טיול לגרינלנד צילום: גדי חורב

טיול לגרינלנד

קרחונים, פיורדים ואינואיטים | 10 ימים

טיול לגרינלנד, האי הגדול ביותר בעולם. מוקף באוקיינוס האטלנטי מדרום, האוקיינוס הארקטי מצפון, ים גרינלנד ממזרח ומפרץ באפין ממערב. כ- 84% משטח האי מכוסה קרח. גרינלנד היא טריטוריה דנית, בעלת שלטון עצמי. תושבי האי המונים פחות מ- 60,000 איש ומכנים את ארצם בשפתם האינואיט: "קאלאליט נונאט" (Kalaallit Nunaat), שפירושו "ארצנו". טיול לגרינלנד הוא טיול טבע בעיקרו, אל נופי קרחונים, פיורדים, מעיינות חמים והצצה אל עולמם של האינואיטים תושבי גרינלנד, תרבותם המסורתית והמעבר שהם עושים אל החיים המודרניים.

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב - קופנהגן

נמריא בשעות אחר הצהריים מתל אביב לקופנהגן (דרך וינה). ננחת בקופנהגן לקראת ערב ונלון את הלילה במלון הילטון קופנהגן.

יום 2

הגעה לקנגרלוסואק וטיול שטח אל הכיפה הקרחונית של גרינלנד

בשעות הבוקר נצא מקופנהגן, בטיסה בת כ- 5 שעות ונגיע לקנגרלוסואק (Kangerlussuaq) עדיין בשעות הבוקר. מקנגרלוסואק נצא לסיור ברכבי שטח, אשר ייקח אותנו לכיפה הקרחונית של גרינלנד (Greenland Ice Cap). האזור מרהיב ביופיו, ולמעשה זהו הקרחון הגדול ביותר בעולם, למעט קרחוני הקטבים. אנחנו ניסע דרך נוף הרים, מישורים ועמקים מדבריים. בדרכנו ישנו סיכוי טוב לצפות בחיות הבר השונות, כמו: איילי שלג וכבש שור. עם הגיענו למרגלות הקרחון, נצא מהרכבים ונוכל לעלות על הכיפה הקרחונית עצמה. הטיול יימשך כ- 5 שעות. מכיפת הקרח נשוב לעיירה ונתמקם במלון שלנו. בערב ניסע באוטובוס למסעדת "רוקלובן" (Roklubben), הממוקמת בהרים הצופים על האגם פרגוסון (Lake Ferguson).

יום 3

סיסימיוט

בשעות הבוקר, נמריא מקנגרלוסואק וננחת בסיסימיוט, העיר השנייה בגודלה בגרינלנד. סיסימיוט נחשבת לעיר מודרנית ותוססת, בעלת אטרקציות רבות וחיי לילה תוססים. לעיירה זו אין גישה יבשתית והדרך היחידה להגיע אליה היא דרך האויר או הים. נהנה מסיור בעיר היפיפיה, נתחיל במנחת המסוקים הישן, שהיה שער הגישה לסיסמיוט עד שנת 1998. כיום המקום משמש לחניית מזחלות השלג. נמשיך בסיורינו בעיר ונעבור בשוק הדגים והבשר המקומי ונתרשם מהסחורה היומית והטרייה שהגיעה. נעבור דרך עיריית העיירה ונצפה בחלקה הדרומי של העיירה, שם נותרו עדיין בתיהם של הדייגים המקומיים. נעלה שם לנקודת תצפית, ממנה נוכל ליהנות מנוף פנורמי של האזור הדרומי של העיירה. לאחר מכן, נטייל באזור ההיסטורי של העיירה, בו נשתמרו מבנים קולוניאליסטיים מהמאה ה17, בניהם המוזיאון המציג את ההיסטוריה המקומית והתרבותית ונהנה מהאמנות הייחודית לבני המקום. לינה בבית מלון בסיסימיוט.

יום 4

שיט לאסאקוטק (יישוב נטוש)

בבוקר, נצא להפלגה אל העיירה אסאקוטק. בין שנות השישים לשבעים, מספר עיירות קטנות בגרינלנד ננטשו לטובת העיירות הגדולות יותר, בהן יכלו התושבים למצוא פרנסה. אסאקוטק, היא אחת מאותן עיירות שננטשו. מפאת מיקומה המרהיב, היא משמשת כיום כאתר מרכזי למחנות הקיץ ואתר דייג מועדף לתושבי סיסימיוט. נצא להליכה בעיירה, נעבור במפעל הישן לדגים, באתרי מחנות הקיץ, ובכנסייה העתיקה ומלאת הקסם. בעשר השנים האחרונות, נצפו קבוצות רבות של לוויתנים, ממש על יד קו החוף של אסאקוטק. אם יתמזל מזלינו, נוכל גם אנחנו לצפות ביונקים המרשימים הללו מקרוב. לקראת ערב נשוב אל סיסימיו ללינת הלילה.

