טיול למקסיקו וגואטמלה

טיול לגואטמלה ומקסיקו כולל חצי האי יוקטן

מסע אל ארצות האינדיאנים במרכז אמריקה | 19 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול לגואטמלה ומקסיקו הוא מסע אל ארצות האינדיאנים במרכז אמריקה, שתושביהן הם צאצאי מלכויות עבר מפוארות של האולמקים, האצטקים ושבטי המאיה. מבט אל שרידי הפירמידות והפולחנים המרתקים שהותירו אחריהם התושבים הקדומים – אל ממלכות ההר של האצטקים ואל תרבות המאיה במישורי יערות הגשם.
מפגש מרתק עם הילידים האינדיאנים החיים עד היום בחבל צ'יאפס במקסיקו, בשדרת ההרים של גואטמלה– משמרים מסורות עתיקות יומין, תלבושות ואריגים צבעוניים, ימי שווקים כפריים ומורשת אינדיאנית עשירה המהולה בהשפעות הכיבוש הספרדי.
ארצות אלו ניחנו גם באתרי נוף וטבע מרתקים, המהווים רקע מקסים של הרי געש, אגמים, נהרות זורמים ויערות גשם, לתרבויות המסתוריות של מרכז אמריקה.

מסלול הטיול

יום 1

טיסה מת"א לגואטמלה

בשעות הבוקר נצא בטיסה דרך אירופה אל גואטמלה סיטי בה ננחת בשעות הערב. לאחר הנחיתה ניסע למלוננו לארוחת ערב ולינה.

יום 2

השוק בצ'יצ'יקסטננגו והאגם אטיטלן

בשעות הבוקר ניסע מגואטמלה סיטי לעבר העיירה האינדיאנית צ'יצי'קסטננגו ונבקר בשוק המפורסם של ציציקסטננגו. נטייל בין הדוכנים, המציעים אריגים צבעוניים של בני השבטים השונים, מסיכות מסתוריות וחפצי פולחן, עבודות עץ ומתכת, כלי קרמיקה וכלי נגינה מסורתיים לאחר מכן נסייר בעיירה. נעלה אל כנסיית סנטו תומס, בה מתאחדים פולחנים אנימיסטים אינדיאנים עם אמונות נוצריות. בתום הסיור ניסע לאגם אטיטלן השוכן בלב שדרת ההרים של גואטמלה, כלוא בין 3 הרי געש חרוטים ומרשימים. לחופיו שוכנים 13 כפרי אינדיאנים מסורתיים. לכל כפר התלבושת המסורתית האופיינית לו, המבדילה אותו משאר תושבי הכפרים. לינה לחוף האגם.

יום 3

אגם אטיטלן- הכפרים והמים

היום נצא להפלגה אל עבר הכפרים המיוחדים שעל גדות האגם אטיטלן. נפליג אל הכפר סנטיאגו, שתושביו לובשים אריגים מפוספסים עם רקמות ציפורים, נבקר בכפר המסורתי סאן אנטוניו פאלופו ובכפר כפר סאן חואן שניזוק מרעידת אדמה ומשופץ כעט בעזרתם של עשרות עמותות ללא מתרות רווח. כל כפר יציג פנינו תמונה מורכבת יותר ויותר של הזהות השבטית בגואטמלה. לינה לחוף אגם אטיטלן.

יום 4

השוק של סולולה - אנטיגואה

לאחר ארוחת הבוקר, ניסע אל עיירת המחוז סולולה, שם נבקר בשוק המקומי, נסתובב בין הדוכנים, ונראה את מרכולתם של המקומיים .לאחר מכן ניסע לאנטיגואה. אנטיגואה, הבירה הקודמת של גואטמלה שחרבה ברעידת אדמה ועיר קולוניאלית שוכנת בין שלושה הרי געש מרהיבים – אגואה (Agua), פואגו (Fuego) ואקאטנאנגו (Acatenango). לאחר ההגעה נצא לסייר בעיר היפה. לינה באנטיגואה.

