טיול לבולגריה

טיולי תרבות וטבע

כולל פסטיבל "עמק הוורדים" הססגוני והמיוחד | 7 ימים

בולגריה, הממוקמת במזרח אירופה הינה מגוונת ומשלבת בתוכה טבע פראי, עמקים ירוקים, אגמים כחולים ונחלים שוצפים לצד רכסי הרים מיוערים ופסגות אלפיניות מושלגות. בעמקים הירוקים נחבאים כפרים הרריים מסורתיים וציוריים, עם שרידים של ממלכות מן ההיסטוריה הקדומה, שתושביהם משתמשים בשיטות עיבוד ובמלאכות כמעט ונעלמו מהעולם

בטיולנו לבולגריה נשתתף בפסטיבל הוורדים המיוחד המתקיים כל שנה ב"עמק הוורדים" המשתרע לאורך של  כ- 100 ק"מ למרגלות הרי הבלקן בבולגריה. בתקופה זו, העמק כולו פורח בשדות של פרחים ורודים הנמתחים עד קצה האופק והמראה הינו מרהיב מאין כמוהו והריח המתקתק שנישא באוויר מטריף את כל החושים! הפסטיבל הססגוני מלווה במוזיקה מסורתית וריקודי פולקלור בלקני.

מעל להכל, מרחפת הרוח הבולגרית, אותה נפגוש בכל מקום אליו נפנה; ניווכח שהעם הבולגרי הינו עם חם, נדיב ואוהב חיים וזאת למרות התלאות שהיו מנת חלקו במהלך ההיסטוריה, נתוודע במסענו לסיפורם המרגש של יהודי בולגריה ולחובבי האוכל שבינינו מזומנת חוויה קולינארית עם הרבה יין משובח בשילוב של מוזיקה מקומית וייחודית האופיינית למקום.

 

מסלול הטיול

יום 1

סופיה – מנזר הרילה – בנסקו

נצא בטיסת בוקר וננחת בסופיה (Sofia), בירת בולגריה. תחילה ניסע אל מנזר הרילה (Rila) הגדול והמפורסם בבולגריה, שנוסד במאה ה- 15 על ידי נזיר מתבודד בשם איוון רילסקי שחי במערה לא הרחק מהמקום. המנזר הינו אתר לאומי דתי שהוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו בשנת 1983. בשעות אחר הצהריים המאוחרות ניסע לעיירת הסקי בנסקו (Bansko) הנמצאת בגובה של כ- 925 מטרים, על המורדות הצפוניים של הרי פירין שם נעצור לתצפית מרהיבה ונבקר במוזיאון העיירה (במידה והזמן יאפשר).  לינה בבנסקו.

יום 2

דוברינישטה – סיורים רגליים באזור אגם בזבוג ופּוֹפּוֹבוֹ – בנסקו

הבוקר ניסע לעיירת הסקי דוברינישטה (Dobrinishte) השוכנת לא רחוק מבנסקו באזור הררי המוקפת בשלושה הרים: רילה, פירין ורודופי. עם ההגעה, ניקח את הרכבל למעלה ההר לעבר דוברינישטה ומשם נצא להליכה של כ- 1.5 שעות בטבע. נראה את אגם בזבוג המרשים ואת האגם המפורסם פּוֹפּוֹבוֹ; האגם הגדול ביותר בהרי הפירין והשני בגודלו באזור הבלקן כולו. לקראת אחר הצהריים נחזור לבנסקו ונסייר במרכז העיר, נבקר בכנסיית "השילוש הקדוש", באנדרטה של הנזיר פאיסיי חילנדרסקי, ברובע העתיק ועוד ככל שיותיר הזמן. בתום הסיור נשוב למלוננו בבנסקו. ארוחת ערב תוגש במסעדה מקומית.

יום 3

"שמורת הדובים המרקדים" – וֶלִינְגְרָאד עיירת הספא – פְּלוֹבְדִיב

נפתח את יומנו וניסע לעיירה הציורית בליצה (Belitsa) הממוקמת בעמק רזלוג ומשם נצא לסיור בשמורת "הדובים המרקדים" שהוקם ב- 1999. זהו פארק ייחודי בו מטפלים בדובים שנאספו מכל רחבי בולגריה, הנמצא בסביבה מיוערת כך שהדובים יוכלו לשוב לסביבתם הטבעית בתום השיקום. בתום הביקור ניסע לעיירת הספא וֶלִינְגְרָאד ((Velingrad הידועה במעיינות המרפא המצויים בה. נעצור ליד אגם קלפטוזה (Kleptuza) – האגם הקרסטי הגדול ביותר בבולגריה ולאחר מכן, נמשיך אל פלובדיב (Plovdiv); הנחשבת לעיר העתיקה המאוכלסת ביותר באירופה (עתיקה יותר מרומא ואתונה). נסייר בעיר העתיקה שזכתה במדליית זהב לארכיטקטורה על ידי אונסק"ו והוכרזה כאתר שימור היסטורי בשל הסגנון האדריכלי המיוחד שבה ככל שיותיר הזמן. לקראת ערב נגיע למלוננו.

