טיול ייחודי אל דרום יבשת אפריקה בקבוצה קטנה

טיולי תרבות וטבע

טבע, תרבויות ונופים קסומים בדרוא"פ, אסוואטיני ולסות'ו | 20 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול זה הינו טיול עומק מקיף אל דרום יבשת אפריקה, בו נגיע גם אל אזורים מרוחקים שאינם כלולים במסלולי הטיולים הסטנדרטיים במדינות דרום אפריקה, אסוואטיני (סוואזילנד) ולסות'ו. הטיול כולל נסיעות ארוכות בדרכים החוצות את דרום אפריקה, חלקן באזורים נידחים בעלי תשתיות מאתגרות וכן הליכות טבע רבות בנופים עוצרי נשימה. הטיול מתבצע במשאית ספארי נוחה ומאובזרת המותאמת לקבוצה קטנה של 12 מטיילים בלבד והלינות בתנאים נוחים בבתי מלון, גסטהאוסים מקומיים ולודג'ים. הטיול מתאים למטיילים בעלי אופי הרפתקני אשר מחפשים חוויה אפריקאית אותנטית, אוהבים הליכות בטבע ומפגשים תרבותיים.

מסלול הטיול

ימים 1-2

תל אביב – יוהנסבורג - דרך הפאנורמה

נצא בטיסת לילה ישירה אל יוהנסבורג בה ננחת בשעות אחר הצהריים. לאחר הנחיתה נפגוש את הצוות המקומי ונמשיך לארוחת ערב ולינה בלודג' כפרי באזור יוהנסבורג. למחרת בבוקר השכם נצא אל דרכנו מזרחה דרך שדות הפחם של חבל מפומלנגה (Mpumalanga). המסע שלנו היום עובר בדרכי המסחר הישנות דרך נופי העשב הפתוחים (Lowveld), דרך הפנוראמה (Panorama Route) המפורסמת, המציעה אחדים מהנופים היפים ביותר באזור. נעצור בחלון האלוהים  (God's Window) אשר קיבל את שמו בזכות הנופים הדרמתיים, הנשקפים מנקודות תצפית שונות, הצופות אל ירידה תלולה של 300 מטר לתוך גיא עטור יער טבעי וסבוך. נבקר גם בבורות המזל של בורקה (Bourke's potholes) אשר נחצבו על ידי מים שזרמו לתוך נהר בלייד ויצרו גלילים מרהיבים (עד לעומק של 6 מטרים) בעלי שוליים חלקים וצבעוניים. מבנה טבעי זה מסמן את תחילת קניון נהר בלייד, שהוא הקניון השלישי בגודלו בעולם, המפורסם ביופיו הטבעי ובמגוון הצומח והחי שבו. קרוב לשם נמצאת נקודת שיא נוספת של מסלולנו מרהיב-העין: שלושת הרונדאבלים (Three Rondavels) – שלוש תצורות סלע דמויות בקתות. נמשיך ללינה באזור שמורת קרוגר.

יום 3

הפארק הלאומי קרוגר

בשעת בוקר מוקדמת ניכנס אל הפארק הלאומי קרוגר כדי ליהנות מיום שלם של ספארי ברכבי 4X4 פתוחים. שפע חיות הבר מציג בפנינו הזדמנויות לתצפיות מעולות והקרוגר הוא גם ביתם של חמשת הגדולים המפורסמים של אפריקה. כספינת הדגל של הפארקים הלאומיים של דרום אפריקה, קרוגר מהווה בית למספר מרשים של מינים הכוללים 336 עצים, 49 דגים, 114 זוחלים ו-147 יונקים. לינה באזור שמורת קרוגר.

