טרק לטיבט להר הקאילאש

במהלך פסטיבל סאגה דווה | 23 יום

הדפיסו שלחו שתפו
הטיול לטיבט פורש בפני המטייל מרחבי נוף עצומים ומגוונים – רכסים מושלגים, רמות נרחבות, עמקים מעובדים ואגמים הרריים. נוסף על נופי הטבע, אנו נחשפים לנופים אנושיים מרתקים ולאוכלוסייה שמנהלת את חייה בתנאי מחייה קיצוניים, כפי שניהלה אותם לפני מאות שנים. המסע, שחלקו רגלי, כולל נופים מרתקים במרכז רמת טיבט, ביקור במנזרים החשובים במרכז טיבט, המאכלסים גם כיום נזירים רבים ועושר איקונוגרפי ואמנותי רב.

הר קאילאש, או בשמו הטיבטי קָאנְגְרִינְפּוֺצֶ'ה, השוכן בבדידותו במערב טיבט, הוא ההר המקודש ביותר לדתות הגדולות באסיה. התקווה לבקר בהר הזה לפחות פעם אחת בחיים מלווה את חיי כל בן דת הבודהיזם, הג'אייניזם, ההינדואיזם והבון (Bon). הר קאילאש הוא גם מקור הנהרות האדירים של דרום אסיה - נהר האינדוס, הברהמפוטרה, הסוטלאג', הקרנאלי ומעט דרומה ממנו גם נהר הגנגס. אנו נגיע אל ההר לקראת פסטיבל סאגה דווה השנתי. יחד עם המוני צליינים נצא למסע הרגלי המקיף את ההר הנחשב לטבור העולם.

מסלול הטיול

ימים 1-2

מתל אביב ללהאסה, בירת טיבט

בשעות הצהריים נצא בטיסה דרך יעד ביניים ללהאסה בירת טיבט, בה ננחת בשעות אחר הצהריים של יום מספר 2. עם ההגעה ללהאסה ניסע אל מלוננו למנוחה והתאקלמות לגובה (3,700 מטר). נערוך הליכה רגלית קצרה באזור מלוננו להיכרות ראשונית עם להאסה. לינה להאסה.

ימים 3-4

להאסה

את היומיים הבאים נקדיש להיכרות עם בירת טיבט, שהייתה "עיר אסורה" עד לעת המודרנית. תחת השלטון הסיני העיר עוברת תהליך מהיר של מודרניזציה והיא הולכת וגדלה. בימים שלפני הפסטיבל העיר רוחשת צליינים רבים המגיעים מכל רחבי טיבט. נבקר במנזרים שבעבר היו הגדולים בעולם, בקודש הקודשים של טיבט – מקדש ג'וקאנג (Jokhang), המוכר גם כמקדש הקדום ביותר בטיבט ובו פסל בודהא מוזהב ובבארקור (Barkhor), מתחם הרחובות המקיפים את המקדש הגדוש בעולי רגל ובשפע דוכנים לממכר תשמישי קדושה. נבקר גם בנורבליגנקה (Nurblingka), מעון הקיץ של הדלאי לאמה, ובמעונו המוכר יותר – הפוטאלה (Potala), שהוכר לאחרונה גם כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. בין לבין נסייר גם בשווקים המקומיים. לינה בלהאסה.

יום 5

ג'יאנצה, שיגאצה (גובה מירבי 3,950)

הבוקר נצא מלהאסה מערבה, ניסע לאורכו של אגם יאמדרוק המוכר בגווני הטורקיז העזים שלו, נחצה את מעבר קארו ונגיע אל ג'יאנצה, העיר הרביעית בגודלה בטיבט, שבה השפעות הסיניות מועטות יחסית. העיר יושבת בצומת דרכים חשוב בין להאסה לשיגאצה, אשר שימשה במשך שנים כאחת מנתיביה היבשתיים של "דרך המשי" וקישרה את טיבט לממלכות סיקים ובהוטאן. נבקר בסטופת קומבום (Kumbum) המפורסמת שנבנתה במאה ה-15 ומכילה אלפי פסלים ופרסקאות מקוריים ובמנזר פלקור (Palkhor). מג'יאנצה נמשיך בנסיעה אל שיגאטסה (Shigatse), אחת מנקודות היישוב הגדולות ביותר בטיבט.לינה בשיגאצה.