 

*** הביקור בפלובדיב מותנה בזמן ההגעה. יום חג בבולגריה ***

יום 4

יום סיור בפְּלוֹבְדִיב "הפנינה" של בולגריה כולל מנזר באצ'קובו

נקדיש את היום לסיור בפלובדיב, העיר השנייה בגודלה בבולגריה שתיקח אותנו אחורה בזמן. נהלך ברובע העתיק, במבוך של רחובות צרים מרוצפים באבנים קטנות עם בתים מסוגננים בצבעים שונים, נחלוף על פני מסגדים וכנסיות קתוליות, נראה שרידים רומים וביזנטיים כגון האמפיתאטרון העתיק, הפורום והאצטדיון הרומי (הממוקם לאורך רחוב המדרחוב הארוך ביותר בעולם) וכמובן נבקר בבית הכנסת העתיק. פלובדיב מהווה את מרכזה התרבותי והכלכלי של דרום בולגריה ואף נבחרה להיות בירת התרבות של אירופה בשנת 2019. בשעות אחר הצהריים המאוחרות, נגיע לסיור במנזר באצ'קובו, השני בגודלו בבולגריה שהוקם בשנת 1083 שם נלמד אודות המקום. לקראת ערב נשוב למלוננו.

יום 5

פסטיבל הוורדים הצבעוני בקרלובו! פָּנַגְיוּרִישְטֶה – בורובץ'

נעזוב בשעות הבוקר המוקדמות את פלובדיב וניסע אל קרלובו (Karlovo) השוכנת על המורדות הדרומיים של רכס הרי הבלקן. נגיע לשדות הוורדים ונחזה בקטיף המסורתי אליו מגיעים אנשים מכל רחבי העמק. נלמד על תהליך איסוף הפרחים ונראה את תהליך הזיקוק שבסופו של דבר מפיקים מהם שמן ומי ורדים. לאחר מכן נצטרף לחגיגות הפסטיבל ואל המקומיים הלבושים בתלבושות מסורתיות וססגוניות. הפסטיבל מלווה בריקודים עממים לצד שירה, אוכל ושתיה מקומית (ראקי). לאחר ארוחת הצהריים, ניסע אל פָּנַגְיוּרִישְטֶה (Panagurishte) הממוקמת בגובה של 540 מטר מעל פני הים בעמק ציורי ובעלת חשיבות היסטורית לעם הבולגרי. נבקר במוזיאון המרכזי, המלמד אודות המקום מתקופות קדומות וכן ניתן לראות בו אוצרות זהב מרהיבים. בתום הביקור ניסע אל עיירת הנופש בורובץ' (Borovets) השוכנת למרגלות רכס מוסאלה; זוהי העיירה העתיקה ביותר בהרי הרילה שהוקמה ב- 1896 והינה קשורה למשפחת המלוכה הבולגרית. לינה בבורבץ'.

יום 6

רכס שבעת האגמים המרהיב!

זהו אחד הימים היפים והמרשימים בטיול לבולגריה. עם בוקר ניסע אל רכס שבעת האגמים (גובהם נע בין 2,100 מ' ל- 2,500 מטר מעל פני הים). האגמים, מהווים חלק קטן של 7 מתוך כ- 120 אגמים אלפינים קטנים הפזורים על רכס הרי הרילה שבבולגריה. כל אגם נושא שם הקשור לתכונה שאופיינית רק לו, הם נמצאים אחד מעל השני ומחוברים ביניהם על ידי זרמים קטנים שהופכים למפלים. נצא לסיור רגלי באזור (הליכה שבין 2-3 שעות לכיוון) ונלמד להכיר את אזור הטבע המיוחד הזה בין האגמים שבו. לקראת ערב, נשוב למלוננו.

