טיול לדרום אפריקה

טיול לדרום אפריקה ומפלי ויקטוריה

טבע, תרבויות ונופים קסומים בדרוא"פ, סוואזילנד, מפלי ויקטוריה ושמורת צ'ובה בבוצוואנה | 17 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול זה הינו טיול עומק לדרום אפריקה, אשר מכונה "ארץ הקשת בענן", לא רק בגלל השמש הזורחת אלא בגלל המגוון והשילוב המרתק של אנשים, נופים ותרבויות אפריקאיות ואירופאיות.
לדרום אפריקה נוסעים על מנת לחוש את רחש הנשמה של הטבע האפריקאי, להכיר את המקום שעיצב את אחד האנשים החשובים בעולם – נלסון מנדלה, לחוות טבע פראי ולהשתאות מול נופים מרהיבים.
בטיול מקיף וייחודי זה, נבקר גם בממלכת סוואזילנד הקסומה, במפלי ויקטוריה שממדיהם ויופיים משרים יראת כבוד ובשמורת צ'ובה בבוצוואנה אותה נגלה דרך ספארי שייט חוויתי.

הטיול שלפניכם הנו טיול גיאוגרפי מעמיק, אחד המקיפים והמרהיבים ביותר בדרום אפריקה!

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב - יוהנסבורג

נצא בשעות הבוקר בטיסה דרך יעד ביניים (אדיס אבבה) אל יוהנסבורג בה ננחת בשעות הערב. עם ההגעה ניאסף ונמשיך אל המלון ללינה.

יום 2

יוהנסבורג – ווייט ריבר

לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור בעיר יוהנסבורג ואתריה. אחד האזורים החשובים בהם נבקר הוא סווטו (Soweto) – ראשי תיבות ל"טריטוריה הדרום מערבית" (South Western Townships). בסווטו חיים 2 מיליון איש אשר בעקבות מדיניות האפרטהייד שהייתה נהוגה במדינה עד לשנת 1994, לא הייתה להם אפשרות להתגורר ביוהנסבורג וכך הם נדחקו לשולי העיר, לחיים בצפיפות ובתנאים קשים. סווטו הייתה מרכז ההתקוממות נגד השלטון הלבן ב-1976 וממנה יצאו מנהיגים שחורים רבים בהם גם נלסון מנדלה והיום ניתן לראות בה סמל לדרום אפריקה החדשה כאשר במקביל לשכונות העוני שעדיין לא התאוששו מתקופת האפרטהייד קיימות גם שכונות חדשות ותוססות. בין שאר האתרים נבקר גם במוזיאון האפרטהייד החשוב והמרתק אשר מתאר וממחיש את שלטון האפרטהייד שהונהג בדרום אפריקה עד 1994 . בהמשך היום נמשיך בנסיעה לאזור ווייט ריבר בו נלון הלילה.

יום 3

ווייט ריבר - דרך הפאנורמה – שמורה פרטית

יציאה לכיוון דרך הפנוראמה (Panorama Route) המפורסמת, המציעה אחדים מהנופים היפים ביותר באזור. נעצור בחלון האלוהים  (God's Window) אשר קיבל את שמו בזכות הנופים הדרמתיים, הנשקפים מנקודות תצפית שונות, הצופות אל ירידה תלולה של 300 מטר לתוך גיא עטור יער טבעי וסבוך. לאחר מכן נבקר בבורות המזל של בורקה (Bourke's potholes) אשר נחצבו על ידי מים שזרמו לתוך נהר בלייד ויצרו גלילים מרהיבים (עד לעומק של 6 מטרים) בעלי שוליים חלקים וצבעוניים. מבנה טבעי זה מסמן את תחילת קניון נהר בלייד, שהוא הקניון השלישי בגודלו בעולם, המפורסם ביופיו הטבעי ובמגוון הצומח והחי שבו. קרוב לשם נמצאת נקודת שיא נוספת של מסלולנו מרהיב-העין: שלושת הרונדאבלים (Three Rondavels) – שלוש תצורות סלע דמויות בקתות. בשעות הצהריים נמשיך לשמורה פרטית בתחומי שמורת קרוגר הידועה, נצא לספארי אחר צהריים ובסיומו נהנה מארוחת בומה (Boma) – ארוחה אפריקאית מסורתית תחת כיפת השמים. נשוב ללינה באזור ווייט ריבר.

