טרק להר קניה והקילימנג'רו צילום: בני חדד

טרק להר קניה והקילימנג'רו

"אל פסגות אפריקה" - אין ספור חוויות - שתי פסגות - טיול אחד! | 18 יום

הדפיסו שלחו שתפו
הר קניה, "קיריניאגה" בפי המקומיים, הוא הר געש עצום וכבוי, המתנשא לגובה של למעלה מחמישה קילומטרים ומעיד על עבר של פעילות געשית ענפה. בני שבט הקיקויו והמסאי מאמינים כי מקום זה מהווה את משכנו של האל "נגאי". המסע הרגלי במעלה ההרים יובילינו דרך אזורי צמחייה ייחודיים של יערות במבוק, יערות גשם, אחו אלפיני, צמחי ענק מפתיעים, טרשים, קרחונים ואגמי הרים.
הר הקילימנג`רו, המסמל את פסגת אפריקה, הוא ההר הגבוה ביותר ביבשת השחורה. פסגת אורורו המתנשאת לגובה 5895 מ', מעוטרת בקרחונים מרהיבים ובנוף עוצר נשימה. המסע יתבצע בתנאי שטח, בליווי צוות סבלים, טבחים ומדריכי הרים. הטרק מיועד למיטיבי לכת.

מסלול הטיול

יום 1

ת"א - קניה

נצא בטיסה מתל אביב לעבר ניירובי בירת קניה. בשעות אחר הצהריים ננחת בניירובי ונפגוש את רכב המשלחת המצויד ואת הצוות המקומי. ניסע ברמה המרכזית הגבוהה, בין נופיה הירוקים, דרך מטעי קפה ואננס, אל העיירה טיקה (Tika). נלון במחנה, באכסניה צנועה למרגלות הר קניה ונקבל את החוויה הראשונית של הטבע במזרח אפריקה.

 

יום 2

מורדות הר קניה

בבוקר נערוך הליכה ראשונית במורדות הר קניה, בנוף של יער גשם הררי ויפה. זהו יום ההתאקלמות הראשון, הנועד להכין את הגוף לנוע בגובה חדש ובלתי מוכר. לאחר ארוחת הצהריים, ניסע דרך העיירה נניוקי (Nanyuki), נבקר בשוק המקומי ומשם נמשיך לעבר שער סירימון (Sirimon Gate), בו נלון.

יום 3

מסירימון אל אולד מוזס

כאן מתחיל המסע האמיתי, לעבר פסגת לנאנה (Pt. Lenana), בשביל הקרוי סירימון וידוע כה"יפה שבמסלולי הר קניה". נטפס במעלה היער, נעלה עלייה מתונה לעבר אזורים ירוקים, דרך עצי החיזרן, הסיסם (מיני במבוק) והאברש (giant heather), עד לאזורי הבור, המאפיינים את מקום לינתנו (moorland). לינה במחנה "אולד מוזס" (Old Moses), בגובה של כ 3350 מ', כ- 5 שעות הליכה.

יום 4

שיפטון

הדרך אל בקתת שיפטון אינה פשוטה. יום זה מתחיל מוקדם ולפנינו כ- 7 שעות הליכה. נלך באזורי הבור הנרחבים, מעל מחנה 'אולד מוזס'. נטייל בין הלובליות והסביונים המאפיינים את האזור, על שלוחות ההר, לעבר נופיהן המרשימים של פסגות הר קניה נליון (Nelion), ובטיאן (Batian). את רוב צעדינו היום נפסע בעמק מק'קינדרס (Mac'kinders valley), אשר יביאנו אל נקודת הלינה הבאה אשר במחנה שיפטון (hipton camp), כ- 4240 מ'.

יום 5

מק'קינדרס

בשנת 1899, היה האלפורד מק'קינדרס (Halford Mac'Kinder) לראשון אנשי המערב אשר טיפס את הר קניה. היום נלך בעקבותיו, למרגלות מגדלי הסלע הוולקני, לעבר הבקתה הקרויה על שמו. 5 שעות הליכה לפנינו. נלך בעמק, בעוד לשמאלנו נופי הקרחונים המלווים אותנו ומזינים את אגמי ההר הקטנים, אובלונג והאוסברג (Oblong & Housburg Tarns). נמשיך דרומה, לעבר הבקתה, השוכנת למרגלות קרחון היהלום ופסגת הר קניה (4200 מ').

