טיול לנמיביה דרך רצועת קפריבי אל בוצוואנה ומפלי ויקטוריה בזימבבוואה

טיולי תרבות וטבע

מסע בדרום יבשת אפריקה, כולל שמורת צ'ובה משולב קמפינג/לודג'ים בהדרכת בן קציר | 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול לנמיביה דרך רצועת קפריבי אל שמורת צ'ובה בבוצוואנה ומפלי ויקטוריה בזימבבווה, אל מרחבי דרום יבשת אפריקה, פותח בפני המטייל מרחבים ריקים ופראיים הנמצאים הרחק מן ההמון הסואן.

המסלול עובר במרחבי הטבע של אפריקה הדרומית - נמיביה ובה דיונות החול הגבוהות שבשמורת נמיב, שמורת הטבע אתושה עם שפע בעלי חיים ליד בורות המים, קבוצות אתניות מרתקות ורצועת קפריבי אשר נשלחת מערבה מהפינה הצפון מזרחית של נמיביה ומרגישה מרוחקת משאר המדינה כפי שהיא נראית על המפה. ארבעה מהנהרות המרשימים ביותר בדרום אפריקה (הקאוואנגו, הצ'ובה, הזמבזי והקוואנדו) חולפים על פני האזור בנקודות שונות, מה שהופך את הקפריבי לנווה מדבר ירוק ובתולי. נמשיך דרך שמורת צ'ובה בבוצוואנה על שפע עדרי הפילים בה ועד לזימבבואה ומפלי ויקטוריה, הגועשים על פני נהר הזמבזי.

טיול לנמיביה כולל רצועת קפריבי, בוצוואנה ומפלי ויקטוריה הוא מסע שטח במשאית ספארי בעלת עבירות גבוהה בדרכים הארוכות החוצות את יבשת אפריקה, לינה בתנאים משולבים של לודג'ים/גסטהאוסים ושישה לילות בתנאי קמפינג נוחים ומסודרים בחיק הטבע.

מסלול הטיול

יום 1

טיסה והגעה אל ווינדהוק, בירת נמיביה

נצא בטיסת לילה דרך אדיס אבבה אל ווינדהוק (Windhoek) בירת נמיביה, אליה נגיע בשעות הצהרים. לאחר התארגנות במלון נצא לטיול רגלי במרכז העיר. לינה במלון בווינדהוק.

ימים 2-3

סוסוסוולי ומדבר נמיב

טיולנו בדרום יבשת אפריקה מתחיל בנסיעה דרומה מעיר הבירה לעבר שמורת נמיב- נאוקלופט (Namib Naukluft), מדבר חול עצום עם דיונות מהגבוהות והיפות בעולם. נבקר באתרים מגוונים בהם סוסוסוולי (Sossusvlei) ודדוולי (Deadvlei) ונצפה בדיונות הקסומות המחליפות גוונים במהלך היום תוך כדי סיורים ברכב וברגל. לינת קמפינג 2 לילות בקניון ססריאם (Sesriam).

יום 4

אל פליקן פוינט והעיירה הציוורית סוואקופמונד

ניסע דרך קניון קוויסב (Kuiseb) ומדבר נמיב לעבר נווה המדבר הציורי סווקופמונד (Swakopmund) השוכן לחופו של האוקיינוס האטלנטי. בדרכנו נבקר במפרץ וולביס (Walvis bay) "מפרץ הלווייתנים", שהוא הנמל הטבעי היחיד לחופה של נמיביה וידוע במימיו העמוקים. נהנה ממראות הלגונה ביי ועופות המים הרבים באזור ונבקר במפעלי זיקוק המלח ליד וולביס ביי. נמשיך בסיור עם רכבי 4X4 אל מגדלור פליקן פוינט המפורסם כאשר אנחנו נוסעים לאורך שטח חולי וצר, המפריד בין הלגונה הרגועה והאוקיינוס ​​האטלנטי האדיר. ספינה טרופה מספרת את סיפורם של קרבות אבודים נגד האוקיינוס. נחזה בבעלי החיים המאפיינים את האזור – מושבה אדירה של כלבי ים (Cap Fur seals), שקנאים, פלמינגו, שחפים וחיות בר אחרות. לאחר מכן נמשיך בנסיעה לסוואקופמונד ונצא לטיול רגלי בעיר האפריקנית הנושאת אופי אירופאי וניחוח באוורי מיוחד. לינה בסווקופמונד.