יום 4

שמורת קרוגר

נקדיש את היום כולו לספארי בשמורת קרוגר – אחת משמורות הטבע הגדולות והמוכרות ביותר באפריקה. הפארק, המכסה שטח השווה בגודלו למדינת ישראל (20 מיליון דונם), מהווה בית גידול למספר מרשים של מינים (כ-150 סוגים של יונקים, יותר מ-500 סוגים של ציפורים ו-100 סוגים של זוחלים) אשר ביניהם נמצאים "חמשת הגדולים": אריה, נמר, קרנף, פיל, ותאו (בופאלו). מספר מיני בעלי החיים הנמצאים בשמורת הקרוגר עולה על מספרם בכל שמורה אחרת בעולם. נשוב ללינה באזור ווייט ריבר.

ימים 5-6

ממלכת סוואזילנד – קוואזולו נטאל – שייט בסנט לוצ'יה

בשעות הבוקר נצא בנסיעה לכיוון סוואזילנד – ממלכה קטנה ועצמאית עם מורשת ייחודית וטבע יפיפייה הגובלת בדרוא"פ ומוזמביק. בהגיענו לסוואזילנד נבקר בשוק מקומי תוסס וכן במפעל מסורתי לנפחות זכוכית, ומשם נמשיך לביקור בכפר סוואזי מסורתי בו נוכל לספוג מעט מההוויה המקומית. שעות הבוקר למחרת יוקדשו לטיולי טבע בשמורת הטבע מלילוואנה (Mlilwane Nature Reserve) – אזור שימור יפיפייה ומבודד הממוקם בעמק אזולוויני (Ezulwini Valley) בין עיר הבירה מבאבנה (Mbabane) ומנזיני (Manzini). נמשיך בנסיעה אל הגבול הדרומי של סוואזילנד ונחצה בחזרה לדרוא"פ אל חבל קוואזולו-נטאל (Kwazulu-Natal) ואל שמורת הטבע סנט לוצ'יה (St. Lucia). השמורה הינה האתר לשימור עולמי הראשון שהוכרז בדרוא"פ ויש בה שפע של בעלי חיים וטבע יפיפייה. נצא לשייט אחר צהריים לתצפית על היפופוטמים, תנינים, עופות מים ועוד בעלי חיים שניתן לראות באזור ייחודי זה. לינה בסוואזילנד ולמחרת באזור סנט לוצ'יה.

יום 7

דרבן – קייפטאון

בשעות הבוקר נצא בנסיעה אל העיר דרבן, בזמן לטיסתנו לקייפטאון אליה נגיע בשעות אחה"צ. לאחר התרעננות קלה נצא לארוחת ערב במתחם הווטרפרונט הידוע ולאחריה נשוב למלון ללינה.

יום 8

קייפטאון והר השולחן

יום זה יוקדש לסיור אתרים במרכזה של קייפטאון; נבקר בין השאר ברובע המלאי, בגני החברה ובמוזיאון דרום אפריקה. העיר משלבת ישן וחדש, היא מלאת חיים, ססגונית ומרגשת. היא בעלת מסורת עתיקה של הכנסת אורחים ומוניטין מודרני של יעד מבקרים מועדף על דרום אפריקאים ועל תיירים כאחד. "עיר האם" – זהו שמה בפי המקומיים- היא ערבוב קוסמופוליטי של תרבות ועסקים, תעשייה ופנאי, היסטוריה וחדשנות. במידה ויתאפשר לנו מבחינת מזג האוויר נעלה אל פסגת הר השולחן; ההר עשוי אבן חול מעל בסיס של סלע גרניט והוא נישא לגובה של 1,067 מטר מעל המפרץ, אורכה של פסגתו השטוחה הוא כמעט 3 ק"מ מקצה אל קצה ושטחו מהווה בית לכ-1,500 מיני צמחים, אשר רבים מהם מקומיים ואינם נמצאים במקום אחר בעולם. נהנה מהליכה קלה על פסגת ההר ומתצפית נהדרת אל נופי העיר. בשעות הערב מעט זמן חופשי בו ניתן ליהנות במתחם הווטר פרונט – (Waterfront)  מרכז הקניות, הבידור והאוכל המהווה את אחד היעדים הפופולאריים ביותר על התיירים. כאן ניתן למצוא שחקני רחוב, בדרנים, פסטיבלי רחוב, מוסיקה חיה באמפיתיאטרון הפתוח, בתי קולנוע, בניינים היסטוריים, מסעדות רבות ועוד הרבה. ארוחת ערב באחת מהמסעדות הנהדרות בנמל ולאחר מכן חזרה לבית המלון ללינה.