 

יום 6

שיגאצה, לאזה, סאגה (גובה מירבי 4,600)

נתחיל את היום בביקור בקומפלקס העצום של מנזר טאשי לומפו (Tashilumpo), מקום מושבו המסורתי של פנצ'ן לאמה (Panchen Lama). באחד מהיכלי המנזר שוכן פסל בודהא מאיטריאה (Mytriya, הבודהא של העתיד) מצופה זהב שגובהו 27 מטרים. נמשיך בנסיעה מערבה אל לאזה, עיירת דרכים קטנה וממנה אל סאגה, "הארץ השמחה", הממוקמת על גדות נהר הטסאנגפו. בהדרגה ייעשו הדרכים הרריות יותר והשמיים יצבעו בגווני כחול אין סופיים. לינה בסאגה.

יום 7

פאריאנג ואגם מאנאסארובר (גובה מירבי 4,750)

היום נמשיך במסענו מערבה. נחצה נהרות ומעברי הרים גבוהים. לאורך כל הדרך, מדרום, יישקף נוף פנורמי מרהיב של פסגות ההימאליה. לעת ערב נגיע לאגם מאנאסארובר (Manasarovar), ממנו נתחיל את המסע הרגלי סביב קאילאש. לינה על גדות האגם.

 

יום 8

אל הור ומנזר צ'יו (גובה מירבי 4,950)

נתחיל את המסע הרגלי סביב האגם, אל עבר הר הקאילאש המקודש לבודהיזם. על פי המסורת הבודהיסטית ההליכה סביב האגם נעשית עם כיוון השעון, לאורך קו המים וממשיכה באזור סלעי שופע מערות, שעם השנים הפכו למעון קבע עבור נזירים. נמשיך אל עבר מנזר צ'ין. נמשיך ללכת לאורך גדת נהר הגיומה, עד להור. לינה בבית הארחה לצד האגם. 30 ק"מ, 6-8 שעות הליכה.

 

יום 9

ממשיכים בעלייה לרגל הבודהיסטית (גובה מירבי 4,950)

נצא מהור בכיוון דרום מערב, נחצה את נהר סמוי, נלך דרומית לביצות המקיפות את האגם ונגיע אל חוף אבנים מלוטשות המקודשות לבודהיזם ולהינדואיזם. מסלולנו ימשיך בין קו המים למצוקים עד לעמק שבו ייגלה לעיננו מנזר סראלונג. ייתכן ונזכה לראות את העגורים שחורי הצוואר, הייחודיים לטיבט. לינה במחנה אוהלים/ בתי הארחה. 13 ק"מ, 3-5 שעות הליכה.

 

יום 10

סראלונג לטרוגו (גובה מירבי 4,950)

נצא ממנזר סראלונג למנזר טרוגו, נחצה את גשר צנגפו, נמשיך במעלה העמק ונתפנק בביקור במעיינות חמים. נמשיך אל דרום האגם, לחורבות מנזר יראנגו, הממוקם במישור רחב ממנו ניתן לצפות בפסגת גורלה מנדטה (Gurla Mandata) בגובה 7728 מ'. נמשיך אל מנזר טרוגו, ממנו נגלה לעיננו נופו המרהיב של ההר הקדוש והאגם שלמרגלותיו – הקאילאש. לינה במחנה אוהלים/חדרי הארחה. 27 ק"מ, 6-8 שעות הליכה.

יום 11

פסטיבל סאגה-דוואה Saga Dawa (גובה מירבי 4,600)

יום זה הינו שיא המסע. פסטיבל סאגה-דווה הינו פסטיבל המציין את יום הולדתו, מותו והגעתו להארה של בודהה. זהו אחד הפסטיבלים החשובים ביותר בבודהיזם הטיבטי, שבו מגיעים אלפי מאמינים מרחבי טיבט ונפאל לטרבוצ'ה. שיא הפסטיבל – החלפת התורן אשר נמצא במסלול ה"קורה" – השביל ההיקפי של ההר הקדוש. ניקח חלק בחגיגות, נצפה בטקסים המרהיבים ואולי אף נזכה לצרף את דגלי התפילה שלנו. בערב נשוב אל דארצ'ן ללינה.

 

יום 12

תחילת ה"קורה" העלייה לרגל לפסגת הקאילאש (גובה מירבי 4,900)

נצא ברגל לגומפת דירא-פוק, בדרכנו נעבור את עמק יא-צ'ו. נגיע אל טארפאצ'אן, המשופעת כרי דשא ודגלים צבעוניים שהותירו צליינים. נגיע אל נקודת תצפית מרהיבה על פסגת הקאילאש לצד מפלים גבוהים במיוחד. אחר הצהריים נגיע לגומפה. לינה במחנה אוהלים/בתי הארחה. 16 ק"מ, 6-7 שעות הליכה.

