טרק במזרח גרינלנד

טרקים

אין יותר רחוק מזה | 13 יום

אי שם, מעבר לקו רוחב 66 - החוג הארקטי, ישנו מקום שבו כבר לא משוטטים בני אדם, אין בו ערים, בטח לא מכוניות. פעמים ספורות בחיים נקרית בדרכנו ההזדמנות לגלות מקום כזה ולהגיע אליו…

אנו מזמינים אותך לבוא לחקור את קו החוף הייחודי של מזרח גרינלנד עם תרמיל יום על גבך. רוב המטיילים מגיעים למערב גרינלנד, היכן שנמצא שביל גרינלנד, וההגעה אליו יחסית פשוטה יותר. אבל מערב גרינלנד אינו החלק הפרוע באמת של ארץ זו. במזרח גרינלנד ניתן לראות קרחוני ענק, ביניהם מבצבצים הרים קירחים, פיורדים מלאים בשברי קרחונים שמשיט הזרם הקוטבי, וטונדרה אינסופית עד האופק.

יחד נחקור מקומות שמעטים ראו בחייהם, ונעשה זאת בתנאי קמפינג טובים. סירה קטנה תעביר מדי יום את הציוד שלנו ממחנה למחנה.

נתחיל את המסע בקולוסוק, כפר ציידים/דייגים קטן במזרח גרינלנד, ונטייל בשמורת ״טונו״ (״הארץ שמאחור״). בשמורה נלך בטונדרה, בהרים, נחצה פיורדים ונתבונן בקרחונים. בדרך, בעזרת הצוות האינואיטי ("האינדיאנים״ של גרינלנד, התושבים הילידים), נמצא צמחי מאכל ונדוג דגים טריים. בקיצור, חוויה ארקטית חד-פעמית.

.

מסלול הטיול

יום 1

ת״א – איסלנד

בטיסה דרך יעד אירופאי, נגיע לאיסלנד, תחנת הבינים שלנו לפני גרינלנד. נגיע בלילה, וננוח בעיר לקראת המסע הבא עלינו לטובה.

יום 2

איסלנד – גרינלנד הטיסה צפונה

עם בוקר, נטוס לשדה התעופה הבין-לאומי הרשמי של האי קולוסוק. נשמע שם גדול, אבל בפועל זהו מנחת צבאי לשעבר שלידו קיוסק, ובעיקר ניתן לקנות בו ציוד דייג… חוויית הטיסה עצמה מדהימה. ניתן לראות למרחוק את כיפת הקרח הגדולה שנמשכת עוד כ-3000 ק״מ אל הקוטב הצפוני. משדה התעופה נלך אל הכפר (באמת נלך, זה קצרצר…) ונגיע ללודג׳ בנוי עץ, שבמרכזו תנור גדול שישמור עלינו בלילה הקר הראשון בגרינלנד. אחרי בדיקת ציוד ושיחת הכנה, נצא לראות את השמש שוקעת (יורדת נמוך ליד האופק, לא בדיוק שוקעת…) ונחזור לארוחת ערב ושינה ארוכה לפני היציאה למסע.

יום 3

הפיורד הראשון

נצא בשייט של כשעה לכיוון הכפר טסילק. כפר אינואיטי שמהווה מרכז אזורי עבור האוכלוסיה האינואיטית באזור. האינואיטים הם ציידים המתפרנסים עד היום מצייד דובים, לוויתנים, וכלבי ים. בקיץ הם נעים בסירות ממקום למקום – ובחורף במזחלות שלג. לאורך הימים אני למעשה נלך בנתיבי המזחלות (שיהיו ללא שלג), בין החופים השונים. היום נעבור פס קטנטן, ונתרגל להליכה בגרינלנד, ללא שלטים, סימון שבילים, או שבילים בכלל…

היום גם נבנה לראשונה את מחנה האוהלים שלנו, נקים יחד את האוהלים האישיים כקבוצה, ולאחר מכן נפנה למשימות המחנה, כמו הקמת האוהל הגדול וסידורו, הבאת מים לצרכים השונים מהנהר הקרוב, הכנת קפה/תה משותפת ובישול.

כ-8 ק"מ, עליה/ירידה של כ-400 מ'.

