טיול לארצות הבלטיות – אסטוניה, לטביה וליטא

טיולי תרבות וטבע

תרבות, טבע ומורשת יהודית כולל יום מלא במלון ספא מפנק. | 11 יום

הדפיסו שלחו שתפו
הטיול המאורגן לארצות הבלטיות כולל מסע לשלוש המדינות הבלטיות הקטנות והמרתקות: ליטא לטביה ואסטוניה.

מדינות אלו פרושות לאורך האגן המזרחי של הים הבלטי, בין פולין לבין רוסיה, בעלות ייחוד וזהות אופייניים – מדינות אלו הן תוצר של תהליכים אתניים, דתיים ותרבותיים מגוונים. בנוסף, תהפוכנה מדינות אלו ובמיוחד אחת מהן, ליטא למרכזיות מאד מבחינת העולם היהודי, לטוב ולרע. עם קריסת הגוש הסובייטי, חוזרות מדינות אלו ומגבשות את זהותן הייחודית והעולם חוזר ומגלה בעריהן ובנופיהן של מדינות אלו כמה מהפנינים הארכיטקטוניות וההיסטוריות הייחודיות של אירופה. 

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב – טאלין

נצא בטיסה בינלאומית דרך יעד ביניים לטאלין (Tallinn), בירת אסטוניה ועיר הבירה העתיקה ביותר בצפון אירופה השוכנת לחוף הים הבלטי. נחיתה בשעות הערב המוקדמות וניסע למלון ארוחת ערב ולינה.

 

צילום: אניה קוזלובה

יום 2

Lahemaa National Park – CAPTAINS VILLAGE – פלמסה מנור

הבוקר נצא לטיול לשמורת לחימה, שמורת הטבע העתיקה והגדולה ביותר באסטוניה עם טבע מרשים ורשת מסועפת של ביצות. נטייל ונסייר בשמורה כולל הביצות המפורסמות של השמורה. לאחר מכן נגיע לכפר דייגים מסורתי, שם נבקר בבית משפחה מקומי של "הקפטן" עם אוסף מרשים וסיפור מיוחד ומקורי. נאכל ארוחת צהריים מקומית אותנטית במקום. נמשיך לביקור בפלמסה מנור, אחוזה גרמנית טיפוסית באסטוניה. נראה את אורח החיים של גרמני עשיר של סוף המאה ה-19. נחזור לטאלין ונאכל ארוחת ערב במסעדה מקומית בעיר העתיקה של טאלין. לינה בטאלין.

 

צילום: אניה קוזלובה

יום 3

סיור בטאלין היפהפייה – שייט וטיול בג'יפים באי Naissaar

הבוקר נתחיל את סיורנו בעיר העתיקה של טאלין אשר הוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו ולא בכדי – מבני ימי הביניים שבתחומה השתמרו להפליא בחלוף הדורות. נבקר בעיר העלית  נערוך תצפית יוצאת דופן על חומות העיר ומגדליה, נראה את בניין הפרלמנט, את קתדרלת אלכסנדר נבסקי הרוסית. נמשיך ל"שדה הזמרה" – המקום בו מתקיים פסטיבל הזמר האסטוני, אחת לחמש שנים, מאז שנת 1869. נעצור ליד האנדרטה המרשימה רוסלקה (Russalka), האנדרטה הראשונה שנוצרה ע"י פסל אסטוני. האנדרטה הוקמה ב-1902 לציון יום השנה ה-9 לטביעתה של אניית מלחמה רוסית בשם זה (בת הים). בסום הסיור בעיר נצא לשייט קצר לאחד מהאיים אשר משובצים במפרץ מצפון לטאלין. האיNaissaar  הממוקם בקצהו הצפוני של המפרץ בים הצפוני. באי נראה שאריות שונות מתקופת המלחמה הקרה בין רוסיה לארה"ב. נבצע סיור בג'יפים מקומיים סובייטים ונראה את השרידים ההיסטוריים של המלחמות שפקדו את המקום. חוויה מעניינת וייחודית.

ארוחת צהריים במסעדה כלולה בסיור האי. בסיומו של יום מרתק, חזרה לטאלין ללינה.

יום 4

Old Believers - טירת סיגולדה

היום נפרד מאסטוניה ונצא מטאלין בדרכנו אל עבר לטביה והעיר ריגה. בדרך נעצור לביקור מעניין בכפר של המאמינים הישנים. זרם מיוחד של הנוצרים שהגיע למקומות האלו במאה ה-18 והתיישבו במקום. נבקר במוזאון סמובר, קומקום מקומי מסורתי, ונשתה תה מקומי.  ארוחת צהריים כלולה. נמשיך בנסיעה אל העיירה סיגולדה (Sigulda) השוכנת בעמק ציורי בסמוך לנהר גאויה., הידועה כ"שווייץ של לטביה" נתרשם מהחורבות של טירת סיגולדה. נלך דרך שביל יפה בעמק הנהר למערת גוטמן אשר מוזכרת באגדות וסיפורי אהבה על לטביה. נמשיך בנסיעה אל עבר ריגה בירת לטביה. לינה בריגה.