יום 9

כף התקווה הטובה - קייפטאון

יום סיור בשמורת כף התקווה הטובה. הכף הנישא לגובה 256 מטר מעל פני הים, מסמן את נקודת המעבר לכלי שייט העושים את דרכם בין דרום האוקיינוס האטלנטי והאוקיינוס ההודי, ומכונה גם מפגש זרמי האוקיינוסים. באופן מוטעה נחשב הכף לנקודה הדרומית ביותר של היבשת; קייפ אגולס (Cape Agulhas) הנמצא כ- 200 ק"מ דרומית-מזרחית לכאן, היא הנקודה הדרומית ביותר באפריקה. האירופאי הראשון שהקיף את כף התקווה הטובה היה הנווט הפורטוגזי ברתולומיאו דיאז בשנת 1488. הוא קרא למקום "כף הסערות" בגלל הסערות החזקות שכמעט מנעו ממנו את המעבר מזרחה. כאשר חזר והים שקט- שינה את שמו לכף התקווה הטובה (זו אחת הגרסאות למקור השם). נפתח בנסיעה לאורך החוף המערבי דרך פרברי גרין פוינט ,(Green Point) סי פוינט (Sea Point), קמפס ביי (Camps Bay), קליפטון (Clifton) ועוד, עד להגעתנו לעיירה הוט ביי  (Hout Bay) , נצא לשיט מנמל הדייג הקטן והציורי לאי דויקר  (Duiker Island)  מושבת מאות (לעתים אלפים) כלבי ים וציפורי ים. נמשיך בנסיעה דרך פסגת צ'פמן (Chapman's Peak) – רצועה של 10 קילומטר שנחצבה אל תוך הסלע האנכי בחלקו – הנחשבת לאחת הדרכים המרהיבות ביותר בדרום אפריקה (דרך זו לא תמיד פתוחה למעבר). היא מתחילה בהאוט ביי ומתפתלת מעלה עד לצ'פמנ'ס פיק ומגלה נופים עוצרי נשימה של מפרצי החול מתחת, עד שחוזרת שוב לגובה הים בנורדהוק .(Noordhoek) נמשיך לשמורת כף התקווה הטובה על נופיה המרהיבים, חופיה, מגוון החי והצומח שבה, שלדי האוניות הטרופות וההרים הדרמתיים. בעלי החיים בשמורה כוללים בבונים ואנטילופות מסוגים שונים. בפארק יש גם מגוון רחב של עופות, וביניהם יענים. למרות שטחה הקטן מהווה השמורה את אחת מבין שש ממלכות הצמחים בעולם ויש בה אחד הריכוזים הגבוהים ביותר של זני צמחים שונים, שאת רובם לא ניתן למצוא בשום מקום אחר בעולם. הצמחייה המיוחדת לאזור כוללת את הפרוטאה (למעלה מ-300 זנים) שהוא הפרח הלאומי של דרום אפריקה. נעלה ברכבל אל בית המגדלור ההיסטורי שנבנה בקייפ פוינט (Cape Point) זהו מקום מרהיב להביט ממנו אל הצוקים, הסלעים והים האינסופי, עם ניחוח ומראות הגלים הענקיים המתנפצים אל תוך הסלעים. נבקר גם בכף התקווה הטובה שהוא הנקודה הדרומית מערבית ביותר באפריקה. אחר הצהרים נחזור לקייפטאון לאורך החוף המזרחי ובדרכנו אם יאפשר הזמן נעצור לביקור בגן הבוטני .Kirstenbosch לינה בקייפטאון.