ימים 4-5

ממלכת אסוואטיני – קוואזולו נטאל – שייט בסנט לוצ'יה

בשעות הבוקר נצא בנסיעה לכיוון ממלכת אסוואטיני (Eswatini, או בשמה הקודם סוואזילנד) – ממלכה קטנה ועצמאית עם מורשת ייחודית וטבע יפיפייה הגובלת בדרוא"פ ומוזמביק. בהגיענו נבקר בשוק מקומי תוסס וכן במפעל מסורתי לנפחות זכוכית, ומשם נמשיך לביקור בכפר מסורתי בו נוכל לספוג מעט מההוויה המקומית. שעות הבוקר למחרת יוקדשו לטיול טבע רגלי בשמורת הטבע מלילוואנה (Mlilwane Nature Reserve) – אזור שימור יפיפייה ומבודד הממוקם בעמק אזולוויני (Ezulwini Valley) בין עיר הבירה מבאבנה (Mbabane) ומנזיני (Manzini). נמשיך בנסיעה אל הגבול הדרומי של המדינה ונחצה בחזרה לדרוא"פ אל חבל קוואזולו-נטאל (Kwazulu-Natal) ואל שמורת הטבע סנט לוצ'יה (St. Lucia). השמורה הינה האתר לשימור עולמי הראשון שהוכרז בדרוא"פ ויש בה שפע של בעלי חיים וטבע יפיפייה. נצא לשייט אחר צהריים לתצפית על היפופוטמים, תנינים, עופות מים ועוד בעלי חיים שניתן לראות באזור ייחודי זה. לינה באסוואטיני ולמחרת באזור סנט לוצ'יה.

יום 6

סנט לוצ'יה - דרקנסברג

פארק האוקלמבה דרקנסברג (Ukuhlamba Drakensberg) הוא אתר מורשת עולמית מוכר של אונסק"ו. בין אם בוחרים בשם הזולו uHhahlamba, כלומר 'מחסום חניתות', או בשם האפריקני דראקנסברג, כלומר 'הרי הדרקון', ההרים המתנשאים האלה יהיו הרקע שלנו לשני הלילות הבאים. בדרכנו נעשה עצירה קצרה בדרבן כדי למתוח את רגלינו לפני שנמשיך אל מפלי האוויק (Howick) היפים וביקור באתר הסמוך שציין את לכידתו של האדם המפורסם ביותר בדרום אפריקה, נלסון מנדלה.

יום 7

הליכות טבע בהרי הדרקנסברג

נקדיש את היום לטיול בהרי הדרקנסברג; בדרכנו תהיה לנו הזדמנות לראות דוגמאות של אמנות ציורי אבן של שבט הסאן (San) בעזרת מדריך מקומי. בעוד אנו מעודדים את כולם לנצל את המרב מהיום בהרים, ניתן להציע אפשרויות שונות בהתאם לרמת הפעילות של הקבוצה במספר שבילים זמינים ברמות קושי שונות, המטרה החשובה ביותר היא להבטיח שכולם ייהנו מגן העדן ההרי הזה בקצב שלהם.

יום 8

המעבר אל מדינת לסות'ו

לסות'ו, המכונה 'הממלכה בשמיים' בגלל גובהה הדרמטי, ייחודית בכך שהיא מוקפת כולה בדרום אפריקה. ממלכה הררית זעירה ומרהיבה זו מאפשרת הצצה בתרבות מקומית אותנטית שמורה להפליא על רקע כפרי באסותו מבודדים בנופים הרריים עוצרי נשימה. המסע שלנו היום מתחיל במעבר הרים ובהזדמנות לבקר במסעדה בגובה רב בה נקווה לראות נשרים. מסלולנו מתפתל דרך הצוקים המרהיבים מול הפארק הלאומי שער הזהב (Golden Gate NP) לפני שנכנס אחר הצהריים ללסות'ו, נעבור דרך עיר הבירה מסרו ולאחריה נמשיך את העלייה לבסיסנו גבוה בין פסגות ההרים.

יום 9

טיולי הליכה ורכיבה בלסות'ו

האוויר הנקי של ההרים מלווה אותנו הבוקר כשאנחנו מגלים את ההרים ברגל, הליכת טבע שסיומה בביקור בכפר והזדמנות לקבל תובנה על הקהילה שקוראת להרים אלה בית. הבסוטו מפורסמים בכובעים המסורתיים, השמיכות וסוסי הפוני החסונים שלהם. סוסי פוני באסוטו ידועים בזכות יציבותם בהרים אותה אנו נחווה מקרוב תוך כדי רכיבה נעימה בשעות אחר הצהריים.

