טיול לבורמה (מיאנמר)

טיולי תרבות וטבע

כולל פסטיבל פאהונג דו או באגם אינלה | 14 יום

טיול לבורמה דומה למסע בזמן – קצב החיים הוא בקצב התקדמות עגלות השוורים, המתגלגלות על גלגלי עץ גדולים בכבישים המשובשים. מינאמר צופנת בחובה הרפתקאות רבות, מראות קסומים, ותרבות מקומית מעניינת שהשתמרה היטב, כיוון שכמעט ולא נחשפה עדיין לעולם המערבי. עד 1989 היה שמה הרשמי בורמה, והוא שונה ע"י החונטה הצבאית ב-2005 למיאנמר (או בפי המקומיים "מיאנמה" ובשפת הדיבור Bama – שמה של הקבוצה האתנית הגדולה במדינה). ראש הממשלה הנוכחית אאונג סן סו צ'י מפלגתה ותומכיהם בעולם, עדיין מכנים את מדינתם בשמה ההיסטורי "בורמה".

האמנות והאדריכלות של בורמה יכו אתכם בתדהמה – ארמונות, פגודות ומקדשים מפוארים ויפהפיים, עשויים עץ מעוטר ומגולף בטכניקות אומנות מקומיות. הבודהיזם ייחודי ושונה מזרמיו האחרים בעולם, הן בשל אימוץ מסורות עתיקות ששררו באזור לפני אימוץ הבודהיזם והן בשל האופן בו המאמינים פירשו (ומפרשים) את הכתבים העתיקים. בין השאר, נהנה בטיול זה מפסטיבל פאהונג דו או (Phaung Daw Oo) המתקיים באגם אינלה ע"י התושבים בני האינת'ה כל שנה, והוא אחד הפסטיבלים היותר ציוריים וחשובים בבורמה! במהלך ימי הפסטיבל מושטים צלמי בודהא בסירות פאר בין הכפרים השונים ברחבי האגם, ובסיומו נערכות תחרויות בין הסירות - חוויה שאותה נכיר ונהנה.

זהו טיול לתרבות ייחודית, אנשים מסבירי פנים, יחד עם נופים שובי לב, מהיפים שבדרום מזרח אסיה.

.

מסלול הטיול

ימים 1-2

טיסה בינלאומיות ליאנגון שבדרום בורמה

נצא בטיסה מתל אביב, דרך יעד ביניים באירופה אל בנגקוק וממנה אל יאנגון (Yangon), שהיתה בירת בורמה מהכיבוש הבריטי ועד 2005 אז הועברה הבירה לניי פי דאו (Naypyidaw); יאנגון היא עיר שקטה ורגועה למרות שהיא העיר הגדולה והמפותחת ביותר במדינה, עם אוכלוסייה מגוונת של 5.2 מיליון תושבים – בורמזים, הודים, סינים, תאים ואחרים; דבר זה ניכר במבני העיר – מקדש הינדי ניצב בסמוך למסגד, מקדש בודהיסטי בסגנון סיני ובמרחק קצר ממנו כנסייה. היא נוסדה במאה ה-11 כעיר דייגים בשם דאגון ע"י ממלכת המון, ועם הכיבוש הבריטי היא נהפכה לצומת פוליטית ומסחרית מרכזית בקולוניה. בתקופה זו הוקמו בית החולים והאוניברסיטה, שנחשבים למובילים בתחומם במדינה עד היום. ננחת בעיר אחר הצהרים, ונצא לטייל בפגודת שוודאגון (Shwedagon) הנחשבת לאחד האתרים היפים בבורמה ובדרום מזרח אסיה. גובהה כ-100 מטר, היא מוקפת בעשרות פגודות מישנה ומעוטרת בכמויות של זהב ואבנים יקרות, שלא היו מביישות כספת של בנק גדול.