 

צילום: אניה קוזלובה

יום 5

סיור בריגה "פריס של הצפון"

את יומנו נקדיש לריגה, נתחיל בעיר העתיקה, הכוללת את חומות העיר, "השער השבדי", הקתדרלה שנבנתה ב-1211, "בית החתולים", בתי הגילדות המרשימים, קומפלקס "שלושה אחים", בית "שחורי הראש" ועוד מבנים מתוך המגוון הארכיטקטוני הנדיר. נבקר בבית הכנסת פייטב, היחיד הפעיל בריגה, שניבנה בסגנון ארט נובו, בתחילת המאה הקודמת.   נאכל ארוחת צהריים במסעדה מקומית. נבקר במוזאון אר-נובו, סגנון ארכיטקטוני מעניין של סוף המאה ה-19 תחילת המאה ה-20. בריגה קיימים בתים רבים שנבנו בסגנון הזה.  נמשיך לשוק המרכזי של ריגה, אחד מהשווקים הגדולים באירופה, המרשים בשלל ריחותיו, צבעיו וטעמיו. חלקו המקורה נמצא בחמישה מחסנים גדולים (האנגרים), ששימשו בעבר לאחסון ספינות האוויר מסוג צפלין, ומכאן כינויו "שוק הצפלין". בסיום הסיור העברה למלון ללינה.

 

צילום: אניה קוזלובה

יום 6

גבעת הצלבים – פלאנגה

את הבוקר נחל בנסיעה לעבר גבעת הצלבים אשר בצפון ליטא, אתר צליינות קתולי מרשים ויוצא דופן, על גבעה קטנה זו מוערך כי קיימים כ 100,000 צלבים שונים. נמשיך לפלאנגה, עיר הנופש התוססת במערב ליטא. העיר ידועה בזכות השילוב הנדיר של חופי הים החוליים הארוכים והרחבים שלה וחורשות עצי האורן הנמצאים לאורכם. נבקר במוזאון הענבר השוכן בארמון מהמאה ה-19 (Tiskeviciai Palace), שאת הפארק סביבו הפכו לגן בוטני עשיר, הכולל מאות סוגי עצים וצמחים.  נראה את הים הבלטי שהגן נמצא לחופו. מפלנגה ניסע לקלייפדה (Klaipeda) לארוחת ערב ולינה.

 

 

צילום: אניה קוזלובה

יום 7

קלייפדה – קאונס (קובנה)

קלייפדה (Klaipeda), עיר הנמל הראשית של ליטא, השוכנת לחוף הים הבלטי ומהווה מרכז מסחרי חשוב, אזור נופש שבו דיונת חול על חוף הים. נעלה על מעבורת, שתיקח אותנו לחצי אי, בשם הרצועה הקורונית (Curonian Split). חצי האי הוא רצועת יבשה צרה וחולית באורך של כ-98 ק"מ, שבינה לבין היבשת מצויה הלגונה הקורונית (Curonian Lagoon) ומצדה השני – הים הבלטי. נטייל בשמורת הטבע הייחודית, השופעת חיים. נלך במסלול מעגלי ביער "גבעת המכשפות", המקושט פסלי עץ רבים, הממחישים דמויות מהאגדות וסיפורי העם הליטאי. נעצור לצפות באוכלוסיית קורמורנים המקננים בשמורה ומושכים צַפָּרים מכל אירופה. נאכל ארוחת צהריים במסעדת דגים מקומית מיוחדת. בתום הסיור נשים פעמינו אל העיר קאונס היא קובנה (Kaunas), העיר השנייה בגודלה בליטא שהיתה לבירתה הזמנית של ליטא בתקופה שבין שתי מלחמות העולם. נגיע למלון ללינה.

 

 

