טיול למרוקו

טיול למרוקו בדגש פסטיבל אסווירה

טיולי תרבות וטבע

ממרגלות הרי האטלס ועד לחופי האוקינוס האטלנטי | 8 ימים

הדפיסו שלחו שתפו

טיול למרוקו מאפשר הצצה מרתקת אל תושביה בערים ובכפרים ומפגש בנופים מדהימים של הרים ומדבריות. טיולנו מוקדש לפסטיבל הגנאווה (Gnaoua) המתרחש מדי שנה בעיירת החוף אסווירה המושך אליו כ -500,000 מבקרים. מרוקו הינה מוקד מוזיקת גנאווה, מאז המאה ה-12 עת הגיעה האימפריה המרוקאית עד לממלכת גאנה הקדומה וטימבקטו, המושג גנאווה מתייחס במרוקאית לאנשים שחורים, המושג "אנשים שחורים" הוא הפרוש הברברי המילולי של המילה גנאווה שהוא צבע עור כהה או שחור. לחברת העבדים השחורים לשעבר שהשתקעו בדרום מרוקו יש מסדר – מסדר הגנאווה ולו מסורת מוסיקלית עתיקה. הם פתחו את המוסיקה שלהם (המביאה לידי טראנס) כחלק מהפולחן המוסלמי – צופי שלהם (הדרדבה). הפסטיבל ממחיש פעם בחיים את מפגשם של אפריקה הערבית ודרום-סהרה עם שילוב מרהיב של קסמים אפריקאים וטקסים אסלאמיים.
במהלך הטיול נבקר גם בערים החשובות מרקש וקזבלנקה, נישן במלונות טובים, חלקם אותנטיים ומיוחדים, נטעם מן המאכלים האופייניים  ונערוך טיולים שונים ומגוונים ונלמד להכיר את המגוון האותנטי בממלכה  הקדומה.

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב – מרקש למרגלות הרי האטלס

נמריא מתל אביב בטיסת בוקר דרך יעד ביניים באירופה למרקש (Marrakech) ננחת בשעות הצהריים בעיר השוכנת למרגלות ערי האטלס והמכונה העיר האדומה בזכות צבעם השולט של הבניינים בעיר. נצא לסיור ראשוני בעיר שוקקת החיים ונפגוש בפעם הראשונה את התושבים הברברים המאפיינים את העיר. נגיע לקראת ערב למלוננו ללינה וארוחת ערב.

יום 2

מרקש – הלב הפועם של מרוקו

את יומנו נקדיש למרקש, עיר מדברית בדרום מערב מרוקו, המכונה "עיר האלוהים" ומקורה מן השפה הברברית. נצא לסיור מקיף במבוך הסמטאות בעיר העתיקה וברובע היהודי. נקדיש זמן לכיכר ג'מע אל פנה, על שפע השווקים והדוכנים, הרוכלים, מספרי הסיפורים ומגידי העתידות שבה. נמשיך ונשלב בסיור אתרים ייחודיים כגון; הגנים הכחולים של ז'רדן מז'ורל, מדרסת אבן יוסוף, הקסדריה – רובע הנפחים ועוד. נצא לארוחת ערב בעיר ונחזור ללינה למלוננו מאמש.

יום 3

מרקש – מפלי אוזוד - מרקש

הבוקר ניסע לטייל לעבר אתר טבע מרהיב בשולי האטלס התיכון, מפלי אוזוד (Cascades d'Ouzoud) הגבוהים והיפים ביותר במרוקו. המפלים נמצאים במקום בו חוברים האטלס הגבוה והאטלס התיכון, גובהם כ- 110 מ' ובעונת האביב הם שופעים במים. אנו נטייל בין הבריכות והמפלים, בין כרמי הזיתים וטחנות קמח המונעות מכוח המים. בשעות הצהרים נתארח לארוחת צהרים במסעדה מול המפלים. לקראת אחה"צ נעשה דרכנו חזרה אל מרקש לארוחת ערב ולינה.

יום 4

טיול ג'יפים לכפר אימליל ואל כפרים ברברים בהרי אטלס הגבוה

נשכים קום ונערוך סיור בוקר בעמק אוריגן. לאחר מכן נסע בג'יפים לטיול אל לב ליבו של האטלס הגבוה, לאזורים של הכפרים הברברים המסורתיים והפחות מתויירים. נבקר בכפר הברברי המסורתי אימליל (Imlil), נטייל על גבי פרדות ונגיע לביקור בכפרים ברברים נוספים דרך נוף הרים ייחודי. נמשיך בג'יפים ונחצה שני רכסים מקומיים מהם נוכל לראות את פסגות הרי האטלס הגבוה. אחר הצהריים המאוחרות נגיע למלון בשיפולי הרי האטלס ללינה.

ימים 5-6

עמק אוריגאן - אסווירה עיירת החוף האטלנטי – פסטיבל הגנאווה

בשעות הבוקר נצא אל עבר רצועת החוף האטלנטי לעיירה אסווירה (Essaouira), היא מוגדור היהודית אשר נבנתה בהשפעה צרפתית, נטייל בין הסמטאות היפות, נראה את בעלי המלאכה ונבקר בנמל היפה של העיר. היום יחלו אירועי פסטיבל הגנאווה (Gnawa או Gnaoua) הפסטיבל עוסק בז'אנר מוזיקה ייחודי שמקורו בטקסים דתיים אסלאמיים אפריקאים. באופן מסורתי הוא משלב שירה עם מוסיקה וריקודים ומחובר למקצב התפילה. מכיוון שהז'אנר מקורו באפריקה שמדרום לסהרה, מילות השירים קשורות בדרך כלל לסבל הכולל עקירה והתעללות עוד מימי העבדים השחורים. אנו נחווה במשך יומיים באסווירה את המקצב המיוחד, השירה והתהלוכות הצבעוניות.ארוחת ערב ולינה באסווירה.

יום 7

יום טיול בערי החוף האטלנטי ספי, אל ג'דידה וקזבלנקה

מאסווירה נמשיך בנסיעה לאורך חוף האוקיינוס האטלנטי. בערי החוף נותרו מבצרים, חומות ומפעלי בניה מרשימים מימי שלטון הפורטוגזי באיזור, קהילות יהודיות שגשגו והותירו אחריהן בתי כנסת, בתי קברות ועוד סממנים יהודיים. נעצור בעיר הנמל והדייגים ספי (Safi) בה נבקר במרכז הקדרות המרשים. נמשיך לסיור בעיר אל ג'דידה (החדשה) שגם בה נותר מבצר עתיק מרשים, על חומותיו, נמל הדייגים שבו, מפעל מים כביר. נשוטט בסמטאות הציוריות. לקראת ערב נגיע לעיר הגדולה קזבלנקה (Casablanca). לינה בקזבלנקה.

יום 8

קזבלנקה – תל אביב

קזבלנקה המכונה "העיר הלבנה" על שם בתיה הלבנים, משמשת כמרכז המסחרי של מרוקו. נבקר במסגד חסאן ה-2 המפורסם והגדול, בטיילת ובשכונות החדשות והמפוארות של קזבלנקה, משם נמשיך לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.

  • טיול ג'יפים לכפרי הברברים בהרי האטלס הגבוה כולל ארוחת צהריים מסורתית
  • מרקש הלב הפועם- 2 ימים מלאים
  • פסטיבל הגנאווה השנתי באסווירה - חוויה חד פעמית
  • יום טיול בערי החוף האטלנטי
  • ליווי צמוד של ממוחה למוזיקת עולם – דובי לנץ
  • טיול קצר, תמציתי וקולע של מרוקו במיטבה

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת חדר ליחיד: 370 $

  • נחיתה ביום 9 לאחר חצות ולכן יש לעשות ביטוח ל- 9 ימים. ניתן לקבל הצעה לביטוח הטיול דרך סוכן ביטוח שמציע הטבות ללקוחותינו – 3 חודשים טרם היציאה
  • ניתן להתחיל את התשלומים קודם ולפרוס ליותר תשלומים


דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות: עם חברת התעופה טורקיש איירליינס (דרך איסטנבול)
לינה: מלונות מדרגת תיירות טובה, בחדרים לשניים עם מקלחות ושירותים צמודים
***מלונות דרגה ראשונה באזורי הטיול הזה אינם תואמים לסטנדרט של מלונות 4/5 כוכבים במדינה מערבית והם בעלי אופי פשוט יותר מן המקובל. יש לקחת זאת בחשבון כחלק מתנאי הטיול.
תחבורה: אוטובוס תיירים ממוזג ונוח
כלכלה: חצי פנסיון לאורך כל הטיול
הופעת פולקלור מקומית: הופעות מוסיקה בימי הפסטיבל
קבוצה וצוות: קבוצה קטנה 15-26 מטיילים
מדריך ישראלי: יוביל את הטיול בעזרת צוות מקומי היכן שנדרש
דמי כניסה וסיורים באתרים: כמפורט בתכנית
בקבוק מים מינרליים לאדם, ליום
מיסים מקומיים
תשר לנותני שירות מקומיים
שירותי סבלות
דמי רישום וטיפול
מפגש קבוצה
ויזה קבוצתית –חובה לוודא בעת הרישום כי הדרכון בתוקף

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח בריאות (וביטוח ביטול) וביטוח מטען וציוד צילום
ארוחות צהריים
שתייה בארוחות/משקאות אלכוהוליים
הוצאות בעלות אופי אישי (כביסה, טלפונים, ארוחות נוספות וכד')

לתשומת לבכם

אופי הטיול: מסע בין עבר להווה המשלב נופים מגוונים, הרים, ואדיות, מדברים ותרבות מרתקת תוך הכרת הקשר היהודי למרוקו.
מועד הטיול נקבע בהתאם למועד הפסטיבל הידוע- עשויים לחול שינויים בהתאם למדיניות המארגנים במרוקו אשר אינה בשליטתנו
רמת בתי המלון, הכבישים ושירותי התיירות, אינה תואמת את הסטנדרט המערבי. אנו משתדלים לספק את השירותים הטובים בנמצא ויש לקחת זאת בחשבון כחלק מתנאי הטיול
למידע בריאותי על הטיול, יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים
מזג האוויר בתקופה זו עלול להיות בלתי צפוי, עם גשמים ועקב כך, ייתכן ונידרש לבצע שינויים במסלול הטיול המתוכנן. במידת הצורך מדריך הטיול יידע למצוא את האלטרנטיבה הראויה ביותר לטובת ורווחת הנוסעים. התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים באתרים.
מאז שנת 2000 מרוקו נמצאת ברשימת המדינות שנמצאות תחת אזהרות מסע של משרד החוץ והמטה ללוחמה בטרור.
לצורך הוצאת האשרה נבקשכם לשלוח למשרדינו צילום דרכון עדכני (בתוקף של חצי שנה ומעלה מיום החזרה לארץ) מחיר הויזה כלול במחיר הטיול.
יובהר כי המחירים הנקובים לעיל נכונים ליום ההרשמה. במידה ותחול עלייה הגבוהה מ -3% בשערי המטבע, במיסי הנמל או במיס הדלק יעודכנו מחירי הטיול בהתאם ותחול התוספת על הנוסע.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו טיולי שטח".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

העצמת נשים במרוקו

זכויותיהן של נשות מרוקו עברו תהפוכות רבות לאורך תקופות שונות, מהתקופה הטרום-איסלאמית ועד היום. כיום, מעמד האישה […]

וולוביליס – הפרח הרומאי של מרוקו

בעמק פסטורלי בין כרמי זיתים ושדות חקלאיים, כ-30 ק"מ צפונית לעיר מקנס שבמרוקו, מתנשאים לתפארת שרידיה של […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול למרוקו בדגש פסטיבל אסווירה

טיולי תרבות וטבע

ממרגלות הרי האטלס ועד לחופי האוקינוס האטלנטי | 8 ימים

הדפיסו שלחו שתפו