יום 5

המעבר מסיסימיוט לאילוליסאט

בבוקר נצא אל שדה התעופה ונמריא אל אילוליסאט. שם ננחת לקראת הצהריים המוקדמים. אילוליסאט היא עיירת קרחונים וגם העיירה המודרנית ביותר באזור מפרץ דיסקו. בעיירה זו ישנם יותר כלבי-מזחלת מאשר בני אדם ועדיין ניתן למצוא שרידים של התיישבות האינואיט מלפני 4,000 שנים. ישנן התיישבויות קטנות בקרבת העיירה, בהן בני המקום שעדיין תלויים בציד ודיג למחייה. באזור זה נמצא גם פיורד אילוליסאט המפורסם והקרחונים האדירים שלו. בעצם, המשמעות של אילוליסאט היא קרחונים, בשפה המקומית. הסיבה לשם זה לא דורשת שום הסברים ברגע שרואים את הפיורדים המקסימים ואת הקרחונים, הצפים באופן מלכותי מסביב לפיורד, באור קסום המתקבל מהשתקפות השמש. נצא לסיור היכרות בעיר. טיול ההליכה ההיסטורי והתרבותי יעניק לנו היכרות עם גרינלנד מהתקופה הקולוניאלית ועד היום. ההליכה כוללת טיול לשוק הפתוח, מקום הולדתו של קנוט רסמוסן (Knut Rasmussen), כיום מוזיאון העיירה ונבקר בכנסיית ציון (Zion Church) אשר נמצאת ממש מול הפיורד. לינה באילוליסאט.

יום 6

טיול ליישוב הנטוש בסרמרמיוט

האזור מסביב לאילוליסאט מזמין ויפה. נצא לטיול ליישוב הנטוש בסרמרמיוט (Sermermiut) ולאורך הקרחון המרשים. נצא מן המלון אל העיירה ומשם נצא לטיול "ליישוב הישן בפיורדים", אשר ייקח אותנו למראות המרהיבים ביותר לאורך הפיורד. ניתן עוד לראות שרידים של שלוש תרבויות אינואיט קדומות שחיו כאן. סרמרמיוט הוא עמק פורה, הנמצא ליד הפיורד הקרחוני. נשוב לעיירה ואחר הצהריים נצא לטיול נוסף בן כשעתיים ומחצה: שיט לאורך הקרחונים. למעלה מ- 40 מליון טונות של קרח שטים אל תוך הפיורד במשך 24 שעות ביממה. התוצאה היא היווצרותם של קרחונים ענקיים, אשר מגיעים לגדלים של למעלה מ- 100 מטר לכל צד, ובעלי גובה של למעלה מ- 100 מטר מעל המים. הענקים הללו משתהים בקצה של הפיורד וזה מאפשר לנו לשוט ביניהם. בערב נשוב למלון באילוליסאט, ללינת הלילה.

יום 7

קרחון אקי

מוקדם בבוקר, נצא לשיט לכיוון קרחון אקי (Eqi) המרתק – אחד מפלאי הטבע של גרינלנד. הביקור בקרחון מאפשר לנו הזדמנות יוצאת דופן להיות עדים למראה של קרחון עצום שמתבקע. רוחבו של הקרחון הוא כחמישה ק"מ ונוכל לצפות במחזה המרהיב של גושי קרח, אשר נופלים ומתנתקים מהקרחון. כיפת הקרחון עשויה משלג וכתוצאה מערימה ודחיסה של שלג נוסף מעליה, עם הזמן הופכת לקרח. כתוצאה מכך, בועות האויר, הכלואות בתוך הקרח,  מתפרצות לעיתים ונשמעות כרעשי פיצוצים ומים ניתזים לכל עבר. זוהי חוויה עוצמתית ויוצאת דופן. נצא לטיול רגלי ללגונה וסחופת הקרחון, מהם נוכל לראות את הקרחון יותר מקרוב. בערב נחזור ללינה באילוליסאט.

יום 8

שיט לווייתנים

בשעות הבוקר, נצא לשיט ספארי לווייתנים. הלווייתנים שוחים לאורך כל מפרץ דיסקו במשך הקיץ, לפעמים קרוב לעיירה, לפעמים בפיורד ולפעמים יותר צפונית, סמוך לאי ארוופרינסנס (Arvenprinsens Island). ישנו קשר רדיו תמידי בין הדייגים לציידים, המאפשר לנו לעקוב אחר התנועה שלהם. נשתמש בסירות קטנות, המכילות רק 12 אנשים, משום שהמהירות היא חיונית, במעקב אחר הלוויתנים. בתום הסיור נשוב לאילוליסאט. אחרי הצהריים, נמשיך לסייר בעיירה ובסביבותיה, נעצור אצל משפחה מקומית, לקפה ושיחה על החיים המקומיים. לינה וארוחת ערב באילוליסאט.

ימים 9-10

הטיסה חזרה

לאחר ארוחת בוקר במלון, נעבור לשדה התעופה ונטוס מאילוליסאט לקנגרלוסואק ומשם לקופנהאגן, בה ננחת בשעות הערב. נלון במלון הילטון, הצמוד לשדה התעופה בקופנהגן. נסייר מעט בקופנהגן ואחר הצהריים נצא לטיסה חזרה לארץ דרך וינה. נחיתה בישראל בשעות הערב.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



דגשים מיוחדים

המחיר כולל

טיסות בינלאומיות וטיסות פנימיות.
דמי כניסה לאתרים הכלולים בתכנית.
תשר לנותני שירותים מקומיים.
מיסי נמל וביטחון.

המחיר אינו כולל

ביטוח אישי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.

לתשומת לבכם

מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והם ישתנו, יעודכן המחיר בהתאם.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

וייטנאם – חגיגת אוכל גדולה

בוויטנאם עוסקים לא מעט באכילה: קערה גדולה של אטריות, אורז לבן מאודה, בגט טרי, אגרול, צדפות, נחשים […]

לקמצ'טקה וחזרה – המשלחת הישראלית הראשונה לקמצ'טקה

יצאנו חבורה של מטיילים ותיקים ומנוסים, כמדי שנה, למסע רגלי אל מקום חדש ונידח. היעד הפעם היה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לגרינלנד

קרחונים, פיורדים ואינואיטים | 10 ימים