יום 10

קייפטאון – נתיב היין – בדרך 62 אל אאודסהורן

לאחר ארוחת הבוקר ניסע לעבר נתיב היין הידוע. נבקר בבירת ארץ היין סטלנבוש  (Stelenbbosch)העיר השנייה שנוסדה בדרום אפריקה ובה נמצאת אוניברסיטה גדולה בעלת מוניטין. נערוך טעימות יין בחוות היין העתיקות השוכנות במרכזו של עמק נפלא זה. בהמשך היום נמשיך בנסיעה אל אאודסהורן (Oudshorn) בדרך 62 הנפלאה הנחשבת לאחת הדרכים היפות ביותר בדרום אפריקה ומספקת נופים מגוונים ועוצרי נשימה החל מדרך היין ועד אזור חצי מדברי המכונה הקארו הקטן (Little Karoo). בשעות אחה"צ המאוחרות נגיע אל אודסהורן הידועה כ"ירושלים הקטנה" בגלל הקהילה היהודית הגדולה אשר חיה שם בתחילת המאה ה-20. לינה באודסהורן.

יום 11

מפגש עם סוריקטות, צ'יטות וסיור במעבר סווארטברג

היום נקום מוקדם מאוד (לפני הזריחה), נתלבש בבגדים חמים ונצא למפגש ייחודי עם אחת החיות המקסימות ביותר בדרום אפריקה – הסוריקטות. נצא בהליכה לכיוון אזור המחילות של הסוריקטות שם נשב עם כוס קפה לאור זריחה ונצפה בסוריקטות כאשר הן יוצאות מהמחילות ומתחילות את יומן. הסוריקטות מורגלות בנוכחות בני אדם אך אינן מואכלות או מטופלות על ידם וזוהי זכות להצצה נדירה בחיות קטנות אלה בטבע. נשוב למלון לארוחת בוקר ולאחר מכן נמשיך לטייל באזור אודסהורן – נבקר מערות קנגו (Cango Caves) – מערות נטיפים הנמצאות במתחם הרי סווארטברג (Swartberg) בתוך חגורת אבן גיר. במערות המשתרעות על אורך של 16 קילומטרים עם טמפרטורה קבועה (18 מעלות) נראה צורות נטיפים וזקיפים מרהיבות. נמשיך למעבר ההרים סווארטברג המרהיב (Swartberg pass). לצורך הנסיעה במעבר ההרים נעבור לרכבים קטנים יותר המותאמים לתנאי הדרך ולאורך הנסיעה נלמד על החי, הצומח, הגיאולוגיה וההיסטוריה של הדרך ונוכל גם לעצור להליכות קצרות. הנסיעה לאורך מעבר ההרים תתאפשר בהתאם לתנאי הדרך בעת הביקור. נשוב ללינה באודסהורן.

יום 12

דרך מעבר רובינסון אל נייזנה

לאחר ארוחת הבוקר נצא חזרה לכיוון קו החוף דרך מעבר ההרים רובינסון (Robinson Pass)  נגיע אל מוסל ביי(Mossel Bay) , נבקר במוזיאון המשחזר את מסעו הנועז של ברתולומיאו דיאז ב-1488 ומכיל העתק מדויק של ספינת המפרשים הבנויה כולה מעץ ונמשיך אל נייזנה השוכנת ליד לגונה יפה כאשר בדרכנו נעבור בעיירות נופש יפות כמו העיר המרכזית של נתיב הגנים ג'ורג' (George) והעיירה ווילדרנס(Wilderness)  בה נצא להליכה לאורך החוף הפראי. בשעות אחה"צ נגיע אל נייזנה (Knysna) ונצא לשייט בקטמרן לקראת שקיעה. לינה וארוחת ערב בנייזנה.

יום 13

יערות ציציקמה ושפך נהר הסערות

לאחר ארוחת הבוקר נמשיך מזרחה דרך מפרץ פלטנברג (Plettenberg Bay) אל שמורת החוף של יער הציציקמה (Tsitsikama = "המקום של המים השופעים") ושפך נהר הסערות (Storms River Mouth). זהו חלק יפהפה בנתיב הגנים(Garden Route)  המפורסם בהריו המלכותיים והיערות הנפלאים העבותים אשר מוגנים על ידי המדינה ומהווים בית לעצים בני מאות שנים, מהם ענקיים אמיתיים בני קרוב ל-1000 שנים. נצא להליכות בשבילי טבע מהיפים בדרום אפריקה ודרך הגנים. בסיום היום נמשיך ללינה בפורט אליזבת'.