לינה במחנה אוהלים אותו נבנה.

יום 4

בין הואדיות

למעשה, הטרק בגרינלנד בנוי בין הים, לבין הקרח. לכל אורך החופים הדרומיים בגרינלנד, יש מרחק מסוים בין הקרחונים לבין החוף, שנוצר בעיקר בגלל הטופוגרפיה. אנחנו מנצלים את רצועה זו להליכה. היום נעלה בואדי אחד, לאורך המים השוצפים, נעבור שלוחה ממנה נוכל להביט על הואדי מלמעלה, ונרד בואדי אחד, המקביל אליו, אל מחנה האוהלים של הלילה.

לאורך הלילה, ובכל הלילות, נקיים משמרת לילית להתראה מדובים שעשויים להתקרב למחנה מכיוון החוף. הדובים רעבים בקיץ, ואנו מטיילים עם כלב שמירה להתראה, ושני רובי צייד, במידה והירי יהיה בלתי נמנע. בדרך כלל כשרואים דוב, יש מספיק זמן על מנת פשוט לקיים מהומה ורעש גדולים, ואלו יבריחו אותו לדרכו.

כ-11 ק"מ, עליה וירידה של כ-350 מ'.

לינה במחנה אוהלים אותו נבנה.

יום 5

דרך האגמים ההרריים

כמה אגמי הרים עד שנרד ל-Tipaarpik, מפרץ נהדר שלידו נקים את מחנה האוהלים לקראת הלילה. כמו כן היום נעבור את הנהר הגרינלנדי הראשון שנחצה. בגרינלנד אין גשרי מטיילים, ואנו נוריד את נעלינו, ונעבור את הנהרות השונים יחד ביעילות. המים כמובן קרים מאד…

כ-12 ק״מ, עליה וירידה של כ-350 מ'.

לינה במחנה אוהלים אותו נבנה.

 

 

יום 6

אל המחנה הצבאי הנטוש

את הבוקר נתחיל בצעידה לאורך החוף, בין שברי קרחונים שנפלטו אל החול, ונופי הרים משני צידי המפרץ. בסוף היום נגיע לאתר סוריאליסטי במיוחד, מחנה תדלוק אמריקאי שנבנה בשלהי מלחה"ע ה-2, ועד היום עומדים בו דוממים טרקטורים, מנופים, ואלפי חביות תדלוק.  הלילה, כמו בשאר הלילות, נפרוס רשתות דיג בנחלים השונים, ובעזרתן ננסה לתפוס דגים טריים ולהעשיר את ארוחת הערב למחרת.
כ-14 ק״מ, עליה וירידה של כ-400 מ'.
לינה במחנה אוהלים אותו נבנה.

יום 7

הרכס האלפיני

נלך על החוף, דרך אחד הפיורדים העמוסים בקרחונים שיש בסביבה. הסיבה לכך היא שבתחילתו, ישנו קרחון ענק, שמתפרק בקצב הגבוה ביותר בגרינלנד. לאחר ההליכה בחוף, נעלה לתצפית נהדרת, על המשך הפיורד, הפעם מהגובה, על רכס שנראה שלקוח מאזור האלפים המרוחק.

כ-11 ק״מ, עלייה וירידה של כ-500 מ׳.

לינה במחנה אוהלים אותו נבנה.

 

יום 8

אולי היום נראה לוויתן?

במהלך המשטים שנערוך בטיול, יש סיכוי גדול מאוד לצפות בלוויתנים. הבוקר נצא בשייט, בפיורד בו ניתן לאתר אותם יחסית בקלות. בסוף השייט נעגון בחוף, ממנו מטרת מסענו היא לעלות להר גבוה, כדי להגיע לתצפית על פיורד Sermiligaq. נופי פני היבשה ייעשו דרמטיים מרגע לרגע, ונוכל גם מלמעלה להביט פנימה אל כיפת הקרח הגדולה. הלילה, המחנה יהיה באתר מיוחד מאוד, ליד קרחון ענק ממנו מתנפצים לעיתים גושי קרח אל המפרץ…

כ-11 ק״מ, עלייה של כ-450 מ׳.

לינה במחנה האוהלים אותו נבנה.