צילום: אניה קוזלובה

יום 8

קובנה

את ביקורנו בקובנה נתחיל באזור העתיק של העיר, נסייר ברחובות הקרויים על שמותיהם של הסופר אברהם מאפו, מחבר הרומן הראשון בעברית, "אהבת ציון",  וד"ר אליעזר זמנהוף יוצר שפת האספרנטו (שמה של השפה נגזר מהפרסום הראשון שנחתם בשם העט "דוקטורו אספרנטו" – "הד"ר הַמְּקַוֶּה"- תקוה לשלום ואחדות בעולם). נמשיך לכיכר העיר העתיקה, ונעבור ליד הבית בו למדה המשוררת לאה גולדברג, כלת פרס ישראל לספרות. נמשיך ל"סלובודקה" – שכונה מחוץ למרכז העיר, מעבר לנהר, שהפכה לרובע היהודי בגלל האיסור על היהודים להתגורר במרכז העיר. בסלובודקה פעלה הישיבה המפורסמת, כנסת ישראל (סלובודקה), שהייתה שייכת ל"תנועת המוסר", אותה ייסד הרב ישראל סלנטר.  בזמן כיבוש הנאצי הפכה השכונה לגטו, בו רוכזו יהודי קובנה. נבקר במוזאון סוגיהרה, דיפלומט יפני שבמהלך מלחמת העולם השניה עזר והציל המוני יהודים בימי המלחמה. צדיק אומות העולם. בתום הסיור ניסע לביקור בפארק גרוטס, פארק משובץ בפסלים מהתקופה הסובייטית. בסיום הביקור נמשיך בנסיעה לארוחת ערב ולינה אל עבר דרוסקינינקאי, העיר הדרומית ביותר בליטא, קרוב לגבול עם פולין ולבלרוס.

 

צילום: אניה קוזלובה

יום 9

דרוסקינינקאי – יום בילוי בספא ובריכה במלון

דרוסקינינקאי היא עיר תיירות עם אתרי נופש, בילוי ובריאות המבוססים לרוב על מים ומלח. זהו יום אשר נהנה ונבלה בספא של המלון היפהפה. כניסה למתחם הבריכה של המלון וארוחות צהריים וערב כלולות. האזור בו העיר שוכנת מאופיין ביערות רבים ובתי המלון עצמם במקום ממוקמים באזור עטוף ביערות עד. האוויר במקום צלול, נקי וטהור.

יום 10

וִילְנָה, בירת ליטא "ירושלים דליטא"

הבוקר נשים פעמינו אל הבירה הליטאית וִילְנָה (Vilnius), אחת הערים היפות והעתיקות במזרח אירופה. נלמד להכיר את העיר בעלת החשיבות ההיסטורית הרבה ליהדות. נתחיל את סיורנו ברחובה הראשי של העיר, הקרוי על שמו של ה"דוכס גדול"  (grand-duke)גדימינאס (Gediminas), מייסד העיר במאה ה-14. נמשיך את היום בביקור בקתדרלה הנאו-קלסית המרשימה, הקרויה על שם הקדושים סטניסלב וולידיסלב, ומגדל הפעמון הסמוך לה. זוהי הכנסייה הקתולית החשובה בליטא. נראה את הארמון בו שכנו דוכסי ליטא ואת גבעת גדימינאס, שעליה נמצאים שרידי מבצר שהגן על העיר בימי הביניים. לאחר מכן נשים פעמינו לרובע היהודי של וילנה, שהייתה ידועה כ"ירושלים דליטא", בגלל המרכז הרוחני והדתי הגדול, שהתפתח מאמצע המאה ה- 17, כאשר הגאון מוילנה (הגר"א) ותלמידיו, חיו ופעלו בעיר. לעיר חלק חשוב ומרכזי, גם בהיסטוריה היהודית החדשה יותר. לקראת סוף המאה ה-19 היו היהודים הקבוצה האתנית הגדולה ביותר בעיר ומנו כ-42% מתושבי העיר (!) נתחיל את ביקורנו ב"רחוב הגאון" וביתו של הגאון מוילנה , ונמשיך ל"רחוב היהודים". נבקר במקום בו ניצב ה"שולהויף", בית הכנסת המפורסם. נעצור ליד הבניין של התיאטרון היהודי בגטו וילנה ונתרשם מהסיפור המרתק על הפעילות התרבותית של אסירי הגטו. לא נחמיץ את "שער השחר", השריד היחידי של חומת העיר והכניסה לעיר העתיקה. ארוחת הערב תערך במסעדה אותנטית בליווי פולקלור מקומי. לינה בוילנה.

 

 

יום 11

וילנה – טיסה חזרה ארצה

לאחר ארוחת הבוקר נצא אל שדה התעופה לקראת טיסתנו חזרה ארצה דרך יעד ביניים. נחיתה בארץ בשעות הלילה.

 

צילום: אניה קוזלובה

 

 

  • סיורים בערים הגדולות: טאלין, ריגה, קובנה, וילנה
  • יום בילוי מלא במלון ספא מפנק
  • חצי פנסיון + 2 ארוחות נוספות = 12 ארוחות נוספות
  • ערב פולקלור בוילנה
  • שמורת Lahemaa, שמורת הטבע העתיקה והגדולה ביותר באסטוניה
  • שייט וטיול בג'יפים באי Nasissaar
  • יער המכשפות ברצועה הקורונית בקלייפדה

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
02/07/2024 12/07/2024 אניה קוזלובה €3,393 €97 €3,490
€50 הנחה לנרשמים עד 26/04/2024