יום 6

פסגת הר קניה

זהו היום לו חיכינו. נצא באישון לילה לטיפוס על כתף הר קניה, נטפס על הקרחון ונעשה מאמץ אחרון לעבר פסגת לנאנה, השוכנת בגובה 4985 מ'. לנאנה משקיפה לעבר פסגותיו התאומות של הר קניה, ואל מרחבי קניה כולה. ביום יפה ניתן לראות מכאן את הקילימנג'רו (Kilimanjrao), המתנשא אי שם, מעל העננים, במרחק של מאות קילומטרים דרומה. כעת, לאחר שעלינו, ראינו וחווינו את הר קניה, נחל את הירידה מזרחה, בשביל המוכר כצ'וגוריה (Chogoria), בחזרה לאזורי האחו האלפיני, אל נופי אגמים ועצי סביון ענק. נלך באפרי העשב לעבר בקתות העץ של מחנה צ'וגוריה, שם נלון. כ- 15 שעות הליכה ביום זה.

יום 7

צ'וגוריה - ניירובי

ניסע בדרך הפתלתלה, העוברת ביער גשם סבוך, לעבר העיירה צ'וגוריה אשר בחבל הארץ של שבט מרו (Meru). ניהנה מנוף חקלאי ירוק, עד שנגיע לניירובי ללינה באחד המלונות בפאתי העיר.

יום 8

מניירובי לארושה

בבוקר ניסע לטנזניה. נעבור את מעבר הגבול נמנגה ולאחריו נמשיך לארושה, העיר המרכזית בצפון טנזניה, שם נערוך הכנות אחרונות לקראת הטיפוס לקילימנג'רו. לינה במלון מקומי.

יום 9

תחילת המסע לקילימנג'רו - לעבר מחנה מצ'מה

יום זה יפתח בפנינו את הדרך לעבר ההר הגבוה באפריקה. בשעות הבוקר המוקדמות נחל בהתארגנות לעבר המסע הרגלי ובנסיעה לעבר שער השמורה,(Machame Gate), כ- 2000 מ'. יום הטיפוס הראשון אינו קל ובחלקו תלול; נעבור דרך יער גשם קסום ושופע; אזור זה הינו המיוער ביותר על ההר ואף מספק את מרבית מימיו. במידה ויתמזל מזלנו, ניתן לראות ביער ציפורים טרופיות, מיני קופים וסחלבים (Delicate Orchids). נוף זה ישתנה אט אט ויפנה את מקומו לאדמת הבור (Moor Land), המאפיינת את מחנה מצ'מה. סה"כ כ- 10.8 ק"מ, 6- 8 שעות הליכה. לינה במצ'מה, גובה 3100 מ'.

יום 10

ערפילי שירה

יום הטיפוס השני יביאנו לגובה 3840 מ'. אט אט ייעלם הירוק העשיר ואנו נעלה על רכס מסולע. מזרחית לנו, נוכל לראות את קרחוני ההר. נמשיך צפונה ונעצור בעמדת התצפית המפורסמת ה- "Picnic Rock", ממנה ניתן לראות את פסגת קיבו (Kibo, "מדהים" בסוואהילית) ואת שולי רמת שירה (Shira Plateau). נמשיך בטיפוס עד למחנה שירה, סה"כ היום 5.2 ק"מ וכ- 6 שעות הליכה. לינה בשירה, אשר לה נקודות התצפית היפות ביותר על קילימנג'רו. גובה 3840 מ'.

יום 11

משירה לברנקו

אנו באמצע המסע, עוד שלוש עצירות ואנו על פסגת הר קילימנג'רו, הנקודה הגבוהה ביותר באפריקה. טיפוס של כ- 4 שעות יביאנו אל מגדל הלבה (Lave Tower) כ- 4600 מ'. נקודת תצפית מרשימה ממנה ניתן להשקיף לעבר פסגותיו המושלגות של הקילימנג'רו. נרד בעמק באראנקו, לגובה 3950 מ' ונגיע בזמן מעולה לצלם תמונות מופלאות של העמק, בתקווה שנספיק לאכול את ארוחת הערב, אל מול שקיעת חמה בלתי נשכחת. סה"כ היום 10.7 ק"מ, 7 שעות הליכה. לינה בבאראנקו (Barranco Hut).

יום 12

דרך עמק קאראנגה עד למחנה הקרח

נלך לעבר "קיר באראנקו" (Barranco Wall), המתנשא לגובה 400 מטרים. לאחריו נרד במורד עמק קאראנגה לעבר מחנה קאראנגה. סה"כ היום 7 ק"מ, 6 שעות הליכה. לינה בקאראנגה, 3963 מ'.

