טרק להרי הטטרה הגבוהים צילום: משה

טרק בהרי הטטרה העליונים בסלובקיה

טרקים

| 9 ימים

הדפיסו שלחו שתפו
בצפון המדינה הקטנה הזו, בגבול עם פולין, מתרומם רכס אדיר ומרשים, עמוס אדמי תכלת ופסגות מחודדות נישאות. אלו הם הרי הטטרה. תופעה גיאולוגית מקומית ומיוחדת, הקשורה בקימוט האלפיני הגדול. כבר במהלך המאה ה-19, אצילי אוסטרו הונגריה סיירו להם בהרים, ובזכות רועים מקומיים נוצרו ברכס שבילים רבים, עליהם אנו מטייילים היום.
אופי הטיול בטטרה הוא של טיול ברכס האלפים, עליות וירידות ארוכות ושינויי גובה רבים בין יערות אגמים ומפלים החבויים בתוך ההרים, וכל אלו בין בקתות מלאות אופי ואווירה מיוחדת. בטטרה אין מכוניות או כל דבר אחר פרט לשבילים, בקתות, ומטיילים… אפילו את רוב המיוד לבקתות יביאו פורטרים, אותם נראה לאורך הדרכים עם משקלים אדירים על גבם. ובסוף נקנח בשמורת גן העדן הסלובקי שנחשבת לאחת השמורות היפות והאטרקטיביות לעולם הטיולים האתגרים.

מסלול הטיול

יום 1

מתחממים לקראת הטטרה הגבוה

נצא בטיסת בוקר לאירופה ומשם נמשיך בנסיעה בין כפרים מקומיים לעבר שיפולי הרי הטטרה בצפון סלובקיה.  ונתמקם במלון מקומי באחת העיירות לפני היציאה לטרק.

יום 2

מתחילים בהרי הטטרה המזרחיים

יום התאקלמות. לאחר הקפצה של מספר דקות ברכב, נצא ונטפס אל המורדות המזרחיים של הרי הטטרה, ניכנס אל שמורת הטבע ונטפס לאורך שבילי הליכה עד לבקתה מרשימה לגדת אגם תכול ומתחת לפסגות מרהיבות. כאן נתמקם ואחה"צ נצא אולי לטיול קצר באזור.
לינה בבקתה בתנאי דורמיטורי. סה"כ כ-10 ק"מ, 670 מטרים עלייה.

יום 3

מטפסים אל עמק סטודני

נעזוב את הבקתה עם בוקר ונטפס מעליה דרומה לכיוון מעבר הרים נמוך המתחבר למרכז הרי הטטרה. באזור זה כבר נעלה מעל קו היער ונעפיל אל המצוקים האפורים האופייניים כל כך לטטרה. בהמשך הדרך נחצה אתר סקי מקומי ואגם נוסף ומשם נרד בירידה מתונה ונוחה חזרה אל היער העבות של עמק סטודני. מכאן נרד עוד קצת ללינה במלון פשוט ונוח למרגלות ההר. סה"כ כ-10 ק"מ, טיפוס וירידה כ-500 מטר.

 

יום 4

טיפוס אל מעבר ההרים פריילום

יום מאתגר. עם בוקר נטפס במעלה עמק סטודני, נצא מעל קו היער,  נחלוף על פני כמה אגמים נעבור בקתת הרים קטנה – בדרכנו אל מעבר ההרים "הכפול" פריילום בגובה כ-2200 מטרים. הטיפוס לא קשה, אך יש מקומות שנצטרך לנקוט ביתר זהירות ולהשתמש ביתדות וכבלי הברזל שהונחו על ידי העמותה האלפינית הסלובקית. בצהריים נגיע לאגם אלפיני מרשים מתחת למעבר ההרים – ונטפס שוב מעליו כדי להתחבר חזרה דרומה לעמק קווטניסה, בשביל שיורד באחו אלפיני יפהפה. אחה"צ נגיע למלון ייחודי למרגלות אגם – וכאן נלון.
סה"כ הליכה כ-12 ק"מ, 1000 מטר טיפוס, 600 מטר ירידה.

יום 5

מרכז הטטרה הסלובקים

בוקר רגוע בבית המלון, נרשה לעצמנו אף לצאת טיפה מאוחר (תלוי במזג האוויר). היום ההליכה שלנו קצרה יחסית – נקיף מדרום את הרכס, בשביל נוח ובשיפוע מתון יחסית. לקראת אחה"צ נגיע לתצפית על האגם הגדול והמפורסם – פופרדסקה – ומשם נרד אליו ב"שביל הנחש" המקומי. לינה באזור אגם פופרדסקה.
סהכ הליכה כ-10 ק"מ, טיפוס 300 מטר, ירידה 500 מטר.

