טיול לאיסלנד בחורף

טיול חורף ייחודי לאיסלנד

טיולי תרבות וטבע

מסע בנבכי השלג והקרח לאור הזוהר הצפוני, בהדרכת רוני ינובסקי | 10 ימים

L

איסלנד הוא אי מסתורי הטומן בחובו נופים ייחודיים של טבע חורפי במלוא הדרו: הירוק השולט בקיץ מתחלף לנוף לבן ופראי; מעטפת השלג הלבנה המכסה את האי יוצרת גוונים שונים של חורף מעורר התפעלות עם מראות מרהיבים ומשכרי חושים. אקו לוקחת אתכם למסע מיוחד במרחבים עצומים, שדות לבה, קרחונים, מפלים קפואים, ועמקים – חוויה מרגשת!

את מעטפת השלג הלבנה יצבע לנו הזוהר הצפוני בלילה ושלל סיפורי הסאגות האיסלנדיות והיסטוריית המתיישבים הוויקינגים יוסיפו נופך כמעט אגדי, לתחושה של טיול בתוך ציור. 

אתם מוזמנים להצטרף למסע בתוך בריכות גיאותרמיות, דרך מערות קרח והכל על אדמת בראשית! אנו מבטיחים לכם חוויה יוצאת דופן שלא תשכחו לעולם....

מסלול הטיול

יום 1

הגעה לרייקיאוויק – סיור הכרות עם עיר הבירה

נמריא מתל אביב בשעות הבוקר המוקדמות ליעד ביניים באירופה ומשם נטוס לריקיאוויק (Reykjavík) בירת איסלנד. לאחר הנחיתה בשעות אחר הצהריים נצא לסייר להנאתנו ברחובות העיר הציורית, נערוך סיור באתרי העיר השונים כולל ביקור בכנסייה העתיקה במרכז העיר. נבקר בהיכל התרבות החדש "הארפה" (Harpa), התוספת המשמעותית ביותר לנוף של העיר, מבנה גדול המכוסה כולו בחלונות זכוכית קטנים בגדלים שונים, בוהק באור השמש וניצב על קו המים, באזור הנמל המזרחי. לאחר מכן נגיע למלון ללינה בריקיאוויק.

יום 2

"משולש הזהב" כולל ביקור בחממה אורגנית עם ארוחת צהריים

נקדיש את היום לסיור באזור "משולש  הזהב" (Golden Triangle) הידוע. נתחיל את היום בביקור בפארק הלאומי ת'ינגוואליר (Pingvellir), אתר מורשת עולמית והאתר ההיסטורי המשמעותי ביותר באיסלנד שבו נוסד בשנת 930 לספירה האלתינג, הפרלמנט הראשון בעולם. נגיע לפארק גייזר (Geysir) בו ניתן יהיה לחזות בשלל המעיינות החמים, בבריכות הבוץ ובגייזרים השונים בהם נמצא גם הגייזר הכי פעיל בעולם סטרוקטור (Strokkur) המתפרץ בעוצמה אדירה ומגיע לגובה של כ- 20 מטרים, זהו מראה שאסור להחמיץ! בשעות הצהריים נעצור לארוחת צהריים קלה בחממה Friðheimar שם נלמד איך האיסלנדים מגדלים מלפפונים ועגבניות בתנאי האקלים הקר שלהם. נסיים את היום עם ביקור במפלי גולפוס (Gullfoss) הקפואים המכונים "מפלי הזהב" ונחשבים לאחד המפלים היפים באיסלנד, שם צונח נהר הויטי הגועש מגובה של 32 מטרים, לקניון מרשים. נגיע למלוננו באזור סלפוס (Selfoss).

יום 3

נסיעה לאורך החוף הדרומי של איסלנד

היום נגלה את אזור החוף הדרומי. ניסע דרך אזורים כפריים לכיוון רכס ההרים החולש על רצועת החוף ומהדרך נוכל לראות את הר הגעש האגדי "הקלה" (Hekla). בדרכנו נעצור לביקור בשני מפלים יפיפיים הניזונים ממי הפשרת הקרחונים; מפל סליילנדפוס (Seljalandfoss) ומפל סקוגפוס (Skogafoss). נמשיך בנסיעה לאורך החוף הדרומי לסיור במצוקי דירהוליי (Dyrhólaey) האדירים המשקיפים לאוקיינוס ובויק (Vik) הנקודה הדרומית ביותר באיסלנד ומקום הקינון של מושבות ציפורים רבות. לינה באזור ויק.