יום 5

אנטיגואה והכפרים מסביב

נמשיך את סיורינו בעיר, נבקר בכנסיית סן פרנסיסקו, בקתדרלה הגדולה, כנסיית לה מרסד עם המזרקה היפה ונשוטט סביב כיכר העיירה, נהנה מן המבנים הקולוניאלים ומחיי העיירה על בתי הקפה והמסעדות שבה. לאחר מכן ניסע לכפרים הסובבים את אנטיגואה ,נבקר בחוות קפה מקומית ונלמד על תולדות הקפה ותהליך ההכנה שלו . לינה באנטיגואה.

יום 6

אנטיגואה - ליוינגסטון –החוף הקריבי

הבוקר נצא לעבר החוף הקאריבי. בדרך נבקר באתר המאיה קיריגואה המתאפיין במצבות אבן גדולות, ובכתב הירוגליפי מרשים. לקראת צהרים נגיע אל העיירה פוארטו באריוס השוכנת על המפרץ של גואטמלה, ומשם נמשיך אל העיירה ליווינגסטון של שבטי הגריפונה. ליווינגסטון מוקפת בג'ונגלים, רוב תושביה שחורים, צאצאי עבדים נמלטים שהתיישבו בחוף הקאריבי. בעיירה ישנם מטעי קוקוס, בתי עץ צבועים בשלל צבעים וכלכלה המבוססת על דיג. בערב נחזה בהופעת פולקלור מקומית.
לינה באזור ליווינגסטון.

יום 7

ליוינגסטון – פלורס

נשוט על נהר ריו דולסה (הנהר המתוק) המהווה נקיק של מים מתוקים הזורמים בין האגם הגדול בגואטמלה לבין הים. נוכל לצפות בצבי מים, ציפורים, נוריות מים מתוקים, אוכלוסייה אינדיאנית מקומית ומצודת פליפה. בתום השייט נמשיך בנסיעה לכיוון צפון מזרח אל פלורס בירת מחוז פתן. לינה בפלורס.

יום 8

טיקאל בירת המאיה

ביקור בטיקאל, בירת שבטי המאיה הקדומים, עיר המקדשים בלב הג'ונגלים הנאבקים לכבוש אותה מחדש. האתר כולל עשרות פירמידות ענק שנחפרו מתוך יער הגשם שכיסה אותם. זהו שילוב מרתק של ארכיאולוגיה מרשימה עם טבע מדהים. סיור בעתיקות טיקאל, שפע מקדשים, ארמונות, מצבות ענק, כתב הירוגליפים המספר את תולדותיה של ממלכה עתיקה שנעלמה באורח מסתורי. ארוחת צהריים נאכל בטיקאל. בתום הסיור נשוב לפלורס. לינה בפלורס.

יום 9

המעבר למקסיקו

לאחר ארוחת הבוקר ניסע דרך יערות הגשם אל הגבול המקסיקני כשבדרך נעבור בעיירה בית אל ( Betel). נחצה את הגבול למקסיקו ונמשיך לפאלנקה לארוחת ערב ולינה.

יום 10

פאלנקה

פאלנקה היא עיר מאיה עתיקה מן התקופה הקלאסית. נבקר באתר מתקופת הפריחה של תרבות המאיה, הניצב בלב יערות גשם שנוקו על מנת לחשוף את שרידיה המרשימים. ביקור במפלי "המים הכחולים" (Aqua Azul) שנותנים את התחושה כי נצבעו לכבוד התיירים , נשחה ונמשיך לביקור במפל הקטן, החבוי ביער, במיסול הא. המשך נסיעה אל העיר הקולוניאלית היפה סן קריסטובל ללינה.

יום 11

סן קריסטובל וסביבותיה

אנחנו בלב מחוז צ'יאפס ההררי. נבקר בכפרים האינדיאנים המסורתיים זינאקאנתאן וסאן חואן צ'מולה. נטייל בשוק עבודות היד הססגוני, אליו מגיעים תושבי האזור. לינה בסן קריסטובל.

