), עדרי יאקים וסוסים. לקראת ערב נתמקם במחנה בסמוך לקרחון פוטאנין בגובה 2900 מטרים מעל פני הים.

יום 6

העפלה אל פסגת הר מאלצ'ין

השכם בבוקר נעפיל אל פסגת הר מאלצ'ין, לרום 4037 מטרים מעל פני הים, ונזכה בהרבה שלוות פסגות ובתצפיות מרהיבות. ביום בהיר ניתן לראות מהפסגה את שכנותיה של מונגוליה, רוסיה וסין. נשוב על עקבותינו אל אותו מחנה לילה. מי שאינו מעוניין בטיפוס אל ראש ההר, יוכל להישאר במחנה או ללכת עם הקבוצה כברת דרך ולשוב באופן עצמאי. ביום זה נלך 9 ק"מ לכל כיוון עם עליה וירידה של כ-1200 מטר. אם יוותר בנו כח, נוכל לשוב אל המחנה בדרך אחרת שתביא אותנו אל עמוד הגבול המונגולי-רוסי.

יום 7

בחזרה אל הנהר הלבן ותצפית אל אגם נץ הזהב

מהמחנה בשולי הקרחון נשוב בדרך שונה וקצרה יותר אל המחנה הקודם, על גדת הנהר הלבן. משם נעפיל במתינות לתצפית על אגם מרהיב המוקף בהרים.

ביום זה נלך 20 ק"מ, מתוכם 15 ק"מ בירידה מתונה וחמישה ק"מ בעליה.

יום 8

מעבר הרים ברכס האלטאי ומרבדי פריחה

היום נחצה את מעבר ההרים הנישא של האלטאי המונגולי. נחלוף ליד מחנות של נוודים מקומיים ונעפיל אל מעבר ההרים בגובה של כ-3100 מטרים. בצידו השני של מעבר ההרים נתבשם ממרבדי פרחים בכל הצבעים (למעט אדום שאינו נמצא בגבהים האלה). אורך מסלול היום 21 ק"מ, ובסיומו נלון במחנה לצד פלג מים שוצף ממי הפשרת שלגים.

יום 9

עמק הדובים, נהר קפוא ופלגי מים

השכם בבוקר נרד אל "עמק הדובים". נלך על גדת הנהר, ואם יתמזל מזלנו נחלוף ליד חלקי נהר שעדיין מכוסים בקרח מהחורף האחרון. נחצה פלגי מים קטנים, מדי פעם נהלך בשבילים בוציים, נעבור ביער יפה למרגלות צוקים מרהיבים ובסופו של יום הליכה ארוך נגיע למחנה השטח האחרון שלנו.

לילה אחרון באוהלים האלפיניים. ביום זה נלך כ-27 ק"מ.

יום 10

מעמק טהילביי לאגם הירוק וחזרה לאולגי

ניפרד מצוות הלוגיסטיקה המסור, וניסע דרך עמק Tahilbai ל"אגם הירוק". המעוניינים יוכלו לטבול במים. משם נצא לנסיעה של כשש שעות חזרה לאולגי, שם נלון במחנה גרים תיירותי ונוח. זהו יום ארוך של נסיעת שטח משולבת בהליכות קצרות.

יום 11

טיסה לאולן בטור, סיור בעיר ובמוזיאון הדינוזאורים

היום נטוס חזרה לבירה אולן באטור, נטייל בעיר ונבקר במוזיאון הדינוזאורים המרשים.

יום 12

טיסה ל Dalanzadgad, ביקור ב Bayanzag ולינה בשולי דיונות Khongor

נצא בטיסת בוקר ל Dalanzadgad, ונמשיך בנסיעה של כשעתיים וחצי ל Bayanzag, צוקים המכונים "הצוקים הבוערים באש" בשל צבעם האדום הבוהק. כאן נבקר ב"בית הקברות של הדרקונים" שבו נמצאו מאובני דינוזאורים, וביערות של שיחי עציון (קרוב של הפרקרק הפרסי הנפוץ בערבה הדרומית ובדרום ירדן). נמשיך בנסיעה של כ-4 שעות, ללינה במחנה גרים בסמוך לדיונות של Khongor.