יום 7

ביקור בסָמוֹקוֹב – סופיה – טיסה חזרה לארץ

את יומנו האחרון בבולגריה נפתח עם סיור הכרות בעיר סָמוֹקוֹב (Samokov) בעלת חשיבות רבה בתולדות בולגריה. נערוך גם ביקור בבית משפחת אריה, אחת מהמשפחות היהודיות החשובות בבולגריה אשר התיישבה במקום ב- 1793 וביתם הפך עם השנים למוזיאון מרתק. לאחר מכן, ניסע אל סופיה (Sofia), בירת בולגריה שהינה אחת מהערים העתיקות ביותר באירופה. עם ההגעה נסייר באתרי העיר היפים והמרכזיים ונתרשם מהמבנים הייחודיים שבה. נראה בין היתר את קתדראלת אלכסנדר נייבסקי, גן פסלי השואה, ארמון המלך, משכן הנשיא ועוד. נהלך בין שווקי העיר ונבקר בבית הכנסת המרכזי ועוד ככל שיותיר הזמן. לקראת אחר הצהריים, נצא לכיוון שדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.

  • טיסות ישירות לבולגריה
  • ביקור במנזר הרילה המפורסם
  • סיורים רגליים באזור אגם בזבוג ופּוֹפּוֹבוֹ
  • יום טיול בפְּלוֹבְדִיב "הפנינה" של בולגריה
  • פסטיבל הוורדים הצבעוני בקרלובו!
  • יום טיול ברכס 7 האגמים האלפינים
  • 2 ארוחות במסעדות מקומיות כולל הופעת פולקלור מסורתית

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

חודש משוער לצאת הטיול הבא:
אוגוסט 2021

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



דגשים מיוחדים

המחיר כולל

טיסות: טיסה בינלאומית ישירה לסופיה
 לינה: בכפרים ובערים במלונות בדרגת תיירות ראשונה (מקביל ל- 4 כוכבים), בחדרים לשניים עם מקלחות ושירותים צמודים
תחבורה: אוטובוס תיירים ממוזג עליה ברכבל לפי המפורט בתכנית
כלכלה: על בסיס חצי פנסיון (כולל ארוחת צהריים וערב מסורתית)
קבוצה: גודל הקבוצה 12-26 מטיילים
מדריך ישראלי מצוות "אקו" יוביל את הטיול בעזרת צוות מקומי היכן שנדרש
דמי כניסה וסיורים באתרים: כמפורט בתכנית
בקבוק מים מינרליים לאדם, ליום
מיסים מקומיים
תשר לנותני שירות מקומיים
דמי רישום וטיפול
מפגש קבוצה
שירותי סבלות

המחיר אינו כולל

ביטוח בריאות (וביטוח ביטול), ביטוח מטען וציוד צילום
שתייה בארוחות/משקאות אלכוהוליים
הוצאות בעלות אופי אישי (כביסה, טלפונים, ארוחות נוספות וכד')
טיפ למדריך הישראלי

לתשומת לבכם

אופי הטיול: הטיול לבולגריה שעיקרו תרבות וטבע באירופה שטרם נחשפה למטייל מערבי. נגיע אל אזורים שמעבר למסלול הטיול התיירותי הרגיל, אתרי טבע מרהיבים, עיירות אותנטיות וכפרים בלקניים. נשלב הליכות רגליות קלות ונעימות בשמורות ובאתרי הטבע. הטיול מיועד לאוהבי טבע ולכת.
למידע בריאותי על הטיול לבולגריה, יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
מלונות דרגה ראשונה באזורי הטיול הזה אינם תואמים לסטנדרט של מלונות 4 כוכבים במדינה מערבית והם בעלי אופי כפרי יותר. יש לקחת זאת בחשבון כחלק מתנאי הטיול.
מזג האוויר בבולגריה, בתקופה זו עלול להיות בלתי צפוי ועקב כך, ייתכן ונידרש לבצע שינויים במסלול הטיול המתוכנן. במידת הצורך מדריך הטיול יידע למצוא את האלטרנטיבה הראויה ביותר לטובת ורווחת הנוסעים.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים באתרים.
יובהר כי המחירים הנקובים לעיל נכונים ליום ההרשמה. במידה ותחול עלייה הגבוהה מ -3% בשערי המטבע, במיסי הנמל או במיס הדלק יעודכנו מחירי הטיול בהתאם ותחול התוספת על הנוסע.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו טיולי שטח".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

טרק לטג'יקיסטן

את לבי השארתי בהרי הפאן המשורר הרוסי יורי ויזבור כתב בהשראת הנוף המדהים, הבתולי והפראי את שורת […]

הודו – המקדשים הארוטיים בקהג'ורהו

דווקא בהודו, שתושביה ידועים בצניעותם, שוכנת אטרקציה תיירותית ייחודית וסנסציונית – עיירה ובה מתחם מקדשים המעוטר בפסלי […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לבולגריה

טיולי תרבות וטבע

כולל פסטיבל "עמק הוורדים" הססגוני והמיוחד | 7 ימים