ימים 10-11

אל החוף הפראי של דרום אפריקה

היום נצא בנסיעה ארוכה שחלקה דרכי עפר מאתגרות אל אזור החוף הפראי (Wild coast), המשתרע לאורך למעלה מ-200 קילומטרים לאורך אחד הקטעים הפראיים והיפים ביותר על קו החוף של דרום אפריקה, הידוע בזכות מפרצוניו הנסתרים, החופים המבודדים והגבעות הבוהקות. נקדיש את יום המחרת לטיול רגלי לאורך קו החוף היפיפה המתהדר בנופים סלעיים, מצוקים  תלולים ולגונות נסתרות ונגיע עד לאטרקציה גיאולוגית מקומית המכונה ה"חור שבקיר" (Hole in the wall) – חור בקיר הסלעי שנוצר על ידי הגלים המתנפצים במשך אלפי שנים נגד הקיר הסלעי עד לשחיקה שיצרה פתח. בשעות אחר הצהריים נצא לביקור בכפר של בני הקוסה (Xhosa)  – שכן חבל ארץ זה הינו ביתם של בני הקוסה ומקום הולדתם של רבים מגיבורי המאבק הפוליטי במדינה – נלסון מנדלה ונשיא העבר ת'אבו מבקי, כמו גם דמויות אייקוניות אחרות, כמו הארכיבישוף לשעבר דזמונד טוטו. מי שאוהב טבע, שקט ושלווה יתקשה שלא להתאהב באזור פראי זה.

יום 12

אל דרך הגנים וספארי בשמורה פרטית

בשעות הבוקר נצא בנסיעה מערבה לכיוון דרך הגנים (Garden route) אליה נגיע בשעות אחר הצהריים. עם הגיענו נצא לנסיעת ספארי אחר-צהריים בשמורה פרטית בעלת שם עולמי המציעה חווית ספארי איכותי בנוף מרהיב ובסביבה נקייה ממלריה. בשמורה, המשתרעת על פני 10,000 דונם, מגוון בעלי חיים הכולל את חמשת הגדולים הידועים (Big 5) כמו גם ברדלסים, צבועים, תנים, ג'ירפות ואנטילופות רבות. לינה בלודג' יפיפה בתוך השמורה.

ימים 13-14

שמורה פרטית – ציציקמה – נייזנה

לאחר ארוחת הבוקר נצא לספארי בוקר נוסף בשמורה שלאחריו נמשיך מערבה בדרך הגנים אל שמורת החוף של יער הציציקמה (Tsitsikama = "המקום של המים השופעים") ושפך נהר הסערות (Storms River Mouth). זהו חלק יפהפה בנתיב הגנים  (Garden route) המפורסם בהריו המלכותיים והיערות הנפלאים העבותים אשר מוגנים על ידי המדינה ומהווים בית לעצים בני מאות שנים, מהם ענקיים אמיתיים בני קרוב ל-1000 שנים. נצא לטיולי הליכה ביערות ציציקמה העתיקים. למחרת נצא לטיול הליכה נוסף בטבע היפיפה סביבנו, לאחר מכן נמשיך בנסיעה מערבה על דרך הגנים לכיוון עיירת החוף פלטנברג ביי (Plettenberg bay), נעצור לתצפית מגשר בלוקרנס (Bloukrans Bridge) ונמשיך אל  נייזנה (Knysna) השוכנת ליד לגונה יפה. לינה בנייזנה.

יום 15

נייזנה – אאודסהורן

נצא מערבה בנסיעה נופית דרך עיירות חוף נוספות בדרך הגנים ונמשיך צפונה דרך רכס הרי Outeniqua המרשים אל העיר אאודסהורן (Oudshoorn) הידועה כ"ירושלים הקטנה" בגלל הקהילה היהודית הגדולה אשר חיה שם בתחילת המאה ה-20. נבקר במערות קנגו (Cango Caves) – מערות נטיפים הנמצאות במתחם הרי סווארטברג (Swartberg) בתוך חגורת אבן גיר אשר רוחבה כ-1.5 ק"מ ואורכה כמעט 16 ק"מ. במערות המשתרעות על קילומטרים רבים צורות נטיפים וזקיפים מרהיבות. משם נמשיך אל פרינס אלברט ודרך מעבר ההרים סווארטברג המרהיב נשוב בחזרה אל אאודסהורן ללינה.