יום 13

דיונות Khongor וגמלים דו דבשתיים

את שעות הבוקר והצהריים נקדיש לדיונות המרהיבות, המשתרעות לאורך של כ-120 ק"מ ולרוחב 20 ק"מ. מראש דיונה המתנשאת לגובה של כ-120 מטרים מעל הסביבה נזכה לתצפית דיונות מרהיבה לכל הכיוונים. נשלים את חוויית החולות ברכיבה על גמלים דו דבשתיים. לינה במחנה גרים.

יום 14

קניון Yoliin Am, קניון Dungenee והעיירה דאלאנזדגד

נפתח את הבוקר בנסיעה של שש שעות לקניון Yoliin Am, שפירושו קניון הפרס. נצא להליכה קצרה ויפה בקניון, עם סיכוי טוב לצפות בפרס ("נשר מזוקן"), עזניות שחורות ונשרים, ונראה את הפיקה (מכרסם שנראה כמו סנאי ללא זנב) הנפוץ מאד בקניון. נבקר בקניון Dungenee הזורם בתוך קניון מרשים, ובערב נגיע ללינה בעיירה דאלאנזדגד.

יום 15

טיסה לאולן באטור

נטוס חזרה לבירה, נטייל בעיר ונבקר באחד המקדשים הבודהיסטים היחידים ששרדו את השלטון הקומוניסטי. את אחר הצהריים נותיר חופשי למנוחה או לקניות, ונסיים בארוחת סיכום חגיגית. לינה במלון בעיר.

יום 16

אולן בטור - ישראל

טיסת בוקר מוקדמת לישראל דרך יעד ביניים. נחיתה בערב.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר 150€ ( לארבעה לילות בלבד)



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסה בינלאומית דרך יעד ביניים
טיסה הלוך ושוב לכיוון אלטאי; בטיסה מותר משקל כולל עד 15 ק"ג לנוסע
טיסה הלוך ושוב למדבר גובי; בטיסה מותר משקל כולל של עד 15 ק"ג לנוסע. נשאיר ציוד לא הכרחי במלון בעיר הבירה.
כלכלה מלאה
כל הנסיעות
הדרכה: מדריך מצוות אקו טיולי שטח ומדריך מונגולי דובר אנגלית לכל אורך השהות במונגוליה.
7 לילות באוהלים אלפיניים כולל שק שינה ומזרן שטח
3 לילות במחנה גרים
לילה אחד במלון פשוט בדאלאנזדגד
3 לילות במלון בבירה אולאן באטאר
כניסות לאתרים כמפורט בתכנית
תשר לנותני שירות מקומיים

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח בריאות ומטען
הוצאות בעלות אופי אישי (כגון כביסה, אוכל ושתיה מעבר לזאלו המסופקים, תקשורת וכיו"ב)
ארוחות שאינן כלולות ושתייה

לתשומת לבכם

גודל הקבוצה - 10- 18 מטיילים
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, מחיר הטיול יעודכן בהתאם
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים
מסלול הטיול – תכנית הטיול כפופה לשינויים ותלויה במזג האוויר, בתנאי השטח ובנסיבות נוספות. באם יהיה צורך צוות אקו ומדריכינו יערכו שינויים במסלול (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה בהתאם לתנאים בשטח. בימים בהם אנו משתמשים בשירותי תעופה יתכנו שינויים במסלול הטיול בהתאם לשינויים בלו"ז הטיסות והגעת הכבודה האישית.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
התמונות להמחשה בלבד והינן באדיבות הספק
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

דרום הודו – אלים ושדים במדינת קרנטאקה

חלקה הדרום-מערבי של הודו הוא במה מפוארת לקרבות מיתולוגיים של אלים ושדים ובית חם לזרמים דתיים שונים. […]

עמק קטמנדו בנפאל

הצעיר לבוש מדי הקרב השחורים חמק בזריזות דרך הצללים, שהטילו מנורות המסדרון בארמון נאראיאנהיטי (Narayanhiti palace) שבקטמנדו. […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טרק במונגוליה

טרקים

כולל מסלולי הליכה במדבר גובי | 16 יום