תוספת ליחיד בחדר: €530



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות: סדירות עם חברת התעופה "לופטהנזה"
לינה: מלונות מדרגת תיירות טובה
תחבורה: אוטובוס תיירים ממוזג ונוח
כלכלה: חצי פנסיון + 2 ארוחות נוספות
דמי כניסה וסיורים באתרים: כמפורט בתכנית
קבוצה: גודל הקבוצה 15-26 מטיילים
מדריכה ישראלית מצוות "אקו", אניה קוזלובה, תוביל את הטיול בעזרת צוות מקומי היכן שנדרש.
שירותי סבלות
מיסים מקומיים
תשר לנותני שירות מקומיים
דמי רישום וטיפול
מפגש קבוצה

המחיר אינו כולל

ביטוח בריאות (וביטוח ביטול)
ביטוח מטען וציוד צילום
ארוחות שאינן כלולות בתוכנית הטיול
שתייה בארוחות, משקאות אלכוהוליים
הוצאות בעלות אופי אישי (כביסה, טלפונים, ארוחות נוספות וכד')
טיפ למדריך הישראלי

לתשומת ליבכם:

אופי הטיול המאורגן למדינות הבלטיות: הטיול עובר בתוך נופים מרתקים וייחודיים למובלעת הצפון אירופית הזו ומגולל גם את הסיפור היהודי במדינות הבלטיות. שואת יהודי אירופה הביאה לקיצה תרבות מפוארת של למעלה מחמש מאות שנה. נתרשם מנופיו יוצאי-הדופן של האזור, כמו גם מהעושר התרבותי, האתני וההיסטורי של העמים החיים כיום לחופי הים הבלטי ועושים צעדים מהוססים ראשונים כדמוקרטיות קפיטליסטיות.
למידע בריאותי על הטיול למדינות הבלטיות, יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
ייתכן ונידרש לבצע שינויים במסלול הטיול למדינות הבלטיות בהתאם לזמנים. במידת הצורך מדריכת הטיול תדע למצוא את האלטרנטיבה הראויה ביותר לטובת ורווחת הנוסעים. התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים באתרים.
יובהר כי המחירים הנקובים לעיל נכונים ליום ההרשמה. במידה ותחול עלייה הגבוהה מ -3% בשערי המטבע, במיסי הנמל או במיס הדלק יעודכנו מחירי הטיול בהתאם ותחול התוספת על הנוסע.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו טיולי שטח".
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
יש לעשות ביטוח רפואי כולל.

מדריכת הטיול: אניה קוזלובה

אניה קוזלובה, מדריכה מוסמכת, חברה באיגוד מורי הדרך של רוסיה, מומחית למוסקבה וסביבותיה, ולכל מדינות ברית המועצות לשעבר. נולדה ברוסיה ובגיל 14 עלתה לישראל – גדלה על ברכי שתי התרבויות שאת שפתן היא יודעת על בוריין. במהלך העשור האחרון הדריכה מאות מטיילים. קיבלה החלטה להיות מדריכת טיולים כדי לשמור על הקשר הרציף עם ישראל ולהביע את אהבתה לכל מדינות ברית המועצות לשעבר ולעיר הולדתה מוסקבה בפני מטיילים ישראליים בשפה העברית. מאמינה שהאהבה הזאת צומחת לא מעובדות יבשות וסיורים בדרכים מוכרות לכולם אלא מחוויות מותאמות אישית לכל מטייל המלוות בהסברים היסטוריים, תרבותיים, חברתיים ואישיים , אשר מתובלים בחיוך ובסיפורים שלא ניתן למצוא באף ספר הדרכה. גם בחייה הפרטיים היא מטיילת בעולם כולו ולומדת ללא הרף. מדריכה בכירה במדינות מרכז אסיה – אוזבקיסטן, טג'יקיסטן וקירגיזסטן, ולארצות הקווקז – גיאורגיה , ארמניה ואזרביז'אן, למדינות הבלטיות, ולמגוון רחב של הרפובליקות ויעדים בתוך רוסיה – דאגאסטן , אלטאי ,קוריל , סיביר , קמצ'טקה וכן בליבה של רוסיה למוסקבה וסנט פטרבורג .
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

סין והקשר היהודי

השיחה הבאה, הנערכת לרוב כאשר פוגשים אדם סיני באקראי או באירוע מסוים, מוכרת לכל ישראלי דובר סינית […]

טיול לאנטארקטיקה

יבשת אנטארקטיקה קשה לאדם. הסלעים והקרחונים גם יחד נמדדים בשטח עצום שהופך אותה ליבשת הרביעית בגודלה בעולם, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לארצות הבלטיות – אסטוניה, לטביה וליטא

טיולי תרבות וטבע

תרבות, טבע ומורשת יהודית כולל יום מלא במלון ספא מפנק. | 11 יום

הדפיסו שלחו שתפו