יום 16

בדרך 62 אל ארץ היין

בשעות הבוקר נצא מערבה לכיוון ארץ היין והעיירה סטלנבוש, ניסע בדרך 62 – אחת הדרכים היפות ביותר בדרום אפריקה שמספקת נופים מגוונים ונקודות עניין החל מהאזור החצי מדברי המכונה הקארו הקטן (Little Karoo) אותו נעזוב ועד ארץ היין אליה נגיע היום. בהמשך היום נצא לסיור בבירת ארץ היין סטלנבוש  (Stellenbosch) העיר השנייה שנוסדה בדרום אפריקה ובה נמצאת אוניברסיטה גדולה בעלת מוניטין. נבקר במרתף יין ונערוך סיור טעימות באחת מחוות היין העתיקות השוכנת במרכזו של העמק הנפלא. לינה בסטלנבוש.

יום 17

קייפטאון והר השולחן

יום זה יוקדש לסיור אתרים במרכזה של קייפטאון; העיר הנופית יוצאת הדופן, נחה במפגש בין האוקיאנוס ההודי והאוקיאנוס האטלנטי, בין מורדותיו של הר השולחן האייקוני ומימי הספיר המבהיקים של מפרץ השולחן. ערים מסוימות מתהדרות בתרבות עשירה, בחיי לילה תוססים, באווירה קוסמופוליטית ובארכיטקטורה יוצאת דופן, ואילו אחרות מתהדרות בנופים עוצרי נשימה ופלאי טבע יוצאי דופן. קייפטאון התברכה בכל האטרקציות הללו וכל כך הרבה יותר. עם הנמל השוקק שלה, חופים ברמה העולמית, כרמים מהשורה הראשונה וסביבתה ההררית השופעת חי וצומח מגוונים, שובה קייפטאון בעקביות את ליבם של כל מי שמבקר בה. במהלך שהותנו בעיר נבקר בין השאר ברובע המלאי, בגני החברה ובמוזיאון דרום אפריקה. במידה ויתאפשר לנו מבחינת מזג האוויר נעלה אל פסגת הר השולחן ונהנה מהליכה קלה על פסגתו ומתצפית נהדרת אל נופי העיר. נבקר גם בגנים הבוטניים ב – Kirstenbosch ובמתחם הווטר פרונט (Waterfront)  – מרכז הקניות, הבידור והאוכל המהווה את אחד היעדים הפופולאריים ביותר על התיירים.

יום 18

כף התקווה הטובה - קייפטאון

יום סיור בשמורת כף התקווה הטובה. הכף הנישא לגובה 256 מטר מעל פני הים, מסמן את נקודת המעבר לכלי שייט העושים את דרכם בין דרום האוקיינוס האטלנטי והאוקיינוס ההודי, ומכונה גם מפגש זרמי האוקיינוסים. באופן מוטעה נחשב הכף לנקודה הדרומית ביותר של היבשת אך קייפ אגולס (Cape Agulhas) הנמצאת כ- 200 ק"מ דרומית-מזרחית לכאן, היא הנקודה הדרומית ביותר באפריקה. האירופאי הראשון שהקיף את כף התקווה הטובה היה הנווט הפורטוגזי ברתולומיאו דיאז בשנת 1488 אשר קרא למקום "כף הסערות" בגלל הסערות החזקות שכמעט מנעו ממנו את המעבר מזרחה. כאשר חזר והים שקט – שינה את שמו לכף התקווה הטובה (זו אחת הגרסאות למקור השם). נפתח בנסיעה לאורך החוף המערבי דרך פרברי גרין פוינט ,(Green Point) סי פוינט (Sea Point), קמפס ביי (Camps Bay), קליפטון (Clifton) ועוד, עד להגעתנו לעיירה הוט ביי  (Hout Bay) , נצא לשיט מנמל הדייג הקטן והציורי לאי דויקר  (Duiker Island)  מושבת מאות (לעתים אלפים) כלבי ים וציפורי ים. נמשיך בנסיעה דרך פסגת צ'פמן (Chapman's Peak) – רצועה של 10 קילומטר שנחצבה אל תוך הסלע האנכי בחלקו – הנחשבת לאחת הדרכים המרהיבות ביותר בדרום אפריקה (דרך זו לא תמיד פתוחה למעבר). נמשיך לשמורת כף התקווה הטובה על נופיה המרהיבים, חופיה, מגוון החי והצומח שבה, שלדי האוניות הטרופות וההרים הדרמתיים. בעלי החיים בשמורה כוללים בבונים ואנטילופות מסוגים שונים. בפארק יש גם מגוון רחב של עופות, וביניהם יענים. למרות שטחה הקטן מהווה השמורה את אחת מבין שש ממלכות הצמחים בעולם ויש בה אחד הריכוזים הגבוהים ביותר של זני צמחים שונים, שאת רובם לא ניתן למצוא בשום מקום אחר בעולם. הצמחייה המיוחדת לאזור כוללת את הפרוטאה (למעלה מ-300 זנים) שהוא הפרח הלאומי של דרום אפריקה. נעלה ברכבל אל בית המגדלור ההיסטורי שנבנה בקייפ פוינט (Cape Point) זהו מקום מרהיב להביט ממנו אל הצוקים, הסלעים והים האינסופי, עם ניחוח ומראות הגלים הענקיים המתנפצים אל תוך הסלעים. נבקר גם בכף התקווה הטובה שהוא הנקודה הדרומית מערבית ביותר באפריקה. לינה בקייפטאון.