יום 5

דמארלנד, הימבה וציורי בושמנים

בבוקר נצא צפונה אל טווייפלפונטיין (Twyfelfontein), אתר מורשת עולמית המכיל את המגוון הגדול ביותר באפריקה של חריטות וציורי סלע. האתר אשר נמצא בשטח בני שבט הדמארה (Damara) היה מאוכלס כבר לפני אלפי שנים – תחילה על ידי שבטי ציידים-לקטים ומאוחר יותר על ידי שבטי רועים – אשר השתמשו בו למטרות פולחן וטקסים רוחניים והותירו אחריהם אלפי חריטות סלע ומספר ציורי סלע אשר גילם של חלקם נאמד באלפי שנים. נבקר בכפר של בני ההימבה (Himba), שבט של רועים-נוודים המשמרים את אורח חייהם המסורתי, ובשפת המקומיים פירוש שמם הוא "אלה ששרים". נבקר בכפרים של בני השבט, נפגוש את האנשים, נכיר את אורח החיים המיוחד שלהם וניהנה מהטבע הבראשיתי. לינה באזור טוויפלפונטיין.

ימים 6-7

שמורת הטבע אטושה

נמשיך אל שמורת הטבע אטושה (Etosha National Park), אחת משמורות הטבע הגדולות באפריקה. פירוש שמה הוא "מקום המים היבשים". במרכזה נמצאת מלֵחת אטושה (Etosha Pan), ובשוליה בורות מים המושכים אליהם בעלי חיים רבים, הבאים להרוות את צימאונם, ביניהם פילים, אריות, קרנפים, ברדלסים ומאות רבות של מיני ציפורים. נצא לסיורים רכובים ברחבי השמורה וניהנה מתצפיות על בורות המים המשמשים מוקד משיכה לחיות הבר. נלון בשני מוקדים שונים בתוך השמורה על מנת לחוות ממגוון אזוריה. לינת קמפינג בתוך השמורה.

יום 8

אל גרוטפונטיין ומפגש עם בני הסאן

נעזוב את שמורת אתושה בשעות הבוקר ונמשיך לכיוון Grashoek למפגש עם בני קבוצת הסאן (San- הידועים בכינויים 'בושמנים'); אנשים קטני קומה וקמוטי עור, אלופי ההישרדות המדברית, החיים בהרמוניה עם הטבע ומבקשים סליחה מכל חיה שנאלצו לקפד את חייה. נבקר במחנה אנשי השבט ונלמד על אורחות חייהם ודרכי ההישרדות העתיקות שלהם בטבע. לינה באזור גרוטפונטיין (Grootfontein).

יום 9

רצועת קפריבי ושמורת מהנגו

ניסע צפונה לעבר הגבול עם אנגולה וניכנס לאזור רצועת קפריבי (Caprivi strip);  בעוד נופי נמיביה ידועים כצחיחים, רצועת קפריבי (שהיום נקראת חבל זמבזי Zambezi Region) הינה אזור ירוק ופורה, מאופיינת בשלושה נהרות רב שנתיים – קוואנגו (Kavango), קוואנדו (Kwando) והזמבזי (Zambezi) ועושר של בעלי חיים. נקים מחנה על גדות נהר הקוואנגו, ממנו נוכל לשמוע את ההיפופוטמים בקרבת מקום. במהלך אחר הצהריים נבקר בשמורת מהנגו (Mahango game reserve), נצא לספארי אחר צהריים וננסה לאתר בעלי חיים מקומיים בניהם תנינים, פילים, היפופוטמים ואנטילופות נדירות כמו סייבל, רואן, וסיטטונגה. בדרכנו נעצור לביקור גם במפלי פופה (Popa falls) – שהם בעצם יותר סידרה של מפלים (rapids) אבל הוא ממוקם באזור של יופי טבעי יוצא דופן. מסלול הנהר מופרע לפתע על ידי סלעים היוצרים מפל בגובה 4 מטר, לפני שהנהר נכנס לבוצוואנה ולדלתא האוקוונגו (Okavango Delta).

יום 10

שמורת קוואנדו

שמורת קוואנדו (Kwando Game Park) ממוקמת בגדה המערבית של נהר קוואנדו ברצועת קפריבי. הפארק הוא חלק מהפארק הלאומי בוואבוואטה (Bwabwata) וגודלו 1280 קמ"ר. אזור הליבה של הקוואנדו הוא ביתם של פילים רבים, באפלו, היפופוטמים, תנינים וגם גן עדן של ציפורים. נהנה מאחר הצהריים בשיוט נינוח במורד נהר קוואנדו ומעולם החי והצומח שסביבו. לינת קמפינג באזור השמורה.