יום 9

אל הקרחון המתנפץ

אותו נשבר, וראינו אותו מרחוק, היום נשוט לכיוון הקרחון Knud Rasmussen, וגם נלך לידו. הנוף יהיה של קיר קרח אדיר, שמדי כמה דקות מתפרקת ממנו עוד חתיכת ענק. הצלילים והמראות הינם חד פעמיים. ומרגשים במיוחד. בסוף היום נשוט חזרה לכפר קולוסוק, ללינה בלודג', ומנוחה מהטרק. נעלה על הסירה למשט ארוך חזרה לקולוסוק. שטנו והלכנו מרחק יפה צפונה, ומכאן החזרה תארך כשעתיים לפחות. בדרך אנו מקווים לפגוש מינים שונים של לווייתנים.

כ-12 ק״מ, לינה בלודג' הכפר קולוסוק.

יום 10

הכפר קולוסוק

היום נחקור את האי עליו יושב הכפר קולוסוק. כל קו החוף של מזרח גרינלנד, הוא אסופת איים שבינם לבין היבשה עוברים פיורדים אדירים. נשאיר מאחור את הכפר, ומהר מאוד נרגיש את הבידוד מול האוקיואנוס, שקט כמוהו אין עוד. נבקר בבתי אינואיטים ישנים בנויים טחב, ונביט אל מלכודות איילי הצפון הגדולות שנבנו באזור. כמה תצפיות מרהיבות אל הפיורדים מסביב, ונחזור אל הכפר שלנו, ללילה נוסף בלודג׳.
כ-8  ק"מ הליכה, עליה וירידה של כ-300 מ'.
לינה בלודג׳ בכפר קולוסוק.

יום 11

חוזרים לאיסלנד…

ביקור בוקר בכפר. נראה את הבית ספר המקומי, ומוזיאון קטנטן לפריטים מהאזור. ארוחת צהריים, ופרידה מהשממה. הליכה קצרה לשדה התעופה, וטיסה חזרה לאיסלנד מעל מיצר דנמרק המפריד בין איסלנד לגרינלנד וזורם בו זרם גרינלנד המהיר והקר. בילוי של ערב חמים בריקיויק, וארוחה חגיגית במסעדה נהדרת.

יום 12

איסלנד !

בשל השינוי הפתאומי בתכנית הטיסות (קריסת חברת WOW), זכינו ביום נוסף בטיול – באיסלנד. נבקר בכמה אתרים קלאסיים שאינם רחוקים מהעיר, ונתרחץ במעין ספא טבעי – נהר חם בלב הטבע. נחזור אל העיר, לארוחת ערב מעולה, ומשם ניסע לשדה התעופה נחיתה בצהרי היום ה- 13 .

יום

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר 400 יורו (שני לילות באיסלנד ואוהל בגרינלנד)

הערות חשובות :

  • עקב תנאי מזג האוויר, ייתכנו שינויים רבים במסלולי ההליכה והשייט. לכן הגמישות חשובה במיוחד במסע מיוחד זה.
  • הלודג׳ בו נישן בקולוסוק בנוי באופן בו לא ניתן לקבל חדר ליחיד/זוג. הלינה משותפת.
  • מרגע שנעזוב את הכפר קולוסוק – לא תהיה יותר קליטה סלולרית (אנו נושאים ציוד תקשורת לוויני לחירום).
  • לאורך הלילות, נקיים משמרת מתחלפת להתראה מדובים. אורך השמירה יהיה בד"ך שעה.
  • בטיול זה התיק הגדול חייב להיות קל במיוחד. הסיבה היא שהמעבר מסירות לחוף הוא לעיתים קשה במיוחד, ואין שטח לעגון בו. לכן הספנים חייבים להיות כמה שיותר קלים עם התיקים. משקל התיק הגדול המירבי לא יכול לעבור את ה-12 ק"ג.
  • בארץ, כל מטייל/ת יקבל חבילת מזון קטנה, אותה ייקח עמיו בתיק הגדול עד לגרינלנד.
  • הטיסות בטיול הן טיסות צ'רטר הכוללות מטען אבל ללא ארוחות .
  • תנאי הרישום והביטול בהתאם לטופס הרישום של אקו טיולי שטח


דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

אופי הטיול: זהו טרק נודד בסיוע סירות קטנות במזרח גרינלנד. במהלך הטרק הכיוון הכללי הוא צפון. נלך כ-12 ק"מ ליום בממוצע, והגובה הממוצע אותו נעלה הינו כ-300 מ׳. לעיתים נאתר שבילים דרוכים יחסית, אבל רוב הזמן נצעד באזור בו אין שבילים, ונלך על הטונדרה או על הסלעים.
טיסות בילאומיות – תל אביב – איסלנד – גרינלנד – איסלנד - תל אביב (בטיסות לאיסלנד דרך יעד ביניים באירופה )
כלכלה: התפריט בטיול צנוע מאוד ואופייני למסע מעין זה. בלודג׳ שבכפר ישנו מטבח מרכזי גדול, שם נאכל ארוחות ערב שיכללו תבשילים חמים ומזינים. ארוחת בוקר כוללת לחם שחור, גבינה, קפה ודייסה. את ארוחות הצהריים בכל הימים נאכל כפיקניק בשטח, עם מצרכים שכל אחד/ת ישא על גבו/ה, וגם בהן, בהתאם למזג האוויר נחמם תבשיל חם גם לצהריים. ארוחת הערב תהיה גם היא תבשיל פשוט וחם.
לינה: שני לילות במלון באיסלנד, שלושה לילות בלודג׳ בכפר קולוסוק, בתנאי מעונות. שבעה לילות במחנה אוהלים בשטח, אותו נקים יחד. האוהלים גדולים ומרווחים ומיועדים לשני אנשים. בלודג' קולוסוק לא ניתן להזמין חדר ליחיד.
הדרכה: מדריך מקומי מצוות אקו טיולי שטח – יזהר דמטר ומדריכים מקומיים
תשר : טיפים לנותני שירותים מקומיים
מכשיר איתור לוויני
דמי טיפול ורישום

המחיר אינו כולל

ביטח אישי.
שתיה.
הוצאות אישיות.

הערות נוספות

עקב תנאי מזג האוויר, ייתכנו שינויים רבים במסלולי ההליכה והשייט. לכן הגמישות חשובה במיוחד במסע מיוחד זה.
הלודג׳ בו נישן בקולוסוק בנוי באופן בו לא ניתן לקבל חדר ליחיד/זוג. הלינה משותפת.
מרגע שנעזוב את הכפר קולוסוק – לא תהיה יותר קליטה סלולרית (אנו נושאים ציוד תקשורת לוויני לחירום).
לאורך הלילות, נקיים משמרת מתחלפת להתראה מדובים. אורך השמירה יהיה בד"ך שעה.
בטיול זה התיק הגדול חייב להיות קל במיוחד. הסיבה היא שהמעבר מסירות לחוף הוא לעיתים קשה במיוחד, ואין שטח לעגון בו. לכן הספנים חייבים להיות כמה שיותר קלים עם התיקים. משקל התיק הגדול המירבי לא יכול לעבור את ה-12 ק"ג.
בארץ, כל מטייל/ת יקבל חבילת מזון קטנה, אותה ייקח עמיו בתיק הגדול עד לגרינלנד.
הטיסות בטיול הן טיסות צ'רטר הכוללות מטען אבל ללא ארוחות .
תנאי הרישום והביטול בהתאם לטופס הרישום של אקו טיולי שטח
גודל הקבוצה - בין 9 ל- 11 מטיילים.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
מסלול הטיול – תכנית הטיול כפופה לשינויים ותלויה במזג האוויר, בתנאי השטח ובנסיבות נוספות. באם יהיה צורך צוות אקו ומדריכינו יערכו שינויים במסלול (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה בהתאם לתנאים בשטח.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

חתונה אדומה

אחרי כמעט עשרה חודשים בסין, סוף-סוף הגיע תורי להשתתף בחתונה סינית אמיתית. לחתונה הסינית הראשונה שלי הוזמנתי […]

טרק לטג'יקיסטן

את לבי השארתי בהרי הפאן המשורר הרוסי יורי ויזבור כתב בהשראת הנוף המדהים, הבתולי והפראי את שורת […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טרק במזרח גרינלנד

טרקים

אין יותר רחוק מזה | 13 יום