יום 14

פורט אליזבת' - יוהנסבורג – מפלי ויקטוריה ושייט על הזמבזי

בשעות הבוקר המוקדמות נצא בנסיעה אל שדה התעופה בפורט אליזבת' בזמן לטיסתנו ליוהנסבורג ממנה נמשיך בטיסה למפלי ויקטוריה, אחד משבעת פלאי עולם ומחזות הטבע המרהיבים ביותר. המפלים, שהוכרזו כאתר מורשת עולמית עוד ב-1989, והעיירה בעלת אותו השם, מהווים חלק מפארק לאומי גדול. אחה"צ נערוך שייט על נהר הזמבזי עד זמן השקיעה. ארוחת ערב ולינה במפלי ויקטוריה.

יום 15

מפלי ויקטוריה – שמורת צ'ובה (Chobe)

היום נערוך ספארי מרתק ברחבי שמורת צ'ובה שבבוצוואנה, המשתרעת על פני 11,000 קמ"ר. זוהי שמורה מגוונת ביותר: יש בה נופי סוואנה, יער, ביצות, וחופי נהר ונופים יובשניים תת מדבריים. בשטח העצום הזה מצויים שפע של בעלי חיים ומאות היפופוטמים הרובצים בשעות הקרירות על גדותיו ו"משתזפים" בחום. ביניהם מסתובבים עופות מים רבים כגון אנפות, כפנים וברווזים, והענקים הרובצים אינם מתייחסים אליהם כלל. עדרי פילים יורדים לרחוץ במים ולשתות מהם, ואנטילופות שונות רועות בעשב שלחוף הנהר. נערוך גם שייט בשמורה בטרם נחזור חזרה למפלי ויקטוריה.

ימים 16-17

מפלי ויקטוריה וחזרה ארצה

לאחר ארוחת בוקר מוקדמת נצא לביקור במפלים. נצפה במפלי ויקטוריה – שם המזכיר אגדות וזיכרונות ילדות ששימשו רקע למאות ספרים וסרטים על מקום קסום זה. אנשי המקום קראו למפלים המשתרעים לרוחב של 1.6 ק"מ – מוסי-אואה-טוניה-"העשן הרועם", המים הנופלים מגבהים שונים המגיעים עד 108 מ', יוצרים ענן נתזים הנראה כעשן ומסתיר לעיתים את המפלים. האנרגיה הרועמת של המפלים עומדת בניגוד בולט לרוגע של סביבת הבר המקיפה אותם. צעידה בשבילי יער גשם, הצומח תחת קשת נתז המפלים, אל נקודות התצפית הרבות – כל אחת טובה יותר מקודמתה-תספק לנו הזדמנויות נפלאות לצילום תמונות מרהיבות. בתום סיורנו נשוב אל שדה התעופה המקומי לקראת טיסתנו ארצה דרך אדיס. נחיתה בארץ לפנות בוקר יום 17.

  • ביקור ולינה בממלכת סוואזילנד כולל הליכת בוקר בשמורת הטבע מלילוואנה.
  • שייט אחר צהריים בשמורת הטבע סנט לוצ'יה.
  • נסיעה בדרך 62 הנפלאה עם עצירות במוקדי עניין.
  • מפגש חוויתי עם סוריקטות בטבע.
  • שייט בקטמרן על לגונת נייזנה.
  • סיום הטיול במפלי ויקטוריה וטיסה משם ארצה (דרך אדיס).

