גואטמלה

טיול לגואטמלה

גואטמלה קיבלה את עצמאותה ב- 1840. לעצמאות זו קדמו איחוד כושל עם מדינות דרום- אמריקאיות נוספות, ושלטון ספרדי קולוניאלי. תחת השלטון הספרדי, הושמדו רוב הכתבים של התרבות המקומית, בגלל מדיניותה של ספרד להשמיד את כתבי ה'כופרים'. ספר אחד בלבד שרד, המהווה הצצה לתרבות המאיה המשגשגת שבעבר שלטה באזור. בנוסף לספר, שרידים ברחבי גואטמלה מעידים על התרבות שבעבר שכנה שם, ונעלמה באופן מסתורי. עד היום גואטמלה מנסה להתחקות על עקבותיה של תרבות זו, ועל זה יהיה מבוסס הטיול שלנו לגואטמלה. מקבלת עצמאותה ועד 1983, גואטמלה עברה טלטלות רבות- מהפיכות, הפיכות, ממשלות דיקטטוריות ועוד. שנת 83 מצוינת בתור השנה שבה הסתיימה האלימות הפוליטיות והחלו להתקיים בחירות דמוקרטיות. מאז, מצבה של גואטמלה משתפר בהדרגה. עם זאת, גואטמלה עודנה שומרת על אופייה כמדינה כפרית, המתפרנסת מגידול קפה, סוכר ובננות. כחצי מתושבי גואטמלה הם מסטיסים, עם שנוצר מתערובת של אירופאים ואינדיאנים מקומיים. רוב נוסף הם אינדיאנים צאצאי המאיה. השאר הם צאצאי עבדים מאפריקה, וצאצאי מהגרים מאירופה. אלה כוללים את הקהילה היהודית, צאצאיהם של אנוסים שהגיעו לחופי גואטמלה במהלך המאה ה-16. עד היום, ברחבי המדינה ניכרות השפעות תרבות המאיה, הקולוניאליזם הספרדי, וכן התרבות האפריקאית- במזון, בשפה, בשירים, בריקודים ובאומנות.

מקסיקו וגואטמלה בדגש חגיגות חודש דצמבר

טיולי תרבות וטבע

כולל חגיגות הבתולה מגואדלופה במקסיקו סיטי, וחגיגות הקדוש סנטו תומס בצ'יצ'יקסטננגו שבגואטמלה

טיול למקסיקו וגואטמלה הוא מסע מרתק אל התרבויות העתיקות של מרכז אמריקה ומפגש בלתי אמצעי עם התושבים […]

20 יום

אין תאריכים כעת

טיול לגואטמלה עם אקו טיולי שטח

בטיול לגואטמלה נבקר בעיירה האינדיאנית צ'יצ'יקסטננגרו, ובשוק המפורסם שלה המוכר את האריגים המפוספסים והצבעוניים, שגואטמלה ידועה בהם. נבקר בכנסיות בהן מתקיימים פולחנים אנימיסטיים אינדיאניים לצד טקסים נוצריים קתוליים. נבקר באגם אטיטלן השוכן בין 3 הרי געש מרהיבים, ונפליג על מימי האגם לכפרים המיוחדים היושבים על גדותיו. נלמד אודות הזהות השבטית בגואטמלה, ועל המסורת והמנהגים.

נסייר באנטיגואה, בירתה הקודמת של גואטמלה, שחרבה ברעידת אדמה. נבקר בקתדרלה הגדולה, ובמבנים הקולוניאליים הזרועים ברחבי העיר. נבקר בחוות קפה מקומית ונלמד על תולדות הקפה ואופן הכנתו. בטיולי אקו נבקר גם בליווינגסטון, עיירה היושבת על חוף הים הקאריבי, שרוב תושביה הם צאצאים של עבדים אפריקאים נמלטים. נשוט על נהר הריו דולסה, נהר המים המתוקים של גואטמלה. אם יתמזל מזלנו, נראה את צבי המים החיים בנהר. נבקר במצודת פליפה, ונסייר בטיקאל, עיר של מקדשי מאיה בלב הג'ונגלים. באתר יש פירמידות ענק, ארמונות, מצבות ושרידים נוספים המעידים על קיומה של ממלכת המאיה.

חגיגות הפסחא באנטיגואה

באקו, תוכלו לחוות גם את חגיגות הפסחא באנטיגואה. בחג זה, מתקיימות תהלוכות קדושים עם המוני משתתפים, ונמכרים שטיחי רחוב צבעוניים שנוצרו בשיטה מקומית ייחודית. בנוסף, נארוג שטיחים בהדרכתם של בני משפחה מקומית.

טיולים מאורגנים למרכז אמריקה ולצפון אמריקה