ימים 19-20

השלמת אתרים בקייפטאון וחזרה ארצה

בשעות הבוקר נמשיך לסייר בקייפטאון ונשלים את סיורנו באתרים בהם לא הספקנו לבקר עד כה, בשעות הצהריים נמשיך אל שדה"ת בזמן לטיסתנו ארצה. נחיתה בארץ לפנות בוקר יום 20.

  • טיול מקיף וייחודי המבקר ב-3 מדינות: דרום אפריקה, סוואזילנד ולסות'ו
  • קבוצה קטנה 10 עד 12 מטיילים
  • מסלול מרובה הליכות בטבע המשולבות לאורך המסלול בשלושת המדינות: שמורת מלילוואנה בסוואזילנד, הרי הדרקנסברג בדרוא"פ, לסות'ו, החוף הפראי בדרוא"פ ועוד
  • שייט בשמורת סנט לוצ'יה
  • ביקור בחבל טרנסקיי (החוף הפראי) וסיור באזורים הכפריים של בני ה-Xosa
  • ספארי בשמורה פרטית בעלת שם עולמי בדרך הגנים
  • נסיעה לאורך הטיול במשאית ספארי משודרגת ומאובזרת המיועדת ל-12 מטיילים

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת חדר ליחיד: 850 $



דגשים מיוחדים

המחיר כולל

טיסות בינלאומיות עם חברת אל על
כניסות לכל האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול
תחבורה: נסיעה לאורך הטיול במשאית ספארי משודרגת ומאובזרת (מסך, כספת, שירותים, שקע חשמל+USB) לקבוצה קטנה של עד 12 מטיילים, ספארי בקרוגר ושמורה פרטית ברכבי 4X4 פתוחים
לינה: בגסטהאוסים, בתי מלון ולודג'ים נוחים ומסודרים בדרגת תיירות של 2*-4* (הסטנדרטים בדרוא"פ גבוהים מאלה של שאר מדינות אפריקה), כולם עם שירותים ומקלחות צמודים
כלכלה: ארוחות בוקר וערב במשך כל ימי הטיול
מים מינראליים ברכבים (בקבוק לאדם ליום)
תשר לנותני השירותים המקומיים
מסי נמל
מפגש הכנה לטיול
דמי טיפול ורישום

המחיר אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען
שתייה וארוחות שאינן כלולות
הוצאות בעלות אופי אישי
מסי נמל ביציאה במידה ויוטלו