יום 3

אל סלע הזהב הקדוש

לאחר ארוחת הבוקר נצא לנסיעה דרך שדות אורז אינסופיים, עד לאזור גבעת קימפון (Kinpun) ו"סלע הזהב" (Golden Rock). נעלה את ההר במשאית קטנה אל מלוננו ולפנות ערב נצא לבקר בפגודת סלע הזהב – אתר בודהיסטי חשוב מאוד. האתר הוא בולדר גרניט ענק, שבראשו פגודה קטנה, הנראה שבכל רגע עומדת/עלולה לאבד שיווי משקל ולהיתדרדר מטה… כמובן שזו אשליה, הבאה להעביר את המסר הבודהיסטי של האיזון המושלם! צליינים מכל רחבי דרום מזרח אסיה עולים אל הבלע הקדוש, ונוהגים להדביק עליו עלי זהב ולהתענג על השמש המזהיבה אותו. גם אנחנו נתענג לראותו בזמן השקיעה.
ארוחת ערב ולינה בקיאטיקיו.

יום 4

באגו עיר ארבעת האחיות ונסיעה לאגם אינלה

בבוקר נצא לכיוון באגו (Bago) שנחרבה באמצע המאה ה-18. האגדה מספרת ש-4 אחיות משבט המון היו מעורבות בבנייה של ארבעת הבודהות, הניצבות בכניסה לעיר. הן הושבעו שאף פעם לא תינשאנה, ואם אחת תפר את הנדר – מיד יפול הבודהא שלה ויתנפץ לרסיסים. 500 שנה החזיקו הבודהות מעמד, ושרדו את כל פגעי הטבע, המלחמות ורעידות האדמה! אבל ברעידת האדמה של 1930 נפל בודהא אחד והתרסק, והתושבים מאמינים שהסיבה היא שאחת האחיות נישאה והפרה את השבועה. תשאלו איך? חכו ושמעו. נבקר בפגודת שווהמא וודאו (Shwemawdaw) הגבוהה אף יותר מפגודת שווהדאגון ביאנגון. ניסע לשה"ת של יאנגון כדי לטוס לההו (Heho), ומשם נמשיך בנסיעה לאגם אינלה (Inle Lake), הממוקם בין טורי הרים גבוהים של אזור השאן שהיה בעבר ממלכה גדולה. זהו האגם השני בגודלו בבורמה (116 קמ"ר, 22 X 11 ק"מ), אך הוא רדוד במרבית שטחו, ובשיאו (בעונה הגשומה) הוא מגיע לעומק מרבי של 5 מטר. רדידות האגם איפשרה צורת חיים ייחודית: כפרים צפים ובתי כלונסאות בדומה למסורת החיים התאית ושיטת דייג ייחודית ומרתקת אותה ניתן לראות בכל שעות היממה: דייגים פורסים רשת או כלובים חרוטים או שהם עומדים על רגל אחת על קצה הסירות הקטנות, תוך שהם חותרים במשוט ברגלם השנייה. הצפייה בדייגים היא אחת החוויות התרבותיות המדהימות!

יום 5

שיא פסטיבל פאהונג דו או באגם אינלה - מירוץ הסירות המסורתי

היום הוא יום חגיגי! נלך לחוות את פסטיבל הפאהונג דו או (Phaung Daw Oo) של בני האינת'ה המתקיים כל שנה בתקופה זו במשך שבועיים, והוא אחד הפסטיבלים המפורסמים ביותר בכל רחבי בורמה. בפסטיבל מוצאים מהפגודה שבמרכז אגם האינלה (הנושאת את שם הפסטיבל Phaung Daw Oo) ארבעה פסלי בודהא ומושטים בתהלוכה ססגונית על האגם – כל יום לכפר אחר. שיאו של הפסטיבל הוא מירוץ הסירות המסורתי – וזה מה שאנו הולכים לחוות. נמשיך ליהנות מהאגם ככל שיותיר הזמן: נשוט לכפרים סביבו בהם נראה את הכפרים הצפים, השווקים הססגוניים, הגנים והערוגות הצפים, נראה את מנזר נגאפה צ'אונג (Ngaphe chaung), ונבקר בבתי המלאכה הקטנים והמסורתיים בהם מייצרים ובעלי המלאכה השונים: האורגים והטווים, בוני הסירות, מעבדי הכסף, סיגריות מקומיות, אריגים, תכשיטי כסף ועוד. ארוחת ערב ולינה באגם אינלה.