ימים 11-12

שמורת צ'ובה בבוצוואנה

בין אם מגיעים בדרך האוויר או היבשה, ההצצה הראשונה אל הנהר – עמוק ומסנוור בשטח החולי – תמיד עוצרת נשימה. נראה כמו סרט מבריק, כחול כזנב טווס, המתפתל דרך העיר הקטנה קאסאנה (Kasane) ואל תוך אזור הטבע הפראי של הפארק הלאומי של צ'ובה (Chobe NP). ללא ספק אחד הנהרות היפים ביותר של אפריקה, צ'ובה תומך במגוון וריכוז של חיות בר אשר לא ניתן להשוות לכל מקום אחר במדינה. נוסד בשנת 1968, הפארק מכסה כ 11,700 קמ"ר וכולל בשטחו ערוצי מים, ביצות ויערות כאשר נהר צ'ובה יוצר את גבולו הצפוני. בשטח העצום הזה מצויים שפע של בעלי חיים ומאות היפופוטמים הרובצים בשעות הקרירות על גדותיו ו"משתזפים" בחום. ביניהם מסתובבים עופות מים רבים כגון אנפות, כפנים וברווזים, והענקים הרובצים אינם מתייחסים אליהם כלל. עדרי פילים יורדים לרחוץ במים ולשתות מהם, ואנטילופות שונות רועות בעשב שלחוף הנהר. נגלה את השמורה בספארי מרתק ברכב ובשייט. לינה בקסאנה.

יום 13

מפלי ויקטוריה בזימבבווה

בסיום טיולנו בנמיביה ובוצוואנה נעבור את הגבול לזימבבווה (Zimbabwe) ונגיע אל מפלי ויקטוריה (Victoria falls) הנחשבים לאחד המראות המופלאים של אפריקה. זרם המים האדיר של נהר הזמבזי (Zambezi) נופל מגובה של כ- 100 מטר אל קניון צר בגעש רב. בשעות אחה"צ נערוך שייט על נהר הזמבזי עד זמן השקיעה. לינה במפלי ויקטוריה.

ימים 14-15

מפלי ויקטוריה – אדיס - ת"א

בשעות הבוקר נצא לטיול רגלי על גדות הנהר אל מול המפלים המשתרעים לרוחב של 1.6 ק"מ ומכונים "העשן הרועם", המים הנופלים מגבהים שונים המגיעים עד 108 מ', יוצרים ענן נתזים הנראה כעשן ומסתיר לעיתים את המפלים. צעידה בשבילי יער גשם, הצומח תחת קשת נתז המפלים, אל נקודות התצפית הרבות – כל אחת טובה יותר מקודמתה – תספק לנו הזדמנויות נפלאות לצילום תמונות מרהיבות. לקראת צהרים העברה אל שדה התעופה לטיסה ארצה דרך אדיס אבבה. נחיתה בארץ לפנות בוקר אור ליום 15.

  • ביקור בשתי שמורות טבע ברצועת קפריבי – אזור לא מוכר וממועט בתיירים המתאפיין בנהרות הרבים שזורמים דרכו והופכים אותו לאזור ירוק ופורה בעל טבע פראי במיוחד.
  • ספארי ברכב ובשייט בקפריבי ובשמורת צ'ובה בבוצוואנה.
  • טיול הרפתקני בתנאים נוחים המשלבים לינת קמפינג עם לודג'ים.
  • נסיעה במשאית שטח נוחה ואידיאלית לאזור זה.
  • טיסת הלוך לווינדהוק וחזרה ממפלי ויקטוריה.
  • מפגשים מרתקים עם האוכלוסייה המקומית.
  • סיור ייחודי אל פליקן פוינט באזור וולביס ביי.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 550 $



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות בחברת אתיופיאן איירליינס ת"א – אדיס - ווינדהוק + מפלי ויקטוריה - אדיס - ת"א.
תחבורה, לינה, כלכלה וצוות כמפורט.
דמי כניסה לשמורות ולינה בחניונים ובפנסיונים לאורך המסלול.
דמי טיפול ורישום.
אשרה לנמיביה.
מיסי נמל.
תשר לנותני השירות המקומיים.