לתשומת לבכם

אופי הטיול: טיול מקיף וחלוצי אל המדינות דרום אפריקה, סוואזילנד ולסותו אשר מגיע אל אזורים שאינם כלולים במסלול הטיולים הסטנדרטי לדרום אפריקה. הטיול כולל הליכות רבות, אינו מיועד בהכרח למיטיבי לכת אך דורש כושר סביר שמאפשר הליכה של מספר שעות ואהבה להליכות בטבע. הטיול נעשה בתנאים טובים ונוחים אך כולל נסיעות רבות והגעה לאזורים בהם קיימות תשתיות פחות מודרניות ביחס למסלול הטיול הסטנדרטי. הטיול סוקר נושאים היסטוריים, נופים וטבע ועובר בין 3 מדינות.
קבוצה וצוות: 12 מטיילים ומדריך ישראלי מצוות "אקו".
מחיר הטיסות הבינלאומיות והפנימיות בטיול לדרום אפריקה מבוסס על מחיר קבוצתי כפי שנתקבל מחברות התעופה בעת הזמנת הטיול. המחיר הקבוצתי מובטח לנרשמים לטיול עד 90 יום לפני מועד היציאה. מטיילים שירשמו לטיול בטווח של 89 ימים לפני היציאה ופחות, ייתכן וייאלצו לרכוש כרטיסי טיסה במחירים יקרים יותר, בהתאם לזמינות הטיסות ועלות הכרטיסים בעת ההרשמה בפועל. מומלץ להקדים ולהירשם על מנת לשמור על מחירי הטיסות הקבוצתיות.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים. למרות שאנו מתכוונים לדבוק במסלולי הטיול שפורסמו, חשוב להבין כי עלולים לחול שינויים. אפריקה אינה ניתנת לחיזוי ומשתנים רבים עשויים לדרוש שינויים במסלול הטיול. אם אנו נאלצים לבצע שינוי בסיור, אנו נוודא כי אנו עדיין מספקים חוויה דומה עם אותו ערך. אנו כמובן נודיע בהקדם על כל שינוי אם יהיה כזה.
נוסעים המגיעים ממדינות אחרות ביבשת אפריקה יתבקשו להציג פנקס חיסונים המעיד על חיסון קדחת צהובה.
החל מה 1 באוקטובר 2014 ילדים הנוסעים אל ומדרום אפריקה יתבקשו להציג תעודת לידה בשפה האנגלית. ילדים חייבים להיות מלווים ע"י הוריהם או אפוטרופוס חוקי המחזיק מסמכים מתאימים. (אנא פנו אלינו למידע נוסף בנושא).
ניתן להיכנס לדרום אפריקה רק עם דרכון קריא ע"י מכונות. כלומר ללא הארכות או שינויי שם ידניים. (משמע רק דרכון בתוקף ל- 10 שנים, דרכונים שהופקו ל - 5 שנים או פחות עם הארכות לא יורשו להיכנס)
דרכון - עליו להיות בתוקף לפחות 6 חודשים מיום החזרה לארץ. כמו כן חשוב לציין כי רשויות ההגירה מחייבות שלושה דפים ריקים בדרכון לפחות, בדפים לאשרות. ללא 3 דפים אלה, הרשויות אינן מתירות כניסה למדינה. על כן יש לוודא שבדרכונכם יש 3 דפים ריקים לפחות.
נוסע/ת המגיע לאחת מנקודות ביקורת הגבולות – (אוויר, יבשה וים) כשתוקף דרכונו הוארך במדבקת הארכה – תימנע כניסתו לתחומי דרום אפריקה ובאותו מעמד יוחזר למדינת המוצא.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

הודו – המקדשים הארוטיים בקהג'ורהו

דווקא בהודו, שתושביה ידועים בצניעותם, שוכנת אטרקציה תיירותית ייחודית וסנסציונית – עיירה ובה מתחם מקדשים המעוטר בפסלי […]

ציד קרנפים באפריקה

בתחילת המאה ה-19 חיו באפריקה כ-500,000 קרנפים. כיום, לאחר שנים של השמדה יסודית, נותרו בקושי 7,000, שזה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול ייחודי אל דרום יבשת אפריקה בקבוצה קטנה

טיולי תרבות וטבע

טבע, תרבויות ונופים קסומים בדרוא"פ, אסוואטיני ולסות'ו | 20 יום

הדפיסו שלחו שתפו