יום 6

אל החלק הגבוה – בטטרה הגבוה פיסגת רילסקי

נקום מוקדם בבוקר לנוף מטרף ליום הקשה ביותר,ונתחיל בעליה אחידה וארוכה כל הדרך אל הפסגה. העלייה ארוכה, ותארך לנו כחצי יום. התצפית מראש הרכס נפלאה, ושווה כל מטר של עליה. הדרך טובה יחסית, ואינה דורשת כישורי טיפוס טכניים. זהו יום בו המאמץ גדול במיוחד יחסית לימים שלפניו, אבל בשלב זה של הטיול, הכושר כבר בנוי היטב ולאט לאט נוכל לטפס כל הדרך מעלה. נחזור ללודג׳ באותה הדרך בה עלינו, לינה באגם פלאסו או בפפורד
14 ק״מ, כ-950 מ׳ בעלייה, וירידה זהה.

יום 7

גן העדן הסלובקי

בבוקר ניסע לאחד מהאטרקציות היפות בסלובקיה 'שמורת גן העדן הסלובקי'. הפארק הוא אחד מ – 9 הפרקים הלאומיים בסלובקיה. גודל השמורה הוא כ – 197 קמ"ר ובה קניונים שוצפי מים ובה מסלולי הליכה אתגרים שמכילים סולמות. בשמורה שורה של בעלי חיים אנדמים החיים בתוך האזורים המיוערים . סה"כ הליכה של  10 ק"מ מהנה ומשחררת אחרי הטרק. לאחר ביקור בשמורה נחזור לפופרד ללינה.

יום 8

פופרד - טיסה חזרה ארצה

בבוקר נשלים את סיורנו באיזור של פופרד באחד האתרים המיוחדים בסלובקיה. לאחר מכן נמשיך בנסיעה דרך הכפרים הסלובקים לעבר בודפסט לטיסה חזרה ארצה.נחיתה בבוקר היום ה – 9

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
16/07/2024 24/07/2024 שי טחנאי €2,590 €68 €2,658 €100 הנחה לנרשמים עד 08/04/2024
€50 הנחה לנרשמים עד 06/05/2024

תוספת ליחיד בחדר  285 יורו ( ל – 4 לילות בלבד)



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

תחבורה: מיניבוס להקפצות בימים בהם ניסע אל או משדה בתעופה. במהלך הטרק נשתמש ברכבת מקומית שנוסעת לאורך הרכס, וברכבת נוספת שעולה אל הרכס פנימה.
לינה:4 / 5 לילות בבית מלון מלון , לילה אחד בבקתת הרים דורמיטורית ושני לילות בבית ההארחה דורמיורי
כלכלה: מארוחת צהריים ביום הראשון ועד ארוחת ערב ביום האחרון
כניסות לשמורות ולאתרים
הדרכה ישראלית מצוות אקו ומדריך הרים בטטרה הגבוה
טיסות בינלאומיות מחברה סדירה

המחיר אינו כולל

ביטוח נסיעות
שתייה וארוחות שאינן כלולות.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טרק הררי המשלב יער, אגמים ופסגות בהרי הטטרה. רכס הטטרה הגבוה מזכיר באופיו את האלפים הגבוהים או הקרפטים. הכוונה היא שכיאות לרכסים אלו, העליות והירידות ארוכות ותלולות, ובכל יום (בהתאם לסרגל מאמצים, לא מהרגע הראשון) נטפס בממוצע כ-500 מ׳, ובימי הטיול האחרונים גם כפול מזה. השבילים בטטרה נוצרו עוד בימים בהם האוסטרו-הונגרים שלטו באזור, ובמהלך יצירתם הם נסללו באבנים מקומיות. עם השנים, האבנים מעט זזו, עלו או ירדו, והפכו את השבילים בטטרה לשונים מאלו אליהם אנו רגילים. במחצית מהדרך נצעד על שבילים דרוכים ונוחים, אך במחצית השניה נצעד על שבילי אבנים אלו. מתרגלים לשבילים אלו יחסית מהר, והם לא כמו ללכת במרכז נחל בין הסלעים.
הבקתה האלפינית הינה צנועה.
למזמינים חדר ליחיד – ניתן לעשות זאת ל- 4 לילות בלבד
את הציוד האישי פוגשים במהלך הטרק מלבד הלילה השני
-הרי הטטרה הם רכס אלפיני בלב מזרח אירופה, ונתונים לשינויים מהירים של מזג האוויר (גשם, סופות ואפילו שלג). אנו מזמינים מקומות בבקתות ובבתי המלון לאורך הטיול, ומתכננים את מסלולי ההליכה – אך חשוב לדעת ולהבין כי מסלול הטיול עלול להשתנות בהתאם לתנאי מזג האוויר להחלטת המדריך בשטח.
את הביטוח יש לעשות ל - 9 ימים
גולל הקבוצה בין 10 ל- 18 איש בלבד
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מסע בג'יפ ברחבי נמיביה

משהתחלתי את מסעי באפריקה שמעתי מפי מטיילים אחרים שפגשתי הרבה סיפורים על נמיביה, תחנתי הבאה במסלול. המשותף […]

גוף האדם וחשיפה למזג אוויר קר

גוף האדם אינו מותאם פיזיולוגית למזג אוויר קיצוני, חם או קר. טמפרטורת הגוף של האדם קבועה ונעה, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טרק בהרי הטטרה העליונים בסלובקיה

טרקים

| 9 ימים

הדפיסו שלחו שתפו