יום 13

זוטולפוק (גובה מירבי 5,400)

נצא בהליכה אל זוטולפוק. בדרכנו נעבור במעבר ההרים דולמאלה (5,400 מטר), נחצה את גלעד האבנים אשר נבנה על ידי המאמינים במשך שנים רבות. בהגעה לדולמאלה נזכה לראות את דגלי התפילה של המאמינים אשר הגיעו לפסגה זו. מכאן נתחיל לרדת דרך האגם הקדוש גאורי קונדה, שבו ממלאים המאמינים כלים במים קדושים על מנת להביא למשפחותיהם. נמשיך אל זוטולפוק (4,700 מטר). לינה במחנה אוהלים/ בית הארחה. 22 ק"מ, כ- 7 שעות הליכה.

 

יום 14

יום אחרון לטרק - חזרה לדרצ'אן (גובה מירבי 4,600)

נפתח את היום בביקור בזוטולפוק, במערת הנס הנמצאת מאחורי המנזר, שם נראה את טביעת ידו של מילארפה, הנחשב לגדול משוררי טיבט. מכאן הדרך ממשיכה לאורך הגדה המערבית של הנהר בעמק רגוע, עד לדראצ'ן.
לינה במחנה אוהלים/בית הארחה. 11 ק"מ, כשעתיים הליכה.

יום 15

מערבה בעקבות ממלכת גוגה העתיקה (גובה מירבי 4,600)

הבוקר ניסע אל טיטאפורי, אחד המקומות הקדושים ביותר במערב טיבט, בה נמצאות מערות אשר בהן, על פי האמונה, קיימות סגולות רפואה מיוחדות. נמשיך אל צאפאראנג, מרכז ממלכת גוגה העתיקה. נבקר בקבוצת המקדשים שבעיר ובארמון הקיץ העתיק של המלכים. נמשיך אל זאראנג, שבה עיקר החורבות מהממלכה העתיקה. נבקר במנזר טולינג, שהיה אחד ממרכזי הדת החשובים של הממלכה. לינה בזנדה.

 

ימים 16-21

ממערב טיבט בחזרה ללהאסה (גובה מירבי 4,800)

בחמשת הימים הקרובים נחצה את מרחביה העצומים של רמת טיבט. את דרכנו חזרה ללהאסה נעשה בדרכים לא מתוירות. נחצה את נהר האינדוס, שמקורו בהר קאילאש, נעבור דרך כפרים ועיירות אשר משמרים את התרבות הטיבטית. נחלוף על פני אגמים מהגבוהים בעולם (אגם נאם-צו 4,718 מטר) שחלקם מקודשים מאד לטיבטים. נזכה לראות מגוון רחב של בעלי כנף, יאקים וחיות נוספות. בסופו של יום 21 נגיע בחזרה ללהאסה ונהנה מארוחת ערב לסיום הטיול.

ימים 22-23

בחזרה לארץ

ניפרד מטיבט ונצא בטיסה, דרך יעד ביניים בחזרה לארץ. הגעה לארץ ביום ה- 23.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

תחבורה: טיסת פנים בסין, נסיעה במיניבוס עד לתחילת הטרק ובסופו.
לינה: בטיבט לינה במלונות צנועים, בתנאים מקומיים הטובים שבנמצא. לעיתים נלון במקומות בהם יהיו שירותים משותפים מחוץ לחדר ולעיתים בחדרים ללא מים חמים.
כלכלה: פנסיון מלא במהלך כל ימי הטיול.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול עומק גיאוגרפי לאחד האזורים המסתוריים והמרתקים בתבל. זהו מסע המשלב דת, תרבות היסטוריה ומפגש עם קבוצות אתניות מגוונות. נטייל ברמה הטיבטית ברכבי שטח חדישים, נלון בתנאים נוחים בערים הגדולות (הטוב בנמצא) ובבתי הארחה בסיסיים/ מחנות אוהלים בכפרים נידחים בימי הטרק.
רמת המלונות בטיבט נמוכה מהמקובל במדינות המערב. בימי הטרק נלון בבתי הארחה / מחנות אוהלים, לא בכולם מים זורמים או שירותים פרטיים.
קבוצה וצוות: 10-16 מטיילים. מדריך ישראלי מצוות "אקו" יוביל את הטיול בעזרת מדריך וצוות מקומי. במהלך הטרק יאקים ומוביליהם לנשיאת הציוד.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

טיול לאנטארקטיקה

יבשת אנטארקטיקה קשה לאדם. הסלעים והקרחונים גם יחד נמדדים בשטח עצום שהופך אותה ליבשת הרביעית בגודלה בעולם, […]

הר סולימאן בקירגיזסטן

שדות עוצמה נסענו לגבעה שהתרוממה מעל אוש. המכונית טיפסה בסמטאות דרך עצי הדולב הגדולים. שער מוסלמי עמד […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טרק לטיבט להר הקאילאש

במהלך פסטיבל סאגה דווה | 23 יום

הדפיסו שלחו שתפו