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת חדר ליחיד: 850$



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות וטיסות פנים על פי מסלול הטיול.
כניסות לכל האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול.
תחבורה: טיסות פנים וטיסות אזוריות כמפורט בתכנית; נסיעה באוטובוס תיירים ממוזג עם נהג מקומי.
לינה: בתי מלון מדרגת תיירות טובה (3* ברמת 4, 4* ו- 5*).
כלכלה: ארוחות בוקר וערב במשך כל ימי הטיול + 2 ארוחות צהריים.
דמי רישום וטיפול.
מיסי נמל.
מים מינרליים ברכבים (2 בקבוקים לאדם ליום).
תשר לנותני השירותים המקומיים.
מפגש הכנה לטיול.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
מסי נמל ביציאה במידה ויוטלו.
אשרות כניסה לזמביה (במקרה הצורך) ולזימבבווה (כ-50 דולר לכל אשרה), המשולמות במקום.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול מקיף בתנאים טובים בארץ בעלת תשתיות מודרניות. הטיול סוקר נושאים היסטוריים, נופים וטבע בארץ גדולה ומגוונת להפליא.
קבוצה וצוות: 12-26 מטיילים, ומדריך ישראלי מצוות "אקו" – רוני ינובסקי.
מחיר הטיסות הבינלאומיות והפנימיות בטיול לדרום אפריקה מבוסס על מחיר קבוצתי כפי שנתקבל מחברות התעופה בעת הזמנת הטיול. המחיר הקבוצתי מובטח לנרשמים לטיול עד 90 יום לפני מועד היציאה. מטיילים שירשמו לטיול בטווח של 89 ימים לפני היציאה ופחות, ייתכן וייאלצו לרכוש כרטיסי טיסה במחירים יקרים יותר, בהתאם לזמינות הטיסות ועלות הכרטיסים בעת ההרשמה בפועל. מומלץ להקדים ולהירשם על מנת לשמור על מחירי הטיסות הקבוצתיות.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים או את סדר טיסות הפנים בין היעדים השונים.
נוסעים המגיעים ממדינות אחרות ביבשת אפריקה יתבקשו להציג פנקס חיסונים המעיד על חיסון קדחת צהובה.
החל מה 1 באוקטובר 2014 ילדים הנוסעים אל ומדרום אפריקה יתבקשו להציג תעודת לידה בשפה האנגלית. ילדים חייבים להיות מלווים ע"י הוריהם או אפוטרופוס חוקי המחזיק מסמכים מתאימים. (אנא פנו אלינו למידע נוסף בנושא).
ניתן להיכנס לדרום אפריקה רק עם דרכון קריא ע"י מכונות. כלומר ללא הארכות או שינויי שם ידניים. (משמע רק דרכון בתוקף ל- 10 שנים, דרכונים שהופקו ל - 5 שנים או פחות עם הארכות לא יורשו להיכנס)
דרכון - עליו להיות בתוקף לפחות 6 חודשים מיום החזרה לארץ. כמו כן חשוב לציין כי רשויות ההגירה מחייבות שלושה דפים ריקים בדרכון לפחות, בדפים לאשרות. ללא 3 דפים אלה, הרשויות אינן מתירות כניסה למדינה. על כן יש לוודא שבדרכונכם יש 3 דפים ריקים לפחות.
נוסע/ת המגיע לאחת מנקודות ביקורת הגבולות – (אוויר, יבשה וים) כשתוקף דרכונו הוארך במדבקת הארכה – תימנע כניסתו לתחומי דרום אפריקה ובאותו מעמד יוחזר למדינת המוצא.
חברת אתיופיאן איירליינס אינה מאפשרת הושבה מראש (אף לא מטעמים רפואיים), על כן לא נוכל לארגן הושבה בהתאם לבקשה מוקדמת. בהתאם, כל המעוניינים לשבת במקום ספציפי ו/או עם בני זוג מסוימים, אנו ממליצים להגיע לצ'ק אין מוקדם מהרגיל על מנת לתאם את הושבתכם בהתאם לרצונכם.
בטיסת החזור תיתכן עצירה תפעולית של כשעה בין מפלי ויקטוריה לאדיס.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

אפריקה – פילים בחייהם ובמותם

הפילים נולדים מחוסרי אינסטינקטים וחסרי אונים, בדומה לתינוקות בני אדם. הם מגיעים לעולם לאחר 20 חודשי הריון, […]

טיולי ספארי באפריקה

יבשת שהיא גן העדן לגדולים ולקטנים, חובבי טבע וחובבי הטבע האנושי מזרח אפריקה מציע שפע הזדמנויות לספארי […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לדרום אפריקה ומפלי ויקטוריה

טבע, תרבויות ונופים קסומים בדרוא"פ, סוואזילנד, מפלי ויקטוריה ושמורת צ'ובה בבוצוואנה | 17 יום

הדפיסו שלחו שתפו