מחיר הטיול אינו כולל

אשרת כניסה לזימבבווה כ-50$ המשולמת במקום
אשרת כניסה לבוצוואנה (35$ החל מה-1 ביוני 2017)
מיסים מקומיים שאינם כלולים בכרטיסי הטיסה
ביטוח אישי ומטען
שתייה וארוחות שאינן כלולות
הוצאות בעלות אופי אישי

לתשומת לבכם

אופי הטיול: טיול שטח בתנאים נוחים המשלבים לינה בלודג'ים וקמפינג (6 לילות), במשאית ספארי בעלת עבירות גבוהה בדרכים הארוכות החוצות את יבשת אפריקה.
תחבורה: משאית ספארי בעלת עבירות גבוהה הבנויה במיוחד למסעות מסוג זה. הטיול כולל נסיעות ארוכות, לעיתים בדרכי עפר קופצניות. לרגישים לאבק מומלץ להביא מסיכה/בד לכיסוי הפנים. בימי הספארי יהיו נסיעות ברכבי ספארי פתוחים – יש להתלבש בבגדים חמים מאחר והיציאה בשעות הבוקר המוקדמות כאשר עדיין מאוד קר. במהלך הטיול נשוט גם בסירת מנוע/בסירות מוקורו מסורתיות.
לינה: לינה בתנאים נוחים בלודג'ים/גסטהאוסים מקומיים, ושישה לילות בתנאי קמפינג מסודרים בשטח. ציוד הקמפינג מסופק במקום כולל שקי שינה. יודגש כי ברוב המקומות בהם אנו מבקרים, הלינה אינה במקומות הטובים ביותר בנמצא שכן בנמיביה ובבוצוואנה יש מגוון מקומות ורמות שונות החל מבסיסי ועד יוקרתי מאוד. כמו כן יודגש כי ללינת הקמפינג יש להצטייד בביגוד חם מאוד מאחר והלילות יכולים להיות מאוד קרים.
כלכלה: 3 ארוחות ביום מלבד 4 ימים (ווינדהוק, סווקופמונד, ויקטוריה פולס) בהן ארוחת בוקר בלבד. בששת הלילות בהם ישנים בתנאי קמפינג כלכלה מלאה (בישול בתנאי שדה).
קבוצה וצוות: גודל הקבוצה 12- 18 מטיילים, ומדריך מצוות אקו – בן קציר. בנוסף נהג-מדריך דובר אנגלית.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והמחיר ישתנה, תחול התוספת על הנוסע.
מיסים נוספים הנגבים בחו"ל, ישולמו ע"י הנוסעים.
מחיר הטיסות הבינלאומיות והפנימיות בטיול מבוסס על מחיר קבוצתי כפי שנתקבל מחברות התעופה בעת הזמנת הטיול. המחיר הקבוצתי מובטח לנרשמים לטיול עד 90 יום לפני מועד היציאה. מטיילים שירשמו לטיול בטווח של 89 ימים לפני היציאה ופחות, ייתכן וייאלצו לרכוש כרטיסי טיסה במחירים יקרים יותר, בהתאם לזמינות הטיסות ועלות הכרטיסים בעת ההרשמה בפועל. מומלץ להקדים ולהירשם על מנת לשמור על מחירי הטיסות הקבוצתיות.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
לצורך קבלת האשרות והחותמות יש להשאיר לפחות שלושה עמודים ריקים בדרכון.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
חברת אתיופיאן איירליינס אינה מאפשרת הושבה מראש (אף לא מטעמים רפואיים). חברת "אקו טיולי שטח" לא תוכל לארגן הושבה בהתאם לבקשה מוקדמת. בהתאם, כל המעוניינים לשבת במקום ספציפי ו/או עם בני זוג מסוימים, אנו ממליצים להגיע לצ'ק אין מוקדם מן הרגיל על מנת לתאם את הושבתכם בהתאם לרצונכם.
תיתכן עצירה תפעולית של כשעה בטיסה ממפלי ויקטוריה לאדיס אבבה.
במידה והמטבע המקומי יתחזק לעומת הדולר ב 3% או יותר, תחול התוספת של שירותי הקרקע המשולמים במטבע המקומי, על הנוסעים.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים או את סדר טיסות הפנים בין היעדים השונים.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

הקשר המוזר בין זנזיבר לעומאן

בממלכת עומאן, שכנתה של תימן, קיימת אוכלוסייה של 'עומאנים זנזיברים', הדוברת סוואהילי. כיצד קרה שבעומאן חיים אנשים […]

מסע לפפואה ניו גיני – בין שני פסטיבלים ו 800 שבטים – רז שרבליס

פפואה ניו גיני, על מחצית מהאי השני בגודלו בעולם שוכנת מדינה המורכבת מכ-800 שבטים שונים הדוברים כמניין […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לנמיביה דרך רצועת קפריבי אל בוצוואנה ומפלי ויקטוריה בזימבבוואה

טיולי תרבות וטבע

מסע בדרום יבשת אפריקה, כולל שמורת צ'ובה משולב קמפינג/לודג'ים בהדרכת בן קציר | 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו