טיולי משפחות צילום: איתי שני

מסע ספארי לשמורותיה הגדולות של טנזניה בעונת ההמלטות

טיולי תרבות וטבע

כולל לילה במישורי ההמלטות באזור הנדוטו ושני לילות בשמורת הסרנגטי | 9 ימים

הדפיסו שלחו שתפו
טיול ספארי לטנזניה, אל מיטב השמורות בטנזניה, אל מרחבי הסוואנות של מישורי הסרנגטי ואזור הנדוטו ואל לוע הר הגעש הכבוי הנגורונגורו. זהו ביתם של עדרי הבר הגדולים: מיליוני גנו, מאות אלפי זברות, רבבות אנטילופות, צבאים ושפע טורפים הדולקים אחריהם. זוהי עונת ההמלטות של עדרי הגנו  – עונה בה עדרים עצומים אלו כמעט ומכפילים עצמם בפרק זמן קצר מאוד בשנה. מלבד מראות הטבע עוצרי הנשימה טיולנו לטנזניה פותח בפני הנוסע עולם אנושי עתיק, אשר הולך ונעלם; נבקר את שבטי ההדזבה והדטוגה החיים באזור אגם אייסי וכן את נבקר בביתם של שבט המסאי, הרועים את עדרי הבקר על רקע נופה הפסטורלי של טנזניה.

מסלול הטיול

יום 1

מתל אביב לשמורת טרנגירה

נצא בטיסת לילה דרך אדיס אבבה וננחת בשדה התעופה קילימנג'רו בארושה, העיר המרכזית בצפון טנזניה בשעות הצהריים המוקדמות. מהשדה ניאסף על ידי רכבי הספארי ונמשיך מיד לעבר שמורת טרנגירה (Tarangire National Park), בה ניתן למצוא עדרי פילים, זברות, באפלו, זאבים ועוד. השמורה נחשבת לבעלת אחד מריכוזי העופות הגדולים בעולם, עם למעלה מ–400 סוגי עופות המקננים בה. לינה באזור טרנגירה.

 

יום 2

ספארי בשמורות טרנגירה ומניירה

נקדיש את שעות הבוקר לספארי בשמורת טרנגירה – עדרי פילים, עצי באובב ונהר אחד שהינו עורק החיים של השמורה – מקנים לשמורת טרנגירה את ייחודה. בהמשך היום נמשיך צפונה אל שמורת אגם הסודה מניירה (Manyara NP), אחד מאגמי הבקע הסורי אפריקאי העובר בטנזניה. נתחיל בחלקה הדרומי של השמורה ונמשיך לטיול ספארי ברחבי השמורה המשופעת ביער צפוף, קופים מקפצים והיפופוטמים הרובצים סמוך לשפת האגם. לינה באזור מניירה.

ימים 3-4

מישורי הסרנגטי הנרחבים של צפון טנזניה

זהו לב הטיול לטנזניה. בבוקר נעלה אל רמות הנגורונגורו ונמשיך לכיוון הסרנגטי (Serengeti), "המישורים האינסופיים" בסוואהילית. בדרך נבקר במנייטה מסאית (כפר מסורתי של שבט מסאי) ומשם נמשיך לביקור בערוץ אולדובאי, בו התגלו ע"י הזוג מרי ולואיס ליקי, ממצאים רבים המעידים על מוצא האדם וההליכה בגו זקוף – ערש התפתחות האנושות. נמשיך לשמורת הסרנגטי הענקית, השמורה השנייה בגודלה בטנזניה. שטח השמורה כמעט כגודל מדינת ישראל וחיים בה ג'ירפות, פילים, אנטילופות וכל הטורפים למיניהם. בשטח השמורה מתקיימת נדידת בעלי החיים הטבעית האחרונה בעולם, כאשר עדרים שלמים של גנו וזברות נודדים בתוך השמורה. אחר הצהריים וכל היום הבא יוקדשו לסיורי ספארי בשמורה הייחודית הזו של טנזניה. ניסע במישורי העשב האינסופיים בהם חיים כל בעלי החיים המאפיינים את הסוואנה האפריקאית של טנזניה. לינה בשני הלילות בלב שמורת הסרנגטי.

יום 5

מישורי ההמלטות באזור הנדוטו והמשך אל המישורים האינסופיים של שמורת הסרנגטי

הבוקר נעזוב את שמורת הסרנגטי ונצא תוך כדי נסיעת ספארי לכיוון מישורי הנדוטו. עם ההגעה ארוחת צהריים בלודג' ונצא לספארי באזור הנדוטו (Ndutu area) – אזור זה נחשב לאזור האולטימטיבי לספארי וללינה בעונת ההמלטות ואותו נחקור היום תוך כדי נסיעות ספארי בתקופה מופלאה זו אשר נחשבת לעונה בה עדרי הגנו מכפילים את גודלם ומושכים בעקבותיהם טורפים רבים. אחד ממאפייניו הבולטים של אזור הנדוטו הוא הנופים היפיפיים של עצי השיטה המוקפים במישורים אינסופיים של עשב נמוך. בשטח זה נמצא גם אגם נדוטו – אחד מאגמי הסודה הממוקמים לאורך השקע האפריקאי ובתקופות מסוימות בשנה ניתן לראות בו חצייה של עדרי גנו המלווים גם בזברות ובצבאי תומסון. לינה בלודג' אוהלים מפנק במרכז אזור הנדוטו.

יום 6

פנינת הטיול לטנזניה - מכתש הנגורונגורו וחיות הבר

הבוקר נצא אל עבר מכתש הנגורונגורו, הינו חלק מאתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו, ומהווה את אחת האטרקציות היפות של צפון טנזניה. המכתש (קלדרה) נוצר לפני כ-2-3 מיליון שנה עקב התמוטטות הר געש, ומהווה סביבת מגורים טבעית לחיות בר שונות. נרד בג'יפים אל קרקעית הלוע, לספארי עשיר ומפגש עם חיות הבר של אפריקה. במשך כחצי יום טיול נשהה במכתש המפורסם, בסיום הסיור נעלה מהמכתש ונמשיך לכיוון אגם אייסי (Lake Eyasi) ללינה בלודג' בסמוך לאגם, לא רחוק מהשבטים אותם נבקש להכיר.

 

יום 7

שבטי ההדזבה והדטוגה

בשעות הבוקר המוקדמות נתלווה לבני שבט ההדזבה (Hadzabe), מאחרוני השבטים הנוודים של טנזניה. זהו שבט ציידים-לקטים, שחי בגבעות הסמוכות לאגם אייסי ומבחינה אנתרופולוגית משתייך לשבטי הבושמנים של טנזניה. נבקר במנייטה של השבט, ואף נוכל להתלוות אל הגברים לציד או לראות את נשות השבט מלקטות. בהמשך היום נבקר גם את שבט הדטוגה (Datoga), החי באזור האגם. במקור היה זה שבט נוודים, אך כיום נוטים אנשיו לעסוק בחקלאות, רעיית בקר ועבודות מלאכה מרשימות, אשר ניתן לראות מעטרות את נשות השבט. בסיום היום נמשיך ללינה באזור קראטו.

ימים 8-9

קראטו - ארושה – חזרה ארצה

נצא בנסיעה לעבר ארושה ונבקר בשוק או בית ספר מקומי, לאחר ארוחת הצהריים נמשיך לנמל התעופה אשר בארושה. נשוב על עקבותינו, דרך אדיס אבבה ארצה. נחיתה בארץ בשעות הבוקר המוקדמות מאד אור ליום התשיעי.

  • המסלול הארוך והמקיף ביותר בעונת ההמלטות
  • יציאה במהלך חודש פברואר בשיא עונת ההמלטות
  • לינה ליד חוף אגם אייסי, המאפשרת לנו ביקור אצל שבט ההדזבה (Hadzabe) החל משעות הבוקר המוקדמות והפעילות, בהן נוכל להתוודע לחייהם המסקרנים של בני השבט ולצפות בכישוריהם המרשימים כציידים-לקטים בצורה אותנטית.
  • נסיעה ברכבי טויוטה לנדקרוזר ארוכים ומרווחים - ג'יפים 4X4 בעלי גג נפתח המיוחד לטיולי ספארי.
  • לילה במישורי ההמלטות באזור הנדוטו ושני לילות בשמורת הסרנגטי.
  • ערכת מכשירי קשר איכותיים בכל רכב ספארי לקשר רציף בין רכבי הספארי, המטיילים והמדריך.
  • מקסימום 3 רכבים.
  • למעוניינים קיימת אפשרות הארכה לנופש בזנזיבר.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

חודש משוער לצאת הטיול הבא:
פברואר 2025

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסה בינלאומית בחברת אתיופיאן איירליינס.
כניסות לכל האתרים וסיורים, כמפורט במסלול הטיול.
תחבורה: נסיעה ברכבי ספארי - ג'יפים 4X4 עם גג נפתח מיוחד לספארי, בין 5 ל- 7 מטיילים לרכב. נהגים-מדריכים מקומיים.
לינה: במהלך ימי הספארי נלון בלודג'ים אפריקאיים ובלודג' אוהלים ברמת תיירות גבוהה בלב השמורות.
לודג' (Lodge) – מלון בחיק הטבע האפריקאי אשר מותאם לסביבה ומתמזג עם הנוף סביבו, המבנים ברובם בני קומה אחת או שתיים והחדרים מרווחים ומכילים את כל השירותים והאביזרים המוכרים מבתי מלון מערביים, שירותים ומקלחות צמודים ולרוב גם מרפסת שמשקיפה לנוף סביב.
לודג' אוהלים (Tented Lodge/Camp) – אוהל מרווח, לעיתים חלקו מבנה קבוע ולעיתים כולו עשוי מקנבס, כאשר תכולת החדר ואבזורו זהה לחדר בלודג' כולל מקלחות ושירותים צמודים ומים חמים. לינה בלודג' אוהלים מספקת חווית ספארי אפריקאי ייחודית וקרובה לטבע בו בזמן שנהנים מכל הנוחיות שיש לאוהלים אלה להציע.
כלכלה: ארוחות מלאות (חלק מהארוחות הצהריים ארוחות ארוזות) לאורך כל טיול הספארי.
קבוצה וצוות: 20-12 מטיילים, נהגים-מדריכים מקומיים ומדריכ/ה ישראלי/ת מצוות אקו טיולי שטח.
מדריך ישראלי מצוות אקו טיולי שטח – ד"ר יהודה אריאלי.
דמי רישום וטיפול.
מיסי נמל.
תשר לנותני שירותים מקומיים.
אשרת כניסה לטנזניה.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.

לתשומת ליבכם

מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
מחיר הטיול נכון ליום פרסום הטיול, במידה וחברת התעופה אתיופיאן איירליינס תשנה את מועדי הטיסות ו/או תעלה את מחירן, ישתנה מחיר הטיול בהתאם לתוספת.
מחיר הטיול תלוי בין השאר במחירי הכניסה לשמורות הטבע, שנקבע על פי המחירים הרשמיים אותם מפרסמת ממשלת טנזניה. במידה ויועלו מחירי הכניסה יותאם מחיר הטיול בהתאם.
במידה ויחול שינוי במחיר האשרה יותאם מחיר הטיול בהתאם.
אופי הטיול: טיול בדגש על נושאים זואולוגיים, תרבותיים ומעולם הטבע. מפגש עם חיות באזור המחייה הטבעי שלהן, ומפגש מרתק עם שבטים. הטיול מותאם למשפחות וליחידים, ומבוסס על נסיעה ברכבי ספארי מיוחדים עם גג נפתח לתצפיות.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים. חובה להתחסן כנגד קדחת צהובה (!). אנו ממליצים לפנות למרפאתו של פרופסור שוורץ בבית חולים תל השומר.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים.
אקו אינה יכולה להתחייב לתנאי מזג אוויר אופטימאליים. טנזניה היא מדינה משוונית (הממוקמת על קו המשווה), כך שייתכן גשם אף בעונות המוגדרות יבשות. בדרך כלל בבקרים ובערבים קר, ובמהלך היום נעים עד חם.
חברת אתיופיאן איירליינס אינה מאפשרת הושבה מראש (אף לא מטעמים רפואיים), על כן לא נוכל לארגן הושבה בהתאם לבקשה מוקדמת. בהתאם, כל המעוניינים לשבת במקום ספציפי ו/או עם בני זוג מסוימים, אנו ממליצים להגיע לצ'ק אין מוקדם מהרגיל על מנת לתאם את הושבתכם בהתאם לרצונכם.
לצורך קבלת ויזה לטנזניה יש לוודא כי ישנם לפחות 2 עמודים ריקים בדרכון וכי הדרכון בתוקף לפחות לחצי שנה מיום הכניסה לטנזניה.
מדריך הטיול: ד"ר יהודה אריאלי. דוקטור בזואולוגיה ופיסיולוגיה. אוהב טבע ואדם. בעברו מורה לביולוגיה, מחנך בתיכון וחטיבת ביניים ומרצה באוניברסיטה העברית. בשנים האחרונות חוקר פיסיולוגיה של האדם בים במכון לרפואה ימית של חייל הים. בעל וותק רב בהדרכה למזרח אפריקה וכן ירדן, מרוקו, קרואטיה וסלובניה.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מה נשתנתה טנזניה מקניה?

מה משותף לכל האנשים שרוצים לצאת למסע ספארי מאורגן באפריקה? משיכה לחיות ולטבע. ומה עוד? שהם עומדים […]

הנדידה הגדולה בטנזניה

לשונות של אש נשלחו אל תוך יריעות הברזנט העצומות והכדור עצום הממדים התנפח ומילא את חלל האוויר. […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

מסע ספארי לשמורותיה הגדולות של טנזניה בעונת ההמלטות

טיולי תרבות וטבע

כולל לילה במישורי ההמלטות באזור הנדוטו ושני לילות בשמורת הסרנגטי | 9 ימים

הדפיסו שלחו שתפו