יום 12

קניון סומידרו והמעבר לחוף הקאריבי

הבוקר נצא אל העיירה טוקסלה גוטיירז ונצא לשייט בקניון סומידרו, בין צוקים גבוהים ומיוערים. שיגלה לנו לא רק את אחד מן הבקעים הטקטוניים העתיקים ביבשת האמריקנית אלא גם את עולם החי של קניון סומידרו. קופים, ענפות, קורמורנים ואפילו תנינים ימתינו לנו מעבר לסירה. גן עדן לאוהבי טבע וצילום. לאחר הביקור נמשיך לכיוון שדה התעופה ונעלה על טיסה פנימית לקנקון (דרך מקסיקו סיטי), לאחר הנחיתה ניסע למלוננו בעיר החוף קנקון.

יום 13

הנהר הקדוש וטולום

לאחר ארוחת הבוקר ניסע טולום היא עיירה נחמדה שממוקמת סמוך לחוף, היא מושכת תיירים בזכות אתר העתיקות היפה שנמצא על הים ובזכות החופים המדהימים שלה. לאחר מכן נמשיך לסיור במערת נטיפים מרשימה בנהר הקדוש " Rio secreto" , בתום הסיורים נחזור למלוננו בקנקון.

יום 14

צ'יצ'ן איצה

נצא בנסיעה מערבה לאתר הגדול של המאיה, צ'יצ'ן איצה. נבקר בפירמידה הגדולה עם הנחשים העולים לצידי המדרגות, במקדשים בהם הוקרבו קורבנות אדם, ובאתרים נוספים במקום. נמשיך אל וואלאדוליד , נבקר ב – Cenote אחד מאוצרי הטבע של יוקאטן ,בריכות של מים מתוקים ומערות תת קרקעיות , מקום מסתורי וקסום.בתוך ה –Cenotes מים צלולים בגוונים עזים של טורקיז , זקיפים טבעיים וחורים בתקרה נותנים לאור השמש לחדור וליצור אווירה קסומה. לאחר מכן נשוב חזרה למלוננו בקנקון. בערב נצא למועדון ריקודים בקנקון שנמשך עד לשעות הקטנות של הלילה. לינה בקנקון.

יום 15

מהחוף הקאריבי אל מקסיקו סיטי

בחלק הראשון של היום יהיה זמן חופשי להסתובב בעיר, לקנות מזכרות וליהנות מהחוף. לאחר מכן ניסע לשדה התעופה ונעלה על טיסה למקסיקו סיטי. לאחר הנחיתה (בהתאם לשעת הטיסה) ,במידה והזמן יאפשר נצא לסייר בעיר הבירה של מקסיקו סיטי. לינה במקסיקו סיטי.

יום 16

הבתולה מגואדלופ וטאוטיהואקאן

בבוקר נצא לביקור בקתדרלת הבתולה מגואדלופ, כנסייה מקודשת שבה נווכח באמונה הקתולית החזקה המושרשת בבני מקסיקו. משם נמשיך אל טאוטיהואקאן, העיר העתיקה הגדולה ביותר במקסיקו. נעלה אל הפירמידות המרהיבות של טאוטיהואקאן, פירמידת השמש (הפירמידה השלישית בגודלה בעולם) ופירמידת הירח – מרכז התרבות של חבל ההר המקסיקני. אחה"צ נחזור למקסיקו סיטי. לינה במקסיקו סיטי.

יום 17

מקסיקו סיטי והמוזאון האנתרופולוגי

היום נצא לסיור במרכז העיר – אזור הסוקאלו על שלל המבנים כמו הקתדרלה ובית האריחים הכחולים. מקסיקו סיטי שוכנת על שרידי בירת האצטקים, נצא לתור את שרידי העבר במוזיאון האנתרופולוגי העשיר בממצאים מרתקים, דרכם ניחשף לטפח מן העבר המפואר. לינה במקסיקו סיטי.