יום 6

אגם אינלה היומיומי והשקט ופידאיה הציורית

בבוקר נמשיך ליהנות מהאגם הרגוע – נשוט אל שוק "חמשת הימים" (5-Days Market) הנודד בין 5 כפרים, והמושך אליו את הקבוצות האתניות השונות. נמשיך לשוט על אגם אינלה, המרתק והעשיר באטרקציות. זהו יום נפלא של טבע בו נשלב שייט והליכות קצרות אל עיירות ושווקי החוף שלאורך האגם ואל כפרי המיעוטים האתניים שחיים סביבו. נבקר אל הכפר אינדאין (Indein) של בני הפא או (Pa O), נלך אל המנזר הסמוך, המוקף בקבוצה גדולה של כ-1054 (!!) פגודות עתיקות וצפופות, היוצרות מראה קסום תוך שהן נכנעות לסבא זמן שמפורר אותן אט אט אל תוך האגם. נמשיך לכפר פא דאונג (Padaung) של "ארוכות הצוואר", לפני שנשוב אל חוף מבטחים.

אחר הצהריים נצא בנסיעה אל פינדאיה הציורית (Pindaya), הנמצאת במעלה הרכס מעל לאגם אינלה; בדרך ניכנס אל מנזר שווה יאן פייאי (Shwe Yanpyay) ונהנה מהאזור היפהפה והעשיר בחקלאות ובכפרי שבטים שונים. פינדאיה היא עיירה קטנה וציורית השוכנת בלב נוף חקלאי, לחוף אגם מלאכותי קטן.

נאכל ארוחת ערב מסורתית בנוסח בני השאן ונלון בפינדאיה.

יום 7

מערת פגודת הזהב ובני השאן

בבוקר נלך לבקר בקומפלקס "מערת פגודת הזהב" (Pindaya Cave) – מערת נטיפים טבעית, שבפתחה נבנה מקדש גדול ומרשים. אבל מוקד המשיכה העיקרי הוא אוסף של למעלה מ-8000 פסלי בודהא מוזהבים שמוצבים בחלל המערה, שרבים מהם הובאו ע"י עולי רגל. נטייל במקדשים ובמערות ונסיים בטיול סביב האגם שסביבו גדלים עצי הבניאן הנחשבים למקודשים. לאחר מכן נכנס לעיירה ונראה בעלי מלאכה מקרב בני השאן. נשוב על עקבותינו וניסע במורד הרכס אל שה"ת של ההו ממנו נטוס לבאגאן (Bagan) – עיר המקדשים האבודה, ששימשה בירת בורמה ב"תור הזהב" (המאות ה-11–13).
ארוחת ערב ולינה בבאגאן.