יום 4

קירקיובאיירקלאוסטר - שמורת הטבע סקאפטפל – הליכה על קרחון – ביקור במערת קרח

הבוקר נצא בנסיעה ונחצה את שדה הלבה הגדול מסוגו בעולם הנגרם מההתפרצות יחידה באיסלנד. נגיע לביקור במנזר קתולי מהמאה ה 12, כאשר מעל האתר נמצא Skeiðarársandur; קטע של מדבר חולי שחור שהתהווה על ידי נהרות קרחונים זועפים המגיעים עד לשמורת הטבע המיוחדת סקאפטפל (Skafteffel), המציעה נופים מרהיבים של הרים, דיונות בצבעי אפור שחור שנוצרו מסחף של קרחונים ואפר געשי, מפלי מים, תצפיות נוף וקניונים עמוקים – נעצור לסיור בשמורה. נצא לחוויות מיוחדות במינן – הליכה על קרחון (ההליכה על הקרחון מותאמת לנוסעים במידת האפשר) וביקור במערת קרח. משם נמשיך אל הצד הדרומי של הקרחון הגדול ביותר באירופה וואטניוקול ( (Vatnajökullכאשר מתחת למעטה של הקרחון נמצאת אחת ממערכות הרי הגעש הפעילה ביותר באיסלנד. לאחר יום הסיור המיוחד נמשיך ללינה באזור הופן.

יום 5

יום של קרחונים הכולל סיור במזחלת שלג ממונעת - הלגונה הקרחונית יוקולסורלון

היום נצא בנסיעה דרך נופיו המרהיבים של הפארק הלאומי ואטנאיוקול (Vatnajokull), הנוף יספק לנו אינספור הזדמנויות צילום. את יום הצילומים נפתח ב"לגונה הקרחונית" יוקולסורלון (Jökulsárlón) (ייתכן כי נבצע את הביקור ביום 4) הנמצאת בחלקו הדרומי של קרחון ואטנאיוקול, בה משייטים נציבי קרח המתנתקים מן הקרחון הגדול ומוסעים לאיטם לעבר הים הפתוח. הלגונה מדהימה ביופייה בעלת צבעים מיוחדים, קרחוני ענק, ושקט ויופי נדיר שנשקף לנגדנו. לאחר מכן נגיע אל מרחבי הקרח האדירים של הקרחון הענק ונצא לסיור במזחלת שלג ממונעת בקרחון ואטנאיוקול (*הפעילויות מותנות במזג האוויר). הפארק מציע מגוון עשיר של פלאי טבע החל בקרחון ואטנאיוקול, המפלים המרשימים, נופים מרהיבים של הרים, אצבעות קרח הגולשות עד למרחק של קילומטרים ספורים מהים, דיונות בצבעי אפור שחור שנוצרו מסחף של קרחונים ואפר געשי, תצפיות נוף וקניונים עמוקים. חזרה למלון באזור הופן ללינה.

יום 6

הפיורדים המזרחים

לאחר ארוחת הבוקר נסע מזרחה ונחצה את אזור הפיורדים המזרחיים של האי. ניסע לאורך קו חוף מפותל, בתולי ויפיפה החרוץ בפיורדים עמוקים וכחולים. בדרך נבקר במספר כפרי דייגים קטנים וציוריים, כולל ביקור בכפר Stodvarfjordur ובמוזיאון האבנים של  פטרה (Petra) בו נצפה באוסף ייחודי של סלעים ותצורות געשיות שנאספו מכל רחבי איסלנד. לינה בעיירה אגילסטדיר (Egilstadir), בירת מזרח איסלנד.