ימים 18-19

הדרך הביתה: מקסיקו סיטי- מדריד- תל אביב

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לכיוון שדה התעופה ונעלה על טיסה דרך מדריד לת"א . ננחת בת"א ביום ה-19 של הטיול בשעות אחר הצהריים.

  • חצי פנסיון במקסיקו ובגואטמלה (ארוחת בוקר + צהריים או ערב) + ארוחה נוספת בגואטמלה.
  • ביקור בעיירת החוף ליווינגסטון, פנינת הים הקאריבי ביתם של שבט הגריפונה והופעת פולקלור מקומית.
  • כולל את חצי האי יוקטן – אתר העתיקות צ'יצ'ן איצ'ה, הסנוטה הקדושה ובנהר הקדוש
  • 3 לילות במלון על החוף בקנקון.
  • כולל את העיירה הצבעונית סן קריסטובל דה לס קאסס ושייט בקניון סומידרו.
  • סיורים באנטיגואה והכפרים מסביב כולל ביקור בחוות קפה.
  • ביקור בשוק הצבעוני של צ'יצ'יקסטננגו.
  • מלונות שנבחרו בקפידה במיקומים מרכזיים, ומהטובים בנמצא במקומות.
  • קונקשנים קצרים בטיסות הבינלאומיות.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת לחדר יחיד: 1190$

במידה ומספר המטיילים יהיה בין 15-19 מטיילים, המחיר יעלה ב100$ לאדם.

 

>>> לטיולים נוספים למקסיקו – הקליקו כאן <<<



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל:

אופי הטיול: טיול תרבות וטבע בתנאים טובים, משולב בחוויות הרפתקניות של חציית הג'ונגלים בין מקסיקו וגואטמלה.
לינה: במלונות מדרגת תיירות ראשונה לכל אורך הטיול.
כלכלה: חצי פנסיון לאורך כל הטיול במקסיקו וגואטמלה (ארוחות בוקר+ ארוחות צהריים או ערב)+ ארוחת צהריים נוספת בטיקאל
תחבורה: טיסות בינלאומיות, אוטובוס תיירים ממוזג ושיט בסירות.
קבוצה: 32 – 20 מטיילים, מדריך ישראלי מצוות "אקו" ומדריכים מקומיים.
כניסה וסיורים בשמורות הטבע, במוזיאונים ובאתרים ארכיאולוגיים כמפורט בתוכנית.
דמי רישום וטיפול.

מחיר הטיול אינו כולל:

ביטוח רפואי ומטען.
ארוחות שאינן כלולות.
שתיה.
מיסי נמל מקומיים (מס יציאה)
הוצאות אישיות.

לתשומת ליבכם:

מיסי הנמל והדלק נכונים ליום 1.12.16. במידה והמחיר ישתנה, תחול התוספת על הנוסע.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש להפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
תנאי תשלום ודמי ביטול - כמופיע בדף הרישום המצורף.

הערות חשובות:

בין 15- 26 מטיילים, מדריך ישראלי מצוות "אקו" ומדריכים מקומיים.
מדינות אמריקה הלטינית הן מדינות אשר עדיין לא מפותחות דיין במתן שירותי תיירות. אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מוזיאונים סגורים, שינוי מועדים של ארועים וכיוצ"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות היעד הללו.
כמו כן, באם יהיה צורך מדריכינו יערכו שינויים (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה.
תנאי תשלום ודמי ביטול - כמופיע בדף הרישום המצורף.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

קרנבל מדיירה ושורשיו

קרנבל מדיירה קרנבל מדיירה, המתקיים לקראת תקופת התענית הנוצרית, הוכתר רשמית כאחד הקרנבלים הטובים בעולם. יש אומרים […]

החוג הארקטי – ארץ הענק הלבן

בשדות הקרח העצומים של סוולברד, שם השמש אינה שוקעת במשך ארבעה חודשים, דובי הענק הלבנים עדיין שולטים. […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לגואטמלה ומקסיקו כולל חצי האי יוקטן

מסע אל ארצות האינדיאנים במרכז אמריקה | 19 יום

הדפיסו שלחו שתפו