יום 8

באגאן - עיר מיליון הפגודות המסתורית

את היום נקדיש לבאגאן, המכונה "עיר מיליון הפגודות". העיר שוכנת בלב המישור היבש של מרכז בורמה, על גדות נהר האירווואדי, ונחשבת למקום הראשון בבורמה שהמיר את אמונתו מהינדואיזם לבודהיזם, ולכן החלו להיבנות מקדשים במקום. בשיא גדולתה פותחה כאן שיטת קירוי שאיפשרה לבנות סטופות גבוהות כל כך, עד כדי שבאגאן זכתה לכינוי "פנינת המקדשים האסייתית". נבקר בפגודות ובסטופות ובג'ונגל העוטף אותן: בפגודת שווזיגון (Shwezigon) בעלת כיפת הזהב, אבטיפוס לכל הפגודות הבורמזיות, ובפגודת שוואסאן דו (Shwesandaw) אחת הפגודות הגבוהות בעיר, ובמקדש אננדה (Ananda) – הקדוש ביותר בבאגאן, שנבנה במאה ה-11 ובו 4 פסלי זהב של בודהא, העומדים למול ארבע רוחות שמיים ומייצגים את הרוחות הקדושות אשר הגיעו לנירוואנה. נמשיך ונבקר בשוק האיכרים הצבעוני של הכפר יאונג יו (Nyaung U). ולסיום נרכב בין הפגודות באמצעות עגלות סוסים מסורתיות ונעלה לתצפית על השקיעה מאחת הפגודות.
לינה וארוחת ערב בבאגאן.

יום 9

הר פופה של "הרוחות" (נאטים)

נצא בנסיעה מבאגאן בתוך המרחב הכפרי בדרכנו אל הר פופה (Mt. Popa) "האולימפוס הבורמזי" – הר געש כבוי, שהפך לאתר עלייה לרגל לצליינים בודהיסטים. ההר הוא משכן לנאטים (רוחות) – שרידי הדת הקדומה שעדיין מתקיימת בצד הפולחן הבודהיסטי. נטפס לאט במעלה המדרגות למרומי ההר, נסייר באתר ונשקיף על העמק שמתחתינו. בדרכנו חזרה לבאגאן נעצור בכפרי הסביבה ונתרשם מחיי הכפר, מקטיף ועיבוד הקוקוס ומהתעשייה הזעירה הכרוכה באורח החיים החקלאי של המישור הפורה. ארוחת ערב בסגנון סיני ולינה בבאגאן.

יום 10

שייט על נהר האירוואדי - עורק התעבורה החשוב של בורמה אל הווי החיים של עמק צ'ינדווין הלא מתוייר

בבוקר נצא לשייט בן כשעתיים-שלוש (תלוי בעוצמת הזרם) בנהר האירוואדי – הנהר החשוב והגדול של בורמה, שרובו ניתן לשייט ולכן הוא הפך לעורק תעבורה חשוב לאורך ההיסטוריה, ולחוליה מקשרת בין האוקיינוס ההודי לבין מרכז אסיה – הרמה הטיבטית, אזור יונאן, סין, ושאר דרום מזרח אסיה. נעלה על הספינה במזח ונשוט במעלה הנהר אל הכפר פאקוקו (Pakokku) דרך נופים יפיפיים ומראות הווי החיים בבורמה הלא מתויירת. נרד מן הסירה בפאקוקו, ונבקר בשוק המקומי, הפשוט, אך המשקף נאמנה את אורחת החיים מחוץ למרכזים העירוניים. נמשיך וניסע דרך נופים חקלאיים אל מוניווה (Monywa) "עיר האזדרכת ההודית" – המרכז המסחרי של עמק צ'ינדווין. נבקר בקומפלקס המערות הבודהיסטיות המרשימות שוובה טאונג (Shwebataung) ופווינג טאונג (Phowingtaung) ובמרכז לעיבוד נחושת באמצעים מסורתיים. ארוחת ערב ולינה במוניווה.

יום 11

שייט על נהר האירוואדי וטיול לערים העתיקות סביב מנדליי

לאחר ביקור בוקר בשני אתרים בודהיסטיים חשובים, נצא את מוניווה בנסיעה אל העיר העתיקה סא גאינג (Sagaing), בה מתנשאת גבעה משובצת מקדשים לבנים. נטפס לראש הגבעה (Sagaing Hill) במדרגות לתצפית על הנוף המרהיב; לאורך גרם המדרגות ממוקמים דוכנים קטנים המוכרים מזכרות בודהיסטיות שונות ופרטי מזון. נמשיך לאמאראפורה (Amarapura) "עיר האלמוות" – אחת מארבע הערים העתיקות סביב מנדליי, כדי לראות את האורגים בבית מלאכה מסורתי לייצור משי ואת גשר עץ הטיק או ביין (U Bein Bridge), שיש האומרים שהוא הארוך בעולם. נטייל עליו ונצלמו בזמן השקיעה. לקראת הערב ניסע למנדליי – תחנתנו האחרונה בטיול והעיר השנייה בגודלה בבורמה שנבנתה במאה ה-18 ע"י המלך מינדון, בתוכנית עירונית מיוחדת הקרויה "עיר 14 הריבועים". היא משמשת היום כמרכז תרבותי בודהיסטי ומרכז כלכלי חשוב. היא שימשה כבירת בורמה מ-1857 ועד הכיבוש הבריטי (והעברת הבירה ליאנגון). שמה נגזר מ"מנדלה" או "מנדרה" – העיגול הרגעי של הבודהיזם.
ארוחת ערב עם מופע ולינה במנדליי.

יום 12

מנדליי והערים העתיקות שסביבה

בבוקר נשוב לאמאראפורה  כדי לראות במנזר מאהאגאן דאיון (Mahagandayon) את טקס הבוקר, בו כ-1500 נזירים אוכלים את הארוחה האחרונה שלהם ליום. נשוב למנדליי לסיור בעיר ונבקר במנזר ארמון הזהב (Shwenandaw) – מבנה עץ מסורתי עתיק ללא מסמר אחד! ובפגודת קוטודאו (Kuthodaw) "הספר הגדול בעולם" – 729 אסטלות בתוך סטופות לבנות קטנות, כל אחת מהן היא דף מהספר טריפיטאקה! נמשיך אל פגודת מהאמוני (Mahamuni), בה נמצא פסל בודהא המצופה עלי זהב, שהמסורת העתיקה קובעת כי הוא אחד מחמשת הבודהות שנבנו בדמותו של בודהא במהלך תקופת חייו. פסל הבודהא העתיק, שגובהו כ-4 מ', נחשב לבודהא הכי נקי בעולם. למה? את זה נבין בטיול. אחר הצהריים נחצה שוב את נהר האירוואדי, הפעם אל העיר העתיקה מינגון (Mingon), השוכנת מעברו השני של הנהר – מפעל גרנדיוזי של אחד המלכים מסוף המאה ה-18 שהתכוון לבנות כאן את הסטופה הגדולה והגבוהה ביותר בעולם – 150 מ' גובה (לא לחינם מזכירים אותה בנשימה אחת עם הפירמידות של מצרים!). רק שהמלך מת בשליש הדרך ב-1819… אבל מה שחתם סופית את הפסקת הבנייה הייתה רעידת האדמה של 1838 ולכן היא זכתה לשם "הפגודה הבלתי גמורה" (Mingun Unfinished Pagoda). נבקר בה ובפעמון מינגון (Mingun Bronze Bell) – כנראה הפעמון השלם הגדול בעולם – 90 טון! אחר הצהריים נשוב למנדליי ללילה אחרון בטיול.
ארוחת ערב ולינה במנדליי.

יום 13

מנדליי - עיר "144 הריבועים"

את חצי היום שנותר לפני הטיסות נקדיש לגבעת מנדליי, ממנה ניתן לראות את הארמון העתיק ואת העיר הפרוסים לרגלנו. לקראת הצהריים ניסע אל שדה התעופה, כדי לעלות לטיסה בינלאומית לבנגקוק.
לינה וארוחת ערב בבנגקוק.

יום 14

חזרה ארצה

אחרי ארוחת הבוקר, נצא נמה"ת של בנגקוק כדי לטוס, דרך עד ביניים לישראל, ובשעות הערב של יום 14 ננחת בנמה"ת בן גוריון.