יום 7

אזור אגם מיוואטן – ביקור ורחצה במרחצאות הטבע במיוואטן

את היום כולו נקדיש לביקור באזור אגם מיוואטן (Mývatn), האגם הרביעי בגודלו באיסלנד ואחד מאתרי הטבע המפורסמים ביותר באיסלנד. האגם הרדוד ממוקם באזור של פעילות געשית פעילה בצפון איסלנד לא רחוק מהר הגעש קרפלה (Krafla). האגם מיוחד בשלל התופעות הגאולוגיות המרתקות הנמצאות בכל אזור האגם: מכתשי ענק, מעיינות גופרית מבעבעים, בריכות בוץ ושאריות קפואות של התפרצויות וולקניות טריות נותנות הרגשה של טיול בכוכב אחר. שמו של האגם בתרגום לעברית הוא "אגם היבחושים" (נובע מהעובדה שיש בו מספר עצום של ברחשים ששורצים במקום כל קיץ). נתחיל את היום באתר נמסקארד ((Námaskarð – עמק שכולו מעיינות חמים, בוץ מבעבע ורותח וסדקי לבה המעלים עשן. משם ניסע להר הגעש קרפלה (Krafla) שבלועו שוכן אגם קטן ותכול ומסביבו שדה לבה עצום שהתפרץ זה לא מכבר, שדה המשמש כיום כבסיס למפעל גאותרמי ענק. נמשיך לסיור באזור תצורות הלבה המיוחדות ב- Dimmuborgir ("ארץ הטירות השחורות והטרולים") ובאזור "הלועות המדומים" שבשולי האגם. לסיום היום נגיע לביקור במרחצאות הטבע מיוואטן. הקומפלקס כולל בריכות בטמפרטורות שונות וחמימות שכולן פתוחות לשמיים ומול הנוף הנפלא. חוויה מיוחדת במינה. כמובן להביא בגד ים! לינה באזור אגם מיוואטן.

יום 8

בסימן מפלים וקרחונים עד עיירת הדייגים האוסביק

נתחיל את היום בסיור לאורכו של "קניון הנהר הקרחוני" המנקז את מימי הפשרת השלגים של הקרחון הגדול באיסלנד, כולל ביקור באתר "סלעי ההד" המכונה גם "פארק המשושים" בשל תצורות הלבה המרשימות שבו ובמפל דטיפוס (Dettifoss); מפל פראי ועוצמתי הנחשב למפל בעל כוח הזרימה החזק ביותר בכל אירופה. גובהו כ- 44 מטר ומימיו נופלים לאורך של 100 מטרים. המפל מיוחד גם בשל צבעם השחור של מימיו אשר צבועים בסחף הנוצר מזרימת מי הפשרת הקרחונים לאורך רמות הלבה הגבוהות. לאחר מכן נגיע אל קניון אסבירגי (Ásbyrgi) שצורתו דומה לפרסת ענק הסוגרת על עמק מיוחד (אורכו כ- 3.5 ק"מ ורוחבו כ- 1 ק"מ). נמשיך דרך הוסאוויק (Húsavík); עיירת דייג קטנה ויפיפיה בצפון איסלנד השוכנת על חופו המזרחי של מפרץ סקיאלפנדי (Skjálfandi). העיר, על בתיה הצבעוניים היתה בעבר מרכז צייד הלוייתנים באיסלנד. לאחר מכן נבקר במפל גודפוס (Godafoss), הממוקם סמוך לכביש הטבעת בין העיר אקוריירי לאגם מיוואטן ומכונה "מפל האלים" העוצמתי המהווה חלק בלתי נפרד מההיסטוריה המרתקת של העם האיסלנדי. לינה באקוריירי.

ימים 9-10

מאקוריירי חזרה הביתה

הבוקר נצא לשדה התעופה באקוריירי (Akureyri) לטיסת פנים חזרה לבירת איסלנד – רייקיאוויק. שם נעבור לטיסה חזרה ארצה. הגעה לישראל לפנות בוקר של יום 10, 14.03.23.

  • ביקור ייחודי במערת קרח.
  • סיור בפארקים הלאומיים סקפטאפל וטינגווליר
  • ביקור במפלים המרשימים ביותר באיסלנד
  • חממת Friðheimar כולל ארוחת צהריים קלה
  • "משלוש הזהב" כולל ביקור בגייזר המפורסם.
  • רחצה בספא הטבעי באזור אגם מיוואטן
  • סיור בעיר רייקיאוויק
  • סיור במזחלת שלג ממונעת
  • סיכוי גבוה לצפייה בזוהר הצפוני; תופעת טבע מיוחדת ומרגשת שניתן לראות אותה בתקופה זו של השנה (מותנה בתנאי מזג האוויר)

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת יחיד בחדר: 590€

 

    • ביטוח: נחיתה לפנות בוקר של יום 10 ולכן יש לעשות ביטוח ל- 10 ימים
  • יש צורך בביטוח ספורט חורף

 



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות: הצעת המחיר מבוססת על טיסות עם חברת התעופה לופטהנזה דרך יעד ביניים באירופה. טיסת פנים בחברת התעופה איסלנד אייר.
לינה: במלונות בדרגת תיירות טובה מהטובים בנמצא, בכפרים אותנטיים ובערים, בחדרים לשניים עם מקלחות ושירותים צמודים.
תחבורה: אוטובוס מיוחד בעל עבירות גבוהה בשטח
כלכלה: על בסיס חצי פנסיון ועוד ארוחת צהריים קלה נוספת
קבוצה: גודל הקבוצה 12-22 מטיילים
מדריך ישראלי: רוני ינובסקי, מדריך מנוסה מטעם אקו טיול שטח.
דמי כניסה וסיורים באתרים: כמפורט בתוכנית
תשר לנותני שירותים מקומיים
מיסי נמל וביטחון
דמי טיפול ורישום
מפגש קבוצה
אין שירותי סבלות באיסלנד – אנא קחו זאת בחשבון.