יום 13

מקאראנגה למחנה הקרח

נמשיך מקאראנגה אל באראפו (Barafu), בגובה של כ- 4670 מ' . משמעות המילה באראפו בסווהילית, היא קרח, זאת עקב הטמפרטורות הנמוכות המאפיינות את האזור. סה"כ היום 3.3 ק"מ, 3-4 שעות הליכה. ארוחת ערב ולינה מוקדמת, המסע לפסגה יחל בחצות.

יום 14

אוהורו - פסגת הר הקילימנג'רו

היום האחרון לטיפוס. נלך 6-7 שעות, לעבר צלע המכתש, שם תתגלה לפנינו אחת הזריחות היפות ביותר שניתן לבקש. עוד כשעתיים של הליכה תביאנו לעבר פסגת אוהורו (Uhuru Peak), המתנשאת לגובה 5896 מטרים וממנה יתגלה הנוף היפה ביותר אשר יש לאפריקה להציע. לאחר שהייה קלה בפסגה נתחיל את הירידה מן ההר. נשוב לעבר מחנה באראפו ולאחר ארוחת בוקר ומנוחה קלה, נדרים במסלול מ'ווקא (Mweka), המיועד לירידה מן ההר, ללינה אחרונה על קילימנג'רו. סה"כ הליכה היום 15.3 ק"מ. לינה במחנה מ'ווקא.

יום 15

השיבה לארושה

לאחר ארוחת הבוקר, נחל את השלב האחרון בירידה מן ההר, אשר תביאנו לעבר שער מ'ווקא. אל השער נגיע לאחר הליכה של כשלוש-ארבע שעות, לאחר שנרד 1250 מ'. בשער ימתינו לנו הרכבים וניסע לעבר הלודג', שם יחכו לנו המקלחת והמיטה(!).

יום 16

הפארק הלאומי ארושה

נערוך ספארי בפארק הלאומי ארושה בצפון טנזניה (Arusha National Park), אשר גודלו 137 קמ"ר. בפארק מגוון אזורי אקלים: יער גשם הררי, עצי שיטה, סוואנות, אגמי מומלה היפים (Momela Lake) ועוד. הפארק כולל בתחומו את הר הגעש מרו, החמישי בגובהו באפריקה (4566 מ') ואת מכתש נגורודוטו (Negurudoto) המאופיין בעדרי תאו וציפורי מים רבות ומגוונות. הפארק עצמו, ידוע בקופי הקולובוס שחורים-לבנים הנמצאים בשטחו, (black-and-white Colobus monkeys), זברות, ג'ירפות, דיק – דיק ועוד. לינה בקראטו.

ימים 17-18

מכתש הנגורנגורו

מכתש הנגרונגורו (Ngorngoro Crater), הוא חלק מאתר מורשת עולמית של אונסק"ו ומהווה את אחת האטרקציות היפות ביותר בצפון טנזניה. המכתש (קלדרה) נוצר לפני כ–2-3 מיליון שנים, עקב התמוטטותו של הר געש, והוא משמש סביבת מגורים טבעית (Habitat) לחיות בר שונות. נרד בג'יפים אל קרקעית הלוע ונחפש אחר זברות, צבאים, אריות, קרנפים, פילים, נמרים, תאואים ועוד. נבלה את הבוקר בקלדרה המרשימה, ולאחר מכן נחל בנסיעתנו אל נמל התעופה שבארושה (JRO). נשוב ארצה בטיסה דרך אדיס אבבה. נחיתה בישראל לפנות בוקר, אור ליום ה- 18.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר (עבור חדרים בלבד): 300$
תוספת ליחיד באוהל (במהלך הטרק לקילימנג'רו): 200$
תוספת ליחיד באוהל (במהלך הטרק בהר קניה): 130$

 



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

טיסות בינלאומיות בחברת אתיופיאן איירליינס במסלול TLV-NBO-JRO-TLV.
תחבורה: העברות מנמל התעופה ובחזרה. הסעה אל שער השמורה, וכן איסוף משער השמורה עם תום הטרק. רכב ספארי לסיורים בשמורות הטבע.
לינה: לינה בתנאי קמפינג, ובבקתות הרים משותפות. במהלך הטרק לקילימנג'רו לינת קמפינג באוהלים (האוהלים יסופקו בטנזניה), ללא מקלחות. בלילה הראשון ובלילה האחרון הלינה תהיה באכסניות מקומיות.
כלכלה: כלכלה מלאה, החל בארוחת בוקר ביום הראשון ועד ארוחת הערב ביום האחרון, כולל בערים. במהלך המסעות הרגליים כל הארוחות ומים לשתייה כלולים. למסעות יצטרף צוות מטבח מקומי אשר יטפס עם המטיילים במעלה ההרים ויספק את כל צורכי הארוחות. בימי הספארי כלכלה מלאה כולל מים מינרלים ברכבים.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
כניסה לשמורות הטבע הר קניה, הר קילימנג'רו ופארק ארושה, כל האישורים והטפסים הנדרשים לטיפוס ולינה.
טלפון לווייני במהלך הטרק.
מיסי נמל.
דמי רישום וטיפול.

הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
הוצאות אישיות.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
אשרות כניסה לקניה וטנזניה שתונפקנה במעברי הגבול ועלותן תשולם באופן ישיר (כ-$50 לקניה וכ-50$ לטנזניה).

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: מסע רגלי למיטיבי לכת העולה לפסגות הגבוהות ביותר באפריקה, ומגיע עד לגובה של 5895 מטר, בפסגת הקילימנג'רו. בסיום המסע הרגלי, ספארי קצר ונוח בפארק ארושה ומכתש הנגורונגורו, שם נפגוש את חיות הבר האפריקאיות.
הטרק מתאים למיטיבי לכת בלבד ונחשב קשה.
קבוצה וצוות: 10-20 מטיילים. מדריך שטח ישראלי מצוות "אקו" – שי טחנאי, וצוות מקומי של סבלים, טבחים ומדריכי הרים.
מאז 2001 קניה נמצאת ברשימת המדינות תחת אזהרות המסע של משרד החוץ. עם זאת, אנו מוציאים טיולים רבים לשם. היציאה לטיול היא על פי שיקול דעתו האישי של הנוסע.
בקילימנג'רו, גם אם כתוב "HUT", אין הכוונה לבקתות לינה; זהו השם המקומי של נקודת הלינה – כנזכר לעיל, הלינה היא באוהלים בלבד.
"אקו" אינה יכולה להתחייב לתנאי מזג האוויר. בנקודות התצפית ייתכנו ערפילים המסתירים את הנוף. חודשי ינואר-מרץ הם העונה היבשה והמתאימה ביותר לטיפוס.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים. חובה להתחסן כנגד קדחת צהובה (!). אנו ממליצים לפנות למרפאתו של פרופסור שוורץ בבית חולים תל השומר.
חברת אתיופיאן איירליינס אינה מאפשרת הושבה מראש (אף לא מטעמים רפואיים), על כן לא נוכל לארגן הושבה בהתאם לבקשה מוקדמת. בהתאם, כל המעוניינים לשבת במקום ספציפי ו/או עם בני זוג מסוימים, אנו ממליצים להגיע לצ'ק אין מוקדם מהרגיל על מנת לתאם את הושבתכם בהתאם לרצונכם. מאז 2001 קניה נמצאת ברשימת המדינות תחת אזהרות המסע של משרד החוץ. עם זאת, אנו מוציאים טיולים רבים לשם. היציאה לטיול היא על פי שיקול דעתו האישי של הנוסע.
בטיסות אתיופיאן איירליינס תיתכן עצירה תפעולית של חצי שעה-שעה בקהיר (בדרך לאדיס אבבה) לצורך תדלוק בלבד ללא עלייה/ירידה מהמטוס. לידיעה.
העלויות בהר קניה וקילימנג'רו גבוהות בשל היותן שמורות טבע תחת פיקוח המדינה. הביקוש גבוה ומחיר הכניסה עולה באופן שנתי; לזאת מתווספת עלות הסבלים והמדריכים המקומיים.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
מחיר הטיול נכון ליום פרסום הטיול (15.08.2016), במידה וחברת התעופה אתיופיאן איירליינס תשנה את מועדי הטיסות ו/או תעלה את מחירן, ישתנה מחיר הטיול בהתאם לתוספת.

אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מול הר קניה

הר קניה, אשר העניק את שמו לארץ המארחת שלו, הוא ההר השני בגובהו באפריקה (5,199 מ'). הוא […]

מול הר קניה

הר קניה, אשר העניק את שמו לארץ המארחת שלו, הוא ההר השני בגובהו באפריקה (5,199 מ'). הוא […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טרק להר קניה והקילימנג'רו

"אל פסגות אפריקה" - אין ספור חוויות - שתי פסגות - טיול אחד! | 18 יום

הדפיסו שלחו שתפו