יום 14

סיום טיול לבורמה: בנגקוק - ת"א

נמריא בטיסת בוקר אל ת"א דרך יעד ביניים. הגעה לת"א בלילה.

  • מסלול מקיף לבורמה בזמן פסטיבל פאהונג דו או של בני האינת'ה באגם אינלה
  • הטיול כולל את כל האתרים הקלאסיים בבורמה, ובנוסף יומיים בעמק צ'ידנווין וביקור בסלע הזהב
  • מסלול הכולל טיולים רגליים בכפרים
  • קבוצה קטנה! מחיר הטיול מבוסס על מינ' 15 נוסעים!
  • רמה גבוהה של לינה והדרכה
  • הכנה מלאה לטיול ומפגש מקדים עם המדריכה

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 750$



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בין לאומיות של עד בנגקוק וחזרה, והמשך טיסות לבורמה וחזרה, וטיסות פנים לפי מסלול הטיול.
תחבורה, לינה, כלכלה וצוות כמפורט במסלול הטיול.
כניסות לכל האתרים, מופעי פולקלור וסיורים כמפורט במסלול הטיול.
מים מינרליים לאורך המסלול.
מיסי נמל וביטחון בטיסות הבינ"ל.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
דמי טיפול ורישום.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
מס נמל ביציאה מבורמה במידה ויידרשו (כ-10$ שישולמו במקום).
אשרה לבורמה – ניתן לעשות דרך משרדינו בעלות של 170 ₪ או ויזה אלקטרונית בצורה עצמאית.
טיפ למדריך הישראלי.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול לבורמה הוא טיול תרבות וטבע מקיף ומעמיק, הלוקח אותנו אל כפרים ושטחי חקלאות, אתרי עתיקות, מקדשים ושווקים, ומעניק חוויה של טיול במקום שבו הזמן קפא. נבקר באתרים המרכזיים באגאן, מנדליי ואגם אינלה, ונשלב שייטים לאורך נהר האירוואדי, במהלכם נחזה באתרי אמנות מדהימים ונזכה להכיר מקרוב את הווי החיים באזורים פחות מתוירים. עם זאת, זוהי מדינת עולם שלישי, ששנים ארוכות היתה תחת משטר צבאי שעיכב את התפתחותה. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמה כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך מדריכנו יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.
תחבורה: נסיעה באוטובוס תיירים ממוזג. הפלגות כמפורט בתכנית.
לינה: לינה בבתי מלון בדרגת תיירות טובה או ראשונה. במקומות הפחות מתויירים לינה ברמה הטובה שבנמצא.
כלכלה: חצי פנסיון – ארוחות בוקר בבתי המלון, וארוחות ערב במלונות או במסעדות מקומיות. מים מינרליים לאורך הטיול.
קבוצה וצוות: 15–26 מטיילים. מדריכים מקומיים ומדריכה ישראלית מצוות אקו טיולי שטח.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
סדר הביקורים בטיול יכול להשתנות בהתאם לאירועים מקומיים ושיקול דעת המדריכה בשטח.
תשתיות הכבישים והתיירות מחוץ לערים הגדולות בבורמה הן פשוטות ובסיסיות.
לקבלת ייעוץ רפואי לקראת היציאה יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מה בין ראשת הממשלה הבורמזית – לבין מהטמה גנדי?

צילומים: ליאור עלמא וקסלר כולנו מכירים את סיפורה של אאונג סאן סו צ'י, פעילת זכויות האדם והאופוזיציונרית […]

הנזירים והנזירות של מיאנמר (בורמה)

צילומים: ליאור עלמא וקסלר למעלה מ-90% מהבורמזים הם בודהיסטים. מתוך אוכלוסייה של 55 מיליון איש 10% הם […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לבורמה (מיאנמר)

טיולי תרבות וטבע

כולל פסטיבל פאהונג דו או באגם אינלה | 14 יום