מחיר הטיול אינו כולל

שירותי סבלות.
ביטוח בריאות (וביטוח ביטול), ביטוח מטען וציוד צילום
שתייה בארוחות, משקאות אלכוהוליים, ארוחות נוספות מעבר לכלול
הוצאות בעלות אופי אישי (כביסה, טלפונים, ארוחות נוספות וכד')
טיפ למדריך הישראלי

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול חורף לאיסלנד המשלב בתוכו מרחבים עצומים של פסגות, שדות לבה, קרחונים, מפלים ועמקים קפואים וכן רחצה בבריכות גאותרמיות. הטיול מתקיים בתנאי קור ובטמפרטורות נמוכות ועל כן יש להצטייד בלבוש חם במיוחד.
למרות היותה מדינה מערבית, איסלנד היא מדינה בעלת אופי כפרי והמלונות הם בהתאם. לחלקם אין מעליות, האוכל פשוט יותר ולא מקובל להעסיק שם סבלים.
למידע בריאותי על הטיול לאיסלנד, יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
מזג האוויר באיסלנד, בתקופה זו עלול להיות בלתי צפוי; עם גשמים, שלגים ורוחות חזקות ועקב כך, ייתכן ונידרש לבצע שינויים במסלול הטיול המתוכנן. במידת הצורך מדריך הטיול יידע למצוא את האלטרנטיבה הראויה ביותר לטובת ורווחת הנוסעים. התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים באתרים.
יש לעשות ביטוח ספורט חורף (לא ספורט אתגרי)
לטיול חורף באיסלנד – יש להצטייד בביגוד טרמי חם כולל נעליים טובות וחמות להליכה (לא נעלי ספורט!) הטמפרטורות נעות סביב ה- 5 מעלות בתקופה זו, אנא קחו זאת בחשבון והצטיידו בהתאם מבעוד מועד.
לגבי הזוהר הצפוני: אנו נעשה את כל המאמצים האפשריים להביא את התוצאות הטובות ביותר מבחינת הטיול, הן מבחינת הנוף, הן מבחינת בעלי החיים והן מבחינת זוהר הקוטב הצפוני, יש להבהיר כי מאחר ואנחנו תלויים בגורמים שאינם בשליטתנו כמו מזג אוויר והטבע, ייתכן וכי לא נצליח לצפות בזוהר הצפוני.
יובהר כי המחירים הנקובים לעיל נכונים ליום ההרשמה. במידה ותחול עלייה הגבוהה מ -3% בשערי המטבע, במיסי הנמל או במיס הדלק יעודכנו מחירי הטיול בהתאם ותחול התוספת על הנוסע.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו טיולי שטח".
מדריך הטיול: רוני ינובסקי גאוגרף. בנוסף, מתן הרצאות לקהל הרחב במוסדות המובילים בנושאי תיירות. רוני הוביל תוכניות טלוויזיה ליעדים שונים ומגוונים והתארח בתוכניות טלוויזיה בולטות כ”רואים עולם”, “מסע עולמי” ו”פספורט”. התנהגותם של בעלי חיים ובני אנוש, סיקרנו אותי מאז ומעולם והפכו את מרבית חייו הבוגרים לניסיון מרתק שכנראה אין לו סוף; לנסות להבין את מהות החיים על פני כדור הארץ. רוני מדריך בין היתר באיסלנד, מאוריציוס וראוניון, אגן הים התיכון, דרום אמריקה, אפריקה, ועוד.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

איסלנד – הויקינגים אז והיום

איסלנד – בדמיוני עולה חבורה של ויקינגים עוטי עור ופרוות היושבים סביב מדורה קטנה המעלה עשן מגללי […]

משחקי הכס באיסלנד, כשפנטזיה ומציאות נפגשים

הקשר בין תעשיית הסרטים לתיירות הוא לא דבר חדש. סרט על מקום מסוים יכול להקפיץ את התיירות […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול חורף ייחודי לאיסלנד

טיולי תרבות וטבע

מסע בנבכי השלג והקרח לאור הזוהר הצפוני, בהדרכת רוני ינובסקי | 10 ימים